SIA Tilly ir uzticīga reiz izvēlētajam darbības virzienam – meiteņu un sieviešu tenisa apģērbu izgatavošanai, kurus rotā cakas, rišas un volāni, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Tilly pirmos klientus ieguva, piedaloties ar tirdzniecības stendu dažādos tenisa turnīros. «Dažkārt citi tenisa preču ražotāju pārstāvji vīpsnāja, sacīdami, ko mēs muļķojoties, jo šajā segmentā ārvalstu piedāvājums esot plašs. Tomēr mums kā iesācējiem tā bija iespēja satikt savus potenciālos pircējus un nodibināt kontaktus ar tenisa klubiem un specializētiem veikaliem. Tagad braucu tikai uz starptautiska mēroga un lielākajiem Latvijas turnīriem,» stāsta Tilly īpašniece Baiba Laizāne.
Tilly ražo sporta apģērbu arī pavisam maziem bērniem, sākot no četriem gadiem. «Kādreiz tenisu sāka spēlēt no septiņu gadu vecuma, bet tagad vecāki, šķiet, kļuvuši nepacietīgāki, ar šo sporta veidu nodarbinot bērnus krietni agrāk. Citi apģērbu ražotāji piedāvā preces bērniem, kuru augums ir sasniedzis 128 cm, bet mēs tos piedāvājam jau no 98 cm. Šādam vecumam drēbes pasūta arī dejotāji,» atklāj B. Laizāne.
No visa uzņēmumā saražotā apjoma pusi veido apģērbs tenisistēm, otra puse – dejotājām. Tilly darinājusi apģērbu deju kolektīvam Dzintariņš, Zelta sietiņš un Rotaļa. Šie pasūtījumi esot būtisks ieguvums. Savulaik B. Laizāne kā vēl vienu mērķa grupu bija nolūkojusi volejbolistes. «Volejbolistēm nepatīk pārlieku sievišķīgi sporta apģērbi. Viņas dod priekšroku vienkāršākam dizainam. Biju saražojusi arī svārkus volejbolistēm, bet tos neviens nepirka,» viņa atzīst.
Lai gan uzņēmuma specializācija ir apģērbs sievietēm, tiekot pasūtīti tērpi arī vīriešiem. Tos pieprasa deju kolektīvi. Vīrieši neesot izvēlīgi. «Parādu viņiem divu piegriezumu krekliņus un šortus, un vīrieši bez problēmām izvēlas. Meitenes un sievietes pie mums var pavadīt pat stundu, kamēr izstrādājam viņu vēlmēm atbilstošus komplektus,» atšķirības uzsver B. Laizāne. Iespēja kombinēt un radīt sev tīkamo apģērba komplektu varētu būt Tilly trumpis, jo starptautiski sporta preču zīmoli šādu iespēju nepiedāvā. Vietējie pircēji to novērtējot. «Strādājam ar Itālijā ražotiem audumiem. Tos rūpīgi pārbaudu arī pati. Varu apgalvot, ka pat pēc 15 mazgāšanas reizēm drēbes nebūs ne izstaipījušās, ne izbalējušas. Protams, būs cilvēki, kas nekad nepirks Tilly, jo tas nešķiet nekas ekskluzīvs, bet par to neapvainojos,» viņa stāsta.
Visu rakstu Sapucē tenisistes un dejotājas lasiet 14. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.