Bite Latvija 74 tūkstoši un Tele2 147 tūkst. klientu ir saņēmuši Latvijas Mobilā telefona (LMT) sūtītās īsziņas par tarifu plāna Brīvība iespējām. Bite Latvija norāda, ka LMT īsziņu izsūtīšanai izmantojis automatizētu risinājumu, nevis tās izsūtījuši LMT klienti, kā tas pasniegts operatora mājas lapā.
«Tā kā spamošanas apjomi ir mērāmi n-tajos tūkstošos, tad nu tas visai nepārprotami norāda, ka spamu sūtīšana ir automatizēta,» DB norāda Bite Latvija sabiedrisko attiecību menedžere Lita Grafa. Bite Latvija ir vērsusies Datu valsts inspekcijā ar lūgumu izvērtēt šo gadījumu.
«Savstarpēja sazināšanās ar īsziņām daudziem mobilo sakaru lietotājiem gadu gaitā kļuvusi par ieradumu, dabisku rīcību. Lietotāji nosūta vairāk nekā vienu miljonu īsziņu dienā. Kopš LMT septembra sākumā sāka piedāvāt pieslēgumu Brīvība, to izvēlējušies jau gandrīz simts tūkstoši cilvēku, un to skaits arvien pieaug. Tas tikai vēlreiz apliecina, ka šis pieslēgums ir tieši tas, kas lietotājiem nepieciešams, un par ko lietotāji vēlas painformēt arī savus draugus un paziņas,» pārmetumiem iebilst LMT preses sekretārs Jānis Vēvers.
Viņš atzīst, ka klientu aktivitāte šī pieslēguma sakarā ir bijusi negaidīti liela. «Bet tā jau ir, ka labs piedāvājums runā pats par sevi arī bez reklāmas. Kādu tieši komunikāciju klienti izvēlas, lai informētu savus draugus par LMT pieslēgumu Brīvība, nevaram komentēt, jo klientu sarakste mums nav pieejama,» turpināja J. Vēvers.
Līdzīgu viedokli Bite Latvija pauž arī Tele2 komercdirektors Jānis Spoģis: «Ir nepatīkami, ka LMT kā reputācijas līderis ir veicis šādu pretlikumīgu darbību, kas turklāt ir vērsta attiecībā uz Latvijas iedzīvotājiem. Kopumā īsziņas ir saņēmis ievērojams skaits – 147 000 – Tele2 klientu. Diemžēl šāda viena tirgus dalībnieka rīcība pazemina iedzīvotāju uzticamību mobilo sakaru nozarei kopumā.»