Pētījumā par bezmaksas publiskā transporta ieviešanu Igaunijas galvaspilsētā secināts, ka tas vairojis pilsētas publiskā transporta lietojumu vien par 1,2%, ziņo nacionālā raidsabiedrība ERR. Bezmaksas publiskais transports pēc mēra Edgara Savisāra (sociāli liberālā Centra partija) ierosmes tika ieviests no šā gada sākuma. Tiek lēsts, ka šis strīdīgi vērtētais jauninājums pilsētai izmaksā 12 miljonus eiro gadā, raksta Eesti Päevaleht.
Pētījumā analizēts, ka cita veida sabiedriskā transporta reformas – jauni maršruti un biežāki reisi – varētu būt efektīvāks veids sabiedriskā transporta izmantošanas celšanai. Zviedrijas Karaliskā tehnoloģiju institūta pētnieka Odeta Kata vadītais pētījums secina, ka abas minētās metodes pasažieru skaitu Tallinas sabiedriskajā transportā cēlušas par 2,8%, t.i., vairāk nekā iespēja braukt par brīvu. Pētījums bijis iespējams, pateicoties jaunajām elektroniskajām braukšanas kartēm. Elektroniskās sistēmas ieviešana pilsētai izmaksājusi ap 4,6 miljoniem eiro, ziņo raidsabiedrība.
Kas attiecas uz Igaunijas galvaspilsētas atslogošanu no privātajām automašīnām, O. Kats uzskata, ka tur līdzētu stāvvietu maksas celšana, ceļu nodoklis un augstākas degvielas cenas.
Pilsētas varas iestādes uzskata, ka bezmaksas publiskā transporta blakus efekts ir bijis tūkstošiem jaunu pierakstu Tallinā, kas līdz ar oficiālu pilsētas iedzīvotāju statusu cilvēkiem dod tiesības bezmaksas braukšanai Tallinas sabiedriskajā transportā. Aprēķins ir, ka šie jaunie iedzīvotāji pilsētai dos papildus iedzīvotāju ienākumu nodokļa ieņēmumus, ko iekasē pašvaldības. Tas arī ir pilsētas vadības plāns, kā izsludinātās brīvbiļetes atmaksāsies.