Tehnoloģijas

Google paplašinātās realitātes brilles jau izpelnās pirmo aizliegumu

Jānis Rancāns,11.03.2013

Jaunākais izdevums

Lai gan tehnoloģiju kompānijas Google ražotās paplašinātās realitātes brilles Google Glass tirdzniecībā parādīsies vēl tikai pēc vairākiem mēnešiem, tās jau saskārušās ar pirmo valkāšanas aizliegumu.

ASV Vašingtonas štata pilsētas Sietlas bārs The 5 Point sociālajā vietnē Facebook izvietojis paziņojumu, ka bāra telpās netiks ielaists neviens Google Glass valkātājs. Tos, kas neievēros šo aizliegumu, sagaida «pēriens», vēsta Cnet.

«Jums jāsaprot, ka uz bāru atnākušie cilvēki nevēlas, lai viņus slepenībā filmētu un pēc tam izvietotu internetā,» vietējam radio KIRO-FM sacīja bāra īpašnieks Deivs Meinerts. Viņš arī atzina, ka aizliegums pa daļai arī domāts kā joks.

«Taču daļa ir domāta nopietni. Mēs neļaujam cilvēkiem filmēt vai fotografēt bāra apmeklētājus, jo tā zināmā mērā ir privāta vieta, uz kurieni ļaudis dodas,» sacīja D. Meinerts.

Tikmēr Google plānu par Google Glass boikotēšanu komentējusi salīdzinoši atturīgi. «Tehnoloģija ir vēl ļoti agrīnā savas attīstības posmā. Mēs esam pārliecināti, ka, līdzīgi kā arī citām jaunajām tehnoloģijām, piemēram, viedtālruņiem, ar laiku izstrādāsies noteiktas sociālās rīcības normas,» pieļāva kompānija.

Db.lv jau vēstīja, ka Google uzsākusi sava topošā paplašinātās realitātes produkta Google Glass publiskās pārbaudes. Topošā Google ierīces darbība tiks aktivizēta ar balss komandu palīdzību. Balss komandas var dot, lai sūtītu teksta ziņojumus, veiktu zvanus un meklētu nepieciešamo informāciju internetā. Google brilles būs iespējams lietot kā savu personīgo tulku, kā arī izmantot sasaistē ar Google Maps u. c.

Paredzamā cena, brillēm nonākot tirgū, varētu būt tāda pati, kā jaunākajiem viedtālruņiem. Prognozēts, ka tirdzniecībā, produkts varētu parādīties jau nākamajā gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas starpplatformu web biznesa risinājumu izstrādātājs - uzņēmums Arcana Digital Group, ir izveidojis demonstratīvu versiju vietnei arcanaglobal.com, paredzētu Google Glass ierīcēm. Tā esot pirmā interneta mājaslapa Eiropā, kas speciāli paredzēta jaunās tehnoloģijas platformai, stāstīja uzņēmuma pārstāvis Andris Merkulovs.

Tehnoloģijas turpina strauji attīstīties, un ASV un Lielbritānijā laists klajā jauns augsto tehnoloģiju «sīkrīks» - Google Glass.

Jaunā platforma pieprasa principiāli citādāku pieeju no web izstrādāju puses. Ir nepieciešams apgūt informācijas atspoguļošanas īpatnības uz caurspīdīga displeja, kas izvietots uz Google Glass brillēm, skaidroja A. Merkulovs.

Vietnes arhitektūru nācies ievērojami vienkāršot un pielāgot Google Glass lietošanas īpatnībām. Lapas teksta informāciju tika nolemts pārveidot audio formātā. Šāda pieeja tika paredzēta, lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu ar Google Glass brillēm, nesamazinot lietošanas efektivitāti. Kā rezultātā, skatoties uz lapu arcanaglobal.com, izmantojot Google Glass, ir viegli pārvietoties starp lapas sadaļām, apskatīt portfolio un iegūt pamatinformāciju audio formātā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Kāda būtu iepirkšanās izmantojot Google paplašinātās realitātes brilles?

Jānis Rancāns,12.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Nebraskas štata Omahas pilsētas pārtikas kompānija ConAgra Foods, sadarbībā ar Google radījusi ieskatu iepirkšanās procesā, izmantojot Google paplašinātās realitātes brilles Google Glass, vēsta Mashable.

Izmantojot Google Glass būs iespējams saņemt informāciju par pārtikas produktu sastāvu, atgādinājumus par to, kas ir jānopērk, kā arī norādījumus, kur meklējama nepieciešamā prece.

Savukārt Teksasā notiekošajā izklaides nozares konferencē SXSW Google iepazīstinājusi ar paplašinātās realitātes briļļu lietojumprogrammām. Kompānija prezentējusi laikraksta New York Times lietojumprogrammu, kas balsī nolasa interesējošo rakstu. Tāpat konferences apmeklētāji iepazīstināti ar populārās piezīmju lietojumprogrammas Evernote Google Glass versiju un prezentējusi ar balsi kontrolējumu Gmail e-pasta lietojumprogrammu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

ASV Google Glass valkātājiem varētu liegt piedalīties ceļu satiksmē

Jānis Rancāns,26.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānijas Google topošās paplašinātās realitātes brilles Google Glass izmantošana, vadot automašīnu, ASV varētu tikt aizliegta. Rietumvirdžīnijas štata likumdevēji izstrādājuši nepieciešamās izmaiņas likumdošanā, kas liegs autovadītājiem izmantot šādu tehnoloģiju.

Štata likumdevēju sagatavotājā priekšlikumā teikts, ka automašīnas vadītājam būs aizliegts «izmantot valkājamu datoru ar uz galvas liekamu ekrānu». Lai gan priekšlikumā netiek pieminētas Google Glass paplašinātās realitātes brilles, dokumenta autors, Rietumvidžīnijas Pārstāvju palātas deputāts Garijs Hovels (Gary Howell), sarunā ar CNN norādījis, ka viņš iedvesmojies tieši no topošā interneta milža produkta.

Gadījumā, ja Rietumvirdžīnijas likumdevēji piekritīs šādam liegumam, štats var kļūt par pirmo ASV, kurā autovadītājiem tiktu aizliegta Google Glass izmantošana. «Galvenais [aizlieguma] iemesls ir saistīts ar drošību. Ierīce var jūsu redzes laukā projicēt attēlu. Es domāju, ka tam ir milzīgs uzmanības novēršanas potenciāls,» skaidrojis priekšlikuma autors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Google Glass izstrādē ASV interneta milzis sadarbosies ar Ray-Ban briļļu ražotāju

LETA--AFP/DPA,25.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta gigants Google pirmdien paziņoja, ka sadarbosies ar briļļu rāmju un saulesbriļļu ražotāju Luxottica, lai izstrādātu un ASV pārdotu internetam pieslēgtās brilles Google Glass.

Luxottica ražo tādus zīmolus kā Oakley, Alain Mikli, Ray-Ban un Vogue-Eyewear.

Šādu paziņojumu Google izplatījusi laikā, kad uzņēmums cenšas uzspodrināt Google Glass tēlu pirms šogad ASV tirgū gaidāmās debijas.

Kompānija jau pagājušajā nedēļā publiskoja preses relīzi, kurā tika apgāzti Google Glass mīti, ka šīs brilles pārkāpj privātumu, novērš nēsātāja uzmanību un tās paredzētas vien «tehnoloģiju pielūdzošiem nūģiem».

Pirmdien paziņotā sadarbības izveidošana ar Luxottica nodrošinās arī Google iespēju pārdot Google Glass, izmantojot plašo Luxottica veikalu tīklu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Kiborgu apkarošanas kustība: Google Glass iznīcinās privātumu

Jānis Rancāns,27.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google paplašinātās realitātes briļļu un līdzīgu tehnoloģiju lietošana radīs pasauli, kurā privātums būs neiespējams, pavēstījusi Lielbritānijas aktīvistu grupa.

Aktīvistu grupa, kas sevi nodēvējusi par Kiborgu apturēšanas kustību, aicinājusi pieņemt noteiktus ierobežojumus šādu tehnoloģiju lietošanai, kā arī ieviest kārtību, kurā cilvēki tiek informēti, ka viņi, izmantojot, piemēram, Google Glass, tiek filmēti.

Pret Google Glass noskaņotie aktīvisti gan norāda, ka šādas ierīces pilnībā aizliegt gan neaicina, tomēr vēlas panākt to, ka tiek noteiktas zināmas sociālas un fiziskas šādu tehnoloģiju izmantošanas robežas, vēsta BBC.

Lai uzsāktu diskusijas par paplašinātās realitātes briļļu lietošanas morālajiem aspektiem, aktīvistu grupa sociālajos tīklos uzsākusi kampaņu. Grupa arī norāda, ka jau tūkstošiem cilvēku lejupielādējuši tās sagatavotos plakātus, kas brīdina no bezatbildīgas Google Glass lietošanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā tehnoloģiju kompānija Philips un tehnoloģiju vadības konsultāciju uzņēmums Accenture vienojušies par operatīvu pacientu datu apraides koncepta Google Glass IntelliVue Solutions izstrādi, informē uzņēmumu pārstāvji.

Koncepts balstās uz Google Glass briļļu tipa displejiem, apvienojot ar Philips IntelliVue Solutions tehnoloģiju. Izmantojot Google Glass IntelliVue Solutions, ārstam ir iespēja piekļūt pacientu datiem un svarīgai medicīniskai informācijai, nenovēršot uzmanību no pacienta.

Ārsts, lietojot Google Glass displejus un izmantojot Philips IntelliVue Solutions, var vienlaicīgi novērot pacienta dzīvības procesu rādītājus un reaģēt uz ķirurģiskās procedūras norisi, nenovēršoties no pacienta procedūras laikā. Ārsts arī varēs uzraudzīt pacienta stāvokli attālināti un nepieciešamības gadījumā iesaistīt citus speciālistus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google grasās nodrošināt ASV tirgū ar savu jauninājumu - Google Glass – tik daudz cilvēku, cik iespējams. Tādēļ kompānija grasās uzsākt speciālu programmu, kuras ietvaros vienas dienas garumā padarīs Google Glass pieejamas ikvienam, kas vēlēsies to iegādāties, ziņo The Verge.

Šāda iespēja ASV būs tikai vienu dienu. Šīs akcijas laikā, kas nodēvēta par Explorer Program, varēs iegādāties paplašinātās realitātes brilles par pusotru tūkstoti ASV dolāru.

Tiesa gan, šis briļļu metiens būs vien īslaicīga akcija, taču Google Glass veikalu plauktos nonāks 2014. gada otrajā pusē.

Db.lv jau vēstīja, ka paplašinātās realitātes briļļu Google Glass valkātājiem tiks nodrošinātas vairākas iespējas. Piemēram, ar Google Glass varēs uzņemt fotogrāfijas mirkšķinot. Tāpat šo tehnoloģiju, iespējams, izmantos arī ķirurģisku operāciju laikā.

Google arī sadarbosies ar briļļu rāmju un saulesbriļļu ražotāju Luxottica. Luxottica ražo tādus zīmolus kā Oakley, Alain Mikli, Ray-Ban un Vogue-Eyewear.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas datu aizsardzības regulatori draudējuši uzsākt tiesvedību pret tehnoloģiju kompāniju Google saistībā ar tās 2012. gadā pieņemto privātuma politiku, kas pārkāpjot «caurspīdīguma saistības».

Lielbritānijas, Vācijas un Itālijas regulatori kompānijai Google likuši mainīt privātuma politiku, pretējā gadījumā interneta gigantam nāksies rēķināties ar juridiskām sankcijām. Iepriekš līdzīga satura iebildumus pret Google izteica arī Francijas un Spānijas regulatori.

Google jaunā privātuma politika, kuras ietvaros tiek apvienoti lietotāja dati no vairākiem kompānijas pakalpojumiem, radot nopietnus jautājumus saistībā ar tās atbilstību Lielbritānijas Datu aizsardzības aktu, pavēstījis britu regulators. Privātuma politikas mainīšanai Apvienotā Karaliste kompānijai devusi laiku līdz 20. septembrim. Savukārt Vācijas regulators pavēstījis, ka Google nāksies stāties priekšā, lai atbildētu uz jautājumiem par privātuma politiku, kas «pārkāpj kompānijas apņemšanos ievērot datu izmantošanas un uzglabāšanas caurspīdīgumu».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Google uzsākusi sava topošā paplašinātās realitātes produkta Google Glass publiskās pārbaudes.

Speciāli izveidotā interneta vietnē atbildot uz jautājumu, ko darītu ar Google brillēm, var piedalīties konkursā, lai kļūtu par vienu no kompānijas produkta testētājiem. Gadījumā, ja konkurss ir izturēts, jāsamaksā 1,5 tūkstoši ASV dolāru, bet brilles jāpaņem klātienē Ņujorkā.

Google gan uzsver, ka, produktu pabeidzot, briļļu cena būs daudz mazāka nekā 1,5 tūkstoši, kas jāsamaksā publiskā testa dalībniekiem. Paredzamā cena, brillēm nonākot tirgū, varētu būt tāda pati, kā jaunākajiem viedtālruņiem. Prognozēts, ka tirdzniecībā, produkts varētu parādīties jau nākamajā gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Google laidusi klajā prototipu viedtālrunim, kurš var izveidot 3D kartes, izmantojot lietotāja reālo atrašanās vietu, vēsta BBC.

Ierīces sensori ik sekundi ļauj uztvert vairāk nekā 250 tūkstošus 3D attēla veidošanai nepieciešamo raksturlielumu.

Google pavēstījusi, ka potenciālās lietojumprogrammas, kur tehnoloģija varētu tikt izmantota, ir iekštelpu karšu veidošanu, lai palīdzētu cilvēkiem orientēties telpās, kur viņi iepriekš nav bijuši. Tāpat 3D iespēju varētu izmantot spēļu industrijā.

Kopumā 200 viedtālruņa prototipi ir nodoti ieinteresētiem lietojumprogrammu izstrādātājiem.

Google ATAP (Advanced Technology and Projects) nodaļas pārstāvji skaidro, ka telefons izstrādāts projekta Project Tango ietvaros. Izstrādē piedalījās pētnieki no dažādām institūcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no Google Glass piedāvātajām inovācijām būs iespēja uzņemt fotoattēlus mirkšķinot, savā blogā pavēstījusi kompānija Google.

Google acu mirkšķināšanu uzskata par gana funkcionālu, lai nākotnē veiktu ne vien attēlu uzņemšanu, bet arī citas darbības, piemēram, iepirktos. «Iedomājaties, ka jūs mirkšķinat, lai apmaksātu taksometra pakalpojumus. Tāpat jūs mirkšķinat, lai recepte pavārgrāmatā parādītos uz lielā ekrāna, kā arī, lai kurpes, ko esat ieraudzījuši veikala skatlogā tiktu piegādātas uz jūsu mājam,» kompānija Google uzbur nākotnes ainu savā blogā.

Tikmēr, izvērtējot jauno Google Glass iespēju, analītiķi norāda, ka tas būs ievērojams progress tehnoloģiju attīstībā un iespējamās inovācijas saistībā ar šo funkciju ir «neierobežotas», pauda Manjons Menons (Manjon Menon) no Forst & Sullivan. Tajā pašā laikā Google ar jauno iespēju radīs bažas saistībā ar lietotāju privātumu un personīgo datu aizsardzību. «Vajadzētu disuktēt par to, kā un kādās vidēs šāda tehnoloģija var tikt brīvi izmantota,» pauda M. Menons. Analītiķis arī norādīja, ka iespēja uzņemt fotogrāfiju, vien mirkšķinot acis, padarīs grūti nosakāmu to, kad fotoattēli tiek uzņemti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slavenajos ASV azartspēļu galvaspilsētas Lasvegasas spēļu namos varētu tikt aizliegta ieeja ar tehnoloģiju kompānijas Google topošajām paplašinātās realitātes Google Glass brillēm.

Lasvegasas kazino īpašnieki pavēstījuši, ka šādas brilles varētu palīdzēt krāpniekiem negodīgi uzvarēt kāršu spēlēs, vēsta ASV plašsaziņas līdzekļi. Gadījumā, ja Lasvegasas spēļu nami pieņems šādu lēmumu, to apmeklētājus varētu sagaidīt pārmeklēšana, lai nepieļautu ierīces ienešanu kazino telpās. Savukārt, ja klients atteiksies pieciest pārmeklēšanu, kazino sola viņam izsaukt taksometru, kas to aizgādās līdz viesnīcai.

Jau patlaban vairākos Lasvegasas spēļu namos aizliegtas video un audio ierakstīšanas ierīces, tostarp arī viedtālruņu izmantošana.

ASV Nevadas štata izklaides un viesnīcu kompānijas MGM Resorts International pārstāvji medijam NBC skaidrojuši, ka koncernam piederošajās kazino telpās drošības dienesta darbinieki apmeklētājiem neļauj fotografēt. Jaunais Google produkts apsardzei problēmas nesagādāšot, jo viņi jau vairākus gadus ir pieraduši meklēt miniatūras kameras, kas paslēptas dažādos sadzīves produktos un var tikt izmantotas apmeklētāju slepenai filmēšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Saules enerģijas lidmašīna pasaules aplidojumu veiks ar Google atbalstu

Jānis Rancāns,17.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices kompānija, kas izstrādājusi ar saules enerģiju darbināmu lidmašīnu Solar Impulse, uzsākusi sadarbību ar interneta gigantu Google, lai veicinātu plānu līdz 2015. gadam ar šo lidaparātu veikt lidojumu apkārt pasaulei.

Iecerētās sadarbības ietvaros paredzēts informēt par plānoto lidojumu apkārt pasaulei ar tādu Google produktu palīdzību, kā YouTube, Google+, Google Earth un Google Glass, vēsta NBC News.

«Šī sadarbība ir unikāls iemesls, lai veicinātu savstarpēji kopīgas vērtības, kā, piemēram, atklājēja garu, inovācijas un inženiertehnoloģisko izcilību,» sacīja lidmašīnas radītāji Bertrands Pikards un Andrē Borsčbergs. Viņi norāda, ka sadarbībā ar Google plānots uzrunāt jaunāko paaudzi, masu medijus, kā arī politikas un biznesa lēmumu pieņēmējus.

Google un Solar Impulse izstrādātāji sadarbojušies jau iepriekš. Šovasar lidaparāts veica lidojumu no ASV austrumkrasta līdz rietumkrastam. Lidojums tika plaši atspoguļots tiešsaistē un interneta lietotāji varēja sekot līdzi gan lidaparāta augstumam, ātrumam un koordinātām. Tāpat varēja sazināties ar pilotiem un redzēt, kā izskatās lidmašīnas iekšpusē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta gigants Google iecerējis izveidot uzņēmumu Calico, kuru vadīs biotehnoloģiju kompānijas Genentech un tehnoloģiju giganta Apple priekšsēdētājs Artūrs Levinsons (Arthur D. Levinson).

Jaunā kompānija nodarbosies ar novecošanas procesa izpēti, lai izstrādātu tehnoloģijas, kurām jārisina veselības un garīgās problēmas, kas piemeklē cilvēkus gados. Calico strādās atsevišķi no Google.

«Šī ir ilgtermiņa ideja, bet mēs ticam, ka spēsim panākt ievērojamu progresu saprātīgā laikā,» paudis Google izpilddirektors Lerijs Peidžs. Plašākas detaļas par topošo uzņēmumu interneta gigants nav atklājis. Nav zināms, kur jaunā kompānija darbosies, cik tai būs darbinieku un vai tā būs pakļauta Lerijam Peidžam. Vienlaikus anonīmi avoti aģentūrai Reuters atklājuši, ka interneta giganta līdzdalība Calico darbībā būs ievērojama.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveicē šīs nedēļas sākumā izmēģināta lidmašīna Solar Impulse 2, kuru darbina Saules enerģija, vēsta Reuters.

Testa lidojumu veica Vācijas pilots Markus Šerdels (Markus Scherdel).

Šī ir jau otrā lidmašīna Solar Impulse projektā. Projekta mērķis ir apbraukt apkārt pasaulei ar lidmašīnu, kuru darbina tikai Saules enerģija.

Solar Impulse projektu vada Šveices Federālais tehnoloģiju institūts Lozannā (École polytechnique fédérale de Lausanne). Pirmais testa lidojums notika 2009. gadā. Pēc gada veiksmīgi notika ar Saules enerģiju nodrošināts lidojums no Šveices uz Spāniju, bet 2012. gadā – no Šveices uz Maroku. Savukārt pērn tika veikts lidojums pāri ASV. Sākotnēji pilns lidojums apkārt pasaulei ar Solar Impulse lidaparātu tika plānots 2014. gadā, bet tagad tas pārcelts uz nākamo gadu. Jau ziņots, ka 2013. gadā projekts Solar Impulse sāka sadarbību ar tehnoloģiju milzi Google. Iecerētās sadarbības ietvaros paredzēts informēt par plānoto lidojumu apkārt pasaulei ar tādu Google produktu palīdzību, kā YouTube, Google+, Google Earth un Google Glass.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas iesācējuzņēmums Thalmic Labs Barselonā notiekošajā mobilo tehnoloģiju kongresā Mobile World Congress iepazīstinājusi ar ierīci, kas drīzumā varētu mainīt veidu, kādā cilvēks darbojas ar dažādām elektroierīcēm.

Thalmic Labs izstrādājusi rokas aproci MYO, kuru, izmantojot Bluetooth tehnoloģiju, iespējams saslēgt ar tādām ierīcēm kā personālie datori un mobilie telefoni un tad tos kontrolēt ar žestu palīdzību. Aproce nolasa rokas muskuļu elektriskos impulsus un nodod signālus attiecīgajām ierīcēm, raksta Wired.

MYO izstrādātāji skaidro, ka muskuļu darbība saražo dažus mikrovoltus elektrības un ierīces sensori tos spēj uztvert. Līdzīgas tehnoloģijas tiek izmantotas arī augstas klases protēzēs. Aproce spēj arī «mācīties», lai ar laiku sekmīgāk atpazītu katra lietotāja individuālās muskuļu īpatnības.

Izstrādātāji skaidro, ka ierīci iespējams izmantot prezentāciju vadīšanai, video atskaņošanas kontrolei, manipulācijām ar tālvadības ierīcēm utt. Tomēr pie šādām funkcijām kompānija nav gatava apstāties un norāda, ka ierīcei ir gandrīz neierobežotas perspektīvas iespējas izmantošanai gandrīz visās jomā, kur cilvēks izmantoto savas rokas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Google mārketingu mēs, digitālās mārketinga aģentūras MMN pārstāvji saucam Google Ads reklāmu platformas sniegtās iespējas un mājaslapas SEO optimizāciju uz Google dabiskiem meklēšanas rezultātiem. Abas šīs iespējas uzņēmējiem sniedz lielu potenciālu sasniegt to mērķauditoriju, kas jau ir ieinteresēta produktā vai pakalpojumā. Šodien apskatīsim šo mārketinga kanālu attīstības tendences, par ko vairāk diskutē speciālisti 2022.gadā.

Pirmās puses datu nozīme

No vairākiem aspektiem skatoties, pirmās puses datu, tas ir uzņēmuma/mājaslapas pašu datu nozīme pieaug arvien straujāk. Šobrīd ir privātuma laikmets, daudziem tas ir svarīgs aspekts - gan dažādas organizācijas, valstis, savienības, gan arī sabiedrība satraucas par to, kur nonāk interneta lietotāju dati un kā tie tiek izmantoti.

Trešās puses dati kļūst arvien nepieejamāki un lielās reklāmas platformas diezgan strauji pāriet uz tikai pirmās puses datu izmantošanu. Tas nozīmē, ka jaunam spēlētājam konkrētā digitālās reklāmas tirgū būs daudz grūtāk un dārgāk iekarot vēlamo auditoriju nekā uzņēmumam, kurš tajā jau kādu laiku apgrozās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Google savās inovācijās nedomā apstāties pie paplašinātās realitātes brillēm Google glass, un nu atklājusi plānus radīt arī «gudrās kontaktlēcas».

Google kontaktlēcu galvenais uzdevums būs mērīt glikozes līmeni asarās, atklājusi kompānija. Pašlaik norit darbs pie šīs tehnoloģijas testēšanas, ziņo BBC.

Kontaktlēcās iestrādāta mikroshēma un miniatūrs glikozes sensors, kas atrodas starp diviem lēcas materiāla slāņiem. Tāpat kompānija plāno junajā tehnoloģijā iestrādāt arī LED gaismas sistēmu, kas varētu signalizēt gadījumos, ja glikozes līmenis pārsniedzis noteiktas normas.

Lai kontaktlēcas būtu lietojamas ikdienā, vēl jāpaveic daudz darba, atzina kompānijas Google pārstāvji.

«Tehnoloģijas vēl ir tās sākuma stadijā, tomēr mēs esam pabeiguši vairākus klīniskus pētījumus, kas palīdzēs uzlabot mūsu prototipu,» teikts tehnoloģiju kompānijas oficiālajā blogā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja jau tiek izmantotas Google reklāmas, iespējams, ir nācies aizdomāties, vai ir vērts ieguldīt arī SEO. Galu galā, mājaslapa jau parādās meklēšanas rezultātu augšgalā, pateicoties apmaksātām reklāmām, tad kāpēc gan investēt arī ar SEO? Patiesībā SEO un Google reklāmas ir divas dažādas stratēģijas, kas var lieliski papildināt viena otru. Pat ja Google reklāmas sniedz rezultātus, SEO var piedāvāt ilgtermiņa ieguvumus, ko vien ar reklāmām nav iespējams nodrošināt.

Šajā rakstā tiks izskaidrots, kā SEO atšķiras no Google reklāmām un kā abu kombinācija var palīdzēt uzņēmumam gūt lielākus panākumus internetā.

SEO un Google reklāmas: kāda ir atšķirība?

Vispirms jānoskaidro galvenās atšķirības starp SEO un Google reklāmām. Google reklāmas ļauj uzņēmumiem izmantot PPC (maksā par klikšķi) modeli, kas nozīmē, ka tiek veidotas pielāgotas reklāmas, kuras parādās Google meklēšanas rezultātu augšgalā. Pielāgojot reklāmas atbilstoši atslēgvārdiem, iespējams piesaistīt auditoriju tieši tad, kad viņi meklē konkrētus risinājumus.

SEO, savukārt, ir process, kura laikā mājaslapa tiek uzlabota, lai tā labāk parādītos organiskajos (neapmaksātajos) meklēšanas rezultātos. Rezultāti var nebūt redzami uzreiz, bet SEO ir ilgtermiņa ieguldījums, kas laika gaitā nodrošina stabilu un regulāru apmeklētāju plūsmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad tradiconālā iepirkšanās ir ierobežota, bet uzplaukst e-komercija, daudzi uzdod jautājumu: “Kādas iespējas mums sarūpējis Google?“. Tas ir visai loģiski, jo par Google mārketinga iespējām ir dzirdējis ikviens mārketinga speciālists neatkarīgi no tā darbības virziena. Šajā rakstā aplūkosim to, ko tad mums piedāvā viens no virtuālās pasaules smagsvariem.

AdWords ir vēsture

Meklēšanas rezultātu pārskats liecina, ka joprojām tiek meklēti AdWords pakalpojumi. Nevar teikt, ka tas ir nepareizi, jo šāds pieprasījums meklētājā sniedz ļoti plašu atbilžu loku. Tomēr, kopš 2018. gada rudens tieši šada platforma vairs nepastāv. To ir aizvietojis cits Google produkts - Google Ads. Šis solis nebija nejaušs, bet no Google puses visai apzināts. Līdz ar to, ir vērts aplūkot, kādēļ uzņemums spēra šadu soli?

Kādi ir Google Ads pakalpojumi?

AdWords kā pakalpojums nav pazudis, bet iekļāvies jaunajā platformā. Google Ads saistās ne tikai ar darbības algoritmu atjauninājumu, bet arī ar Google centieniem apvienot visus reklāmas izvietošanas pakalpojumus vienuviet. Līdz ar to šobrīd, izmantojot vienu platformu, iespējams veidot un pārvaldīt trīs dažādus reklāmu veidus. Tie ir:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Apple Japānā iesniegusi iWatch zīmola reģistrācijas pieteikumu, lai tādējādi aizsargātu savu topošo produktu – ap roku nēsājamu viedierīci.

Japānas patentu birojam iesniegtais Apple pieteikumus aptver datorus, to perifērijas iekārtas un rokas pulksteņus, aģentūrai Reuters atklāja biroja pārstāvis. Patlaban nav zināms, cik ilgi tiks izskatīts Apple pieteikums. Savukārt pati kompānija atteikusies sniegt komentārus.

Jau iepriekš vairākkārt izskanējušas runas par to, ka Apple plāno nākt klajā ar viedu rokas pulksteni. Pirms mēneša kompānijas izpilddirektors Tims Kuks pavēstīja, ka «apģērbjamas tehnoloģijas» nākamais attīstības solis.

Viņš gan arī atzina, ka ir skeptisks par Google topošo paplašinātās realitātes produktu Google Glass. «Neviens nekad nepārliecinās cilvēku, kurš nekad nav valkājis brilles vai kuram nekad nav piederējis rokas pulkstenis, ka viņam tāds ir nepieciešams,» sacīja T. Kuks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

10 Google «zinātniskās fantastikas» produkti

Gunta Kursiša,04.07.2013

BEzpilota automašīna. Darbs pie Google Driverless programmas norit jau vairākus gadus, un kompānija mēģina panākt vienošanos ar atbildīgajām amatpersonām par bezpilota automašīnu izmēģināšanu uz reāliem autoceļiem. Līdz šim vienošanās panākta ar Kalifornijas un Nevadas štatu. 2012. gada augustā tika izmēģināta Toyota Prius, kas bez autovadītāja veica 140 tūkstošus jūdžu (aptuveni 225 tūkst. km) garu ceļu Nevadā.

Foto: AP/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauni medikamenti, bezpilota automašīnas un lifts uz kosmosu ir vien dažas no tehnoloģijām, ko paralēli darbam pie Android viedierīču operētājsistēmas un skārienjūtīgā Chromebook Pixel klēpjdatora izstrādā vai grasās izstrādāt kompānija Google.

Savus interesantākos produktus izstrādā kompānijas pētniecības un attīstības daļa Google X, kurā tapušas arī paplašinātās realitātes brilles Google Glass, vēsta Business Insider.

Aplūkojiet citus pēdējā laika interesantākās Google tehnoloģijas augstāk galerijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google savu aizsaulē aizgājušo darbinieku dzīvesbiedriem maksās pusi darbinieka algas

Gunta Kursiša,28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google izpelnījusies slavu kā uzņēmums, kas gādā par savu darbinieku labklājību, piedāvājot dažādas «ekstras», piemēram, bezmaksas friziera pakalpojumus, uz vietas gatavotas pusdienas, ārsta pakalpojumus darba vietā, inovatīva dizaina biroju un atpūtas telpas u.c., taču pēdējā laika Google ievērojamākais jauninājums rūpēs par saviem darbiniekiem sniedzas aiz šīs dzīves robežām, vēsta forbes.com.

«Tas varētu izklausīties smieklīgi, taču mēs Google darbinieku priekšrocību sarakstā esam iekļāvuši arī «ekstras» pēc nāves,» stāsta cilvēkresursu vadītājs (Chief People Officer) Laszlo Boks (Laszlo Bock). Viņš skaidro, ka, mirstot Google darbiniekam, viņu pārdzīvojušais dzīvesbiedrs desmit gadu garumā ik gadu saņems 50% no bijušā Google darbinieka algas. Turklāt katrs Google darbinieka bērns līdz 19 gadu vecumam no kompānijas saņems maksājumu viena tūkstoša ASV dolāru apjomā, savukārt tie bijušo Google darbinieku bērni, kas būs pilna laika studenti, šo kompānijas atbalstu baudīs līdz 23 gadu vecumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zināšanas digitālajā mārketingā uzņēmējam palīdz būtiski ietaupīt reklāmas budžetam paredzētos finanšu līdzekļu. Vienalga vai tas būtu viesu mājas vai matu lakas nosaukums, vai nepacietīgi meklēts autoserviss vai zooveikals – atbildi jau ierasti sniedz interneta meklētājs Google. Digitālā mārketinga aģentūras Infinitum 8 meistarklasē "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" kā jauniem, tā arī pieredzējušiem uzņēmējiem piedāvā uzzināt visjaunāko un visefektīvāko informāciju Google AdWords un Google Analytics stratēģiju izveidē.

Uz meistarklasi "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" ir aicināti uzņēmumu vadītāji, mārketinga un PR speciālisti ar minimālu pieredzi darbā ar Google AdWords un Google Analytics kontiem. Meistarklase būs sadalīta divos līmeņos.

"Biznesa uzlecošās superzvaigznes" tiek aicināti jaunie uzņēmēji, kuriem ir pamatzināšanas, bet viņi vēl meklē savu mārketinga stratēģiju darbā ar Google AdWords un Google Analytics. Meistarklasē jaunie uzņēmēji varēs iegūt nepieciešamās vadlīnijas, lai interneta plašumos atrastu un pārliecināt savu klientu. Meistarklasē tik skaidrota ārējās mājas lapas optimizācija. Uzmanība tiks pievērsta Google Analytics konta galveno uzmanības punktu novērtējumam un tipiskāko kļūdu apskatei. Speciālisti stāstīs par galvenajām kļūdām, kas atbaida klientus no uzņēmuma sociālo mediju konta un citām zināšanām. Šīs un vēl citas meistarklasē iegūtās zināšanas noderēs, lai uzņēmumā realizētā mārketinga stratēģija būtu vēl veiksmīgāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 26. līdz 27.jūnijam «Google» rīko vērienīgu pasākumu Jūrmalā - «Google CEE Day 2018», sapulcinot 450 dalībniekus no 180 aģentūrām no 17 Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīm. Tas ir līdz šim vērienīgākais pasākums, kādu «Google» saviem partneriem rīkojis kādā no Baltijas valstīm. Jūrmalā «Google» arī publiski izziņoja, ka maina nosaukumu savai galvenai reklāmas platformai - «Google Adwords» turpmāk sauksies «Google Ads».

Par to globāli tiek izziņots 27.jūnijā, kad šim produktam aprit 18 gadi.

Šobrīd lielākā «Google» partneraģentūra Baltijā ir Latvijas aģentūra «Top Media», kuras sadarbības apjoms ar «Google» mērāms vairāk nekā miljons eiro mēnesī. «Google» partneraģentūru Baltijas TOP 5 ir arī Latvijas aģentūra «Inspired eCommerce». Latvijā kopumā ir ap 40 aģentūras, kuras darbojas kā «Google» partneri, bet Baltijā šādu aģentūru skaits ir ap 120. «Google» nesniedz tiešo atbalstu klientiem. Jautājumos par «Google» reklāmas iespējām klienti var atbalstu saņemt tikai caur «Google» partneraģentūrām.

«Top Media» valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Kažemaks Baltijas izvēli «Google» vērienīgajam pasākumam skaidro ar straujo izaugsmi, kas pēdējos gados notikusi tieši Baltijas reģionā. «Latvijā ir fintech kompānijas, Lietuvā crypto valūtas startapi, Igaunijā eresidency un milzīgs startapu skaits,» precizē M. Kažemaks, piebilstot, ka «tas ir noticis, pateicoties straujai izaugsmei digitālās reklāmas jomā, kur liela loma ir tieši «Google» reklāmas iespējām audzēt dažāda veida biznesus eksporta tirgos».

Komentāri

Pievienot komentāru