Mazumtirdzniecībā vērojams interesants paradokss – mazumtirdzniecības veikals bez sava internetveikala nav nopietns tirgus spēlētājs.
Vienlaikus e-komercijas pārstāvji veido ekspozīcijas zāles un vietas, kur saņemt nopirktās preces, tādējādi savā ziņā atgriežoties pie mazumtirdzniecības tās klasiskajā izpratnē, intervijā Dienas Biznesam pauž Xnet veikala vadītājs Edgars Ejubs.
Covid laiks e-komercijai piešķīla jaunu jaudu. Kā jums šis laiks izpaudās?
Pirmās vēsmas no piegādātājiem varēja just janvārī un februārī. Tikko Ķīnā notiek kādas svārstības, to sajūt visi, jo tas ir pārāk nozīmīgs ekonomikas centrs. Februāris un marts bija saspringts, bet tirgus attiecīgi reaģēja, un pieprasījumam vienmēr pretī ir piedāvājums. Aprīlī visa mazumtirdzniecība piedzīvoja 9% kritumu, salīdzinot ar 2019. gadu. E-komercija pieauga par 24%, mēs – par 100%, salīdzinot ar 2019. gada aprīli. Šobrīd situāciju varētu saukt par stabilu. Tirgus ir nesalīdzināmi gatavāks otrajam vilnim nekā situācijā, kāda bija pavasarī.
Ko cilvēki pirka aprīlī, kad bija 100% apgrozījuma izaugsme?
Īsi un kodolīgi – pirka visu un vairāk nekā agrāk. Covid-19 laika aktuālākā prece noteikti ir maska, tās iegādājas gandrīz katrs pircējs papildu citām lietām. Atšķirībā no pirmā viļņa esam krietni gatavāki, un šobrīd noliktavā mums ir miljons masku. Aktīvi pirka sporta inventāru, preces mājai. Tā kā brīvdienās tirdzniecības centri nestrādāja, pārdošanā bija izteikts sastrēgums brīvdienās, kas mums parasti ir klusāks periods, jo vairums iepērkas darba dienās un darba laikā. Arī tagad kāpj pieprasījums pēc prāta spēlēm, rotaļlietām, īpaši izteikti pērk spēļu konsoles. Tas bija paredzami un ļoti pamanāmi. Novērojām lielu pieaugumu dari pats kategorijā, kas gāja kopā ar sezonalitāti, jo visi pavasarī interesējās par dārza tehniku.
Kā ar datoriem un planšetēm, lai mācītos un strādātu?
Jā, pērk arī tos un visdažādāko elektroniku.
Ko agrāk nepirka, bet tagad pērk internetā?
Viens no lielākajiem pieaugumiem bija apģērbu un apavu kategorijā, kas man personīgi šķiet visdrosmīgākais pirkums. Es pats ilgu laiku nepirku apģērbu internetā, jo šīs preces gadījumā daudz kas var būt citādi. Pirmajā reizē iegādājoties jaku, biju pat nedaudz pārsteigts, ka tā man labi derēja.
Visu rakstu lasiet 8.decembra žurnālā "Dienas Bizness"!
ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!