Akupresūras masāžas paklājiņu ražotājs SIA Advaita International lielāko daļu savas produkcijas pārdod Eiropā, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
SIA Advaita International dibināta 2011.gadā. Tās produkts – masāžas paklājiņi – tiek saražots Latvijā, bet izejmateriāli tiek iegādāti Eiropā, jo ne visas sastāvdaļas Latvijā ir pieejamas, piemēram, masāžas elementus – lotosa ziediņus – izgatavojot tikai Lietuvas uzņēmumā, kas specializējies šādu produktu ražošanā nelielās partijās, stāsta SIA Advaita International administratīvā direktore Veronika Čerepanova. Tomēr masāžas elementi tiek ražoti ar uzņēmuma izstrādātas un izgatavotas presformas palīdzību. Arī visi šūšanas darbi tiek veikti Latvijā.
Uzņēmums ar savu produktu startē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras konkursā Eksporta un inovācijas balva 2014 kategorijā Eksportspējīgākais komersants mazo komercsabiedrību vidū. 10% uzņēmums realizē Latvijā, bet 90% tiek pārdoti eksporta tirgos. «Pārsvarā eksportējam uz Eiropas Savienības valstīm; lielākais mūsu izplatītājs ir Francijā. Daudz produkcijas nonāk Vācijā, Lielbritānijā, bet mums ir klienti arī Dubaijā, Austrālijā, Kanādā. Realizācijas apjomi katrā valstī ir dažādi,» saka V. Čerepanova.
Viņa norāda, ka uzņēmums cenšas apgūt arī Latvijas tirgu, bet vietējo iedzīvotāju pirktspēja ir samērā zema – ne visi varot iegādāties tik dārgu produktu. SIA Advaita International pamatprodukts ir akupresūras masāžas paklājiņi Pranamat ECO, taču uzņēmums ražo arī apģērbu jogai un sportošanai. Savukārt tā nākotnes plānos ir arī citu produktu izgatavošanas sākšana ar masāžas elementiem, kā arī mēles tīrīšanas rīka ražošana – pie šīs idejas pašlaik vēl tiekot strādāts. Pēdējā laikā uzņēmums aktīvi attīsta savu internetveikalu. «Strauji attīstām e-komerciju un mārketingu, lai vairāk cilvēku uzzinātu par mūsu produktu. Regulāri piedalāmies izstādēs, piemēram, oktobrī pat divās. Izstādes galvenokārt saistītas ar jogu, veselību un SPA,» viņa stāsta.
Mēnesī uzņēmums pārdodot trīs līdz piecus tūkstošus paklājiņu.
Visu rakstu Ar nišas produktu Eiropā lasiet 20. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.