Ģenerālprokuratūra izvērtēs iesniegumu pret aviokompānijas airBaltic vadītāju. Tā kā tas tikai tikko ir saņemts, vēl nevar pateikt, kāda būs tā virzība, DB norādīja ģenerālprokuratūras pārstāve Laura Pakalne.
Viņa arī piebilda, ka iesniegtie materiāli satur ierobežotas pieejamības informāciju, tāpēc par tā saturu plašāk stāstīt nevar. Jāatgādina, ka informāciju par iespējamiem B.Flika pārkāpumiem sagatavoja un nosūtīja Satiksmes ministrija un Tieslietu ministrija.
«SM sadarbībā ar Tieslietu ministriju (TM) valdības uzdevumā sagatavoja un nosūtīja informāciju Ģenerālprokuratūrai par iespējamajiem pārkāpumiem airBaltic valdes priekšsēdētāja rīcībā,» iepriekš Dienai norādīja SM valsts sekretārs Anrijs Matīss.
Pašlaik nav zināms, ko tieši SM un TM savā iesniegumā lūdz izmeklēt. Kā vēsta laikraksts, noprotams, informācijā apkopots abu ministriju, valdības konsultanta Prudentia, kā arī auditorfirmas PricewaterhouseCoopers agrāk secinātais, veicot dažādas pārbaudes airBaltic.
Iepriekš SM, TM un Valsts kancelejas juristi ilgstoši apsvēra, vai valsts rīcībā ir pietiekami daudz argumentu, lai vērstos tiesībsargājošajās iestādēs. Paredzams, ka valdība 6.septembrī spriedīs par to, vai un kā valstij kā airBaltic līdzīpašniekam būtu jāiesaistās aviokompānijas finanšu situācijas stabilizēšanā. Valdībai jāizšķiras, vai pārņemt airBaltic privātā akcionāra Baltijas Aviācijas sistēmas kapitāla daļas vai vienoties par aviokompānijas glābšanu kopā ar otru akcionāru.
Kā ziņots, valsts ir saņēmusi neauditētu 2010.gada pārskatu, kurā uzrādīti airBaltic zaudējumi 34,2 milj. Ls apjomā. 23.augustā valdība nolēma piedalīties airBaltic glābšanā. Konsultāciju kompānijai Prudentia jāizvērtē, kā valstij labāk piedalīties kompānijas tālākā attīstībā. Prudentia pētīšot divus scenārijus - valsts piedalās līdzvērtīgi kā otrs akcionārs, vai valsts pilnībā piedalās visā kompānijas darbībā. Pēc valdības pārstāvju iepriekš teiktā, pārdot airBaltic akcijas pašreizējā situācijā valstij nav ieteikuši konsultanti.
Air Baltic Corporation ir dibināta 1995.gadā. Aviokompānijas galvenie akcionāri ir Latvijas valsts (52,6%) un Baltijas Aviācijas sistēmas (47,2%). Baltijas Aviācijas sistēmas vienādās daļās pieder lidsabiedrības vadītājam Bertoltam Flikam un Bahamās reģistrētajai kompānijai Taurus Asset Management Fund Limited.