Tūrisma aģentūru ieņēmumi aug, lai gan daudzi cilvēki uzskata, ka neizmanto to pakalpojumus
Kāpēc tā, intervijā DB stāsta Aivo Takis, īpašnieks vienai no lielākajām un vecākajām ceļojumu kompānijām Estravel AS. Ilgus gadus šīs ceļojumu aģentūras lielākais akcionārs bija somu aviokompānija Finnair, bet pagājušā gada beigās viņš to atpircis.
«Ir moderni neizmantot tūrisma aģentūras pakalpojumus. Jo jaunāks cilvēks, jo biežāk viņš domā, ka nekad neizmantos ceļojuma biroja pakalpojumus. Tajā pašā laikā daudzi cilvēki tos izmanto, taču nenojauš par to. Cilvēki, kuri rezervē viesnīcas booking.com vietnē, nezina, ka tā ir tāda pati tūrisma aģentūra kā daudzas citas un strādā pēc tādiem pašiem principiem un licencēm. Vienīgā lieta, kā nav booking.com, ir liels birojs ar skatlogiem ielas līmenī, kas izskatās pēc tradicionālas tūrisma aģentūras. Visi tiešsaistes pakalpojumu tirgotāji patiesībā ir ceļojumu aģentūras. Varbūt uzņēmumu nākotnē nesauks par tūrisma aģentūru, un es vēl nezinu, kā tieši to dēvēs, bet tas nav tik svarīgi – ja cilvēki izmanto pakalpojumu, viņiem ir nepieciešamība pēc tā,» norāda A. Takis. Viņš piebilst, ka daudzi cilvēki nezina atšķirību starp tūrisma aģentūru un operatoru. Tūroperators ir pakalpojumu ražotājs un piedāvājumu izstrādātājs, bet aģentūra to tikai pārdod, piedāvā saviem klientiem. «Mēs paši neko neražojam – neorganizējam savus čarterreisus, neizstrādājam programmas. Kopš 1995. gada esam «tradicionāla» tūrisma aģentūra,» saka A. Takis.
Visu rakstu Atgriežas igauņu rokās lasiet 26. maija laikrakstā Dienas Bizness.