Jaunākais izdevums

Projekta Tactile Eyesight komanda iecerējusi sagatavot digitālos maketus taktilajām grāmatām neredzīgo bērnu izglītošanai, kuru failus var nosūtīt uz jebkuru vietu pasaulē un izdrukāt 3D printerī, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Taktilajās grāmatās vienā lapas pusē ir teksts braila rakstā un blakus – reljefs zīmējums. Neredzīgiem cilvēkiem ir audiogidi, braila ekrāni, bet tie nepalīdz iztēloties to, par ko ir stāsts, piemēram, viņi dzird par Tesla mašīnām un zina šo vārdu, bet nav nekāda priekšstata, kā šis auto izskatās. «Šis ir pilotprojekts, mums jāeksperimentē ar materiāliem. 3D drukas nozare, kas tagad ir savā pilnbriedā, pirms kļūšanas par ikdienas drukas ierīci meklē virzienus, kur to izmantot. Ar 3D printeriem jau drukā gan arhitektūras darbus, gan dažādus ķiņķēziņus, bet izglītībā tos vēl plaši neizmanto,» saka Mareks Matisons, Tactile Eyesight idejas autors. Viņš ir sabiedrisko attiecību speciālists un konsultē digitālo komunikāciju jomā dažādus uzņēmumus, tostarp startup kompānijas.

Viena nedēļas nogale

Nule Mareks piedalījās pasākumā Startup Weekend, kur nedēļas nogalē sanāca kopā dažādu jomu speciālisti un radīja jaunuzņēmumu projektus. Dalībnieki ar biznesa idejām vienas minūtes laikā prezentēja savas idejas, ko šajā pašā nedēļas nogalē vēlējās pārvērst minimāli strādājošā produktā. Dzirdot, kā tiek prezentēta kārtējā mobilā lietotne, kam ir daudz konkurentu vai arī kam nav lielas jēgas, Mareks nolēma pieteikt arī savu ieceri – taktilās 3D grāmatās neredzīgiem bērniem. Vaicāts, kā viņš aizdomājies par tamlīdzīgu, lietu Mareks stāsta, ka pirms vairākiem gadiem, kad Latvijas neredzīgo bibliotēka zaudēja daļu valsts finansējuma, valstī iniciēts projekts Talka ar balsi, kur kampaņas iniciatori aicināja cilvēkus ierunāt audiogrāmatas. Arī Mareks ierunāja vienu grāmatu, iepazinās ar neredzīgo bibliotēku, Braila raksta nodaļu.

Mareka idejai par taktilajām grāmatām Startup Weekend atradās atbalstītāji, izveidojās komanda, kas nedēļas nogales laikā izstrādāja tālākās darbības stratēģiju, pētīja līdz šim ražotās taktilās grāmatas un potenciālos konkurentus.

Visu rakstu Vēlas mainīt taktilo grāmatu ražošanu lasiet 2. decembra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Projekta Tactile Eyesight komanda biznesa ideju konkursā Global Startup Battle cīņā starp 60 valstu 230 pilsētu komandām un vairāk nekā 25000 dalībniekiem guvusi uzvaru Great in The Making nominācijā.

Projekta Tactile Eyesight komanda iecerējusi sagatavot digitālos maketus taktilajām grāmatām neredzīgo bērnu izglītošanai, kuru failus var nosūtīt uz jebkuru vietu pasaulē un izdrukāt 3D printerī, iepriekš vēstīja laikraksts Dienas Bizness.

Taktilajās grāmatās vienā lapas pusē ir teksts braila rakstā un blakus – reljefs zīmējums. Neredzīgiem cilvēkiem ir audiogidi, braila ekrāni, bet tie nepalīdz iztēloties to, par ko ir stāsts, piemēram, viņi dzird par Tesla mašīnām un zina šo vārdu, bet nav nekāda priekšstata, kā šis auto izskatās. «Šis ir pilotprojekts, mums jāeksperimentē ar materiāliem. 3D drukas nozare, kas tagad ir savā pilnbriedā, pirms kļūšanas par ikdienas drukas ierīci meklē virzienus, kur to izmantot. Ar 3D printeriem jau drukā gan arhitektūras darbus, gan dažādus ķiņķēziņus, bet izglītībā tos vēl plaši neizmanto,» skaidroja Mareks Matisons, Tactile Eyesight idejas autors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Sagatavota Braila raksta burtu garnitūra latviešu valodā

Lelde Petrāne,08.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc uzsācējuzņēmuma Tactile Eyesight iniciatīvas sagatavota latviešu burtu garnitūra [fonts] neredzīgajiem. Braila raksta burtu garnitūra ar pilnīgu latviešu valodas atbalstu izstrādāta nolūkā pilnveidot iespējas kopienām un interesentiem, kuri atbalsta neredzīgo sabiedrību, veidot dažādus drukas materiālus, tai skaitā taktilās grāmatas.

«Latviešu Braila raksta» burtu garnitūras autors ir Aigars Vilcāns, kurš to izvēlējies padarīt brīvpieejas lietojumā ikvienam. «Ar prieku nododu Jūsu rokās Latviešu Braila Raksta fontu, kas ir veidots uz MS Windows Baltic bāzes. Tas pilnībā atbilst arī starptautiskajam farmācijas standartam,» stāsta Aigars Vilcāns.

Latviešu valodas Braila raksts atšķiras no angļu, vācu un Skandināvijas valstu Braila, jo tajā ir virkne Latvijā pieņemtu apzīmējumu diakritiskajām zīmēm.

Burtu garnitūra pieejama Lattelecom E-Dati platformā: https://goo.gl/kN7dE4

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prototipēta pirmā grāmata 3D drukā – Luīzes Pastores Mākslas detektīvstāstu sērijas grāmata Pazudušais pērtiķis

DB jau rakstīja, ka projekta Tactile Eyesight komanda iecerējusi sagatavot digitālos maketus taktilajām grāmatām neredzīgo bērnu izglītošanai, kuru failus var nosūtīt uz jebkuru vietu pasaulē un izdrukāt 3D printerī. Taktilajās grāmatās vienā lapas pusē ir teksts Braila rakstā un blakus – zīmējuma reljefs, kas aptaustīts ļauj neredzīgajiem veidot izpratni par grāmatā esošajām lietām un iepazīt tās. Šo grāmatu veidošana ir sarežģīts un laikietilpīgs process, kas parasti tiek veikts ar rokām. 3D drukas iespējas šo grāmatu veidošanu atvieglo un ir iecerēts sagatavot digitālos maketus taktilajām grāmatām neredzīgo bērnu izglītošanai, lai tie ne tikai iemācītos jaunus jēdzienus, bet arī izprastu tos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Dalība starptautiskos konkursos – ieguldījums zīmolā

Anda Asere,27.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dalība dažādos starptautiskos uzņēmējdarbības konkursos prasa laiku un pūles, taču tas ir vērtīgs ieguldījums uzņēmuma zīmolā

«Starptautiskie uzņēmējdarbības konkursi un sacensības ir lieliska platforma un izaugsmes iespējas uzņēmumam. Pirmkārt, tā ir lieliska iespēja ar ļoti maziem laika un finanšu ieguldījumiem pārbaudīt savu biznesa ideju un tās potenciālu starptautiskajā tirgū. Tas ir ātrs veids, kā uzzināt tendences un aktualitātes ārvalstīs un konkrētā mērķa tirgū. Otrkārt, tā ir iespēja tikt sadzirdētam uz pasaules skatuves. Katrs šāds konkurss rūpējās par sabiedriskajām attiecībām un par konkursu, tā gaitu un rezultātiem stāsta arī vietējiem un ārvalstu medijiem. Treškārt, tie ir kontakti un potenciālie sadarbības partneri. Tā ir iespēja satikt investorus, piegādātājus, pircējus vai gluži vienkārši domubiedrus,» saka Līva Stūrmane, konkursa Creative Business Cup organizatore.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunuzņēmumu konkursā Start Tel Aviv 2017 Latvijā uzvar Alina, kam būs iespēja sevi parādīt inovāciju festivālā DLD Telavivā un iepazīties ar Izraēlas jaunuzņēmumu ekosistēmu šī gada septembrī

DB jau rakstīja, ka Alina ražo un pārdod māla piedevas būvmateriālu ražotājiem ilgtspējīgu, videi un cilvēku veselībai draudzīgu būvmateriālu ražošanai. Šis produkts primāri radīts krāsu ražotājiem. Izmantojot Alina māla piedevas, iespējams aizstāt toksiskas ķimikālijas un smagos metālus, ko pašreiz izmanto būvmateriālu ražošanā, lai paildzinātu būvmateriāla mūžu un aizsargātu to no ultravioletā starojuma. Būvniecībā izmatotie toksiskie materiāli būtiski piesārņo iekštelpu vidi, kas ir divas līdz piecas reizes kaitīgāka par ārtelpām, un Pasaules veselības organizācija atzīst, ka 3% no pasaules slimību sloga rodas no tosikā iekštelpu piesārņojuma, kas ir Alina dzinējspēks inovatīvā materiāla izstrādē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbība akselertorā varētu palīdzēt labāk sagatavoties pirmajām atspēriena investīcijām

«Lai gan StartupScaleup akselerators tiešā veidā nepiedāvā investīcijas uzsācējuzņēmumos, mums būs vērtīga tieši intensīvā apmācību un tai sekojošā tīklošanās – kontaktu dibināšanas – fāze,» saka Mareks Matisons, Tactile Eyesight idejas autors.

Jau pēc pāris nedēļām komanda dosies uz Lietuvu, kur notiks programmas atklāšanas pasakums. Alselereācija daļēji notiks klātienē un daļēji – virtuāli. Kopumā projekts ilgs piecus mēnešus.

StartupScaleup ir projekts, kurā kopdarbojas Lietuvas, Nīderlandes, Īrijas un Spānijas jaunuzņēmumu centri. Vaicāts, kāpēc nolēma pieteikties akseleratorā, M. Matisons teic, ka apzinās savu nepietiekamo zināšanu bāzi, lai ieviestu produktu un lai ar investoriem runātu vienā valodā. «Man ir patiešām svarīgi gūt konkrētu pieredzi – ir idejas, bet tās jāapstiprina cilvēkiem ar pamatīgāku konkrētās darbības bāzi, turklāt caur akseleratoru ceru rast izeju uz konkrētiem 3D vizualizāciju risinātājiem,» viņš atklāj.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hakatonu idejas un prakses pirmsākumi meklējami jau 1999. gadā Kanādā. Tagad tie nonākuši arī līdz Latvijai.

Par hakatonu ideju biznesa portālam db.lv stāsta Aļona Beļinska, Latvijas Startup uzņēmumu asociācijas ‘Startin.lv’ projektu vadītāja.

Kas ir hakatons?

Hakatons jeb tehnoloģiju maratons ir pasākums, kas ilgst 48 stundas. Tā mērķis ir izveidot jaunas komandas un radīt jaunus tehnoloģiskus risinājumus. Sākotnēji katrs, kuram ir biznesa ideja, prezentē tās pārējiem dalībniekiem. Pēc tam dalībnieki izvēlas, pie kuras idejas attīstīšanas strādāt turpmākās 48 stundas un no nulles veido reālu produkta prototipu. Hakatons ir satikšanās vieta dažāda līmeņa un profesiju pārstāvjiem. Lai tajā piedalītos, nav nepieciešams būt profesionālim, tomēr pasākuma formāts nav domāts tikai studentiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazie uzņēmēji šogad turpina mīt gan tradicionālā biznesa taku un attīsta kafejnīcu, nelielas ražošanas un dzīvesstila biznesu, gan arvien dziļāk brien startup džungļos

2015. gadā dibināti nedaudz vairāk par 13 tūkstošiem uzņēmumu, liecina Lursoft dati. Šogad daudz tika diskutēts par mikrouzņēmuma nodokļa režīma izmaiņām, bet vismaz nākamgad tās nesekos, savukārt 2017. gads gan varētu būt pagrieziena punkts.

Sekojot jauno uzņēmēju gaitām DB lappusēs, secināms, ka šogad arvien lielāku aktivitāti izrāda t.s. startup jeb tehnoloģiju jaunuzņēmumi ar globālu skatījumu – Edurio piedāvā izglītības kvalitātes vadības rīku, ZoomCharts veido interaktīvu datu vizualizācijas programmatūras izstrādes komplektu, Cheeks Up strādā pie spēles, kas domāta bērniem un pieaugušajiem rehabilitācijas procesā, trenējot sejas, runas un rīšanas muskulatūru, mobilā lietotne AstroSecret piedāvā kalendāru sievietēm, kas aprēķina labvēlīgākās dienas bērna ieņemšanai, izmantojot astroloģijas metodi, mobilā lietotne Monea ļauj pārskaitīt naudu jebkuram cilvēkam no viedtālruņa numuru grāmatas, scn.lv piedāvā sludinājumu monitoringa rīku, bet Tactile Eyesight komanda neredzīgo bērnu izglītošanai iecerējusi sagatavot digitālos maketus taktilajām grāmatām, kuru failus var nosūtīt uz jebkuru vietu pasaulē un izdrukāt 3D printerī. Arī vietējam tirgum domāti projekti attīsta savu biznesu internetā, piemēram, StartupArt izveidojis platformu, kur iegādāties jauno mākslinieku darbus, bet svaigi.lv ir vietne, kur satikties pircējiem un zemniekiem. Daudzi uzņēmumi piesaistījuši investīcijas turpmākai attīstībai no riska kapitāla fondiem un biznesa eņģeļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

Sociālā biznesa likums: Gaida zaļo gaismu

Anda Asere,16.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā biznesa jēdziens Latvijas tiesību aktos vēl nav definēts, nozare arvien gaida regulējumu

Šobrīd sociālā biznesa likums vēl joprojām ir tapšanas stadijā, notiek konsultācijas ar iesaistītajām pusēm un rudenī to plānots virzīt uz pirmo lasījumu Saeimā, un paredzēts, ka līdz gada beigām tas tiks pieņemts. «Sociālās uzņēmējdarbības jēdziens Latvijas tiesību aktos nav definēts, un šobrīd Latvijas sociālie uzņēmumi tiesiskā ietvara trūkuma dēļ sastopas ar būtiskiem šķēršļiem, kas kavē to darbību un attīstību. Piemēram, esot biedrības vai nodibinājuma statusā, sociālais uzņēmums nevar pilnā apmērā veikt saimniecisko darbību. Savukārt komersanta statusā nodokļu un administratīvais slogs nereti ir pārāk liels, turklāt uzņēmums nevar piesaistīt brīvprātīgos vai izmantot valsts un pašvaldības atbalsta sniegtās iespējas. Latvijas sociālie uzņēmēji ļoti gaida jauno likumu – tas beidzot skaidri iezīmēs spēles noteikumus, un atrisinās daudzas problēmas un neskaidrības,» saka Madara Peipiņa, Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācijas direktore.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rodijs Razmus Dānijā izveidoto digitālo aģentūru zoom59 atvedis uz Latviju, lai paralēli algotam darbam attīstītu savu uzņēmumu.

Rodijs 2011. gadā aizbrauca uz Dānijas pilsētu Orhūsu studēt dizainu un apvienot to ar sportu – hokeju. Pēc studijām, saņēmis piedāvājumu no labākas komandas, viņš pārcēlās uz Kopenhāgenu, kur kopā ar savu paziņu dāni izveidoja aģentūru zoom59. «Strādāju ar daudziem lieliem uzņēmumiem, sākot no sporta komandām līdz restorāniem, viens no lielākajiem klientiem bija Burger King – veidojām tam dažādas reklāmas. Sadarbojos arī ar Latvijas kompānijām. Manas sporta aktivitātes nedaudz apstājās, kad ieguvu traumu, radās doma kaut ko dzīvē pamainīt, un nolēmu atgriezties Latvijā. Man piedāvāja labu darbu Rīgā, strādāt par grafisko dizaineri, un nolēmu to pieņemt. Ar laiku sapratu, ka vajadzētu paralēli turpināt nodarboties arī ar savu biznesu, tāpēc nolēmu izveidot aģentūru arī Latvijā,» stāsta Rodijs. Šeit viņš to izveidoja kopā ar savu draugu Kristapu Jansonu, ar kuru iepazinās, studējot Dānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru