Mazais bizness

Mana pieredze: Coffee Tower - bizness divos kvadrātmetros

Linda Zalāne,17.06.2014

Jaunākais izdevums

Pie Vērmanes dārza, blakus Saktas puķu tirdziņam Reinis Silovs sācis kafijas biznesu – Coffee Tower.

Viņš saimnieko un pilda baristas pienākumus šaurā, vien 2,62 kvadrātmetru lielā telpā. Ideja par to, ka šajā tornītī varētu tirgot kafiju līdzi ņemšanai esot radusies apmēram pirms diviem gadiem. «Netālu no Vērmanes dārza reiz devos pie kāda sadarbības partnera un ieraudzīju, ka tornītis stāv tukšs. Iedomājos, ka šeit būtu ideāla vieta kafijas tirgošanai. Tā šo domu prātā turēju, līdz pagājušajā rudenī viens no maniem pašreizējiem biznesa partneriem teica, ka Rīgas dome viņam atsūtījusi piedāvājumu par iespējām nomāt dažādas komercplatības un tur esot arī kaut kāda būdiņa,» atminas R. Silovs. Toreiz līdz dokumentu iesniegšanai esot atlikušas vien divas dienas. Operatīvi sagatavoti dokumenti un iesniegts pieteikums pašvaldībai. Izsolē par nomas tiesībām pieteikušies vēl trīs pretendenti.

R.Silova šā projekta partneri ir brāļi Kaspars un Edgars Auziņi, kuri saimnieko Āgenskalna Smiļģu bārā. Viņi gādājot par tehniskām lietām – sākot no preču piegādes līdz dažādu dokumentu kārtošanai.

Audzē bārdu

«Sākumā bija doma sākt strādāt jau rudenī. Tagad saprotam – ir labi, ka to neizdarījām. Iespējams būtu nolaidušās rokas un kafejnīcu aizvērtu,» prāto R. Silovs. Viņaprāt, kafijas tirgošana nevarot būt neveiksmīgs bizness, jo tie, kuri dzer šo dzērienu, to dara regulāri. Kafija nevarot apnikt un galvenais esot panākt, lai izveidojas pastāvīgo klientu loks. Kafijas dzērāji esot diezgan konservatīvi savā izvēlē, tostarp arī – kur to iegādāties. «Man jāpanāk, lai tie, kuriem ceļš ved gar manu tornīti, šeit piestāj,» spriež R. Silovs.

Taujāts par investīcijām šāda biznesa sākšanai, viņš teic, ka daudz ir ieguldīts pašu darba. Iekštelpas stāvoklis esot bijis katastrofāls. Sākumā šķitis, ka varēs iztikt vien ar sienu un griestu pārkrāsošanu, taču ar to vien nepietika. «Iepriekšējais nomnieks, kas arī nodarbojās ar sabiedrisko ēdināšanu, šeit bija atstājis pamatīgu nekārtību. Secinājām, ka telpās jāveic kapitālais remonts. Nācās siltināt sienas un mainīt sapuvušo grīdu. Māja ieguvusi arī «jaunas drēbes» no ārpuses. Visu darījām paši un iekļāvāmies trīs nuļļu «ciparā»,» atklāj R. Silovs.

DB intervijas laikā ne viens vien garāmgājējs palūkojas uz smaidīgā kafijas vīra pusi – viņa vizuālais tēls nenoliedzami piesaista uzmanību. «Kad lolojām ideju par kafejnīcas konceptu, izpētījām, ka tornītis būvēts ap 1927. gadu. Tieši šā perioda tēlu esmu radījis, jo bagātais dara, kā grib, pārējiem, kas vēlas kaut ko attīstīt, jādomā radošāk. Pusgadu audzēju bārdu un ūsas. Imidžs piesaista uzmanību. It īpaši tūristi vēlas ar mani nobildēties un pat nenopērkot kafiju, kopā fotografējamies un viņi atstāj naudu. Es jau smejos, ka bārdas audzēšanā ieguldītie līdzekļi sāk nākt atpakaļ,» ikdienas piedzīvojumos dalās R. Silovs. Tornīša atrašanās vieta esot pateicīga šādam biznesam, – ikdienā garām staigājot daudz cilvēku, it īpaši māmiņas ar bērniem, kas atpūšas Vērmanes dārzā. Rosīgāka cilvēku plūsma esot rīta un vakara stundās, kā arī dienās, kad parkā notiekot pasākumi. Vēl esot pāragri analīzēt statistiku par klientu daudzumu, bet pastāvīgo klientu loks jau esot izveidojies. «Interesanti, ka sākotnēji nebiju definējis mērķauditoriju, kas būs mani biežākie klienti. Kā izrādās, tās ir kategorijas, ko nelabprāt redz citās kafejnīcās – māmiņas ar bērnu ratiem, cilvēki, kuri ved pavadā suņus, un velobraucēji. Viņiem šeit ir ērti pienākt un nopirkt dzērienu,» teic kafijas vīrs. Viņš ir novērojis – no rītiem cilvēki ejot garām ar dažādās citās tirdzniecības vietās iegādātām kafijas krūzītēm rokās un pievērš uzmanību, ka šeit atvērta jauna vieta, kur pieejams iemīļotais dzēriens. Šie esot potenciālie Coffee Tower klienti – tie, kuri ikdienas gaitās dodas pa šo maršrutu.

Arī uzkodas

Dienā vidēji tiekot pārdots ap 100 kafijas krūžu. Vasarai sākoties, nelielajās tornīša telpās paplašināts preču sortiments – tagad ir iespēja iegādāties arī dažādus sulu un saldējumu kokteiļus, un nelielas uzkodas. Vasarās kafijas patērēšanas apjomu cilvēki samazinot, izvēloties dažādus citus dzērienus. Sortimenta paplašināšana ļaušot arī piesaistīt bērnus. Līdzās tornītim ir novietoti daži galdiņi, lai cilvēki varētu apsēsties, atvilkt elpu un nesteidzīgi baudīt dzērienu.

«Mani konkurenti ir pilnīgi visas sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumi. Vienalga, vai tā ir speciāla vieta, kur tirgo tikai kafiju, vai ēdnīca. Mans pluss ir vieglā piekļūšana, kā arī fakts, ka cilvēkiem patīk šeit vienkārši piestāt un pārmīt ar mani dažus vārdus. Šajā biznesā ļoti svarīga ir attieksme,» uzskata R. Silovs. Iecerēts, ka šis nebūs tikai vasaras bizness. Ja būšot pieprasījums, tad Coffee Tower strādāšot visu gadu.

Jau ir padomāts, kā gada aukstajos mēnešos izvietot sildierīces, lai silti būtu gan klientiem, kuri pie lodziņa pasūta dzērienu, gan pārdevējam. Pagaidām par vietas popularitāti nevarot sūdzēties. Talkā nākot gan aktīvā komunikācija ar potenciālajiem klientiem sociālajos tīklos, gan mutvārdu reklāma. «Mūsdienās sociālie tīkli, it īpaši mazam biznesam, ir galvenā platforma, kur piesaistīt sev uzmanību,» teic R. Silovs. Nozīmīgu klientūras daļu veidojot arī ārzemnieki. Tepat netālu atrodoties vairākas viesnīcas un ārvalstu viesi mēdzot pastaigāties gar parka teritoriju. «Pagaidām neesam iekļauti tūristu apskates vietu sarakstā. Bet, kas zina! Iespējams, pēc pāris gadiem iekļūsim arī ceļvežos,» smejoties spriež R. Silovs.

Patlaban viņš tur pavadot katru dienu, – no septiņiem rītā līdz deviņiem vakarā. R. Silovs nebūt neesot pametis iepriekšējo darbības sfēru, – viņš joprojām esot Ze Donats galvenais virtuļvīrs.

Iecerēts, ka nākotnē tornītim varētu tikt meklēts darbinieks, tam būs jābūt runātīgam, smaidīgam un prasmīgam baristam. Tāpat būšot prasība darba apģērbā ieturēt stilu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls db.lv veica eksperimentu, lai noskaidrotu, vai kafijas tirdzniecības vietas Rīgas centrā atbalsta dzēriena iegādi, ja klients to vēlas savā līdzpaņemtajā krūzē.

Apmeklētajās 10 tirdzniecības vietās Rīgā cenas par vienu standarta «latte» ir, sākot no diviem līdz pat vairāk nekā četriem eiro.

Ierodoties ar savu līdzpaņemto krūzi, vairumā kafijas tirdzniecības vietu atlaide netiek piešķirta, tomēr uzņēmumos - «Costa Coffee»,«Coffee Tower» un «Miit Coffee» atlaide tiek piešķirta 20 centu un 5% apmērā.

«Double Coffee» barista Strēlnieku ielā 1 pastāstīja, ka db.lv ir pirmie, kas kafiju vēlas iegādāties ar savu līdzpaņemto krūzi, un uz šādu jautājumu raudzījās skeptiski. «Mums ir savas krūzes ar zīmolu, un tas ir reklāmas mārketings, kurš reklamē kafijas uzņēmumu. Mēs par to maksājam naudu, tāpēc mēs lejam kafiju tikai tajās krūzēs. Pagaidām neplānojam klientiem piešķirt atlaidi, ja kafija tiek iegādāta ar savu krūzi,» skaidroja uzņēmuma «Double Coffee» pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmajai Coffee Tower mazākajai kafejnīcai Rīgā piepulcējušies vēl astoņi brāļi un māsas , ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pirms nepilna gada DB rakstīja par pirmo Coffee Tower blakus Vērmanes dārzam, Saktas puķu tirdziņam kaimiņos. Kafejnīca tur darbojas vēl aizvien, turklāt tūlīt tiks atvērta otra –blakus esošajā tornītī, kurā savulaik tirgotas loterijas biļetes. Tās nosaukums būs Ledus tornis, jo tajā tiks piedāvāti aukstie dzērieni un saldējums. Katrai kafejnīcai ir piešķirts savs nosaukums – Akvārijs, Māsiņa Bāciņa, Sprīdītis, Brālītis Stūrītis, Kaļķītis, Zinītis u.c. Coffee Tower īpašnieki Reinis Silovs un brāļi Kaspars un Edgars Auziņi iecerējuši līdz vasaras beigām atvērt vēl vismaz pāris kafejnīcu. «Būvēt bunkuru ir interesantāk, nekā tajā sēdēt un spēlēties. Patlaban esam aizraujošākajā procesā. Mums ir idejas kā torņi. Nerakstām biznesa plānu. Skatāmies, darām, attīstāmies,» teic Edgars. Uzņēmēji DB atzīst, ka pašreizējais attīstības temps prasa ieguldīt daudz darba un reizēm viņu domas skrien ātrāk, nekā rokas spēj izdarīt. Viss tiek paveikts pašu spēkiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

FOTO: Mazajiem uzņēmējiem piedāvā karšu lasītāju, ko pievieno viedtālrunim

Žanete Hāka,01.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairums Latvijas iedzīvotāju kaut reizi atteikušies no pirkuma, ja nav bijis iespējas norēķināties ar karti, liecina jaunākais AS Swedbank pētījums.

Līdz ar to, pieaugot sabiedrības pieprasījumam pēc iespējas veikt norēķinus elektroniski, Swedbank izveidojusi mazajiem uzņēmējiem piemērotu inovatīvu produktu – karšu lasītāju viedtālruņiem, kas dos iespēju veikt elektroniskos norēķinus jebkurā vietā un laikā, kas īpaši svarīgi amatniekiem, sezonālo produktu tirgotājiem, izbraukuma tirdzniecības uzņēmumiem.

Iedzīvotāju aptaujā konstatēts, ka 66% Latvijas iedzīvotāju saskārušies ar gadījumiem, kad elektronisko norēķinu trūkums viņiem ir licis atteikties no kādu pakalpojumu izmantošanas vai pirkuma veikšanas.

«Līdz ar tehnoloģiju attīstību mainās arī sabiedrības paradumi un uzvedības modeļi. To apliecina gan bankas veiktā sabiedriskās domas izpēte, gan arī skaitļi. Piemēram, šobrīd jaunākajam maksājumu kartes īpašniekam ir seši, bet vecākajam – 105 gadi. Vienlaikus 72% iedzīvotāju atzīst, ka visbiežāk norēķinās ar karti, kā galveno priekšrocību atzīstot ērtumu un drošību. Tas tikai vēlreiz apstiprina, ka elektroniskie norēķini pārliecinoši kļūst par dominējošo maksājumu formu faktiski visās sabiedrības grupās,» uzsver Renārs Rūsis, Swedbank valdes loceklis un Privātpersonu pārvaldes vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Kas tev jāzina

Kas Tev jāzina 17. jūnijā

Dienas Bizness,17.06.2014

Latvijā.

Norisinās Rīgas pils samirkušo konstrukciju žāvēšana un dezinfekcija

Turpinot Rīgas pils rekonstrukcijas darbus, ēkas samirkušo konstrukciju žāvēšana un dezinfekcija šobrīd ir būtiskākais uzdevums, kura veikšanai piesaistīti speciālisti no Vācijas. Rīgas pils rekonstrukciju plānots pabeigt līdz 2015.gada 1.novembrim, informē pilnsabiedrība SBRE. Lasīt tālāk...

Foto: Publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valmierā biznesa attīstībai vajag jaunas teritorijas. Laimai un NP Foods aizdomas par reiderisma mēģinājumiem; apķīlāti vairāki uzņēmumu konti. Latviju pārpludina šaubīgas preces.

Savukārt sadaļā «Mazais bizness» šodien lasiet par to, kā veicas, tirgojot kafiju nedaudz vairāk nekā divu kvadrātmetru lielās telpās Coffee Tower pie Vērmanes dārza.

Ukrainas krīzes dēļ savas mājas bijuši spiesti pamest 34 000 ukraiņu, paziņojuši ANO pārstāvji.

Šīs un citas šodien aktuālākās un svarīgākās ziņas skatiet galerijā augstāk!

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Zināmi iespējamie Latvijas Drosmīgākā zīmola balvas ieguvēji

Dienas Bizness,15.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014.gada vasaras nogalē otro reizi pēc kārtas mediju aģentūra PHD Latvia izsludināja konkursu Latvijas Drosmīgākais zīmols. 9.septembrī, piedaloties dažādu nozaru mārketinga jomas pārstāvjiem, nominēti TOP5 kandidāti, kas šogad ar savu drosmi un pārliecību ir spējuši pārsteigt ne vien žūriju, bet arī plašāku auditoriju.

Latvijas Drosmīgākā zīmola žūrijā piedalījās Tatjana Bļiņņikova, Baiba Liepiņa, Inese Kalveite, Andris Rubīns, Andrejs Ēķis, Ģirts Majors, Valters Kaže un Raivis Balodis.

«Būtiskākie kritēriji nominācijas pretendentu atlasei bija spēja būt atšķirīgam un drosme lauzt spēles noteikumus. Priecē fakts, ka pieteikto pretendentu skaits ir bijis liels, kandidātu profils plašs un daudzpusīgs, kas padarīja žūrijas izvēli vēl grūtāku,» norāda Raivis Balodis, mediju aģentūras PHD Latvia direktors.

TOP5 pretendenti:

• Raidījums Suņubūda;

• Coffee Tower - mazākā kafejnīca Rīgā;

• Airdog - pirmais bezpilota lidaparāts ar kameru, kas seko līdzi sportistam;

Komentāri

Pievienot komentāru