Neskatoties uz aviācijas investora Hansa Rudolfa Vērla nepārprotami pausto interesi par airBaltic akcijām, Latvijā sarunas ar viņu vēl nav sāktas un nav zināms, vai sāks, šodien raksta Dienas Bizness.
«Dotā brīdī varam sniegt sekojošu komentāru. Pēc sludinājuma publikācijas Financial Times tiek izrādīta interese par aviokompānijas airBaltic daļu pārdošanu. Taču minēt konkrētus potenciālos investorus vai valstis šobrīd nevar, jo tā ir komercinformācija, kurā nav ieinteresēti potenciālie investori,» DB sacīja IBS Prudentia valdes priekšsēdētājs Kārlis Krastiņš, kura vadītajam uzņēmumam pēc noslēgtā līguma ir pienākums nodarboties ar airBaltic investora meklēšanu.
Savukārt Satiksmes ministrija vispār no komentāriem par potenciālajiem investoriem atturējās, norādot, ka šajās lietās kompetenti runāt ir Prudentia pārstāvji. Tāpat neskatoties uz plašajiem un draudzīgajiem H. R. Vērla komentāriem Vācijas un Latvijas presē par līdzšinējo sadarbību ar Martinu Gausu, M. Gauss savu viedokli DB par šo investoru nesniedz. Tāpat nav arī oficiāla airBaltic komentāra šajā sakarā.
DB jau rakstīja, ka privātais investors airBaltic ir ļoti nepieciešams, lai izbēgtu no M. Gausa iepriekš vadītās ungāru aviosabiedrības Malev likteņa, proti, Malev šā gada sākumā bankrotēja, jo Eiropas Komisija lika tai atmaksāt 130 milj. eiro, kas tika atzīts kā nelikumīgs valsts atbalsts. Arī Latvijas valdība pērn airBaltic piešķīra 67 milj. Ls kredītlīniju. Visticamāk, tāpēc Eiropas Komisija sniegusi Aivim Ronim šonedēļ «savu redzējumu attiecībā uz ES nacionālo aviokompāniju ilgtspējas nodrošināšanu pieaugošas konkurences apstākļos», kā tas teikts Satiksmes ministrijas izsūtītajā relīzē.
Savukārt A. Ronis no savas puses skaidrojis Eiropas Komisijas viceprezidentam konkurētspējas jautājumos komisāram Joakimam Almunjam informāciju par airBaltic ReShape programmas progresu un stratēģiskā investora meklēšanu. Jāpiebilst, ka H.R. Vērls līdz šim pamatā darbojies pēc sekojoša principa – problēmās nonākušu aviosabiedrību lēti nopirkt, to sanēt un ātri pārdot, līdz ar to nav uzskatāms par stratēģisko investoru. Tomēr daudzi eksperti atzinuši, ka daudzo tiesvedību dēļ ar iepriekšējiem airBaltic īpašniekiem, kreditoriem un eksprezidentu Bertoltu Fliku, airBaltic ļoti piesātinātajā Eiropas aviācijas tirgū jebkāda nopietna investora atrašana varētu būt visai problemātiska.