Ieviešot stundas biļetes un diferencējot tās cenu rīdziniekiem un ārpus galvaspilsētas dzīvojošajiem, pašvaldības uzņēmumam Rīgas satiksme, visticamāk, būs nepieciešams piešķirt lielāku dotāciju
Šogad dotācija Rīgas satiksmei ir 99 milj. eiro liela, lauvas tiesu šīs summas veido pašvaldības finansējums, bet valsts šogad šim mērķim atvēlējusi nepilnus 8,2 milj. eiro.
Rīgas domes Satiksmes departaments norāda – nav zināms, vai un cik liela papildu dotācija Rīgas satiksmei būs nepieciešama, jo nav zināms, cik daudz izmantos stundas biļeti. Tomēr Rīgas mērs Nils Ušakovs saka – visticamāk, būs nepieciešama papildu dotācija. Proti, viena brauciena pašizmaksa šobrīd ir 1,175 eiro, bet ar stundas biļeti cilvēks varēs veikt vairākus braucienus, līdz ar to rīdziniekiem paredzētās stundas biļetes cena – 1,15 eiro – nesegs brauciena izmaksas. Tiek rēķināts, ka laiks, kāds parasti vajadzīgs vienam braucienam (ņemot vērā pārsēšanos, ja tāda ir nepieciešama) ir vidēji 35 minūtes.
Stundas biļetes ieviešanu otrdien atbalstīja Rīgas dome. Paredzēts, ka darbadienās stundas biļete cilvēkiem, kuri Rīgā deklarējuši dzīvesvietu, cilvēkiem, kam Rīgā pieder nekustamais īpašums un citās pašvaldībās dzīvesvietu deklarējuši iedzīvotāji, ja attiecīgā pašvaldība pilnā apmērā Rīgas domei kompensēs zaudējumus, kas saistīti ar konkrēto cilvēku pārvadāšanu, maksās 1,15 eiro. Brīvdienās un svētku dienās stundas biļete būs lētāka – 0,6 eiro. Savukārt citiem braucējiem stundas biļeti būs iespējams iegādāties par 2,3 eiro.
Stundas biļetes plānots ieviest no šā gada 1. jūlija.
Jāatgādina, ka Rīgas dome jau reiz centās ieviest diferencētās biļetes rīdziniekiem un ārpus galvaspilsētas dzīvojošajiem, kas cieta fiasko.