Iespējams, Baltijas aviācijas sistēmas apmaksājušas tā dēvētās SAS obligācijas, un tā par 12,4% cenšas palielināt ietekmi airBaltic.
DB rīcībā esošā informācija liecina, ka lidsabiedrībā a/s airBaltic apmaksātais pamatkapitāls ir palielināts par 59 109,8 Ls un sasniedzis parakstītā pamatkapitāla apjomu - 534 725 Ls.
Oficiāli nav zināms, kurš no akcionāriem veicis pamatkapitāla apmaksu. Uzņēmumu reģistra (UR) galvenā valsts notārs Ringolds Balodis nenoliedza DB rīcībā esošo informāciju, ka airBaltic valdes loceklis un airBaltic privātā akcionāra Baltijas aviācijas sistēmas (BAS) līdzīpašnieks Bertolts Fliks iesniedzis UR pieteikumu saistībā ar pamatkapitāla izmaiņām. «Tas ir jautājums uzņēmuma akcionāriem un valdei, nevis Uzņēmumu reģistra darbiniekiem,» tā uz jautājumu, par kādām pamatkapitāla izmaiņām ir runa pieteikumā, atbildēja R. Balodis. DB centieni sazināties ar B. Fliku bija neveiksmīgi.
«UR valsts notārs, izskatot iesniegtos dokumentus, nolēma atlikt pieteikto ziņu reģistrāciju, jo notāra rīcībā esošajos dokumentos tika konstatētas savstarpēji pretrunīgas ziņas,» tā R. Balodis.
Viņš norāda, ka uzņēmuma vadība var iesniegt papildu skaidrojumus par esošo situāciju mēneša laikā. Tiesa gan, vairāki aptaujātie bija pārsteigti, jo visu laiku bijis jautājums par parakstītā pamatkapitāla samazināšanu un vienlaikus valdības sēdē tika cilāts jautājums par lidsabiedrības glābšanu un tam nepieciešamajiem 60 līdz 90 milj. Ls. Neoficiāla informācija liecina, ka 2010. gadā airBaltic akcionāru sapulcē nolemts dzēst obligācijas (iespējams, runa ir par tā dēvētajām SAS obligācijām) un samazināt airBaltic reģistrēto pamatkapitālu līdz apmaksātam kapitālam - 475 575 Ls. Tomēr līdz UR dokumenti par šādām izmaiņām nav saņēmis.