Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu kibermonstriņu pokemonu zīmola pārvaldītāju The Pokémon Company un amerikāņu mobilo spēļu kompānijas Niantic Labs radītie paplašinātās realitātes tēli kopš spēļu aplikācijas Pokémon Go prezentācijas 6. jūlijā ir piedzīvojuši fenomenālu popularitāti. ASV pokemonu ķeršanas un kultivēšanas aplikācija jau ir kļuvusi populārāka par Twitter un ikdienā ilgāk lietotu nekā Facebook.

Ar visu savu «pagrīdes» stāvokli pokemonu invāzija Rīgā jau ir likusi pilsētas domei izteikt brīdinājumu, lai spēlētāji tomēr pievērš uzmanību reālajiem apstākļiem sev apkārt, sevišķi uz ielas. Atšķirībā no oriģinālās videospēles, ko mūsdienu digitalizētā paaudze kopā ar citiem pokemonu artefaktiem atceras no bērnības pirms gadiem 20, Pokémon Go animētie mošķīši caur lietotāja viedierīces kameru ir redzami reālajā vidē. Lai gan tas neapšaubāmi ir graujošs efekts uz paaudzēs ieaudzināto principu «paskaties pa kreisi, paskaties pa labi», kad tuvojamies ielai, tā vietā piekaļot acis viedtālruņa ekrānam, jaunā sociālā apsēstība nāk arī ar saviem pozitīvajiem blakusefektiem.

Tā kāds DB zināms jaunietis saka, ka Pokémon Go ir izdarījis praktiski neiespējamo – visa ģimene kopā ir izgājusi pastaigāties. Protams, lai ķertu pokemonus, un tomēr – kopā! «Kaut kas tāds ir noticis tikai uz omes 70 gadu dzimšanas dienu,» atzinīgi novērtē jauneklis. Saprotams, ka šī paplašinātā realitāte ir un būs ievērojams stimuls apsvērt modernāku viedierīču iegādi, lai uzlabotu spēles pieredzi. Tam paredzami vajadzētu atsaukties uz attiecīgā segmenta snieguma rādītājiem.

Visu rakstu Mošķīši atgriežas ar biznesu lasiet 18. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru