Aivis Ronis pirms klāstīt savus nākotnes plānus medijiem vēlas iepazīties ar ministrijas, iestāžu un kapitālsabiedrību darbiniekiem, taču tikmēr iesaka valdības deklarācijā iecerēto transporta un sakaru jomā nopietni.
Ar 57 deputātu balsīm apstiprinātās jaunās valdības satiksmes ministrs Aivis Ronis bijis Latvijas Republikas vēstnieks Zviedrijā, ASV un NATO, ārlietu ministrs Valda Dombrovska pirmajā valdībā. Viņš arī bijis Latvijas–Amerikas finanšu foruma valdes priekšsēdētājs un patlaban ir Latvijas Privātbanku asociācijas valdes priekšsēdētājs.
Šorīt parakstītā valdības deklarācija paredz veidot stratēģisku valsts transporta plānu ilgtspējīgai, multimodālai un integrētai transporta sistēmai. Tāpat plānots efektīvi izmantosim ES fondu un TEN-T finansējuma sniegtās iespējas transporta infrastruktūras attīstībai.
Valdība sola izstrādāt un īstenot stratēģiju auto ceļu kvalitātes nodrošināšanai, tai skaitā pilnveidojot ceļu būves standartus un ceļu būvniecības uzraudzības sistēmu; investēt lauku iedzīvotāju mobilitātes palielināšanā, uzlabojot ceļu un dzelzceļu infrastruktūru un apsaimniekošanu; nodrošināsim iedzīvotājiem kvalitatīvus un pieejamus sabiedriskā transporta pakalpojumus, organizējot saskaņotus transporta kustības grafikus un novēršot valsts atbalsta dublēšanu konkurējošiem transporta veidiem vienos un tajos pašos maršrutos.
Plānots arī pilnvērtīgāk izmantot dzelzceļa stratēģiskās priekšrocības, veicinot dzelzceļa kravu un pasažieru pārvadājumu pieaugumu, veidot pārskatāmu dzelzceļa infrastruktūras maksājumu un finansiālā atbalsta sistēmu, nodrošināsim brīvu konkurenci kravu pārvadājumos.
Ministru kabinets kopīgi ar pārējām Baltijas valstīm iecerējis strādāt pie finansējuma piesaistes Rail Baltica 2 projekta plānošanai, projektēšanai un īstenošanai, sadarbībā ar kaimiņvalstīm palielināt sauszemes robežšķērsošanas punktu caurlaides jaudu, attīstīt Latvijas lielās ostas kā savstarpēji papildinošus loģistikas centrus un neatņemamu Eiropas un Āzijas tranzītceļu sastāvdaļu, tai skaitā ES TEN-T tīkla ietvaros, kā arī pilnveidot ostu darbības pārraudzību un efektivitāti, samazinot politisko partiju ietekmi un veicinot pārvaldes neatkarību un profesionalitāti.
Valdība arī apņēmusies attīstīt Rīgas lidostu kā rentablu Eirāzijas nozīmes lidojumu centru, veicinot gan pasažieru, gan kravu plūsmas kapacitātes palielināšanu; stabilizēt nacionālās aviosabiedrības airBaltic finansiālo situāciju, atjaunot tās pelnītspēju un strādāt pie investora piesaistes uzņēmuma tālākās attīstības nodrošināšanai. Plānots arī nodrošināt elektronisko sakaru nozares attīstību un platjoslas telekomunikāciju infrastruktūras pieejamību visā Latvijas teritorijā.