Lai «piespiestu pie sienas» Bertoltu Fliku, pašreizējā Latvijas valdība ir gatava riskēt ar vismaz divu miljonu tranzītpasažieru zaudēšanu un ieguldījumiem.
To var secināt no valdības pārstāvju sacītā par iespējamiem risinājumiem airBaltic jautājumā. To apliecina arī IBS Prudentia valdes priekšsēdētāja Kārļa Krastiņa sacītais. Bertolts Fliks esot zaudējis uzticību Latvijas valsts acīs. «Ir neiespējami ieguldīt nodokļu maksātāju naudu kompānijā, nezinot, kā šī nauda tiks izlietota, vai šī nauda neaiziet kaut kur citur,» uzsvēra A. Matīss. Viņaprāt, situācija ir sarežģīta, jo B. Fliks kā valdes loceklis ir mēģinājis reģistrēt neesošas akcijas, kuras akcionāru sapulcē jau pērn bija nolemts dzēst. Eļlu ugunī pielējis arī B. Flika iesniegtais tiesiskās aizsardzības procesa pieteikums tiesā, kuru gan tiesa atstājusi bez virzības. Faktiski valsts īsti nevēlas ieguldīt naudu airBaltic, taču nevēlas arī, lai to savā kontrolē pārņemtu B. Fliks vai šīs kompānijas kreditori, kuri, kapitalizējot savus parādus, valsts ietekmi šajā kompānijā būtiski samazinātu.
Savukārt airBaltic privātā akcionāra Baltijas aviācijas sistēmas 50% īpašnieks Bahamās reģistrētā Taurus Asset Management īpašnieks Aleksejs Rudeško, kas Rīgā bija ieradies, lai apspriestu airBaltic situāciju, DB apliecināja, ka šai aviokompānijai redz nākotni un ir gatavs tajā investēt tik daudz līdzekļu, cik būs nepieciešams, turklāt arī iesniegt prasīto bankas garantiju. B. Flika darbību viņš atturējās vērtēt, jo nav iedziļinājies kompānijas operatīvajā darbībā, taču neredz problēmas Flika aizstāšanai ar kādu citu profesionāli.