Jaunākais izdevums

Pirmais testa konteinervilciens, kas no Ķīnas pilsētas Jivu uz Rīgu izbrauca 20. oktobrī, jau ieradies Latvijas galvaspilsētā, novēroja biznesa portāls db.lv.

Konteinervilciens pašlaik atrodas Andrejsalā.

Testa vilciena maršruta garums Jivu-Zabaikaļska-Rīga bija 11 066 kilometri. Testa konteinervilciena braucienu organizē LDz Loģistika un Ķīnas dzelzceļš sadarbībā ar TransContainer.

Latvijas Dzelzceļš šā gada 12.jūlijā ministra vizītes Ķīnā laikā parakstīja nodomu protokolu ar Ķīnas dzelzceļu par sadarbību vilciena China Railway Express attīstīšanā no Ķīnas uz Eiropu. Savukārt LDz Loģistika, kam nodomu protokolā deleģēta koordinatora funkcija, kopā ar partneriem ir nodrošinājusi kompleksa pārvadājuma izstrādi no Ķīnas uz Latviju, kā arī strādā ar klientiem, lai šādi vilcieni turpmāk kursētu regulāri.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Lai testa vilciens nekļūtu par klīstošo holandieti

Egons Mudulis, DB žurnālists,04.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Āzijas–Eiropas savienojumā stāsts ir nevis par spēju kravas transportēt, bet par to, kā atrast to nosūtītājus un saņēmējus un pievienot tām vērtību Latvijā

Droši vien ar lielu pompu, skaļām runām un sarkanās lentes griešanu sestdien Rīgas centrālajā stacijā tiks sagaidīts par pirmo nodēvētais testa konteinervilciens no Ķīnas. Satiksmes ministrs Uldis Augulis un viņa padotie, neslēpjot prieku un lepnumu, nebeidz sevi uzteikt par lielos tempos labi padarītu mājasdarbu, gatavojoties 16+1 formāta premjeru samitam un biznesa forumam. Proti, noorganizēts reāls vilciens, ar reāliem kravu nosūtītājiem un saņēmējiem, jau tiek meklētas kravas nosūtīšanai atpakaļvirzienā, bet Ķīnā tikmēr rindā krājas konteineri, gaidot nākamo vilcienu.

Visu cieņu Latvijai, kas pārliecināja TransContainer un Interrail aizvizināt vienu no saviem konteinervilcieniem līdz Rīgai, lai gan tajā esošās preces, cik noprotams, nav domātas ne Baltijas, ne Skandināvijas valstīm. Līdz ar to būtu interesanti uzzināt, kāda bija šī izbrauciena cena Latvijas dzelzceļam. Nozares ministrijas un Latvijas dzelzceļa pārstāvji min ne tikai šo, bet arī citus iespējamos maršrutus Ķīnas‒Eiropas preču plūsmai. Taču perspektīvajā Skandināvijas valstu apgādes sadarbības projektā ar Duisburgas ostu pagaidām valda aizdomīgs klusums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmais konteinervilciens maršrutā Jivu‒Rīga ar apkārtējām valstīm paredzētām Ķīnā ražotām plaša patēriņa precēm nule kā sagaidīts, ļaujot Satiksmes ministrijas un Latvijas dzelzceļa vadībai līdzās Ķīnas un citu iesaistīto pušu pārstāvjiem ar lepnumu griezt sarkano lenti Rīgas Centrālajā stacijā. Vilciena operatori, kā arī politiķi sagaida, ka sadarbības formātā 16+1 Austrumeiropas un Centrāleiropas un Ķīnas premjeru samita un biznesa foruma laikā sagaidītais testa vilciens nebūs pēdējais caur Latviju nosūtītais sastāvs Eirāzijas kravu plūsmu apkalpošanā, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

InterRail ir dzelzceļa operators jau daudzus gadus, kā arī viens no pionieriem kravu pārvadājumos pa dzelzceļu starp Ķīnu un Eiropu, norāda kompānijas vadītājs Hanss Reinhards.

«Uzskatu Rīgu par vienu no visperspektīvākajiem virzieniem, jo tas aptver to Eiropas daļu, kas līdz šim palika nomaļus,» uzsver InterRail vadītājs. Vairums vilcienu Eirāzijas maršrutā dodas uz Vāciju, kas, protams, ir valsts ar vieniem no lielākajiem starptautiskās tirdzniecības apjomiem ar Ķīnu. Taču Rīgai, pēc viņa teiktā, ir ļoti labs ģeogrāfiskais izvietojums, kas sasniedz gan Baltijas, gan Skandināvijas valstis. Par Baltkrievijas apgādi caur Rīgu viņš gan nedaudz šaubās. Uz jautājumu, cik laika parasti nepieciešams, lai konteinervilciens kļūtu regulārs, H. Reinhards saka, ka, uzsākot Madrides vilciena darbību, paustas bažas par to, kurš gan gribēs to izmantot, ņemot vērā lielos attālumus. Taču tagad tas kursē regulāri. Viņaprāt, Rīga pat varētu būt perspektīvāks maršruts nekā Spānija, līdz ar to pēc pusgada vilciens varētu kursēt reizi nedēļā. Tas gan ir atkarīgs no tā, kā izdosies atrast atpakaļkravas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc 18 dienu un 12,45 tūkst. km gara ceļojuma - caur Kazahstānu, Krieviju, Baltkrieviju, Poliju, Vāciju, Beļģiju un Franciju - Londonu sasniedzis pirmais tiešais konteinervilciens no Jivu pilsētas Ķīnā, vēsta ārvalstu mediji. Tā operators ir InterRail Group (IRG) – Šveicē bāzēta globāla transporta kompānija, kas darbojas Ķīnas dzelzceļa meitasuzņēmuma China Railway International Multimodal Transport uzdevumā.

DB jau rakstījis, ka IRG iesaistīta arī pārvadājumos no Ķīnas uz Madridi un Afganistānu un bija viena no kompānijām, kas pērn organizēja konteinervilcienu Jivu-Rīga.

Vilciens no Ķīnas austrumu provinces Džedzjanas pamatā veda tekstilizstrādājumus un citas plaša patēriņa preces, sasniedzot Deutsche Bahn (DB) Anglijas terminālu divreiz ātrāk, nekā tas būtu iespējams, izmantojot kuģošanas līnijas. Paredzēts, ka konteinervilcieni Ķīnas-Londonas maršrutā kursēs reizi nedēļā. Nākotnē šo pakalpojumu varētu izmantot tādu kravu nosūtītāji, kurām būtisks laika faktors ‒ akcijām domāti apģērbi vai dārgas preces, piemēram, komplektējošās detaļas autobūvei un elektronika.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) šodien tikšanās laikā ar Krievijas prezidenta palīgu Igoru Ļevitinu pauda cerību, ka gada otrajā pusē Rīgā varētu notikt septītā Latvijas-Krievijas starpvaldību komisijas sēde, pavēstīja Satiksmes ministrijā (SM).

Sarunā Augulis informēja, ka ir apstiprināts par Latvijas-Krievijas Starpvaldību komisijas līdzpriekšsēdētāju, kas ir skaidrs signāls tam, ka transporta joma abu valstu sadarbībā ir starp augstākajām prioritātēm. Tāpat ministrs norādīja, ka Starpvaldību komisijas septīto sēdi vēl nav izdevies sarīkot, taču izteica cerību, ka tā varētu notikt gada otrajā pusē Rīgā.

Puses pārrunāja Latvijas un Krievijas sadarbības iespējas gan starptautisko transporta koridoru attīstībā Eirāzijas pārvadājumu kontekstā, gan arī divpusējās sadarbības perspektīvas, tai skaitā kravu pārvadājumus Latvijas ostu virzienā.

Pēc SM vēstītā, Ļevitins atzinīgi novērtēja aviosavienojumu starp Latviju un Krieviju intensitāti, kas nodrošina pasažieriem iespējas, izmantojot dažādas aviokompānijas, nokļūt citos galamērķos gan Eiropā, gan Krievijas pilsētās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā pirmdien, 16.oktobrī sagaidīts pirmais konteinervilciens septembra beigās atklātajā maršrutā Urumči-Altinkola-Rīga-Roterdama, kurš ar 41 konteinera kravu turpat 6000 km garo ceļu no Ķīnas-Kazahstānas robežas līdz Rīgas ostai ceļu veica nedēļas laikā.

Vilciena maršruts veda no Urumči pilsētas Ķīnā caur Altinkolas/Dostikas robežpunktu Kazahstānā, tālāk tas devās cauri Krievijai un Latvijai līdz Rīgas ostai. No Rīgas ostas krava tālāk pa jūras ceļu tiks nogādāta Roterdamā, Nīderlandē.

Konteinervilciena maršruts tika organizēts, sadarbojoties Ķīnas, Kazahstānas, Krievijas un Latvijas dzelzceļa un loģistikas uzņēmumiem, un īstenots sadarbībā ar uzņēmumu TransContainer.

Vilciena sagaidīšanā piedalījās arī visu trīs pārvadājuma organizēšanā iesaistīto valstu – Kazahstānas, Krievijas un Ķīnas – vēstnieki Latvijā.

Vilciena ierašanās Rīgā atklāj nedēļu, kad Latvijā pirmo reizi pēc septiņu gadu pārtraukuma ieradīsies 18 valstu dzelzceļu vadītāji, lai piedalītos 67.sadraudzības dalībvalstu dzelzceļa transporta padomes sēdē un diskutētu par nozares tālāko attīstību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Riga Container Terminal (RIGACT) audzē pārkraušanas apjomus un medī Ķīnas kravas

Uzņēmums deviņu mēnešu laikā audzējis apkalpoto konteineru skaitu līdz 34,7 tūkst. TEU (20 pēdu konteinera ekvivalents), kas ir par 45,4% vairāk nekā pērn šajā laika posmā, sarunā ar Dienas Biznesu norāda RIGACT valdes priekšsēdētājs Valdis Andersons. Pēc viņa teiktā, konkurence šajā kravu segmentā trīs Rīgā strādājošo termināļu jomā ir ļoti sīva un kravu apjomu kāpumam pamatā ir termināļa darbības ātrums un precizitāte.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Pamatā aizvien tiek apkalpotas tranzīta kravas, kas no visas pasaules tiek sūtītas Krievijas virzienā, bet ir arī kravu plūsma pretējā virzienā. RIGACT gadījumā patlaban mainās arī kravu struktūra. Proti, iepriekš visi konteineri termināļa noliktavās tika taroti (piepildīti ar kravu), bet šobrīd pieaug jau piekrauto importa un eksporta konteineru skaits. Uzņēmums apkalpo gan vietējos, gan ārvalstu klientus, kas sūta kravas tranzītā, taro ne tikai vietējās, bet arī Krievijas un Baltkrievijas izcelsmes kravas. Vaicāts par citām NVS valstīm, īpaši Vidusāziju, viņš norāda, ka jau šobrīd RIGACT tiek apkalpotas diezgan regulāras kravu plūsmas, tostarp virzienā no/uz Kazahstānu, Turkmenistānu, Uzbekistānu. Tai pašā laikā šim virzienam ir savas īpatnības, jo konteinerizēto kravu segmentā ir monopols lielajiem Krievijas konteinerpārvadātājiem, kuri nodrošina divpusējo satiksmi, reizē nodrošinot zemu cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas ostā aizvadītajā naktī ieradās pirmais konteinervilciena sastāvs no Ķīnas pilsētas Siaņas. Tas vienlaikus ir simtais konteinervilciens, kas nosūtīts no Siaņas Starptautiskā tirdzniecības un loģistikas parka, un pirmais šī vilciena sastāvs, kas vests kravas ekspresvilciena maršrutā Minska-Rīga, informē VAS «Latvijas dzelzceļš».

Vilciens uz Rīgu nosūtīts vien divus mēnešus pēc tam, kad Ķīnā VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš parakstīja stratēģiskās sadarbības līgumu ar Siaņas Starptautisko tirdzniecības un loģistikas parku. Tālāko ceļu konteineri turpinās pa jūru uz Vācijas un Somijas ostām.

«Caur Latvijas teritoriju vilciens tiek izvests tikai 12 stundu laikā. Tādējādi mūsu kopprojekts ar Baltkrievijas dzelzceļu – kravas ekspresvilciens Minska-Rīga ir sekmīgi pārbaudīts arī tālo distanču konteinerkravu transportēšanā un ir gatavs apstrādāt pieaugošu konteinervilcienu plūsmu,» komentē LDz prezidents E.Bērziņš.

Kā norāda uzņēmums, tad Siaņas vilciena ierašanās Rīgā sakrīt ar brīdi, kad Rīgas ostā nosūtīšanai uz Ķīnu saņemti vairāk nekā 260 konteineri no Roterdamas ostas. Tādējādi šodien ostas teritorijā pirmo reizi notiek abpusēja kravas vilcienu apmaiņa, izkraujot no Siaņas saņemtos un vienlaikus uzkraujot uz Ķīnu transportējamos konteinerus. Arī šie konteineri uz Ķīnu tiek vesti, izmantojot Minska-Rīga ekspresvilciena maršrutu, kura operators ir LDz meitas uzņēmums «LDz Loģistika».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No decembra sākuma starp diviem Rīgas brīvostā strādājošajiem termināļiem – Rīgas universālo termināli (RUT) un Baltic Container Terminal (BCT) ir uzsācis kursēt regulārs konteineru vilciens jeb “shuttle train”, nodrošinot ātrāku un drošāku konteineru nogādi uz terminālos apkalpotajiem kuģiem.

Tādējādi tiek ne vien uzlabota kravu aprite ostas teritorijā, bet arī no autotransporta atslogota termināļu infrastruktūra, ostas autoceļi un, kas būtiski ostai piegulošu apkaimju un citiem Rīgas iedzīvotājiem - arī pilsētas ielas.

Pārvadājumu nodrošina lielākais privātais dzelzceļa kravu pārvadātājs Baltijā “Baltijas Ekspresis” sadarbībā ar ostas uzņēmumiem Jaunzeltiņi, RUT un BCT.

Līdz šim konteineri starp Rīgas ostas termināļiem tika pārvietoti tikai ar autotransportu, būtiski noslogojot Rīgas pilsētas ielas, ostas autoceļus un terminālu infrastruktūru. Jaunais “shuttle train” projekts ir svarīgs notikums Rīgas ostai, jo pirmo reizi ir izveidots alternatīvs risinājums autotransporta pārvadājumam, kas savieno divus lielākos un noslogotākos terminālus Rīgas ostā. Regulārs vilciena pārvadājums ir drošs veids, kā ostas klientiem - kravu nosūtītājiem, konteineru īpašniekiem un kuģošanas līnijām ātri, ērti un vienmēr laikā nogādāt savus sūtījumus uz kuģiem Rīgas ostas terminālos.

Komentāri

Pievienot komentāru