Lai palīdzētu jaunajiem māksliniekiem satikt potenciālos savu darbu pircējus, Agnese Strazda izveido interneta vietni StartUpArt, kur iegādāties gleznas , otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
«Mana vīra brāļameita Ilze Strazda studē Rozentāļos un jau ļoti sen aizraujas ar mākslu, glezniecību. Pie viņas ciemojoties, redzu, ka mājās stāv sarindoti daudzi darbi. Ja atnāktu kāds mākslas kritiķis, viņš noteikti teiktu, ka tie ir pirmā kursa studentu darbi, bet man kā parastam lietotājam, kas meklē mājai kaut ko lētāku, ko varētu pielikt pie sienas un kas labi izskatītos, tie ir piemēroti,» stāsta Agnese Strazda, StartUpArt (SIA Blackbirds) īpašniece. Pagājušajā vasarā, auklējot mazuli, Agnese aizdomājās, kas Latvijā notiek mākslas jomā un kā šādiem jauniem māksliniekiem palīdzēt pārdot savus darbus. Jau pērn vasaras beigās Agnese pamazām sāka būvēt savu interneta vietni. Viņa izvēlējās tirdzniecības platformu Shopify un uzrunāja dažas mākslas studentes, aicinot pamēģināt šāda veida sadarbību. Lapa lēnām tapa, un šī gada februārī Agnese to palaida tautās.
Agnese ir konsultējusies ar mākslas jomas zinātājiem un viņi apstiprinājuši, ka tik tiešām jaunajiem māksliniekiem īsti nav, kur tirgot savus darbus. Tajā pašā laikā jāņem vērā, ka gleznu iegāde internetā atšķiras no to pirkšanas galerijā, jo interneta attēls no reālās gleznas var atšķirties. Taču tā ir ar jebkuras lietas pirkšanu internetā – arī apģērbs, kas internetveikala bildē izskatās labi, dzīvē var izrādīties ne tik mīksts, spilgts utt. Pamatojoties uz to, ka ārzemēs šādas vietnes jau ir izveidotas un funkcionē, Agnese ir noskaņota pozitīvi. «Pasaulē gleznu interneta pārdošana nav nekāds jaunums, ar to strādā lieli, milzīgi portāli,» viņa saka.
Šobrīd StartUpArt vietnē internetā pieejami trīs mākslinieku darbi, bet Agnese strādā pie tā, lai drīzumā piedāvātu plašāku darbu izlasi.
Plašāk lasiet rakstā Saved kopā jaunos māksliniekus ar pircējiem otrdienas, 19. maija, laikrakstā Dienas Bizness (16. lpp.)!