Jaunākais izdevums

Igaunijas nacionālā lidsabiedrība aizvadīto gadu noslēgusi ar zaudējumiem 49,2 miljonu eiro apmērā. Gada laikā aviokompānijas zaudējumu apjoms ievērojami pieaudzis – 2011. gadu kompānija noslēdza ar zaudējumiem 17,3 miljonu eiro apmērā.

Tikmēr lidsabiedrības apgrozījums pērn sasniedzis 91,5 miljonus eiro, vēsta Igaunijas raidsabiedrība ERR. Komentējot lidsabiedrības finanšu rādītājus, Estonian Air izpilddirektors Jans Pamers norādīja, ka pērn aviokompānijas padome nolēma mainīt biznesa modeli, pievēršoties reģionālajiem lidojumiem.

«Lai arī lidsabiedrība pērn pārvadājusi rekordaugstu skaitu pasažieru, ienākumi nespēja sniegt nepieciešamo finansējumu. Lidsabiedrība, sākoties vasaras sezonai, iegādājās četras jaunas lidmašīnas, tomēr flotes nomaiņa izrādījusies dārgāka nekā plānots,» sacīja J. Palmers. Db.lv jau vēstīja, ka Estonian Air atteikusies no divām iepriekš pasūtītajām, bet vēl nesaņemtajām Embraer E190 lidmašīnām, kas, saskaņā ar jauniem apstākļiem, aviokompānijai vairs nav vajadzīgas. Kaimiņvalsts aviokompānija atklājusi arī, ka samaksājusi soda naudu par līguma laušanu, tomēr nav nosaukusi tās apmērus.

Kopš janvāra Estonian Air uzsākusi darbu saskaņā ar restrukturizācijas plānu, lai ietaupītu finanšu līdzekļus un panāktu darbības rentabilitāti. Lidsabiedrība samazinājusi lidojumu skaitu, lielāku uzmanību pievēršot pieprasītiem un «stratēģiski svarīgiem galamērķiem».

J. Palmers arī norādīja, ka lidsabiedrības restrukturizācija jau sākusi nest pozitīvus rezultātus. «Mēs maināmies no tradicionālas avikompānijas uz lētu izmaksu reģionālo lidsabiedrību. Mēs jau esam veiksmīgi sākuši atbrīvoties no liekiem aktīviem un sākuši ceļu tajā virzienā, kādā mēs gribam,» klāstīja J. Palmers.

Februārī Igaunijas valdība pieņēma lēmumu Estonian Air piešķirt papildus kredītu 16,6 miljonu eiro apmērā. Iepriekš Igaunijas valdība problēmu nomocītajai lidsabiedrībai bija piešķīrusi aizdevumu 8,3 miljonu eiro apmērā. Kopumā Igaunija plānot lidsabiedrībai piešķirt 37 miljonus eiro. Igaunijas veikto Estonian Air glābšanu izmeklē Eiropas Komisija.

DB jau rakstīja, ka Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic 2011. gadu noslēdza ar 83 miljonu latu lieliem zaudējumiem. Pērn kompānijas zaudējumi varētu būt bijuši aptuveni 30 miljonu latu apmērā.

airBaltic izpilddirektors Martins Gauss norādījis, ka pēc zemā zemā punkta pārvarēšanas Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic pamazām atgriežoties pie peļņas, kas 2014. gadā sasniegs astoņus miljonus dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Estonian Air atteiksies no pasūtītajām lidmašīnām

Jānis Rancāns,20.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā lidsabiedrība Estonian Air atteikusies no divām iepriekš pasūtītajām, bet vēl nesaņemtajām Embraer E190 lidmašīnām, kas, saskaņā ar jauniem apstākļiem aviokompānijai vairs nav vajadzīgas.

Kaimiņvalsts aviokompānija atklājusi arī, ka samaksājusi soda naudu par līguma laušanu, tomēr nav nosaukusi tās apmērus, vēsta Igaunijas raidsabiedrība ERR. Marta sākumā Estonian Air valdes priekšsēdētājs Erki Rāsuke izteicās, ka, lai pārtrauktu dažādu iepriekš noslēgtu līgumu darbību, lidsabiedrība paredzējusi tērēt aptuveni astoņus miljonus eiro no valdības piešķirtā kredīta.

Februārī Igaunijas valdība pieņēma lēmumu Estonian Air piešķirt papildus kredītu 16,6 miljonu eiro apmērā. Iepriekš Igaunijas valdība problēmu nomocītajai lidsabiedrībai bija piešķīrusi aizdevumu 8,3 miljonu eiro apmērā. Kopumā Igaunija plānot lidsabiedrībai piešķirt 37 miljonus eiro. Igaunijas veikto Estonian Air glābšanu izmeklē Eiropas Komisija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valdība izlēmusi aizdot nacionālajai lidsabiedrībai Estonian Air 8,3 miljonus eiro, lai ļautu saglabāt aviokompānijai tās maršrutu tīklu, informē BBN.

Tāpat nolemts, ka, līdz 2013. gada 1. janvārim Igaunijas Ekonomikas ministrija prezentēs valsts lūgumu pēc atbalsta Eiropas Komisijā.

Līdz nākamā gada 28. februārim ministrijai būs jāprezentē valdībai Estonian Air restrukturizācijas plāns.

Līdzekļi aviokompānijas vajadzībām tiks ņemti no rezervju fonda.

Tajā pašā laikā, kamēr valdība lēmusi aviokompānijai piešķirt miljonus, lidsabiedrība slēgusi jaunu vienošanos ar Estonian Air Salona apkalpes apvienību (Estonian Air Cabin Crew Union, ESSA), kas būs spēkā līdz 2013. gada beigām. Vienošanās skar darba un atpūtas laika sadalījumu, sociālās garantijas, darba apstākļus, atalgojumu un aviokompānijas un arodbiedrības attiecības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Estonian Air «katapultē» Taskilu; viņa vietā bankrotējušas lidsabiedrības vadītājs

Dienas Bizness,31.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Papildināta ar pēdējām trim rindkopām.

Līdz ar visu valdes sastāvu no amata atstādināts līdzšinējais Estonian Air prezidents Tero Taskila, kurš pirms darba Igaunijas lidsabiedrībā pildīja Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic komercdirektora amata pienākums, vēsta ERR.

Taskila no amata atstādināts tādēļ, ka Estonian Air vadība uzņēmusies riskus, kas būtiski pasliktinājuši aviokompānijas finanšu rādītājus.

Novembrī Taskilas vietā Estonian Air vadītāja amatā stāsies Jans Palmers.

Estonian Air zaudējumi šā gada pirmo deviņu mēnešu laikā sasniedza 20,2 miljonus eiro, kas ir teju divas reizes vairāk, salīdzinot ar Igaunijas lidsabiedrības zaudējumiem attiecīgajā laika periodā pirms gada (11,2 miljoni eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Noskaidrots jaunais Estonian Air uzraudzības padomes sastāvs

Gunta Kursiša,22.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tapis zināms pilns Igaunijas nacionālās aviokompānijas Estonian Air uzraudzības padomes sastāvs, kurā ietilps četri cilvēki, raksta ERR News.

Igaunijas Finanšu ministrija darbam Estonian Air padomē virza Erki Urvu (Erki Urva), kas iepriekš divu gadu ilgā laika posmā darbojās kā Estonian Air izpilddirektors. Tāpat Finanšu ministrija virza Tarmo Porgandu (Tarmo Porgand), Igaunijas Valsts nekustamo īpašumu valdes locekli.

No Ekonomikas ministrijas puses darbam lidsabiedrības padomē izvēlēts Erki Rāsuke (Erkki Raasuke) un Mārtens Vaikmā (Marten Vaikmaa), kas abi darbojās uzņēmuma padomē laikā, kad no Estonian Air vadītāja amata tika atsaukts Tero Taskila.

Četriem padomes dalībniekiem būs jāievēl padomes priekšsēdētājs pašiem. Ekonomikas ministrs Juhans Parts (Juhan Part) pauda, ka viņš vēlētos, lai vadītāja amatā tiek atjaunots E. Rāsuke.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Igaunija veidos jauno nacionālo aviokompāniju

LETA,16.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valdība gatavojas izveidot jaunu uzņēmumu, kas pārņemtu nacionālās aviokompānijas Estonian Air lomu gadījumā, ja Eiropas Komisija (EK) pieņems nelabvēlīgu lēmumu attiecībā uz lidsabiedrībai piešķirto valsts finansējumu, vēsta Postimees.

Igaunijas televīzija ETV ziņo, ka investīciju apjoms uzņēmuma akciju kapitālā veido 40,7 miljonus eiro.

«Igaunijai ir jābūt gatavai gan uz pozitīvu, gan negatīvu [EK] lēmumu, tāpēc valdība ir pilnvarojusi ekonomisko lietu un infrastruktūras ministru izveidot valstij piederošu uzņēmumu ar akciju kapitālu 40,7 miljonu eiro apmērā. Galvenais šīs kompānijas mērķis ir izveidot aviokompāniju un struktūru šajā grupā, lai spētu apkalpot Igaunijas gaisa pakalpojumu tirgu un nodrošināt pakalpojumus citām aviosabiedrībām,» pavēstījis Ekonomisko lietu un komunikāciju ministrijas preses nodaļas vadītājs Rasmuss Rūda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Samazinot lidojumu skaitu, Estonian Air vēlas «tikt vaļā» no nevajadzīgajām lidmašīnām

Gunta Kursiša,15.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air lūko pēc lidsabiedrībām, kas vēlētos iegādāties igauņiem piederošos gaisa kuģus, kas Estonian Air vairs nav nepieciešam, jo tā ievērojami apcirpusi savu lidojumu skaitu, citējot laikrakstu Postimees, raksta BBN.

Aviokompānija plāno «atbrīvoties» no nevajadzīgajām lidmašīnām līdz šā gada vasarai, un nākotnē tā plāno veikt pasažieru pārvadājumus ar trim Bombardier un divām Embraer lidmašīnām.

Pašlaik Estonian Air flotē ir četras Embraer 170, trīs CRJ900 NextGen un trīs SAAB 340 lidmašīnas, liecina informācija estonian-air.com.

«Labākais risinājums Estonian Air ir piecas līdzīga tipa lidmašīnas,» norādīja Igaunijas izpilddirektors Jans Palmers (Jan Palmer). Viņš skaidroja, ka līdzīga tipa gaisa kuģu uzturēšana Igaunijas aviokompānijai ļautu samazināt izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air samazinās lidojumu un darbinieku skaitu, galveno uzmanību pievēršot Igaunijai nozīmīgiem maršrutiem, pavēstījis lidsabiedrības uzraudzības padomes priekšsēdētājs Erki Rāsuke.

«Tas nozīmē, ka Estonian Air atteiksies no zaudējumus nesošām līnijām un koncentrēs savu uzmanību uz galveno, Igaunijai nozīmīgu virzienu apkalpošanu,» E. Rāsukes teikto preses konferencē citē kaimiņvalsts raidorganizācija ERR. E. Rāsuke arī norādīja, ka vispirms kompānija atteiksies no lidojumiem uz Tartu, Helsinkiem un Joensū Somijā.

Tāpat viņš arī pastāstīja, ka lidsabiedrības darbības sašaurināšana nozīmēs arī lidmašīnu un darbinieku skaita samazināšanu. Tomēr patlaban viņš atturējās nosaukt konkrētus skaitļus, jo šādus lēmumus neesot iespējams pieņemt vienas nakts laikā. «Saskaņā ar iepriekšējo stratēģiju veiktā jaunu maršrutu ieviešana un lidmašīnu pirkšanas zaudējumus tikai palielināja. Pēdējo sešu septiņu nedēļu laikā Estonian Air padome secināja, ka iepriekšējo stratēģiju nedrīkst turpināt,» sacīja E. Rāsuke.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālajai lidsabiedrībai Estonian Air draud bankrots, ja Eiropas Komisija (EK) neļaus Igaunijas valdībai sniegt valsts palīdzību finanšu grūtībās nonākušajai aviokompānijai, ceturtdien paziņoja Igaunijas premjerministrs Andruss Ansips un ekonomikas ministrs Juhans Partss.

Igaunijas valdība vēl nav pieņēmusi lēmumu attiecībā uz Estonian Air un Ministru kabinets pie šī jautājuma atgriezīsies pēc trim nedēļām, preses konferencē paziņoja Partss.

Ministrs skaidroja, ka Estonian Air valstij kā lidsabiedrības īpašniekam piedāvājusi divas iespējas.

«Pirmā ir izbeigt aktivitātes caur maksātnespēju. Otra iespēja ir valdības finansējums Estonian Air darbības turpināšanai,» sacīja Partss.

Ministrs skaidroja, ka pirmajā gadījumā valsts interesēs ir aizsargāt lidojumu savienojumus, kas nepieciešami valsts attīstībai. Tas nozīmē, ka valsts iegādātos savienojumus, kas ir sabiedrības interesēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts.

Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts. Uzdevums nav vienkāršs, par ko varētu liecināt tas, ka ministrs vairs nerunā par stratēģiskā investora piesaisti, bet, iespējams, uz valdību virzīs finanšu investora piedāvājumu.

Daudzi igauņi un lietuvieši mūs apskauž par Air Baltic un Rīgas kā Baltijas avio nozares centru, tomēr uzņēmuma uzturēšana ir prasījusi lielus valsts līdzekļus, jo īpaši pēc B. Flika atstātā «mantojuma», ar kura sekām uzņēmums cīnās vēl šodien.

Valsts pēdējo sešu gadu laikā uzņēmumā Air Baltic ir ieguldījusi apmēram 220 miljonus eiro: no 2010. līdz 2012. gadam tika veiktas ap 140 miljonu eiro valsts investīcijas, ieskaitot LVRTC iegādātās 0% obligācijas un divus kapitalizētus valsts aizdevumus, bet 2015. gada nogalē valsts ieguldīja vēl 80 miljonus eiro kopā ar Vācijas investoru Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lietuvieši cer, ka Air Lituanica pacelties gaisā palīdzēs Estonian Air

Gunta Kursiša,19.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas mēra iniciētajai lietuviešu lidsabiedrībai Air Lituanica nav izdevies atrast stratēģisko investoru, tomēr aviokompānija noslēgusi sadarbības līgumu ar Igaunijas nacionālo aviokompāniju Estonian Air, vēsta BBN.

Viļņas mēra Artura Zuokas virzītā aviokompānija savu pirmo lidojumu uz Briseli plāno 30. jūnijā, savukārt lidojumi uz Amsterdamu tiks veikti jūlija sākumā. No Estonian Air lietuviešu aviokompānija līdz 2015. gada beigām īrēs lidmašīnu Embraer 175.

Biļetes uz lidojumiem jau tiek pārdotas, izmantojot Estonian Air biļešu iegādes sistēmu. Pati Estonian Air, kā jau iepriekš vēstīts, pašlaik meklē izdzīvošanas iespējas. Estonian Air šā gada pirmajos piecos mēnešos pārvadājusi 220,9 tūkstošus pasažieru, kas ir par aptuveni trešdaļu mazāk nekā pirms gada, kad Estonian Air pasažieru skaits bija 323,2 tūkstoši. Maijā Estonian Air piedāvāto sēdvietu skaits lidmašīnās ir par aptuveni 45,5% mazāks nekā 2012. gada attiecīgajā mēnesī, un par aptuveni 23% mazāks nekā 2011. gada maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pateicoties tranzīta pārvadājumiem, Estonian Air pasažieru skaits audzis par 71%

Gunta Kursiša,03.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laika posmā no šā gada janvāra līdz septembra beigām Estonian Air pārvadāja ap 687 tūkst. pasažieru, kas ir par 71% vairāk nekā tādā pašā laika posmā pērn. Pārvadāto pasažieru un veikto lidojumu skaita pieaugumu lielā mērā nodrošināja tranzīta pasažieri.

Igaunijas nacionālās aviokompānijas pasažieru skaits pieaudzis arī šā gada septembrī, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo mēnesi. Septembrī lidsabiedrība pārvadāja 83,7 tūkst. pasažieru, kas ir par 41% vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā laika posmā, paziņojusi kompānija.

Šā gada pirmo deviņu mēnešu laikā aviokompānija veica 14 964 lidojumus, kas ir par 71% vairāk nekā analoģiskā periodā pērn. Septembrī Estonian Air gaisa kuģi veica 1828 lidojumus.

«Pārvadāto pasažieru un veikto lidojumu skaita pieaugums sasniegts pateicoties tranzīta pasažieru skaita kāpumam. Tranzīta pasažieri veido vairāk nekā 30% no kopējā pasažieru skaita. Lielākā daļa no tranzīta pasažieriem lido no Somijas, Lietuvas un Krievijas,» pauda Estonian Air pārstāvis Rauno Parass (Rauno Parras).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Partss: Estonian Air problēmās vainojamas arī Skandināvijas aviokompānijas

Jānis Rancāns,20.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzas Igaunijas aviokompānijas Estonian Air problēmas sakņojas tajā laikā, kad lidsabiedrības galvenais akcionārs bija Skandināvijas SAS, pavēstījis Igaunijas ekonomikas ministrs Juhans Partss.

«Iepriekš es to netiku teicis, bet tagad pateikšu – lielākā daļa jautājumu, kas saistīti ar Estonian Air finanšu dzīvotspēju, ir saņemti mantojumā no pagātnes,» Igaunijas ministra sacīto runājot parlamentā, citē kaimiņvalsts raidsabiedrība ERR.

Igaunijas ministrs norādīja, ka kādreiz pieņemtie lēmumi, joprojām atstāj spēcīgu finansiālu iespaidu uz lidsabiedrību. «Lēmumi, kas tika pieņemti tolaik, kad par Estonian Air liekāko akcionāru bija SAS, tika izstrādāti, visticamāk, pēc labāks sirdsapziņas, tomēr patlaban, skatoties uz kompānijas ekonomiskajiem rādītājiem, varam saprast, ka ne visi no tiem bija prātīgi,» sacīja J. Partss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Neoficiāla informācija: EK pieņēmusi negatīvu lēmumu par Igaunijas valdības palīdzību Estonian Air

LETA,06.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc neoficiālas informācijas, Eiropas Komisijas (EK) konkurences ģenerāldirektorāts piektdien pieņēmis nelabvēlīgu lēmumu attiecībā uz Igaunijas aviokompānijai Estonian Air piešķirto valsts finansējumu, kas lidsabiedrībai tagad jāatmaksā valstij.

EK attiecīgo lēmumu publicēs sestdien.

Igaunijas valdība laika posmā no 2008. līdz 2014.gadam Estonian Air akciju kapitālā un glābšanā ieguldījusi aptuveni 130 miljonus eiro.

Tikmēr Igaunija veido jaunu valsts aviokompāniju AS Nordic Aviation Group, kas pārņems nacionālās aviokompānijas lomu.

EK veica visaptverošu izmeklēšanu par 40,7 miljonu eiro valsts finansējuma piešķiršanu Estonian Air restrukturizācijai laika posmā no 2011. līdz 2014.gadam.

Briseles izmeklēšana Estonian Air lietā aizkavējās vairāku iemeslu dēļ, tostarp atbildīgā komisāra nomaiņas, Igaunijas nacionālo vēlēšanu un EK iesniegtā lidsabiedrības restrukturizācijas plāna labojumu dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Estonian Air iesniedz Briselē savu glābšanas plānu

Gunta Kursiša,21.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas Ekonomikas ministrija Eiropas Komisijā (EK) iesniegusi nacionālās aviokompānijas Estonian Air restrukturizācijas plānu, vēsta ERR.

Tas paredz, ka Igaunijas valstij tiks atļauts investēt zaudējumos slīgstošajā aviokompānijā 50 miljonus eiro.

Līdz šim Igaunija ir Estonian Air sniegusi īstermiņa aizdevumus, kuru atmaksas termiņš pagarināts līdz 2018. gadam.

Igaunijas ekonomikas ministrs Juhans Parts maijā paziņojis, ka, izpildot restrukturizācijas plānu, Estonian Air atgriezīsies pie peļņas jau 2015. gadā.

Eiropas Komisijas lēmuma pieņemšana saistībā ar Estonian Air var ilgt vairākus gadus, vēsta medijs.

Iepriekš ziņots, ka Estonian Air darbinieku skaits šogad samazināts līdz 200 – 2012. gadā kompānija nodarbināja 340 darbiniekus, taču paredzams, ka turpmāko darbinieku skaita «cirpšanas» pasākumu rezultātā Estonian Air strādājošo skaits saruks līdz 150.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Estonian Air izvilkšana no purva Igaunijai izmaksās vēl 16,6 miljonus

Jānis Rancāns,28.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas aviosabiedrībai Estonian Air valdības aizdevuma 8,3 miljonu eiro apmērā pietiks tikai tuvākajiem trīs mēnešiem, tāpēc kaimiņvalsts valdība pieņēmusi lēmumu lidsabiedrībai piešķirt papildus kredītu 16,6 miljonu eiro apmērā.

Tāpat Igaunijas valdība nolēmusi, ka Ekonomikas ministrijai ne vēlāk kā līdz 4. martam Eiropas Komisijai jāiesniedz pieteikums par valsts palīdzības palielināšanu problēmu nomocītajai lidsabiedrībai līdz 37 miljoniem eiro, vēsta kaimiņvalsts raidorganizācija ERR. Igaunija jau lūgusi Eiropas Komisiju akceptēt tās iepriekš piešķirto kredītu lidsabiedrībai.

Igaunijas ekonomikas ministrs Juhans Parts lidsabiedrībai piešķirto papildus aizdevumu vērtējis kā tādu, kurš gan Estonian Air pasažieriem, gan arī pašai kompānijai dos pietiekošu pārliecību par spējām veikt restrukturizāciju.

J. Parts arī uzsvēra, ka finanšu līdzekļi Estonian Air tiks piešķirti kredīta veidā un ar laiku nonāks atpakaļ valsts rīcībā. Tāpat papildus finanšu līdzekļi ir paredzēti tieši Estonian Air restrukturizācijai, nevis «uzturēšanai pie dzīvības», kā tas bija iepriekšējā aizdevuma gadījumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Taskila Rīgā dalās ar uzņēmuma vadītāja veiksmes recepti

Līva Melbārzde,22.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai pirms dažām nedēļām no vadītāja pienākumiem Estonian Air atbrīvotais bijušais airBaltic komercdirektors Tero Taskila Rīgā starptautiskā konferencē pamāca, kādam jābūt veiksmīgam uzņēmuma vadītājam

T. Taskilas prezentācija Big Business day konferencē bija virzīta uz to, ka veiksmīgs uzņēmuma vadītājs ilgtspējīgu izaugsmi spēj nodrošināt pateicoties ieviestām inovācijām, veiksmīgi atlasītai komandai, kā arī aktīvai sociālo tīklu izmantošanai.

Lai arī konferences programmā bija minēts, ka T. Taskila prezentēs arī Estonian Air stāstu, tomēr kopš 1. novembra no valdes priekšsēdētāja amata atbrīvotais T. Taskila par Estonian Air nerunāja, tajā vietā minot aviāciju kopumā kā vienu no inovatīvākajiem sektoriem.

«Eiropas aviācijā, kur pēdējo 10 gadu laikā ir nodibinātas 1 300 jaunas aviokompānijas, izdzīvot spēj tikai inovatīvākās un tās, kas spēj piedāvāt zemas cenas, neskatoties uz pieaugošajām degvielas un nodokļu izmaksām. Par inovācijām Baltijas reģionā man īpaši gribas uzteikt airBaltic lojalitātes programmu Baltic Miles, kas ļoti veiksmīgi izmanto arī sociālo tīklu dāvātās priekšrocības,» klāstīja T. Taskila.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā lidsabiedrība Estonian Air gada trešo ceturksni noslēgusi ar zaudējumiem 300 tūkstošu eiro apmērā.

Salīdzinot ar gada trešo ceturksni, Estonian Air zaudējumi samazinājušies par aptuveni 600 tūkstošiem eiro jeb 69%, atsaucoties uz lidsabiedrības paziņojumu, vēsta Igaunijas raidsabiedrība ERR. «Pēdējo divu ceturkšņu rezultāti apliecina, ka mūsu restrukturizācijas plāns darbojas,» uzskata Estonian Air izpilddirektors Jans Palmers.

Ienākumi no biļešu tirdzniecības Estonian Air gada pirmajos deviņos mēnešos ienesuši 55,4 miljonus eiro, kas bijis par 21% mazāk nekā attiecīgajā laika posmā pērn.

Gada pirmo deviņu mēnešu laikā Estonian Air pakalpojumus izmantojuši 428 tūkstoši pasažieru, kas bijis par 38% mazāk nekā attiecīgā periodā pirms gada. Samazinājies arī Estonian Air strādājošo skaits – gada trešajā ceturksnī kompānijā bija 168 darbinieki. Savukārt 2012. gada trešajā ceturksnī Igaunijas lidsabiedrībā strādāja 301 darbinieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Estonian Air problēmas aptur Tallinas lidostas paplašināšanās plānus

Jānis Rancāns,02.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas aviokompānijas Estonian Air lēmums par lidojumu skaita samazināšanu un atsevišķu maršrutu slēgšanu, Tallinas lidostai radīs ieņēmumu kritumu. Vienlaikus nākamgad lidostā apkalpoto pasažieru skaits var noslīdēt zem diviem miljoniem.

Tartu lidostā apkalpoto pasažieru skaits, savukārt, varētu samazināties pat par 30%, vēsta kaimiņvalsts raidsabiedrība ERR. Kā norādīja Tallinas lidostas valdes priekšsēdētājs Reins Loiks, būs nepieciešams aktīvi strādāt pie jaunu aviokompāniju piesaistīšanas un nāksies atlikt lidostas paplašināšanu.

«Mēs esam izlēmuši, ka nākamgad paredzētos celtniecības darbus nesāksim. Sekosim līdzi tendencēm. Jaunais terminālis bija plānots 2,3 miljonu pasažieru apkalpošanai. Tomēr par paplašināšanos vienalga ir jādomā,» sacīja Tallinas lidostas pārstāvis.

Db.lv jau vēstīja, ka Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air samazinās lidojumu un darbinieku skaitu, galveno uzmanību pievēršot Igaunijai nozīmīgiem maršrutiem, pavēstījis lidsabiedrības uzraudzības padomes priekšsēdētājs Erki Rāsuke. Viņš arī norādīja, ka vispirms kompānija atteiksies no lidojumiem uz Tartu, Helsinkiem un Joensū Somijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Estonian Air visās savās struktūrvienībās kopumā atlaidīs 146 darbiniekus jeb gandrīz pusi no aviokompānijā strādājošajiem, pavēstījusi Igaunijas nacionālā lidsabiedrība.

Patlaban lidsabiedrībā strādā 318 cilvēku, bet pēc strādājošo skaita samazināšanas paliks 172, no kuriem 100 būs lidmašīnu apkalpju locekļi, kā arī atbalsta un administratīvo departamentu darbinieki, vēsta Igaunijas raidsabiedrība ERR.

«Estonian Air apkalpoto maršrutu skaita samazināšana diemžēl nozīmē, ka nākotnē mēs nodarbināsim mazāku skaitu cilvēku,» sacīja Igaunijas lidsabiedrības valdes priekšsēdētājs Jans Palmers.

Viņš arī pastāstīja, ka darbinieku skaita samazināšana ir saistīta ar aviokompānijas padomes lēmumu par darbības maiņu. Turpmāk Estonian Air koncentrēs savu uzmanību Igaunijai svarīgu galveno maršrutu apkalpošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Laikraksts: Estonian Air varētu dibināt aviokompāniju kopā ar FlyBe

Jānis Rancāns,08.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finansiālu problēmu māktā Igaunijas nacionālā lidsabiedrība Estonian Air meklē iespējas veidot kopīgu aviokompāniju ar Lielbritānijas FlyBe.

Kopuzņēmumā 51% daļu varētu piederēt Estonian Air, bet 49% - FlyBe, atsaucoties uz laikraksta Postimees rakstīto, vēsta kaimiņvalsts raidsabiedrība ERR. Šādā situācijā lidsabiedrībai būtu iespējams vieglāk saņemt Eiropas Komisijas atbalstu valsts palīdzības piešķiršanai.

Saskaņā ar izskanējušo informāciju, Estonian Air vadītājs Erki Rāsuke kopā ar Igaunijas Ekonomikas ministriju patlaban nodarbojoties ar šī jautājuma izpēti. Estonian Air līdzīgas partnerattiecības iespējas izskatot arī ar citām aviokompānijām, tomēr FlyBe esot reālākais kandidāts.

Tikmēr Igaunijas valdība nolēmusi nacionālajai aviokompānijai piešķirt valsts palīdzības otro daļu 4,5 miljonu eiro apmērā. Kopumā Estonian Air no Igaunijas valdības saņēmusi 8,3 miljonus eiro lielu aizdevumu. Pirmā daļa naudas aviokompānijai tika piešķirta janvārī. Aizdevums piešķirts, lai nodrošinātu, ka Estonian Air spēj veikt lidojumus Igaunijai svarīgos maršrutos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Estonian Air iesniedz tiesā bankrota pieteikumu

LETA,20.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas bijusī nacionālā lidsabiedrība Estonian Air, kas pēdējo reisu veica 7.novembrī, iesniegusi tiesā bankrota pieteikumu.

Piektdien Estonian Air iesniedza Harju apriņķa tiesā bankrota pieteikumu, kurā lūdz tiesu sākt bankrota procesu, noteikt datumu sēdei, kurā izskatīs bankrota pieteikumu un iecels pagaidu bankrota administratoru, aģentūrai BNS teica kompānijas preses pārstāve Ilona Eskelinena.

Jau ziņots, ka Estonian Air 13.novembrī nosūtīja vēstuli kreditoriem, kurā lūdza viņu piekrišanu nesamaksāto algu un atlaišanas pabalstu izmaksai darbiniekiem, norādot, ka tas samazinās Estonian Air aktīvus, no kuriem daļēji varētu tikt apmierinātas kreditoru prasības. Vēstulē kreditoru atbilde tika lūgta līdz 18.novembrim. Līdz šim termiņam 27 kreditori sniedza savu atbildi, un astoņas atbildes bija negatīvas, arī no viena no lielākajiem kreditoriem - Skandināvijas aviokompānijas SAS. Tādējādi kompānija nevar samaksāt darbiniekiem, pirms nav norēķinājusies ar citiem kreditoriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) uzsākusi padziļinātu izmeklēšanu saistībā ar vairākiem gadījumiem, kuros Igaunijas valsts sniegusi atbalstu nacionālajam aviopārvadātājam Estonian Air, liecina EK paziņojums.

Šādu izmeklēšanu EK uzsākusi tamdēļ, ka Igaunija ir paziņojusi, ka grasās piešķirt ārkārtas aizdevyumu Estonian Air 8,3 miljonu eiro apmērā. Komisija tikmēr izteikusi šaubas par šāda plāna atbilstību Eiropas Savienības noteikumiem, kuri paredz, ka grūtībās nonākušās kompānijas glābšanas finansējumu drīkst saņbemt tikai reizi desmit gados.

Komisija norāda, ka Estonian Air jau ir guvusi atbalstu 2009. gadā, kad Igaunija kompānijā ieguldīja 7,3 miljonus eiro, 2010. gadā - ieguldījums 19,9 miljonu eiro apmērā, kā arī laika periodā no 2011. gada līdz 2012. gada beigām lidsabiedrība saņēmusi atbalstu 30 miljonu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Gauss: airBaltic apvienošanās ar Estonian Air vēl aizvien iespējama

Gunta Kursiša,02.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic apvienošanās ar problēmās nonākušo Estonian Air ir iespējama un airBaltic izpilddirektors Martins Gauss uzskata, ka šādam solim ir potenciāls, citējot M. Gausa pausto Igaunijas lielākajam dienas laikrakstam Postimees, raksta BBN.

Pašlaik problēmās nonākušās Estonian Air potenciālie glābšanas scenāriji ir valdības investīcijas, investora piesaiste vai bankrots, tomēr arī apvienošanās ar airBaltic var tikt skatīta. «Kā vadītājs varu apgalvot, ka apvienošanai ir potenciāls. Mūsu kompānijas vārds liecina, ka mūsu «dabiskais tirgus» ir visas Baltijas valstis,» laikrakstam Postimees pauda M. Gauss.

Līdzšinējā Estonian Air valde, kas šonedēļ tika atlaista, apvienošanos ar airBaltic bija noraidījusi.

Jau rakstīts, ka šā gada septembrī ministru prezidents Valdis Dombrovskis un satiksmes ministrs Aivis Ronis pauda pārliecību, ka Igunijai un Latvijia būtu jāapvieno savas nacionālās aviokompānijas. Saskaņā ar amatpersonu teikto Igaunijas laikrakstam Eesti Paevaleht, šādas lidsabiedrības bāze atrastos Rīgā, kas kļūtu par Baltijas valstu centrālo satiksmes mezglu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Estonian Air vadītājs: pilotu streiks novērsts, bet situācija aizvien saspīlēta

Gunta Kursiša,08.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Situācija aizvien ir ļoti saspringta, sevišķi tas attiecas uz lidsabiedrības finansēm. Tagad mums ar pilotu arodbiedrību ir noslēgts koplīgums, un pašlaik mums ir jāatgūst klientu uzticība,» citējot Estonian Air izpilddirektoru Janu Palmeru, raksta BBN.

Jau ziņots, ka Estonian Air piloti paziņoja, ka šīs nedēļas sākumā sāks streiku, taču lidsabiedrības vadība piekāpās arodbiedrības prasībām un parakstīja koplīgumu. Līguma parakstīšana un streika novēršana bija svarīga sevišķi tādēļ, ka, pilotiem pārtraucot darbu, rastos nopietni draudi aviokompānijas tālākai darbībai, kas varētu novest arī pie Estonian Air bankrota.

«Pašlaik krīzes drauds ir novērsts, un aviokompānijas vadībai ir jāsagatavo restrukturizācijas plāns un jālūdz valsts finansiāla palīdzība. Koplīgums, ko panācām ar pilotu arodbiedrību, ir mazs solis pareizā virzienā,» pārliecināts J. Palmers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajai lietuviešu aviokompānijai Air Lituanica pat ciešā sadarbībā ar igauņu Estonian Air finansiāla veiksme ir maz ticama. To DB norādīja vairāki aviācijas eksperti. Air Lituanica, kas ir Viļņas mēra Artura Zuokas virzīts projekts, savu pirmo lidojumu uz Briseli plāno 30. jūnijā.

Lietuvas topošā aviokompānija ir noslēgusi līgumus ar Estonian Air un ECC Leasing par lidmašīnu īri. Ar Estonian Air lietuvieši plāno ciešu komerciālu sadarbību arī citās jomās, ieskaitot lidojumu veikšanu zem Air Lituanica zīmola, taču ar Estonian Air lidojumu numuriem.

«Air Lituanica ir Viļņas mēra politisks projekts ar lielām ambīcijām, bet nepietiekamu bāzi. Viena divas lidmašīnas var būt tikai čarterkompānijām, regulārajiem reisiem vajag vismaz piecas, tādu kā Estonian Air. Turklāt lietuvieši līdz šim ir izdarījuši visu, lai savā tirgū ļautu nostiprināties zemo cenu aviokompānijām, tādām kā Ryanair un Wizzair. Atkarot šo tirgu būs ļoti ilgi un dārgi, un es neredzu, ka Lietuvas aviokompānijai šada finansiāla bāze būtu, lai izturētu vairākus zaudējumu gadus, kas vismaz sākumā ir neizbēgami,» saka aviācijas eksperts Tālis Linkaits.

Komentāri

Pievienot komentāru