SIA Larifāns cenšas atklāt iespējas palielināt to produktu klāstu, kuri satur aktīvo vielu dsRNS Larifan, kas ļautu konkurēt Latvijas un ārvalstu tirgū , otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
SIA Larifāns nodarbojas ar pretvīrusu un imūnmodulējošas oriģinālas aktīvās vielas dsRNS (dubultspirāliska ribonukleīnskābe) Larifan ražošanu. To var izmantot dažādos produktos, sākot no kosmētikas līdz pat medikamentiem. Uzņēmums pretvīrusu un imūnmodulējošo preparātu Larifan pieteicis Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras rīkotajam konkursam Eksporta un inovāciju balva 2014 trīs kategorijās – Eksportspējīgākais komersants mazo komercsabiedrību grupā, Importa aizstājējprodukts, kā arī Inovatīvākais produkts. Larifan aktīvās vielas bioloģiskā īpašība ir izteikta pretvīrusu aktivitāte un vienlaikus imunitāti regulējoša darbība, tādēļ tā esot uzskatāma par pārāku salīdzinājumā ar ķīmiskajiem pretvīrusu preparātiem un var kalpot kā pretvīrusu preparātu aizstājēji gan Latvijā, gan ārvalstīs.
Larifan produktu pievienotā vērtība ir augsta, kaut gan izmaksas gatavo produktu ražošanai ir nelielas. Larifan aktīvās vielas ražošana ir specifisks, patentēts process, kas ietver vairāku gadu desmitu zinātniski pētnieciskās darbības rezultātā gūto pieredzi, bet pašu galaformu ražošana esot vienkāršs process. Larifan iedarbības diapazons (atkarībā no devas un lietošanas veida) svārstās no lokālas imunitātes stiprināšanas līdz vispārējai imūnsistēmas stabilizācijai. Latrifan iegūst biotehnoloģiskā ceļā no baktērijām – tas ir dabiskas izcelsmes produkts.
SIA Larifāns lielākoties orientējas uz ārvalstu tirgiem, īpaši ārpus Eiropas Savienības (ES) robežām. Kopš 2009. gada uzņēmums strādā ar Gruziju un Azerbaidžānu. Šā gada sākumā ir noslēgts līgums par Larifan kosmētisko produktu reģistrēšanu un izplatīšanu Moldovā un piegādēm uz Turkmenistānu, kur notiek zāļu reģistrācijas process. Pēdējos gados netiek akcentēti tirgus pētījumi Latvijā, jo ES prasības un dažkārt arī birokrātijas šķēršļi spiež uzņēmuma darbību un attīstību vairāk izvērst ārpus tās. «Larifan zāļu formu tirdzniecības iespējas ES ir ierobežotas. Mūsu klīniskie pētījumi, kas veikti pirms daudziem gadiem, daļā ES valstu ir nepietiekami, līdz ar to Eiropā mūsu produkti tiek realizēti ar samazinātu Larifan saturu – kā kosmētiskie līdzekļi vai citādi. Izmantojot šo definējumu, varam tirgot Larifan visās Baltijas valstīs. Piemēram, Latvijas tirgū mēs toleranti ejam tik tālu, cik to pieļauj likumdošana,» stāsta R. Feldmanis. Viņš šobrīd neredzot nepieciešamību tērēt milzīgus līdzekļus, lai izpildītu daudzās un nereti absurdās ES birokrātiskās prasības, ja uzņēmuma mērķu sasniegšana ārpus tās ir krietni vienkāršāka un lētāka. «Kamēr domāsim, kā viena papīra galā piekarināt nākamo, citās teritorijās Larifan produkti reāli palīdz cilvēkiem. Kad būsim pietiekami bagāti, lai varētu apmierināt neremdināmo ES birokrātiskā aparāta apetīti un kaut kur iespraukties caur lobistu izliktajiem tīkliem, tad to darīsim, galvenokārt tāpēc, ka mīlam Latviju. Šobrīd komfortabli jūtamies ārpus ES,» viņš turpina.
Visu rakstu Eiropas Savienības tirgus durvis vēl pusatvērtas lasiet otrdienas, 28. oktobra, laikrakstā Dienas Bizness (15. lpp.)!