Medijs Business Insider apkopojis 12 izplatītākās kļūdas, ko pieļauj iesācējuzņēmumi jeb start-up kompānijas.
#1/12
Pārāk agra publicitātes meklēšana. Dažos gadījumos start-up uzņēmuma pārādīšanās medijos nes labumu, jo tādā veidā ir vieglāk piesaistīt līdzekļus, ja tiek meklēts investors. Tomēr tad, ja biznesa modelis vai produkts nav noslīpēts līdz pilnībai, labāk neriskēt un publiski nestāstīt par savu veiksmi – var gadīties, ka pēc gada bizness izgāžas.
#2/12
Pārāk lielas naudas summas, pārāk ātra ieguldīšana. Ja uzņēmējs pats nav iekrājis vismaz 50 tūkstošus ASV dolāru un nav pietiekami nobriedis, lai uzņemtos risku, viņam nevajadzētu ķerties pie start-up veidošanas. Visu naudu iegūstot no investoriem, uzņēmējs var kļūt neapdomīgs naudas tērēšanā.
#3/12
Pārāk daudz līdzdibinātāju Uzsākt biznesu kopā ar draugiem nozīmē to, ka pašam piederēs vien, piemēram, 25% kompānijas. Lielākajā daļa start-up uzņēmumu galu galā nonāk viena īpašnieka rokās. Tā tas ir noticis ar Facebook, Quora, Path un Foursquare.
#4/12
Start-up veidošana vienatnē. Neviens nav talantīgs un kompetents it visās lietās. Darbošanās vienatnē draud ar «pārdegšanu», savukārt komandas darbs palīdzēs izlīdzināt slodzi.
#5/12
Pārāk daudz ballīšu. Start-up vidē tiek rīkoti daudzi pasākumi un neformālas tikšanās, tomēr pārāk bieža ballēšanās nerada nopietna uzņēmuma tēlu.
#6/12
Mantkārība. Gudrs uzņēmējs zinās, kad apstāties. Daudzi start-up uzņēmumi saņem 100 miljonu ASV dolāru pirkšanas piedāvājumu, bet tos noraida. Tā, piemēram, Foursquare varēja tikt pārdots par 150 milj. ASV dolāriem, bet galu galā tā izveidotāji guva vien piecus milj. ASV dolāru. Video start-up Qwiki varēja tikt pārdots par vairāk nekā simts milj. ASV dolāriem, bet galu galā to nopirka Yahoo par 50 milj. ASV dolāriem.
#7/12
Centieni izveidot neveiksmīgu biznesu. Ja ir tapusi lieliska ideja, kas «noteikti strādās», var pamest darbu un pilnībā tai nodoties. Taču, ja start-up uzņēmums tomēr veiksmi nepiedzīvo – ko nu? Business Insider iesaka nekavēties pie biznesa idejas, kura sākuma šķitusi nevainojama, bet galu galā izrādījusies dzīvot nespējīga.
#8/12
Melošana par sasniegumiem. Tā kā start-up ir privāti uzņēmumi, tie var investoriem un žurnālistiem, kas nepārbauda faktus, izpušķot uzņēmuma izaugsmes rādītājus un ieņēmumu apjomu. Tomēr patiesība agrāk vai vēlāk nāks gaismā.
#9/12
Vājas komunikācijas prasmes un kritikas ignorēšana. Kad pašam viss ir zināms par savu start-up, var parādīties grūtības to izskaidrot citiem. Savukārt iemācīties, kā runāt ar cilvēkiem, prasa laiku, taču, ja to neiemācās, var izjukt attiecības ar klientiem un darbiniekiem.
#10/12
Nepacietība. Pašlaik investoriem vairs nav gana ar miljonu produkta lietotāju – pamanīti tiek tie start-up, kuru produktus lieto aptuveni desmit miljoni klientu. Tomēr, fokusējoties uz strauju izaugsmi, iesācējuzņēmumi atstāj novārtā kvalitāti.
#11/12
Izpratnes trūkums par to, cik patiesībā grūti izveidot veiksmīgu start-up. Lielākā daļa stāstu, ko lasām par start-up uzņēmumiem, ir veiksmes stāsti. Tomēr tas nenozīmē, ka šo uzņēmumu izveidotāji ir uzvarējuši loterijā. «Tas bija ellīgs darbs, un dažkārt ir dienas, kad tu sēdi stūrī un raudi,» raksta uzņēmējs, «biznesa eņģelis» un start-up inkubatora 500 Startups vadītājs Deivs Makklūrs (Dave McClure).