Pirmais konteinervilciens maršrutā Jivu‒Rīga ar apkārtējām valstīm paredzētām Ķīnā ražotām plaša patēriņa precēm nule kā sagaidīts, ļaujot Satiksmes ministrijas un Latvijas dzelzceļa vadībai līdzās Ķīnas un citu iesaistīto pušu pārstāvjiem ar lepnumu griezt sarkano lenti Rīgas Centrālajā stacijā. Vilciena operatori, kā arī politiķi sagaida, ka sadarbības formātā 16+1 Austrumeiropas un Centrāleiropas un Ķīnas premjeru samita un biznesa foruma laikā sagaidītais testa vilciens nebūs pēdējais caur Latviju nosūtītais sastāvs Eirāzijas kravu plūsmu apkalpošanā, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
InterRail ir dzelzceļa operators jau daudzus gadus, kā arī viens no pionieriem kravu pārvadājumos pa dzelzceļu starp Ķīnu un Eiropu, norāda kompānijas vadītājs Hanss Reinhards.
«Uzskatu Rīgu par vienu no visperspektīvākajiem virzieniem, jo tas aptver to Eiropas daļu, kas līdz šim palika nomaļus,» uzsver InterRail vadītājs. Vairums vilcienu Eirāzijas maršrutā dodas uz Vāciju, kas, protams, ir valsts ar vieniem no lielākajiem starptautiskās tirdzniecības apjomiem ar Ķīnu. Taču Rīgai, pēc viņa teiktā, ir ļoti labs ģeogrāfiskais izvietojums, kas sasniedz gan Baltijas, gan Skandināvijas valstis. Par Baltkrievijas apgādi caur Rīgu viņš gan nedaudz šaubās. Uz jautājumu, cik laika parasti nepieciešams, lai konteinervilciens kļūtu regulārs, H. Reinhards saka, ka, uzsākot Madrides vilciena darbību, paustas bažas par to, kurš gan gribēs to izmantot, ņemot vērā lielos attālumus. Taču tagad tas kursē regulāri. Viņaprāt, Rīga pat varētu būt perspektīvāks maršruts nekā Spānija, līdz ar to pēc pusgada vilciens varētu kursēt reizi nedēļā. Tas gan ir atkarīgs no tā, kā izdosies atrast atpakaļkravas.