«Pašlaik mums nav laba plāna A. Tas nozīmē, ka mums nav arī plāna B, C, D un E,» pauda Igaunijas premjers, atbildot uz parlamentā uzdotu jautājumu, vai Igaunijai ir alternatīvs plāns, ko darīt gadījumā, ja Eiropas Komisija liegs valdībai aizdot nepieciešamos līdzekļus Estonian Air.
Lai pārliecinātu Eiropas Komisiju sniegt atļauju Igaunijas valdībai dot Estonian Air 50 – 70 miljonu eiro lielu aizdevumu, lidsabiedrībai būs jāprezentē Briselei ļoti labs biznesa plāns, kura Igaunijai pašlaik nav, uzskata A. Ansips.
«Estonian Air nekad nav bijusi ļoti peļņu nesoša kompānija. Lidsabiedrība visā tās pastāvēšanas laikā allaž bijusi glābta ar injekcijām kapitālā un aizdevumiem. Problēmas aviokompānijā ir vienmēr saglabājušās, un galvenais iemesls ir mūsu nācijas izmērs,» teica A. Ansips, piebilstot, ka Estonian Air nedienās viņš nevēlas vainot vadības kļūdas.
Jau rakstīts, ka lidsabiedrība saskārusies ar maršrutu samazināšanu, kā arī vērienīgu darbinieku atlaišanu, samazinot strādājošo skaitu teju par pusi. Savukārt 2013. gads lidsabiedrībai iesākās ar bažām par pilotu streiku, kas varētu izraisīt arī aviokompānijas maksātnespēju, un pašlaik jau ir radījušas zaudējumus četru milj. eiro apmērā.