Tirdzniecība un pakalpojumi

Atlaižu portālos uzdarbojas «kuponu krāpnieki»; iespējams, aizturēts orangelife.lv un kupon.lv vadītājs

Gunta Kursiša,14.08.2012

Jaunākais izdevums

Internetā uzdarbojas krāpnieki, kas dažādos atlaižu kuponu portālos piedāvā iegādāties ceļojumus, taču reāli šādu pakalpojumu nesniedz, brīdina policija. Patlaban policija konstatējusi vairāk nekā 25 gadījumus, kad šādā veidā iedzīvotājiem izkrāpta nauda.

Atlaižu kuponu portāli piedāvāja cilvēkiem iegādāties tūrisma braucienus uz dažādām Eiropas valstīm, un iedzīvotāji iegādājās atlaižu kuponus vērtībā no 50 līdz 340 latiem.

Pēc Db.lv rīcībā esošās informācijas, krāpšana ar atlaižu kuponiem notikusi portālos orangelife.lv un kupon.lv, un patlaban ir aizturēts šo portālu vadītājs. Policija norāda, ka pēc izmeklēšanas likumsargi pagājušās nedēļas beigās aizturēja kādu 1980. gadā dzimušu vīrieti, kurš tiek turēts aizdomās par krāpšanu.

Gan kupon.lv, gan orangelife.lv pārvalda SIA Izdevīgi pirkumi.

Patlaban abos atlaižu portālos publicēta informācija, ka laikā no 15. augusta līdz 14. septembrim pircēji varēs pārcelt laiku, kad tiks izlietoti ceļojumu kopuni, savukārt «tūrisma aģentūras nosaukums un precīza adrese tiks paziņota papildus, ne vēlāk kā 14. augustā», norādīts atlaižu portālos, savukārt visiem, kas vēlas saņemt atpakaļ naudu par nenotikušo braucienu, lūgts sūtīt «iesniegumu brīvā formā» uz norādītu epasta adresi.

Zvanot uz portālos norādīto kontakttālruni, Db.lv neizdevās sazināties ar uzņēmumu SIA Izdevīgi pirkumi.

Patlaban izmeklēšana turpinās un iedzīvotāji tiek aicināti uzmanīties, no viltus kuponu iegādes. Tāpat policija lūdz atsaukties cietušos.

Db.lv norādīja Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Sanita Gertmane, par šo gadījumu centrs ir saņēmis 34 oficiālas sūdzības, taču ik dienas tiek saņemtas arī e-pasta vēstules, kurās patērētāji lūdz padomu vai arī izsaka pretenzijas pret kupon.lv un orangelife.lv darbu. Patlaban atlaižu portāliem kupon.lv un orangelife.lv ir liegts pārdot ar tūrismu saistītus kuponus. «Tas ir pagaidu noregulējums, kamēr portāli neuzlabos juridiskos jautājumus, kā arī kamēr tie nespēs organizēt pārdošanu klientam apmierinošā veidā,» norādīja S. Germane.

Viņa atklāja, ka vēl joprojām no uzņēmuma nav saņemta informācija, kurš uzņēmums būs ceļojumu pakalpojumu sniedzējs. Par informācijas nesniegšanu reklāmas vai patērētāju tiesību aizsardzības uzraudzības iestādei pēc tās pieprasījuma noteiktā termiņā vai apjomā Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss paredz administratīvo sodu juridiskām personām no 50 Ls līdz pat 10 tūkst. Ls.

Saistībā ar šo gadījumu SIA Izdevīgi pirkumi pārstāvjiem nācās tikties ar PTAC darbiniekiem jau jūlija beigās. Tikšanās laikā uzņēmums informējis, ka atlaižu portālos kupon.lv un orangelife.lv piedāvātos tūrisma pakalpojumus sniedz nevis uzņēmums Airisa un Co, bet Eiropas ceļojumu aģentūra, tomēr, kā norādīja PTAC, vēl jūlija beigās nav bijusi saņemta oficiāla informācija no uzņēmuma puses, kas ir kompleksā tūrisma pakalpojuma sniedzējs.

Par atlaižu kuponu portālu darbu kopumā šā gada laikā PTAC ir saņēmis ap 60 oficiālu pieteikumu, tāpat arī daudzus e-pastus un zvanus. «Atlaižu portāli šobrīd ir populāra joma, tādēļ caurmērā saņemam daudz sūdzību,» norādīja S. Gertmane.

Šogad SIA Izdevīgi pirkumi tika pārdoti Rīgā dzīvojošajai Ludmilai Knirkai, kas kopš šā gada 25. jūlija ir arī uzņēmuma vienīgā valdes locekle, liecina Lursoft dati.

Līdz 2012. gada sākumam uzņēmums piederēja Latvijas pilsonim Georgijam Ribalovam, kurš Db.lv norādīja, ka nolēmis pamest uzņēmumu, jo viņu nav apmierinājis tā komercprakses veids un stils.

Iepriekš uzņēmuma Izdevīgi pirkumi pārstāve Jeļena Ostina aģentūrai LETA pauda, ka lēmums pārdot uzņēmumu ticis pieņemts jau sen un nav bijis saistīts ar PTAC aizliegumu uzņēmumam iepirkšanās portālos reklamēt tūrisma pakalpojumu kuponus.

SIA Izdevīgi pirkumi dibināta 2011. gada septembī, un tās juridiskā adrese ir Elizabetes iela 103-8. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 4002 Ls, liecina informācija Lursoft.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Pētījumā noskaidroti atlaižu kuponu klupšanas akmeņi

Gunta Kursiša,29.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atlaižu kuponi ir kļuvuši par populāru mārketinga rīku jaunu klientu piesaistīšanā. Zināms arī, ka neveikli izveidota atlaižu kuponu kampaņa biznesam var nenest gaidīto efektu, tādēļ mārketinga pētnieki, par piemēru ņemot trīs uzņēmumus, noskaidrojuši, kā šāda veida kampaņas ietekmējušas uzņēmējdarbību īstermiņā un ilgtermiņā.

Pētnieks Barats Radžans un V. Kumars aplūkoja atlaižu kuponu kampaņas trīs lokālos uzņēmumos kādā ASV dienvidaustrumu pilsētā – nacionālās virtuves restorānu, kura neto peļņa mēnesī parasti bija 2,5 tūkst. ASV dolāru, automašīnu mazgāšanas pakalpojuma uzņēmumu, kas ik mēnesi parasti nopelnīja sešus tūkst. ASV dolāru un skaistumkopšanas salonu/SPA, kura mēneša peļņa parasti veidoja 6,6 tūkst. ASV dolāru mēnesī, raksta sloanreview.mit.edu.

Pētnieki «uzmanīja» šos uzņēmumus vienu gadu. Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kuros gadījumos atlaižu kuponu kampaņas uzņēmuma peļņu palielinās.

Tika noskaidrots, ka pašreizējā formā atlaižu kuponi nav ideāli piemēroti klientu piesaistīšanai un uzņēmējdarbības peļņas palielināšanai. Lai arī visiem trīs uzņēmumiem, kas piedalījās pētījumā, izdevās atlaižu laikā piesaistīt ievērojamu skaitu patērētāju, visas trīs kompānijas mēnesī, kad norisinājās akcijas kuponu kampaņa, piedzīvoja būtiskus zaudējumus. Nacionālās virtuves restorānā zaudējumi pirmajā mēnesī veidoja septiņus tūkst. ASV dolāru, automašīnu mazgāšanas uzņēmumam – 6,3 tūkst. ASV dolāru, bet SPA - 11,76 tūkst. ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumiem pielāgojoties arvien augošajām patērētāju prasībām un vajadzībām, mazumtirdzniecības nozare šobrīd piedzīvo būtiskas pārmaiņas.

“StrongPoint" organizētajā "Baltic Retail Forum 2024" pasākumā tehnoloģiju uzņēmums “Zebra Technologies” stāstīja par mazumtirdzniecības veikalu transformāciju, uzsverot, ka ikreiz, kad patērētājs gūst uzlabotu iepirkšanās pieredzi, viņa gaidas no mazumtirdzniecības uzņēmumiem tiek paceltas jaunā, augstākā līmenī.

Mazumtirdzniecības nozare šobrīd piedzīvo būtiskas pārmaiņas, kas galvenokārt saistītas ar darbaspēka izmaksu pieaugumu un nepieciešamību darīt vairāk, izmantojot mazāk resursu. Uzņēmumi izjūt spiedienu paaugstināt efektivitāti un samazināt izmaksas, vienlaikus uzturot augstu pakalpojumu kvalitāti. Tehnoloģiju uzņēmums "Zebra Technologies" uzsver, ka tirdzniecības tehnoloģijām ir būtiska loma darbības procesu racionalizēšanā un klientu pieredzes uzlabošanā. Mazumtirgotāji konkurē gan tradicionālajā, gan tiešsaistes tirgū, un “izdzīvo” tie, kas spēj ātri pielāgoties mainīgajām tirgus tendencēm un ieviest inovatīvus risinājumus. Tāpēc tradicionālie mazumtirgotāji aktīvi investē tirdzniecības tehnoloģijās un uzlabo veikalu darbību, lai saglabātu konkurētspēju un atbilstu patērētāju augošajām prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru