Par Siltumserviss Rīga sniegtajiem pakalpojumiem saņemtas neskaitāmas rīdzinieku sūdzības, uzņēmums Rīgas siltums nepieciešamības gadījumā nākotnē gatavs atkal apkalpot Rīgas daudzdzīvokļu ēku iekšējās siltumapgādes sistēmas
Gadījumā, ja Rīgas dome (RD) nolems lauzt līgumu ar pilnsabiedrību Siltumserviss Rīga un izsludinās jaunu konkursu par ēku iekšējās siltumapgādes sistēmas apkalpošanu, Rīgas siltums mēģinās atgūt zaudēto funkciju un atkārtoti piedāvās RD savu kandidatūru. DB jau vēstīja, ka Rīgas siltums daudzdzīvokļu ēku iekšējās siltumapgādes sistēmas Rīgā apkalpoja vairāk nekā 20 gadus, taču pēc 2016. gada novembrī izsludinātā konkursa par siltumapgādes sistēmu tehnisko apkopi, uzņēmums šīs tiesības zaudēja. Kopš pavasara šo funkciju pārņēma uzņēmums Siltumserviss Rīga.
Neapmierināto daudz
Par pilnsabiedrības Siltumserviss Rīga nespēju savlaicīgi nodrošināt apkuri Rīgas daudzdzīvokļu mājās saņemtas neskaitāmas iedzīvotāju sūdzības, norāda RD. «Uzskaite nav veikta, taču to ir daudz. Visvairāk sūdzību esam saņēmuši par laikus nepiegādātiem pakalpojumiem. Šobrīd RD ar Siltumserviss Rīga veic nopietnas pārrunas, lai mudinātu uzņēmumu strādāt ātrāk un kvalitatīvāk,» pauž RD pārstāvis Mārtiņš Vilemsons. Pēc pilnsabiedrības Siltumserviss Rīga sniegtās informācijas, siltumapgādei pašlaik ir pieslēgtas visas ēkas, taču līdz 25. oktobra pulksten 13 aptuveni 90 mājās vēl turpinājās sistēmas atgaisošana, informē Rīgas namu pārvaldnieks (RNP). «Praktiski visos objektos atgaisošana ir jāveic atkārtoti, taču ir problemātiskākas ēkas, kur šī darbība ir komplicēta, jo nepieciešamas piekļuves dzīvokļos. Šobrīd visas darbības tiek veltītas tam, lai visiem klientiem tiktu pilnvērtīgi nodrošināta apkure, kad tas tiks pabeigts, veiksim detalizētu situācijas analīzi, lai nākamgad nepieļautu šādas situācijas atkārtošanos,» atzīmē RNP komunikācijas nodaļas vadītājs Krists Leiškalns.
Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!
Viņš skaidro, ka, uzsākot apkures sezonu, RNP saskārās ar situāciju, ka iedzīvotāji nespēj sazvanīt pilsabiedrības Siltumserviss Rīga dispečerus, lai pieteiktu problēmas, līdz ar to liela daļa klientu sūdzības pieteica, zvanot uz RNP informatīvo tālruni, kurš brīžiem pārslodzes dēļ nebija pieejams. «Šī iemesla dēļ tika atvērtas papildu elektroniski nosūtāmu pieteikumu platformas gan e-pastā, gan saite ar veidlapu, kur klienti var iesniegt informāciju par problēmu interneta vidē. Visbiežāk klienti informēja par to, ka dzīvokļa radiatori ir daļēji vai pilnībā auksti, kas ir sistēmas atgaisošanas problēma, jo apkures pieslēgšana tika pabeigta 12. oktobrī, tāpat tika izteiktas pretenzijas arī par saziņu ar apkalpojošo uzņēmumu – ka tas nav sazvanāms un netiek operatīvi reaģēts ar rīcību uz iesniegumiem,» atklāj K. Leiškalns, piebilstot, ka saņemto sūdzību apmērs mērāms vairākos desmitos tūkstošu.
Vērsīsies tiesā
Publiskajā telpā jau izskanējis paziņojums, ka pēc apkures sezonas beigām RD varētu lemt par iespējamu līguma izbeigšanu vai soda sankciju piemērošanu. «Šis lēmums tiks pieņemts, ņemot vērā līgumā noteikto un uzņēmuma nepaveiktos darbus, un to vērtēs RNP juristi. Ja līgums ar esošo sistēmu apkalpotāju tiks lauzts, tad, protams, tiks meklēts jauns uzņēmums, kas varētu apkalpot ēku iekšējās siltumapgādes sistēmas. Par to, kādā tieši procedūrā tas notiks, vēl tiks lemts,» skaidro M. Vilemsons, uzsverot, ka pašreizējā brīdī lauzt līgumu nav iespējams, jo jaunu sistēmu apkalpotāju tik ātri atrast varētu arī neizdoties, kā rezultātā ēkas paliktu bez apkopes.
Visu rakstu Ar siltumapgādes funkciju pārņemšanu Rīgā nevedas, daudzi mājokļi vēl auksti lasiet 29. oktobra laikrakstā Dienas Bizness. Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!