Flyvision liek uzsvaru uz pakalpojumu sniegšanu, ne lidaparātu ražošanu, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
«Esmu pilots konsultants un netaisos mēroties spēkiem ne ar Ķīnas fabrikām, ne Latvijas uzņēmumiem, bet varu pārdot savas zināšanas, iesakot, kā, ko un ar ko darīt multirotoru sistēmu (MRS) jomā,» sarunā ar Dienas Biznesu norāda Flyvision īpašnieks, vadītājs un pilots vienā personā Gvido Puķe. Viņš nav izvēlējies MRS (pasaulē tiek ieviests termins – tālvadības gaisa kuģu sistēmas – RPAS) «skarbo» ražotāja un tirgotāja ceļu, cerot, ka kādu dienu pārdošana būs veiksmīga.
G. Puķes gaitas šajā jomā sākušās pirms septiņiem gadiem kā vieglās aviācijas pilotam. Savukārt MRS jomā izglītība gūta «Youtube akadēmijā un internetā», jo par to pagaidām nekur nemācot. Nozare strauji attīstās, un ir nepieciešami lieli līdzekļi, lai visus jaunievedumus izmēģinātu. Vaicāts par Rīgas Tehniskās universitātes kompetenci, viņš norāda, ka nezinot nevienu tur izveidotu MRS. Viņaprāt, līdzīgi, kā nevienu neiemāca būt par biznesmeni, tāpat arī šajā jomā ir jābūt kaut kam vairāk par formālu izglītību, lai veiksmīgi darbotos. Tai pašā laikā Latvijā esot pietiekami daudz gudru cilvēku, kas spēj piesaistīt ievērojamu finansējumu savām idejām kā, piemēram, Air Dog gadījumā.
Vajadzība pēc MRS viņam radusies, 2010. gadā veidojot grāmatu «Latvija no putna lidojuma». Tobrīd saprasts, ka, lidojot ar lidmašīnu, nevar uzņemt fotogrāfijas tā, kā gribētos – apstājoties kādā konkrētā vietā.
Gaisa pica
Kaut arī visas MRS detaļas ir brīvi pieejamas internetā, lidaparātu izveide esot līdzīga ēdiena gatavošanai, jo jāzina, kā to visu pareizi salikt kopā. Pirms MRS izgatavošanas G. Puķe veic pētījumus internetā, salīdzina klienta vajadzības ar citu cilvēku pieredzi, izmanto speciālas kalkulācijas jaudas aprēķināšanai. Latvijā tiek izgatavotas atsevišķas detaļas no karbona. MRS izmaksas ir no dažiem līdz dažiem desmitiem tūkstošiem eiro. Tai pašā laikā Latvijā var brīvi iegādāties, piemēram, lielākā pasaules (ķīniešu) ražotāja DJI produkciju.
Visu rakstu Pilotē, komplektē un konsultē lasiet 3. marta laikrakstā Dienas Bizness.