Izmantojot DNB bankas logo, cik nojaušams, krāpnieciskos nolūkos tiek sūtīti epasti ar norādi, ka tiek veikta konta īpašumtiesību pārbaude, pārliecinājās biznesa portāls db.lv.
Kā epasta sūtītājs minēta DNB Group, bet epasta adrese ir [email protected]. Pirmais, ko ierauga vēstules saņēmējs, ir aicinājums «atbalstīt».
Atverot epastu, redzams labi atpazīstamais DNB logo un lasāms teksts latviešu valodā ar daudzām gramatikas kļūdām:
«Konta ipašumtiesibas parbaude
Cienijamais klient,
Jums ir jauns zinojums, noklikškiniet šeit
[ noklikškiniet šeit >]
Copyright © 2013 DNB Group.»
Kredītiestādes pārstāve Teika Lapsa portālam db.lv sacīja - banka ir informēta, ka šādi krāpniecības mēģinājumi ir notikuši. Tā informējot klientus ar aicinājumu neizpaust savus internetbankas identifikācijas datus. «DNB banka nekad neizsūta e-pastus, neveido īpašus logus internetbankā, mājaslapās un citās mājaslapās ar aicinājumiem ievadīt ne norēķinu kartes numuru, derīguma termiņu, PIN kodu, ne arī internetbankas identifikācijas datus – lietotāja kodu, paroli un kodus no kodu kartes vai kodu kalkulatora. Līdz ar to, saņemot šādus e-pastus vai atverot šādus logus mājaslapā, tie ir jāignorē un – lūdzam par šādu identifikācijas datu atklāšanas prasību informēt banku,» uzsvēra T. Lapsa.
Viņa atzina, ka šādi vai līdzīgi krāpniecības mēģinājumi laiku pa laikam skar banku sektoru un arī DNB banku.