Lielākajai daļai cilvēku skapī ir tik daudz drēbju, ka patiesas nepieciešamības pēc jauna apģērba nemaz nav; to pirkt rosina vien vēlme pēc jaunām sajūtām
«Domāju, ka mūsdienās nevienam cilvēkam skapī netrūkst drēbju un nevienam nav vajadzīgi ne jauni svārki, ne džemperi. Izteiktas, patiesas vajadzības nav, ir tikai vēlme pēc emocijām. Es kultivēju sajūtas,» saka Sintija Kaija, sieviešu apģērbu zīmola St. Manna radītāja. Viņas projekts darbojas nedaudz vairāk nekā gadu. Sintija to sauc par otrā bērna projektu. Kad piedzima pirmais dēls, Sintija nodarbojās ar izteikti košu un krāsainu apģērbu izgatavošanu – Mandalas. Tie bijuši jauneklīgi apģērbi, savukārt St. Manna viņai šķiet sievišķīgāks projekts. «Es pati pa šo laiku esmu mainījusies. Domāju, ka es tā piepildījos ar krāsām iepriekšējā projektā, ka košuma man ir atliku likām. Tagad man gribas kvalitatīvākus materiālus, gaišas, maigas krāsas, pasteļtoņus. Pelēkā ir laba fona krāsa, kas palīdz izcelties personībai, noskaņojumam,» saka Sintija. Viņa cenšas, lai apģērbs ir viegli kopjams, ērti uzvelkams un nesājams. Šad tad viņa kādu konkrētu modeli uzšuj vairākos izmēros, bet bieži vien drēbes ir «bezizmēra» un ir pielāgojamas vidusmēra sievietēm, der gan mazliet tievākām, gan apaļākām sievietēm. «St. Manna ir mana sievišķības realizācija. Man ģimenē ir divi dēli un vīrs un ikdienā sievišķībai īsti nav vietas. Es izpaužos, radot apģērbu, priecājos, ka kāds nopērk un ir laimīgs manos svārkos. No manām drēbēm man pašai ir tikai vieni svārki – es savu prieku izdzīvoju šujot,» saka Sintija.
Prioritāte – ģimene
«Es nekādā gadījumā to nesaucu par biznesu, šī ir mana pašrealizācija, hobijs, kas aptver lietas, kas man ir būtiskas. Sievišķīgā komunikācijas ir šī projekta neatņemama sastāvdaļa – kad apģērbs ir gatavs, es tā bildi publicēju savā Facebook lapā un braucu ciemos pie sievietēm, kam tas patīk. Viņas uzmēra, priecājas – mums ir tiešais kontakts,» stāsta Sintija.
Šobrīd viņa strādā vienatnē, līdz ar to darba apjomi ir ierobežoti. Viņai ir izteikti investīciju piedāvājumi, rosināts dibināt kopīgu uzņēmumu, taču līdz šim viņa ir atteikusies.
Visu rakstu Vajadzības pēc sajūtām, nevis apģērba lasiet 30. marta laikrakstā Dienas Bizness.