Komandas piedzīvojumu, loģikas un domāšanas spēle Mysteria līdzinās datorspēlei, kur stundas laikā jāatrisina dažādi uzdevumi, lai izkļūtu no telpas, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
«Šī ir piedzīvojumu spēle realitātē, jauns izklaides veids mūsu pilsētā,» saka Jurijs Boičuks, spēles Mysteria idejas autors. Tā līdzinās datorspēlei, ko izspēlē dzīvē – divu līdz četru cilvēku liela komanda ieiet istabā. Viņu uzdevums ir iziet no tās, atrodot atslēgu, kas ir iespējams, atrisinot dažādus loģikas uzdevumus. Iespēja izspēlēt spēli stundas laikā esot aptuveni 80% – lielākā daļa cilvēku visus uzdevumus izpilda. Protams, tiem, kuriem tas neizdodas, ir skumjas par to un neapmierinātība ar sevi. Cilvēkiem neesot vajadzīgas īpašas zināšanas ķīmijā vai fizikā, lai šo spēli izspēlētu, vairāk nepieciešama attapība, uzmanība un loģika. Daudziem vienkārši nepietiek pacietības, uzskata Jurijs. Visi uzdevumi ir lineāri – lai izpildītu nākamo, jāatrisina iepriekšējais.
Vaicāts, vai cilvēki zina, ko nozīmē šādas piedzīvojumu istabas, Jurijs teic, ka daļai cilvēku, kuri atnākuši, jau ir priekšstats un viņi zina, kas tas ir, taču aptuveni trešdaļa nezina, bet ir dzirdējuši, ka tas ir kaut kas interesants. «Tiem vajag izstāstīt,» saka Dmitrijs Fedorenko, spēles Mysteria (SIA EscapeLand) līdzīpašnieks.
Pirmie 300
Pirmajos trīs mēnešos Mysteria piedzīvojumu spēli izmēģinājuši aptuveni 300 cilvēku. «Tie nav slikti rezultāti, apmeklētāju ar katru mēnesi aug. Tie, kuri ir izmēģinājuši, gaida ziņu, kad būs otra istaba. Kad mums būs visas piecas istabas, varēsim to piedāvāt arī korporatīvajiem klientiem,» saka Jurijs.
Viņš uzskata, ka cilvēki ir noilgojušies pēc jaunām izklaides iespējām, jo tādu nemaz tik daudz neesot– var aiziet uz kino, uzspēlēt boulingu, izbraukt ar kartingu, doties uz bāru vai klubu. «Izklaides, kas prasa domāt, ir maz. Šī ir komandas spēle, kur viss atkarīgs no tā, kā cilvēki noskaņojušies, kā uzvedas. To var izmantot arī kā komandas veidošanas spēli,» spriež Dmitrijs. Ir bijuši gadījumi, kad uz spēli atnāk cilvēki savā pirmajā randiņā vai kāzu gadadienā.
Būs vēl citas istabas
Šobrīd ir gatava viena spēles istaba, kas iekārtota 60.-80. gadu stilā kā zinātnieka kabinets, kur daudz kas ir saistīts ar ķīmiju, meteorītiem. «Mēs liekam lielu akcentu uz atmosfēru, piemēram, spēlē visu laiku skan tematiska mūzika, lai cilvēki maksimāli iejustos. Spriežot pēc atsauksmēm, tas tiešām darbojas,» saka Jurijs.
Decembrī ir plānots atvērt nākamo spēles istabu un tā būs ar vēsturisku piesitienu, saistīta ar viduslaikiem, papildināta ar slepenajām nišām un tajā vajadzēs atrast Svēto Grālu.
Visu rakstu Pārceļ datorspēli realitātē lasiet 27. novembra laikrakstā Dienas Bizness.