Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Janvārī ir reģistrēti tikai 494 (!) jauni auto jeb par 77.5 % mazāk nekā 2008. gada attiecīgajā periodā.

Katastrofāli zemie statistikas dati ir līdzvērtīgi 2002. gada janvāra sasniegtajam rezultātam. Ar puslīdz apmierinošiem rezultātiem ir strādājuši Volkswagen, Toyota, Ford, Mitsubishi, Volvo, Mercedes, Renault, Škoda, BMW pārstāvji. Kas attiecas uz pārējām automobiļu markām, tad skaitļi gan pret 2008. vai 2007. gadu ir vairāk nekā smieklīgi. Atsevišķiem tirgus spēlētājiem 2009. gada janvāri nav izdevies reģistrēt pat 10 jaunus auto. Smiekli patreizējā brīdī nenāk pašiem autotirgotājiem, kuri norāda, ka autotirdzniecība šobrīd ir kritiskā situācijā.

Skandi auto (Hyundai) direktors Ainars Liljē uzskata, ka ir nepareizi salīdzināt 2002. gada statistikas datus ar 2009. gadu. Toreiz tirgotāji tirgoja mazāk, taču strādāja ar peļņu par ko pašreizējā situācijā var aizmirst. Ne tikai autotirgotājiem, bet arī citu nozaru pārstāvjiem neskaidrība par banku turpmāko stratēģiju ir galvenais bieds.

*2008.g. janv.**2009.g. janv.+/-%
1VW18877-111-59,0
2TOYOTA27357-216-79,1
3FORD9240-52-56,5
4MITSUBISHI10137-64-63,4
5VOLVO5429-25-46,3
6MERCEDES BENZ5025-25-50,0
7RENAULT6924-45-65,2
8ŠKODA19324-169-87,6
9BMW5521-34-61,8
10AUDI6117-44-72,1
11HONDA20115-186-92,5
12HYUNDAI10914-95-87,2
13OPEL16413-151-92,1
14MAZDA5512-43-78,2
15SUBARU2712-15-55,6
16LAND ROVER710342,9
17SUZUKI619-52-85,2
18NISSAN658-57-87,7
19SAAB47375,0
20CITROEN926