Virsdrēbju ražotājs SIA Jums, kam iepriekš eksports uz Krieviju veidoja lielāko daļu no apgrozījuma, meklē jaunus tirgus, vienlaikus atzīstot – kaimiņzemes tirgum ir liels potenciāls, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
SIA Jums eksports veido teju 100% no apgrozījuma. Šobrīd pašu un pēc citu uzņēmumu pasūtījuma šūtās produkcijas apjoms Eiropas tirgū veido aptuveni 90%, Krievijas – 10%. «Iepriekš dominēja Krievija un, kad tur apjomi samazinājās, mums nebija citas izejas kā sākt meklēt jaunus tirgus. Ir pienācis tas etaps, kad vajag domāt tālāk. Bija vieglāk strādāt ar Krieviju, jo mēs zinām šo tirgu, mentalitāti, bet tagad nākas meklēt citus tirgus,» saka Jurijs Jurins, SIA Jums valdes priekšsēdētājs. Lai arī šobrīd uzņēmuma pārdošanas apjomi Krievijā ir stipri samazinājusies, viņš uzskata, ka šajā tirgū ir liels potenciāls. «Tā kā Krievijā mums ir nozīmīgi pārdošanas apjomi, nolēmām, ka šo tirgu neatlaidīsim un būsim tur. Domāju, ka mēs paliksim, vismaz mēģināsim būt šajā tirgū, jo zinām, ka Eiropas tirgus tik ātri mums neatvērsies. Mūs tur neviens negaida. Daudzi mūsu vietējie ražotāji brauc uz Eiropas izstādēm un arī saka to pašu. Vajag ilgi un cītīgi strādāt, lai tur tiktu,» teic J. Jurins.
Pērn uzņēmuma apgrozījums esot sasniedzis 1,39 milj. eiro. Saistībā ar pārdošanas apjomu samazināšanos Krievijā, šis gads būšot īpaši grūts un apgrozījums varētu noslīdēt līdz vienam milj. eiro. «Taču rokas nenolaižam – strādājam, lai izdzīvotu un lai nākotnē būtu tikpat lieli pasūtījumi kā agrāk. Mēs izstrādājam labas kolekcijas, piedalāmies izstādēs, pasaule mūs pamazām iepazīst, parādās interese no Eiropas, Skandināvijas,» stāsta J. Jurins.
Visos virzienos
Uzņēmums ir sācis strādāt pie Amerikas un Eiropas tirgu iekarošanas. Viņš gan atzīst, ka līdz šim Amerikā nav veicies īpaši labi, jo kompānija ir piesardzīga un nav ar mieru strādāt ar pēcapmaksu. Partneri aiz okeāna ir veikuši pasūtījumu, bet naudu uzņēmums nav saņēmis. Tāpēc šobrīd uzņēmums arvien aktīvāk darbojas Eiropā. Pagaidām gan sava zīmola noieta apjoms nav liels, jo tas prasa laiku. «Ar bērnu kolekciju mēs uzreiz gājām Eiropas tirgū, piedalījāmies izstādēs Itālijā un Francijā. Rezultāti sākumā nav īpaši labi, jo, kā rāda pieredze, nepieciešams trīs četrus gadus atrasties izvēlētajā tirgū, lai tevi iepazītu. Uzņēmumi interesējas, bet baidās sadarboties. Pamazām savu produkciju pārdodam Itālijā, Francijā, Spānijā, Anglijā,» uzskaita J. Jurins.
Visu rakstu Ģeopolitika rosina meklēt jaunus tirgus lasiet 6. maija laikrakstā Dienas Bizness.