Latvijas reklāmas aģentūras starptautiskā arēnā virza gan vietējos zīmolus, gan veido reklāmas lokāliem pasūtītājiem, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
To trumpis ārvalstu tirgos ir ātrums, salīdzinoši nelielās izmaksas un kvalitatīvais produkts, uzskata aptaujātie uzņēmēji. Latvijas aģentūrām ir salīdzinoši vieglāk konkurēt austrumu tirgos, kur tās izvēlas rietumnieciskā darba stila dēļ, tomēr arī rietumu valstīs izredzes ir, jo pieprasījums pēc radošām idejām un kvalitatīva izpildījuma ir it visur pasaulē.
McCann Worldgroup Latvia jau divdesmit gadus strādā eksporta tirgos – galvenokārt Igaunijā un Lietuvā, bet ir bijuši projekti citās Austrumeiropas un Centrāleiropas valstīs, piemēram, Ungārijā, Polijā, Rumānijā. Reklāmas pakalpojumi ir sniegti arī Azerbaidžānā, Krievijā. «Pārsvarā strādājam ar Latvijas zīmoliem, kurus virzām eksporta tirgos, tomēr ir bijusi arī pieredze ar starptautiskiem uzņēmumiem, piemēram, farmācijas kompāniju GlaxoSmithKline, kam veidojām kampaņu par vakcinēšanos pret hepatītu,» pieredzē dalās reklāmas aģentūras McCann Worldgroup Latvia valdes priekšsēdētājs Ainārs Ščipčinskis.
Reklāmas aģentūrai Mooz! 20% no apgrozījuma pērn veidojis pakalpojumu eksports uz Gruziju, Norvēģiju un Krieviju. «Tomēr galvenais eksporta virziens ir Krievija, uz kuru skatāmies kā uz tirgu ar lielākajām perspektīvām. Šajā valstī mums ir izveidojusies sadarbība ar celtniecības uzņēmumu un nekustamo īpašumu attīstītājiem, kuriem veidojam reklāmas kampaņas gataviem objektiem – biroju centriem un dzīvojamām mājām,» stāsta reklāmas aģentūras Mooz! valdes locekle Vita Gaisma.
Visu rakstu Ar radošām idejām pāri jūrām lasiet 3. februāra laikrakstā Dienas Bizness.