«Ņemot vērā esošo tiesisko rāmi, ministrija [Vides un reģionālās attīstības ministrija, VARAM – red.] nevar aizliegt Rīgas domei saviem pasažieriem sniegt atlaides sabiedriskajā transportā,» galvaspilsētas vadītājs Nils Ušakovs ir pārliecināts, ka Rīgas domei izdosies realizēt savu plānu par sabiedriskā transporta biļešu cenu diferencēšanu.
Tāpat viņš norāda, ka turpināsies sarunas ar Pierīgas pašvaldībām, lai tās saglabātu brauciena sabiedriskajā transportā maksu līdzšinējā apmērā.
Rīgas domē 7.oktobrī apstiprināti grozījumi pašvaldības saistošajos noteikumos, kas paredz, ka no 1.janvāra Rīgā deklarētie iedzīvotāji līdzšinējo 50 santīmu vietā par biļeti Rīgas sabiedriskajā transportā maksās 42 santīmus jeb 0,60 eiro, savukārt Rīgā nedeklarētajiem pasažieriem biļete maksās dubultā - 84 santīmus jeb 1,20 eiro. Pēc Rīgas domes teiktā, 1,20 eiro ir brauciena pašizmaksa, bet galvaspilsētā deklarētajiem iedzīvotājiem tiks piemērota 50% atlaide.
Ar šādu soli Rīgas domes vadība cer pamudināt Rīgā dzīvojošos un strādājošos cilvēkus deklarēties Rīgā, lai tādējādi šo cilvēku maksātais iedzīvotāju ienākuma nodoklis (IIN) nonāktu galvaspilsētas kasē.
Rīgas satiksmes plānoto biļešu diferencēšanu patlaban vērtē VARAM, portālā Mana balss pret tādas sistēmas ieviešanu savākti vairāk nekā 10 tūkstoši parakstu, savukārt pašvaldības gatavo pretpasākumus.
Šo gadu Rīgas satiksme plāno pabeigt ar zaudējumiem 1,56 milj. Ls. Tas gan ir krietni mazāk nekā pagājušā gada beigās, kad zaudējumi sasniedza 5,48 milj. Ls, bet 2011. gadā tie bija 3,19 milj. Ls. Pēdējo reizi ar peļņu Rīgas satiksme strādāja 2009. gadā, kad tā bija 0,67 milj. Ls.