SIA Sakret gada laikā izstrādā aptuveni piecus jaunus produktus, kuri konkurē ar importa līdziniekiem; uzņēmums tos eksportē arī uz citām valstīm , pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Būvmateriālu ražotājam Sak ret ir divas rūpnīcas Latvijā, pa vienai ražotnei Lietuvā un Igaunijā, pārstāvniecība Somijā, kā arī sākta rūpnīcas izveide Krievijā. «Viss, ar ko tiek saprasts Sakret šajās teritorijās, ir 100% latviešu īpašums vai arī atrodas Latvijas menedžmenta pārraudzībā. Latvijā ir galvenais birojs, te notiek iepirkumu, cenu kontrole,» saka Andris Vanags, SIA Sakret vadītājs. Kompānijas eksporta tirgi ir Lietuva, Igaunija, Somija, Zviedrija un Krievija.
Kompānijas apgrozījums krīzes laikā nav samazinājies, jo lielākie konkurenti, globālas kompānijas, redzot, ka patēriņš krītas, samazināja savu aktivitāti Baltijā un pievērsās citiem tirgiem, piemēram, Skandināvijai. «Mēs sapratām, ka mums jāstrādā divpadsmit reižu ātrāk nekā pirms tam. 2008. gadā īstenojām mūsu lielāko investīciju projektu – Lietuvas rūpnīcu, kas veido pusi no mūsu kredītsaistībām, tāpēc vienkārši nebija citu variantu. Tas palīdzēja noturēt un kāpināt apgrozījumu. Te nu mēs esam – šogad holdinga apgrozījums būs tuvu 20 miljoniem eiro,» teic A. Vanags. Vaicāts, kas nodrošina lielāku apgrozījuma pieaugumu – pašu aktivitāte pārdošanas veicināšanā vai kopējs pieprasījuma pieaugums –, viņš teic, ka, tiklīdz cilvēku ienākumi palielinās, viņi ir gatavi ieguldīt savas apkārtnes sakārtošanā, remontā.
Standartu rāmī
Kompānijai ir četras laboratorijas, divas Latvijā un pa vienai Lietuvā un Igaunijā. Pētniecībā un attīstībā kopumā gadā uzņēmums iegulda 100 tūkstošus eiro. Rezultātā katru gadu top aptuveni pieci jauni produkti. Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras organizētajā konkursā Eksporta un inovācijas balva kategorijā Importa aizstājējprodukts kompānija pieteikusi savu universālo nobeiguma špakteļtepi LH. «Tas ir samērā vienkāršs produkts, tāpēc, lai varētu konkurēt, ir vajadzīgas trīs lietas – celtnieku atzīta un respektēta preču zīme, investīcijas ražošanas tehnoloģijās un zināšanas, lai varētu izstrādāt produktus,» saka Valentīns Kokorēvičs, Sakret ražošanas vadītājs. A. Vanags piebilst, ka uzņēmums strādā reglamentētā sfērā, kas nozīmē – ja cilvēks nopērk kādu no kompānijas produktiem, ir jābūt garantijai, ka viss būs kārtībā un produkts pildīs savu funkciju. «Visi produkti atbilst Latvijas un Eiropas standartiem, variācijas iespējas ir nelielas, bet tie ir izstrādāti, izgudroti pie mums,» viņš skaidro.
Sakret attīsta savstarpēji saderīgus produktus, kas veido komplektu, tiem ir lielāks eksporta potenciāls nekā katram produktam atsevišķi vai savā starpā nesaderīgiem produktiem.
Visu rakstu Maina izskatu un runas veidu lasiet 3. novembra laikrakstā Dienas Bizness.