Par bezkontakta karšu ieviešanu sabiedriskajā transportā vienoties joprojām nespēj; piedāvāto risinājumu kļūst arvien vairāk, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Pirms dažiem gadiem uzsāktās diskusijas par bezskaidras naudas norēķinu izmantošanu sabiedriskajā transportā pērn vainagojās ar attiecīgiem Ministru kabineta (MK) noteikumiem. Tie paredzēja dot iespēju atvieglojumus saņemošajām pasažieru kategorijām izmantot norēķiniem bezkontakta bankas kartes jau no 2016. gada. Taču janvārī ieviešanas termiņu valdība pārcēla uz gada vidu. Iesaistīto pušu paustais liecina, ka to, visticamāk, nāksies darīt atkal, turklāt, ļoti iespējams, vajadzēs arī būtiski pārstrādāt MK noteikumus.
Viena no problēmas saknēm, kādēļ jautājums atkal ir nonācis strupceļā, ir tā, ka noteikumu izstrādāšanu valdība savulaik uzticēja Pārresoru koordinācijas centram (PKC), jo Satiksmes ministrijai (SM) tas nekādi nevedās. Iesaistītās puses mētājās ar savstarpējiem apvainojumiem – te process notiekot SEB bankas interesēs, kas īstenoja lokālu projektu Jelgavas sabiedriskajā transportā, te vainīgas nu jau bijušās premjeres Laimdotas Straujumas padomnieka Normunda Berga personīgās intereses iesaistītās IT kompānijas dēļ, te Norvik Banka vēlas pārdalīt tirgu, tiekot pie citu banku klientiem, te atkal Rīgas karte procesu bremzējot, lai visā valstī uzspiestu e-talonu. Protams, visi vainotie pārmetumus noliedz. Šobrīd tiek apšaubīts arī MK noteikumu ieviešanas primārais iemesls ‒ izskaust ēnu ekonomiku nozarē un iespējas veikt manipulācijas ar tā dēvētajām «nulles biļetēm», kas ļautu valstij ietaupīt līdz 5 milj. eiro.
Visu rakstu Bezskaidra nauda strupceļā lasiet 30. maija laikrakstā Dienas Bizness.