Lai popularizētu aitas gaļu, Latvijas Aitu audzētāju asociācija cer uz 1,47 miljonus eiro lielu Eiropas un valsts atbalstu, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Aitu audzēšanas attīstību par vienu no šā gada prioritātēm nosaukusi Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome. DB jau rakstīja, ka Latvijas Aitu audzētāju asociācija (LAAA) izsludinātajā iepirkumā par sabiedrības informēšanas un tirgus veicināšanas kampaņas sagatavošanu un īstenošanu pagājušā gada nogalē saņemts viens piedāvājums, kas arī konkursā uzvarēja, piedāvājot līgumcenu 1,47 milj. eiro. Aitkopības nozari kampaņā stiprināt plecu pie pleca apņēmās uzņēmumi McCann Consulting, McCann Rīga, Inspired un Hansa Media. «No Briseles galīgo apstiprinājumu kampaņas finansējumam ceram sagaidīt pirmajā pusgadā,» norāda LAAA valdes priekšsēdētājs un aitu fermas Star Space Ogres novadā īpašnieks Arnis Ginters.
Kampaņa, kuru finansēt plānots par ES (50%), valsts (30%) un pašu līdzekļiem, tiks vērsta uz patērētājiem, bet ar aitas gaļas popularizēšanu un pieprasījuma radīšanu ir cerība piesaistīt arī entuziastus aitu audzēšanā un investorus, pamato A. Ginters. Kampaņu paredzēts ieviest trīs gadu periodā, kad arī plānots piepildīt Latvijas tirgu ar jēra gaļas produkciju. «Bieži dzird, ka jēra gaļu nevarot dabūt, tā esot dārga un to neviens neēdot. Šie apgalvojumi ir pretrunā cits ar citu, tie sakņojas padomju laiku pieredzē, kad desās samala ne aitas, ne jērus, bet vecas aitas,» skaidro A. Ginters.
Attīsta vaislas materiālu
Vairāk nekā simt aitu saimniecību iekļāvušās bioloģiskās lauksaimniecības kontroles sistēmā, viena no tām ir šķirnes aitu saimniecība Mikaitas Limbažu pusē. Īpašnieki Aija Šneidere un Jānis Miķelsons, pēc izglītības veterinārārsti, uzsver, ka aitas ir pateicīgi dzīvnieki, lai tās audzētu bioloģiski. Vienlaikus, pateicoties bioloģiski sertificētu kautuvju nepietiekamajam nodrošinājumam, savu jēru gaļu spiesti pārdot bez attiecīgās atzīmes. Lielais attālums līdz tuvākajai kautuvei ir sāpīga tēma visiem aitu audzētājiem, kas nedzīvo tās tuvumā. Tādējādi palielinās pašizmaksa, ko izjūt pircēji, no aitas gaļas atturoties tās nosacītās dārdzības dēļ.
Visu rakstu Aitu lielvalsts potenciāls lasiet 27. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.