Ceļu būvnieki vēlas skaidrību par finansēm vidējā termiņā; par papildu finansējumu vēl jāpacīnās.
Cerams, ka pirms vēlēšanām paustais politisko partiju atbalsts autoceļu fonda (ACF) atjaunošanai tiks realizēts arī praksē, DB norāda biedrības Latvijas Ceļu būvētājs valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš, kurš Autoceļu padomes sēdē runāja par to, kas jādara, lai atjaunotu ACF.
DB jau rakstījis, ka Satiksmes ministrija (SM) nākamgad autoceļu finansējumam pieprasījusi 357,4 milj. eiro. Taču par 47,9 milj. eiro kā jaunās politikas iniciatīvas (JPI) pieprasījumu vēl nāksies pacīnīties, jaunajai valdībai veidojot nākamā gada budžetu, uzsvēra satiksmes ministrs Anrijs Matīss, aicinot Latvijas Pašvaldību savienību (LPS) un plānošanas reģionus iesasīties šajā cīņā. Atlikušo finansējumu veido valsts budžeta bāzes finansējums 125,6 milj. eiro apmērā, Eiropas Savienības (ES) fondu finansējums 2007.–2013. gada periodam (24,6 milj. eiro) un 2014.–2020. gada periodam (98,3 miljoni), valsts budžeta mērķdotācija pašvaldību autoceļiem (38 milj. eiro), Zemkopības ministrijas autoceļu programma (12 milj. eiro) un ieņēmumi no autoceļu nodevas (11 milj. eiro).
Valdības deklarācijas projektā gan esot paredzēts ieviest Autoceļu sakārtošanas programmu, nodrošinot ceļu un tiltu atjaunošanu ar valsts budžeta, ES un publiskās un privātās partnerības (PPP) līdzekļiem, kā arī pakāpeniski palielināt valsts budžeta finansējumu, norādīja A. Bērziņš. Taču, viņaprāt, topošā valdība apzinās, ka esošais regulējums ir jāmaina, bet nav skaidras koncepcijas, kā nodrošināt nekonkrēto solījumu par valsts budžeta pieaugumu. Tā kā partijas apņēmušās ACF atjaunot vienlaikus ar 2015. gada valsts budžeta pieņemšanu, būtu jāiespringst, noformulējot un iesniedzot priekšlikumus.
Nākamgad paredzēts sakārtot vismaz 1000 km valsts autoceļu, un tas ir ne mazāk kā šogad, sacīja valsts a/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange. Pēc viņa teiktā, 47,9 milj. eiro vērtās JPI līdzekļi domāti reģionālo un vietējo autoceļu remontam, un šis valsts finansējums ir vitāli svarīgs. Proti, vietējie ceļi nav noteikti kā prioritāte nevienā valsts plānošanas dokumentā, un tiem nav paredzēti ES līdzekļi. Paredzēts, ka par JPI līdzekļiem darbi tiktu veikti 39 objektos.
Visu rakstu Grib atjaunot autoceļu fondu lasiet otrdienas, 4. novebra, laikrakstā Dienas Bizness (6. lpp.)!