Politika neietekmē Latvijas saldējuma tirdzniecību Krievijā, norāda piena pārstrādes uzņēmuma Food Union saldējumu kategorijas attīstības direktors Dmitrijs Dokins.
Viņš norādīja: Krievija ir uzņēmuma lielākais saldējuma eksporta tirgus.
Food Union 2012.gadā Krievija pārdeva 180 tonnas saldējuma, pagājušajā gadā - jau 1200 tonnu, bet šogad paredzēts pārdot jau 2500 tonnu.
Runājot par citiem eksporta tirgiem, D. Dokins norādīja, ka labi panākumi ir arī Igaunijā un Lietuvā, Baltkrievijā dārgāku produktu pārdot nav viegli, tomēr arī tur ir patērētāji, kurus interesē saldējums no Eiropas, un arī attālums starp Latviju un Baltkrieviju ir ērts.
«Apgūstam Azerbaidžānu. Šogad sākam tirdzniecību arī Nīderlandē un Beļģijā,» norādīja D, Dokins.
Runājot par eksportu uz Krieviju, D. Dokins norādīja, ka 25% no kopējā apjoma veido eksports uz Krievijas centrālo federatīvo apgabalu, kas ietver Maskavu un Zelta loka reģionu, savukārt atlikušie 75% - uz pārējām Krievijas daļām.
Food Union ir partneri gan Pievolgā, gan Urālos un Sibīrijā, uzsver uzņēmējs.
«Mēs tik ātri augam Krievijā tāpēc, ka mūs tirgū saprot, mums tic un zina, ka, ja mēs kaut ko uzņemamies, tad darām to labi,» norādīja D. Dokins.
Viņaprāt, panākumu atslēga esot tas, ka pozitīva attieksme Krievijā pret Latvijas piena produktiem ir saglabājusies vēl no padomju laikiem.
D. Dokins neuzskata, ka Krievijas patērētāju antirietumnieciskā noskaņojuma pieņemšanās spēkā un negatīvā attieksme pret Baltijas valstīm varētu izraisīt no Latvijas piena ražotā saldējuma pārdošanas apjoma samazināšanos.
«Cilvēki internetā var rakstīt visu ko, bet veikalā viņi izvēlās to, pie kā ir pieraduši, un to, ko mīl,» pārliecināts ir uzņēmējs.