Tuvākajā laikā airBaltic neplāno no valsts prasīt uzņēmuma pamatkapitālā ieguldīt papildu līdzekļus, esošo aizdevumu plānots atmaksāt, kotējot savas akcijas biržā.
To intervijā DB norāda AS Air Baltic Corporation (airBaltic) valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.
Kopējie valsts ieguldījumi airBaltic pēdējos 26 gados nepārsniedz 500 miljonus eiro, savukārt uzņēmuma ietekme uz iekšzemes kopproduktu (IKP) katru gadu ir vairāk nekā viens miljards eiro, atgādina M. Gauss. Viņš uzskata, ka slēgt aviosabiedrību un pēc krīzes dibināt no jauna tā vietā, lai ieguldītu, vienkārši nebūtu loģiski. Tādā gadījumā visi apgrozāmie līdzekļi nonāktu pie kreditoriem, tāpēc tas būtu dārgi un neizdevīgi, spriež M. Gauss.
Fragments no intervijas
Kāds šobrīd ir airBaltic likviditātes stāvoklis – cik ilgam laikam jums pietiks naudas krīzes apstākļos?
Pēdējie divi gadi ir bijuši izaicinājumiem bagāti, tāpēc šobrīd visas aviokompānijas ir iemācījušās pielāgoties mainīgajiem apstākļiem un strādāt efektīvāk, arī mēs. Jāatgādina, ka aviācijas nozares infrastruktūra nav salīdzināma ne ar ceļu satiksmi, ne dzelzceļu, tāpēc valsts piešķirtie līdzekļi krīzes pārvarēšanai airBaltic ir ļoti palīdzējuši. Mūsu gadījumā Latvijas valsts airBaltic pamatkapitālā sākotnēji ieguldīja 250 miljonus eiro, bet vēlāk vēl 45 no kopumā pieejamajiem 90 miljoniem eiro. Otrā aizdevuma daļa vēl tikai tiks izmaksāta, un mēs ceram, ka ar šiem līdzekļiem mums pilnībā pietiks, lai pārvarētu krīzi. Protams, šobrīd ir grūti paredzēt, kā Covid-19 turpinās izplatīties, tāpēc ir neiespējami apgalvot, ka pandēmija beigsies. Tajā pašā laikā mēs ceram, ka šogad uzņēmumam izdosies uzrādīt labākus finansiālos rezultātus un valsts atbalsts mums vairs nebūs nepieciešams.
Tas nozīmē, ka tuvākajā nākotnē airBaltic neplāno no valsts prasīt uzņēmuma pamatkapitālā ieguldīt papildu līdzekļus?
Šobrīd šāda iespēja netiek paredzēta, jo ceram, ka pandēmija beigsies. Tajā pašā laikā mēs nevaram noliegt, ka, ja situācija nemainīsies, šāda vajadzība varētu rasties. Visticamāk, atbalstu gan lūgsim nevis no valdības, bet no kapitāla tirgus.
Visu interviju lasiet 1.februāra žurnālā Dienas Bizness!
ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!