Mazais bizness

Sākam biznesu: Piemērīt krēslu interjeram

Anda Asere,15.10.2014

Jaunākais izdevums

Mobilā lietotne Furnny iecerēta kā palīgrīks dizaineriem mājokļu interjera plānošanai un iekārtošanai, vienkāršotā veidā ļaujot apskatīt, kā tajā iederas izvēlētās mēbeles, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Furnny būs mobilā lietotne, kur virtuālajā realitātē savā mājoklī «piemērīt» mēbeles, lampas un jebkurus citus interjera priekšmetus,» skaidro Aldis Blicsons, SIA Furnny īpašnieks. Vaicāts, vai tas nozīmē, ka vairs nevajadzēs dizainera palīdzību, viņš atbild noliedzoši. Sākumā mobilā lietotne būs paredzēta profesionāļiem. Kamēr tā vēl nav gatava, uzņēmums veido mēbeļu un interjera priekšmetu datubāzi, lai būtu pietiekami daudz labiekārtojuma elementu, lai būtu interesanti lietotnē darboties. «Ja ir tikai pieci galdi un trīs beņķi, var pusotru minūti parotaļāties un viss. Kamēr sasniegsim kritisko masu, lietotne būs vairāk domāta profesionāļiem,» norāda Aldis.

Furnny veido vairāki atsevišķi rīki – portāls, kur glabājas 3D objekti, web un mobilā versija, kā arī atsevišķa lietotne, kur virtuālajā realitātē var iekārtot mājokli ar objektiem no portāla krātuves. Šobrīd Furnny portāls ir t.s. beta stadijā un lietotne vēl tiek izstrādāta. Aldis atzīst, ka šis projekts ir sarežģīts, bet drīz tā realizācija pilnā apmērā tehnoloģiski būšot iespējama.

Furnny portālā varēs grozīt mēbeļu 3D modeli visos virzienos, tāpēc datu bāzei neder reklāmas foto un ir nepieciešama abpusēja sadarbība ar mēbeļu un interjera priekšmetu ražotājiem. «Iecerēts ir tā, ka jebkurš lietotājs var apskatīties ikvienu objektu, aizsūtīt tā saiti dizaineram, kurš to ieliek programmā un parāda, kā tas viss kopā izskatās telpā. No tā iegūst ne tikai dizainers, bet arī ražotāji, jo, ja cilvēkam iepatīkas tā izgatavotais krēsls topošajā interjerā, viņš to nopērk,» stāsta Aldis. Pagaidām viņš personīgi uzrunā ražotājus. Potenciālie sadarbības partneri bieži vien norāda, ka viņiem jau ir sava 3D objektu krātuve. Taču nereti gadās, ka katrs objekts ir jāpārzīmē, jo tas neatbilst realitātei un BIM standartam, pēc kura strādā liela daļa dizaineru un Furnny. Tas, cik ilgs laiks nepieciešams, lai izveidotu krēsla vai cita priekšmeta 3D bildīti, ir atkarīgs no objekta sarežģītības, bet tās ir vismaz dažas stundas. Furnny gadījumā par šo darbu maksā mēbeļu ražotāji, kuri ir tieši ieinteresēti tajā, ka cilvēkam iepatīkas tieši viņa mēbele. Kopumā uzņēmēji neesot pārāk atsaucīgi. Aldis gan par to īpaši nebēdā, jo tam ir racionāls izskaidrojums – kamēr nav gatavs portāls un lietotne, ir grūti izstāstīt tā ideju un nodemonstrēt to darbībā. Ar laiku, ja projekts iegūs popularitāti, ražotāji paši pieteikšoties, lai viņu mēbeles būtu pieejamas Furnny datubāzē.

Visu rakstu Piemērīt krēslu interjeram lasiet 15. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Kas tev jāzina

Kas Tev jāzina 15.oktobrī

Dienas Bizness,15.10.2014

Latvijā.

Sākam biznesu: Piemērīt krēslu interjeram

Mobilā lietotne Furnny iecerēta kā palīgrīks dizaineriem mājokļu interjera plānošanai un iekārtošanai, vienkāršotā veidā ļaujot apskatīt, kā tajā iederas izvēlētās mēbeles. Lasīt tālāk...

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mūsu galvenais tirgus ir Latvija. Ja pazaudēsim pircēju, varam savu ražotni vērt ciet, tāpēc galvenais uzdevums ir saražot labus produktus par konkurētspējīgu cenu, lai pircējs atgrieztos pie mūsu ražojuma,» uzsver Laine Zariņa, SIA Kvadro mārketinga un pārdošanas vadītāja.

Rubrikā Sākam biznesu šodien par mobilo lietotni Furnny, kas iecerēta kā palīgrīks dizaineriem mājokļu interjera plānošanai un iekārtošanai.

Kredītreitingu kompānija Standard & Poor’s (S&P) samazinājusi Somijas kredītreitingu uz AA+. Līdz ar to ir vēl vairāk sarucis AAA reitinga «klubs».

Pieteikumi šīm un citām aktuālākajām ziņām - raksta galerijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atšķirībā no pirmās Start-up akadēmijās, šajā uzņemto komandu vidū ir arī divas komandas, kas nodarbojas ar ierīču iesācējuzņēmuma attīstīšanu.

Kopumā akadēmijā pieteikušās 24 komandas un 11 individuālie dalībnieki, no kuriem uzņemtas 10 komandas. Iepriekšējam pasākumam bija pieteikušās 26 komandas un akadēmijā tika uzņemtas 10. Atšķirībā no pirmā pasākuma, šoreiz pieteicās vairāki ierīču tehnoloģiju iesācējuzņēmumi un divi no tiem ir uzņemti akadēmijā.

Šajā pasākumā divu dienu laikā komandas prezentē savu ideju mentoriem, saņem konsultācijas, piedalās lekcijās un prezentē savas idejas investoriem. «Šajā akadēmijā lielu uzsvaru liekam arī uz īso prezentāciju skolu, ko pasniegs Maiks Bredšavs no StartupSauna un AppCamp, lai palīdzētu uzlabot savas biznesa prezentēšanas un pārliecināšanas prasmes,» saka Alise Lezdiņa, TechHub Riga vadītāja. Viņa uzsver, ka Start-up akadēmija ir vērtīgs pasākums, kas palīdz pilnveidot tehnoloģiju iesācējuzņēmumu biznesa mērķus un virzienus, dibināt jaunus kontaktus un iegūt vērtīgus padomus no mentoriem. «Šādi pasākumi parāda, ka jaunie uzņēmēji vēlas mācīties un kļūt labāki un būt gan Latvijas, gan globālā tehnoloģiju biznesa sastāvdaļa. Mūsu pienākums ir iedot zināšanas un pieredzi, lai viņi paši varētu veidot savu veiksmes ceļu,» viņa norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eksperti: Start-up jāaizmirst par vienas nakts veiksmes stāstiem, sekmējot ilglaicīgu attīstību

Žanete Hāka,13.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies IT un start-up konference TechChill Baltics 2015, kurā tika izteikti ekspertu padomi biznesa izaugsmē un vadībā, notika robotu cīņas un piču jeb biznesa ideju konkursa uzvarētāja Edurio apbalvošana, informē konferences rīkotāji.

TechChill Baltics Rīgā norisinājās pulcēja vairāk nekā 300 start-up, ekspertus, tehnoloģiju entuziastus, investorus, studentus un medijus no Baltijas, Skandināvijas, Lielbritānijas un ASV. Konferenci atklāja Ekonomikas ministre Dana Reizniece-Ozola, savukārt TechChill Baltics īpašo viesu statusā bija Robotu Skolas robotizētie sumo cīkstoņi, kas ar panākumiem ir triumfējuši All Japan Robot-Sumo Tournament sacensībās Japānā. Tiešraidē konferenci skatījās ap 3000 interesentu.

Šogad konferences tēma bija start-up izaugsme (growth-hacking) un vadība, apkopojot ekspertu pieredzes stāstus un padomus, kā veicināt sava uzņēmuma attīstību. Akseleratora Techstars London vadītājs Džonatans Bredfords sniedza ieskatu stārtapu veiksmes pamatos, kā nozīmīgu uzsverot stārtapu elastīgumu, komandas spēcīgumu un tirgus pieprasījumu. Savukārt Džordžs Berkovskis, kādreizējais Hailo attīstītājs, ieteica start-up aizmirst par pēkšņiem vienas nakts veiksmes stāstiem un tā vietā sekmēt ilglaicīgu attīstību un produkta kvalitāti un nozīmību. Iespējas ir globālas un vienīgais, kas mūs attur, ir mūsu ambīcijas, norādīja Deivids Brauns, Ve Interactive vadītājs, iesakot pārvarēt bailes un doties iekarot starptautiskos tirgus jau pirmsākumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Start Up The Season: Sievietes tehnoloģiju biznesā, finanšu tehnoloģijas un animācija

Dienas Bizness,09.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinoties septembrim kā oficiālajam stārtapu mēnesim Latvijā, ikvienam interesentam tiek piedāvāts bezmaksas pasākumu klāsts, kas ļauj tuvāk iepazīties ar Latvijas stārtapu kultūru un radošajām industrijām. #StartUpTheSeason iniciatīvas autori koprades telpas TechHub Riga un The Mill un biznesa akselerators Eegloo aicina uz mītapiem un piču sesijām, kuru centrā ir sievietes tehnoloģiju uzņēmējdarbībā, animācija un finanšu tehnoloģijas, informē TechHub Riga pārstāve Inese Mūrniece.

Start Up The Season iniciatīva aizsākās 24. augustā, pasludinot septembri par oficiālo stārtapu mēnesi Latvijā un sniedzot plašāku ieskatu Latvijas tehnoloģiju vidē. Iniciatīvas laikā ikvienam līdz pat 29. septembrim ir iespēja apmeklēt bezmaksas pasākumus, padziļināt zināšanas, kā arī iepazīties ar cilvēkiem, kas interesējas par tehnoloģijām un rada pasaulē konkurētspējīgus produktus un pakalpojumus.

Viens no centrālajiem iniciatīvas pasākumiem ir TechHub Riga ikmēneša mītaps, kas 10. septembrī pulcēs Latvijas stārtapu kopienu vienuviet. Mītapa centrālā tēma šoreiz ir sievietes, kas darbojas tehnoloģiju biznesā – savā stāstā dalīsies Elena Donetsa, StarTau Telavivas Universitātes Uzņēmējdarbības centra vadītāja un We Dream uzņēmējdarbības programmas sievietēm dibinātāja. Tostarp savu pieredzi, darbojoties tehnoloģiju uzņēmējdarbībā, atklās arī Rūta Jakovļeva (Furnny), Maija Anna Ludbārža (Funderful) un Alise Semjonova (Infogr.am). Mītapa beigās tradicionāli tiks piedāvāti ideju piči un tīklošanās iespēja. Mītapu atbalsta TechHub Riga stratēģiskais partneris Lattelecom, Altum un Izraēlas vēstniecība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Pērn uzsāktais darbs pie Latvijas jaunuzņēmumu pārstāvniecības Silīcija ielejā ir noslēdzies.

Pērn uzsāktais darbs pie Latvijas jaunuzņēmumu pārstāvniecības Silīcija ielejā ir noslēdzies un no šā gada februāra jaunuzņēmumiem pieejama pārstāvniecība globālajā startup tīklošanās vietā un investoru piesaistes karstākajā punktā - Silīcija ielejā, informē Ekonomikas ministrija.

Latvijas pārstāvniecība izveidota kopstrādes biroja ēkā WeWork, kas ir globāla koprades platforma inovatīviem, strauji augošiem tehnoloģiju startup uzņēmumiem. «Būtiskākais ieguvums Latvijas uzņēmumiem ir WeWork plašā starptautiskā pārstāvniecība - ar 150 lokācijām vairāk nekā 50 pasaules pilsētās, kas nozīmē, ka turpmāk Latvijas startup uzņēmēji jebkurā no šīm vietām varēs izmantot gan biroja telpas, gan biznesa tīklošanās un sadarbības iespējas ar citiem jaunuzņēmumiem visā pasaulē,» informē Ministru prezidenta biedrs, ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens.

Komentāri

Pievienot komentāru