Rīgas satiksme ir izvēlējusies Solaris autobusus, kurus pēc šā gada 31. decembra nebūs iespējams reģistrēt Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD), skaidro Domenikss ģenerāldirektors Viktors Troicins.
Konkursa nolikums paredz autobusu piegādi piecu gadu laikā, un pirmā autobusa piegāde plānota 2014. gada sākumā. Izraudzītais pretendents Solaris Bus & Coach s.a. ir apņēmies piegādāt autobusus ar Euro 5 izmešu normām atbilstošiem dzinējiem, kas saskaņā ar Eiropas Savienības Regulu (Nr. 595/2009) nav izmantojami sākot no 2014. gada, kad stājas spēkā prasība visā Eiropā lietot jaunās paaudzes Euro 6 dzinējus, ar kādiem ir apgādāti konkursā piedāvātie Mercedes-Benz autobusi, norāda Domenikss.
«Lielākā daļa attīstīto valstu pilsētas izvēlas Mercedes-Benz zīmola autobusus sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstībai, taču Latvija izvēlas zemākās kvalitātes autobusus. Zemās grīdas autobusu iegādes konkursā ir izvēlēti autobusi, kuru dzinēji ir novecojuši un nebūs lietojami no 2014. gada, jo neatbilst mūsdienu CO2 izmešu normām. Nederīgi dzinēji, iepirkuma likuma pārkāpumi un nepamatoti lēmumi ir jauno autobusu iepirkuma bilance. Turklāt, iepirkuma izvērtēšanā un rezultātu paziņošanā ir konstatētas vairākas rupjas neatbilstības likumiem,» norāda V. Troicins.
Uzņēmums uzskata, ka būtisks Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkuma likuma pārkāpums ir rezultātu paziņojums, kurā citiem konkursa dalībniekiem nav norādīts pieņemtā lēmuma pamatojums. Atbilstoši likumam, rezultātu paziņošanā nepietiek tikai norādīt punktu skaitu katram pretendentam katrā kritērijā, bet gan jānorāda arī komentāri pie katra vērtējuma ar adekvātiem iemesliem norādītājam vērtējumam. Tādējādi ir pārkāpts likums un nav saprotams, kādas ir Solaris Bus & Coach s.a. iesniegtā piedāvājuma priekšrocības attiecībā pret citiem piedāvājumiem, uzskata uzņēmums.
Tāpat nav saprotams, kā iepirkumu komisijas locekļi ir nonākuši pie izvērtējuma rezultāta, norāda V. Trocins. Kā piemēru viņš min, ka tehnisko kritēriju sadaļā par bremžu sistēmām iepirkumu komisija ir secinājusi, ka Solaris Bus & Coach s.a. un Domenikss piedāvājumi ir vienlīdz labi, lai gan abu pušu piedāvātie autobusi ievērojami atšķiras. Eiropas Savienības tiesu spriedumu prakse norāda, ka piešķirtais punktu skaits nav pietiekams lēmuma pieņemšanai un ir jāpapildina ar izvērtiem komentāriem pie katra vērtējuma, norāda Domenikss pārstāvis.
Db.lv jau rakstīja, ka Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) saņemtas sūdzības par Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme autobusu piegādes konkursu, liecina informācija IUB mājaslapā.
Pagājušajā nedēļā sūdzību iesniedzis uzņēmums VDL Bus&Coach b.v., savukārt pirmdien sūdzība saņemta no personu apvienības, ko veido SIA Domenikss un AS Swedbank. Pagaidām nav zināms datums, kad sūdzības tiks izskatītas.
Jaunos autobusus SIA Rīgas satiksme piegādās kompānija Solaris Bus&Coach S.A. Līgums paredz 175 autobusu iegādi par kopējo summu 58,3 milj. eiro.