Arī Latvijā pieejamas vietējo uzņēmumu komplektētas pārsteiguma kastītes, kas mudina izmēģināt dažādu kompāniju preci, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Pārsteiguma kastītes, kurās ir dažādi noteiktas preču kategorijas produkti, ārzemēs jau dažus gadus ir pazīstamas un ir gana populāras. Tās saņēmējs zina, ka iegūs, piemēram, kosmētiku noteiktā cenu kategorijā, taču nezina, kas tie būs par zīmoliem, kādi produkti būs šajā kastītē. Arī Latvijā uzņēmēji ir sākuši piedāvāt izmēģināt kosmētiku, kā arī pašmāju pārtikas produktus.
Mārketinga veids
Skaistuma kastīšu bizness ir aizsācies Amerikā; jau piecus gadus tur darbojas Birchbox, kas tiek uzskatīts pa šī uzņēmējdarbības veida etalonu. «Sākumā neviens neticēja, ka šis varētu būt veiksmīgs projekts. Taču rezultāti runā paši par sevi – mēnesī tas saņem aptuveni miljonu pasūtījumu. Latvijas mērogs nav salīdzināms ar ASV, bet Eiropā ir vairāki veiksmīgi analogi. Šis bizness ir attīstījies, un tagad ir ne tikai kosmētikas, bet arī bērnu preču, suņu, kaķu, vīriešu produktu, ēdiena kastītes,» stāsta Irēna Satire, SaneriBox (SIA Saneri) vadītāja.
«Kastīte ir sava veida pārsteigums, izklaide katru mēnesi, kā kinderola pieaugušajiem,» raksturo SIA GlanceBox radītāji Dagnis Samausks un Jūlija Kazakova. Viņi kādu brīdi dzīvojuši Lielbritānijā, kur iepazinās ar t.s. skaistuma kastītēm. Sākotnēji viņiem bija doma veidot Birchbox franšīzi, bet vēlāk radās ideja pašiem realizēt šādu pakalpojumu. «Ideja ir atvieglot sievietēm iepirkšanos tieši kosmētikas jomā, ietaupīt naudu. Var gadīties, ka nopērk produktu un kaut kas nepatīk. Ar paraudziņu var iepazīties ar produktu un saprast, vai vēlas pirkt pilna izmēra produktu,» skaidro D.Samausks.
Visu rakstu Kinderola pieaugušajiem lasiet 1. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.