Janvārī ir reģistrēti tikai 494 (!) jauni auto jeb par 77.5 % mazāk nekā 2008. gada attiecīgajā periodā.
Katastrofāli zemie statistikas dati ir līdzvērtīgi 2002. gada janvāra sasniegtajam rezultātam. Ar puslīdz apmierinošiem rezultātiem ir strādājuši Volkswagen, Toyota, Ford, Mitsubishi, Volvo, Mercedes, Renault, Škoda, BMW pārstāvji. Kas attiecas uz pārējām automobiļu markām, tad skaitļi gan pret 2008. vai 2007. gadu ir vairāk nekā smieklīgi. Atsevišķiem tirgus spēlētājiem 2009. gada janvāri nav izdevies reģistrēt pat 10 jaunus auto. Smiekli patreizējā brīdī nenāk pašiem autotirgotājiem, kuri norāda, ka autotirdzniecība šobrīd ir kritiskā situācijā.
Skandi auto (Hyundai) direktors Ainars Liljē uzskata, ka ir nepareizi salīdzināt 2002. gada statistikas datus ar 2009. gadu. Toreiz tirgotāji tirgoja mazāk, taču strādāja ar peļņu par ko pašreizējā situācijā var aizmirst. Ne tikai autotirgotājiem, bet arī citu nozaru pārstāvjiem neskaidrība par banku turpmāko stratēģiju ir galvenais bieds.
*2008.g. janv. **2009.g. janv. +/- % 1 VW 188 77 -111 -59,0 2 TOYOTA 273 57 -216 -79,1 3 FORD 92 40 -52 -56,5 4 MITSUBISHI 101 37 -64 -63,4 5 VOLVO 54 29 -25 -46,3 6 MERCEDES BENZ 50 25 -25 -50,0 7 RENAULT 69 24 -45 -65,2 8 ŠKODA 193 24 -169 -87,6 9 BMW 55 21 -34 -61,8 10 AUDI 61 17 -44 -72,1 11 HONDA 201 15 -186 -92,5 12 HYUNDAI 109 14 -95 -87,2 13 OPEL 164 13 -151 -92,1 14 MAZDA 55 12 -43 -78,2 15 SUBARU 27 12 -15 -55,6 16 LAND ROVER 7 10 3 42,9 17 SUZUKI 61 9 -52 -85,2 18 NISSAN 65 8 -57 -87,7 19 SAAB 4 7 3 75,0 20 CITROEN 92 6