Jaunākais izdevums

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar Satiksmes ministriju un Valsts policiju uzsāk satiksmes drošības kampaņu Redzi jostu – sprādzējies!. Tās mērķis ir pārliecināt cilvēkus, ka drošības josta ir vienkāršākais, bet vienlaikus arī efektīvākais līdzeklis, kā satiksmes negadījumā ne vien pasargāties no ievainojumiem, bet pat nosargāt dzīvību. Tādēļ josta ir obligāta kā vadītājiem, tā arī priekšā un aizmugurē sēdošajiem pasažieriem.

Lai uzskatāmi parādītu kādu ļaunumu var nodarīt nepiesprādzēti automašīnas aizmugurē sēdoši pasažieri preses pārstavjiem Spilves lidostā tika uzrīkota imitēta autoavārija. Drošības jostu lietošanas problēma vēl aizvien ir ļoti aktuāla. Pētījums liecina, ka, ja autovadītāji un blakussēdētāji 90% gadījumos lieto drošības jostas, tad tikai 60 - 70% aizmugurē sēdošo pasažieru ir piesprādzējušies. Kā galvenie nepiesprādzēšanās iemesli tiek minēti, ka tas nav bīstami un ka drošības josta aizmugurē sēdošajiem nav obligāta.

Papildus informācija:

Sods par drošības jostas nelietošanu autovadītājam ir 1 pārkāpuma uzskaites punkts un brīdinājums vai naudas sods Ls 20, pasažieriem – brīdinājums vai Ls 10, bet, ja nav piesprādzēts bērns, tad autovadītājam tiek noteikts sods – 2 pārkāpuma uzskaites punkti un Ls 20 .

Statistika:

2008. gada pusgads salīdzināts ar 2007. gada pusgadu:

• Par 31.5% samazinājies bojā gājušo vadītāju un pasažieru skaits no 111 (2007. gadā) uz 76 (2008. gadā);

• Par 6.3% samazinājies ievainoto vadītāju un pasažieru skaits no 1 815 (2007. gadā) uz 1701 (2008. gadā);

• Visriskantākā vecuma grupa (gan bojā gājušo, gan ievainoto pasažieru ziņā) ir no 21 līdz 34 gadiem (informācija ņemta no 2007. gada statistikas);

• 2008. gadā bojā gājuši 2 bērni – pasažieri, 2007 gadā – 4.

• Par 21 % samazinājies ievainoto bērnu – pasažieru skaits no 105 (2007. gadā) uz 83 (2008. gadā).

Šogad līdz 1. septembrim bojā gājušo skaits uz Latvijas ceļiem samazinājies par 24% - no 269 pagājušajā gadā uz 203 šogad, savukārt ievainoto skaits samazinājies par 10% - no 4 115 pagājušajā gadā uz 2 369 šogad (statistikas dati 2008. gada pirmajiem deviņiem mēnešiem).

Citas ziņas

Drošības jostas lieto 90% autovadītāju

,24.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 24. septembrī satiksmes drošības kampaņas Redzi jostu -sprādzējies! ietvaros Valsts policijas Ceļu policijas biroja organizētajā reidā tika pārbaudītas 150 automašīnas un sastādīti 48 protokoli, no kuriem 36 sastādīti automašīnu vadītājiem, bet 12 - par nepiesprādzētiem pasažieriem, ziņo Valsts policija.

Reida laikā tika pārbaudīts, vai autovadītāji, to blakussēdētāji un jo īpaši aizmugurē sēdošie pasažieri ir piesprādzējušies.

Drošības jostu lietošanas problēma vēl aizvien ir ļoti aktuāla. Pētījums liecina, ka, ja autovadītāji un blakussēdētāji 90% gadījumos lieto drošības jostas, tad tikai 60-70% aizmugurē sēdošo pasažieru ir piesprādzējušies. Kā galvenie nepiesprādzēšanās iemesli tiek minēti, ka tas nav bīstami un ka drošības josta aizmugurē sēdošajiem nav obligāta.

Tie vadītāji un pasažieri, kas nebija piesprādzējušies, saņēma SIA Statoil sarūpēto filmu Drošais ceļš, kurā uzskatāmi parādīta drošības jostu lietošanas nepieciešamība. Šādus diskus ceļu policijas darbinieki dāvinās arī turpmāk.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AdobeStock / Joshua Newto

Mūsdienu straujajā dzīves ritmā mēs paļaujamies uz redzi ik uz soļa – gan lasot sīku tekstu, gan braucot automašīnā, gan pildot darba pienākumus. Brilles ir viens no efektīvākajiem veidiem, kā koriģēt redzes problēmas un nodrošināt labu redzamību jebkurā situācijā. Līdzīgi kā jebkuras lietas, kas mums pieder, arī briļļu lēcas laika gaitā nolietojas.

Briļļu lēcu aizsardzība – kādēļ tā ir svarīga

Visbiežākais iemesls, kādēļ ir jānomaina briļļu lēcas, ir to mehāniskie skrāpējumi un bojājumi. Tā kā briļļu lēcu galvenais uzdevums ir nodrošināt ikvienam briļļu lietotājam labāko redzes kvalitāti, lēcām ir jābūt maksimāli dzidrām, jānoņem liekos atspulgus un caur lēcu jāizlaiž pēc iespējas lielāku redzamās gaismas daudzumu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārais apģērbu un mājas preču tirgotājs H&M izsludinājis produkta atsaukšanu drošības apsvērumu dēļ, liecina paziņojumi medijos. Tā ir bojāta josta, kas pārdošanā bijusi kopā ar legingiem meitenēm.

Kā informē tirgotājs, preces cena bijusi 12,95 eiro (9,10 lati). Produkta apraksts liecina, ka pārdota plastmasas josta ar bantīti un metāla komponentiem. Bijušas dažādas krāsu kombinācijas.

H&M atsauc jostu, kas pārdošanā bija kopā ar meiteņu legingiem - 92. un 98. izm. Klienti tiek aicināti nekavējoties izņemt jostu un pārtraukt to lietot. Mazumtirgotājs aicina klientus atgriezt jostu kopā ar legingiem jebkurā no H&M veikaliem, lai saņemtu pilnu atlīdzību.

Metāla komponenti, kas satur jostu kopā, varot sadalīties mazos gabaliņos. Mazās detaļas ir zināmas kā paaugstinātas aizrīšanās risks bērniem zem 3 gadu vecuma.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviešu boksa zvaigzne Mairis Briedis pasaules boksa supersērijas pirmā smagā svara pusfināla cīņā pārspējot savu pretinieku Oleksandru Usiku, kļūs par multimiljonāru, intervijā aģentūrai LETA pauda sacensību organizators Kalle Zauerlands.

Briedis septembrī supersērijas ceturtdaļfinālā pēc punktiem pieveica Maiku Peresu no Kubas, aizstāvot Pasaules Boksa padomes (WBC) čempiona jostu. Nākamā gada janvārī viņš pusfinālā tiksies ar Usiku, kurš savā ceturtdaļfinālā pārspēja vācieti Marko Huku. Šajā cīņā uz likmes būs ne tikai WBC, bet arī Usikam piederošā Pasaules Boksa organizācijas (WBO) josta, savukārt sacensību čempions kļūs par visu četru prestižāko jostu īpašnieku.

Šobrīd Zauerlandam ir saspringts grafiks, jo nepieciešams atrast norises vietas visām četrām pusfināla cīņām abās svara kategorijās. Ceturtdien viņš īsā vizītē bija ieradies Latvijā, atklājot, ka Brieža un Usika cīņas norises vieta būs zināma divu nedēļu laikā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Acu lēcas ir lieliska alternatīva brillēm, piedāvājot ērtu un nepamanāmu veidu, kā uzlabot redzi. Tomēr, lai izvēlētos piemērotākās lēcas acīm, ir svarīgi zināt dažus būtiskus faktorus un nianses. Šajā rakstā aplūkosim, kā izvēlēties lēcas, ņemot vērā individuālās vajadzības un acu veselību.

Acu lēcu veidi

Laika gaitā tika izveidotas lēcas acīm dažādu vajadzību apmierināšanai.

• Mīkstās lēcas - populārākais lēcu veids. Tās ir izgatavotas no elastīga materiāla, kas ļauj tām pielāgoties acs formai. Mīkstās acu lēcas ir ērtas un viegli lietojamas, un tās ir piemērotas gan ikdienas, gan ilgstošai lietošanai;

• Cietās lēcas - pazīstamas arī kā gāzes caurlaidīgās lēcas, ir izgatavotas no stingra materiāla, kas ļauj acīm elpot. Šīs lēcas acīm piedāvā asāku redzi un ir izturīgākas, taču tās var būt mazāk ērtas sākotnēji, līdz acis pierod;

• Toriskās lēcas - īpaši izstrādātas astigmātisma korekcijai. Tās nodrošina skaidru redzi, pateicoties to specifiskajai formai un dizainam. Toriskās lēcas ir pieejamas gan mīkstajā, gan cietajā versijā;

Pakalpojumi

Eksperti: Latvija paliks bez optikas – iedzīvotāji bez iespējas pārbaudīt redzi?

Db.lv,14.10.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eksperti un uzņēmēji ceļ trauksmi - primārā oftalmoloģiskā aprūpe Latvijā ir uz posta sliekšņa, īpaši cietīs mazpilsētu un lauku iedzīvotāji.

Iemesls tam ir birokrātiski šķēršļi un likumdošanas trūkumi. Optiķi ierosina Veselības ministrijai steidzami izveidot darba grupu, lai novērstu nozares sabrukumu, pretējā gadījumā 9 no 10 optikas veikalu draud slēgšana.

Birokrātiski šķēršļi redzes pārbaudēm optikas veikalos apdraud veselas nozares - optiķu pastāvēšanu, būtiski apgrūtina iedzīvotāju piekļuvi primārās oftalmoloģiskās aprūpes pakalpojumiem un draud sagraut optometrista profesiju kā tādu Latvijā. Izmantojot novecojušu likuma normu, medicīnas birokrāti pieprasa, lai optikas saloni, kuros šobrīd bez rindas un bez maksas var pārbaudīt redzi, pārreģistrējas par medicīnas centriem. Pašreizējos apstākļos, kad lielākā daļa optiķu atrodas tirdzniecības centros, tas nav reāli. Lai to izdarītu, ir nepieciešams (kā to prasa novecojuši noteikumi) izbūvēt atsevišķu ieeju un vairākas citas nereālas prasības. Latvijas iedzīvotājiem tas nozīmē vienu - redzes pārbaude optikas salonos būs neiespējama, būs jāpiesakās pie oftalmologa, pie kura rindas jau pašlaik pārspēj visus rekordus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Latvijas labākā boksera Maira Brieža un Ukrainas sportista Oleksandra Usika pusfināla cīņu pasaules boksa supersērijas pirmā smagā svara kategorijā pirmajās divās dienās pārdota vairāk nekā puse biļešu, aģentūrai LETA sacīja Brieža pārstāvis Raimonds Zeps.

Biļetes sāka tirgot pirmdien plkst.13 pēc Latvijas laika un tās nopērkamas «bilesuserviss.lv».

Biļešu cenas pirmajā pārdošanas dienā bija no 50 eiro, taču šobrīd «bilesuserviss.lv» interneta vietnē lētākās biļetes palikušas par 100 eiro.

«Ar tirdzniecību iet labāk nekā jebkurā iepriekšējā cīņā. Rezultāti ir ļoti labi. Pārdots nedaudz vairāk nekā puse biļešu un pieprasījums joprojām ir gana augsts, nav šaubu, ka arēna tiks izpārdota. Tirdzniecības rezultāti ir ļoti, ļoti labi, ejam pa priekšu visiem prognozētajiem grafikiem,» stāstīja Zeps.

Savukārt pie ringa šobrīd palikušas vairs tikai divas biļetes par 400 eiro.

«Tiek pirktas visu kategoriju biļetes un tās iegādājas arī ārpus Latvijas,» teica Zeps, plašāk neko nekomentējot.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Meklējot veidus, kā palīdzēt mazulim, kurš mokās ar vēdergraizēm, Ivetai Šaicānei radās doma par pretkoliku jostiņu un citu sildošu produktu izstrādi

Pret sāpēm mammas cīnās dažādos veidos – izmanto ārstnieciskus pilienus, arī ideja par sildelementu likšanu bērnam uz puncīša, kad viņam ir kolikas, nav nekas jauns. «Palasot forumus, atrodami dažādi ieteikumi – likt uz vēdera ar gludekli sasildītus autiņus, linsēklu maisiņus utt.,» saka Iveta Šaicāne, SIA My Ferty (zīmols Nature for Baby) īpašniece. Iveta saka, ka viņas jostiņas ir viens no variantiem, kā mēģināt cīnīties ar zīdaiņu vēdersāpēm. Vaicāta, vai nosaukums «pretkoliku jostiņa» nav pārāk daudz apsološs, viņa teic, ka centusies to veidot aprakstošu. «Es tikai esmu pielāgojusi vienu no metodēm,» viņa saka. Pirms šā produkta izmantošanas Iveta jebkurā gadījumā iesaka konsultēties ar ģimenes ārstu, jo mazuļiem mēdz būt problēmas, kuras nevar risināt ar sildīšanu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilgu laiku ideju par ādas jostu izgatavošanu Jānis Celmiņš turēja sevī, līdz vienu nakti nosapņoja, ka Panorāmā stāsta par 12 gadus veciem zēniem, kuri realizējuši viņa ideju , trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Tā taču ir mana ideja! Sapratu, – ja es nesākšu kaut ko darīt tagad, atradīsies kāds cits, kas to realizēs. Tā jau ir – visas idejas karājas gaisā, kurš pirmais tām pieskaras, tās realizē,» spriež Jānis Celmiņš, aksesuāru zīmola Žoržs radītājs un SIA JC Investments īpašnieks.

Ideja viņam radusies no nekā. «Nebija tā, ka es sēdēju mājās un domāju – gribu biznesu. Ideja atnāca pati, taču jau senāk es gribēju darīt ko savu. Es esmu ārštata audio inženieris, un darbs man ir neregulāri. Kad darbs ir, var labi nopelnīt, kad nav – jāmēģina nodrošināt savs komforts. Tāpēc man bija mērķis sevi nodarbināt starplaikos,» atklāj Jānis. Līdz šim abus darbus apvienot viņam izdodoties bez problēmām, ļoti patīkot situācijas, kad nav naudas – tad prāts strādājot īpaši labi. Jānis pat domā, ka vajadzētu rīkot beznaudas nometnes, lai cilvēki atkal iemācītos fantazēt.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas ekskluzīvo sporta automašīnu ražotājs Porsche atsaucis visus nesen saražotos Panamera modeļus, jo pastāv iespējami defekti to drošības jostu stiprinājumos, ziņo ABC News.

Porsche paziņojumā teikts, ka Panamera modeļos varētu pilnībā nefunkcionēt drošības jostu mehānismi, kad priekšējie sēdekļi tiek noregulēti pozīcijā maksimāli uz priekšu.

Panamera bija plānots kā Porsche modelis, kurš kompānijai varētu nest vēl neredzētu izaugsmi, jo palīdzētu pārvilināt patērētājus no tādiem auto kā Maserati Quattroporte vai Mercedes-Benz CLS.

Porsche norāda, ka atsaukti visi 11,3 tūkst. Panamera automašīnu modeļi, kas jāved uz labošanu, kur tiks veiktas nepieciešamās procedūras, lai novērstu drošības jostu mehānisma defektu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārais teiciens, ka dators ir vainīgs pie manas vājās redzes, ir aplams.

Paši esam vainīgi, ka strādājam kā apmāti un neļaujam nedz sev, nedz acīm atpūsties, tik strikta ir dabiskas redzes skolotāja Vija Buša. Viņas zināšanu bagāžā ir kaudze ieteikumu un secinājumu, kas attiecas uz acu veselību un redzi. Rīgas 1. slimnīcas Arodveselības nodaļas optometriste Varvara Kuple norāda, ka pēdējā laikā no birojos strādājošajiem un citiem darba ņēmējiem ir daudz sūdzību par sausām, žūstošām acīm, graušanas sajūtu. Turklāt nereti gadās ielaistas redzes problēmas nezināšanas pēc. Proti, daudzi nemaz nenojauš, ka viņiem ir slikta redze, un brilles nelieto. Tomēr V. Buša ir pārliecināta, ka ikviens var saglabāt skaidru redzi un pat tikt vaļā no brillēm, taču tam ir nepieciešama, pirmkārt, pārliecība, ka tas ir iespējams, un, otrkārt, ir jāpiestrādā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) virtuālā vidē piedāvā ikvienam uzkonstruēt savu sapņu velosipēdu. Labākā dizaina autors saņems pilnībā aprīkotu velosipēdu, kas taps pēc izveidotā dizaina parauga.

Velokonstruktors bez maksas pieejams visiem Facebook reģistrētiem lietotājiem, kuri seko CSDD lapai. Lai piedalītos konkursā, sociālā tīkla lietotājiem jāsaliek savs sapņu velosipēds, izvēloties tā rāmi, sēdekli, aksesuārus, krāsu, saslēdzējatslēgu, kā arī savu atstarojošo vesti un ķiveri.

Pabeidzot velosipēda konstruēšanu, tas jāsaglabā nospiežot pogu «saglabāt». Saglabātie velosipēdi piedalās Facebook lietotāju balsojumā. Piecus vislielāko balsu skaitu ieguvušos velosipēdus vērtēs žūrija, kurā būs eksperti no velodarbnīcas Miit, CSDD un SIA McCann Rīga.

Labākā velosipēda dizaina autors balvā saņems velosipēdu, ko pēc uzvarētāja konstruētā parauga un dizaina izgatavos velodarbnīca Miit, bet pārējie četru paškonstruēto braucamo autori saņems CSDD velo drošības komplektu, kurā ir velosaslēdzējs, kameras labošanas komplekts, trīs dažādi atstarotāji, lukturītis un kampaņas Velosipēdu redzi? atstarojošā veste.

Eksperti

Nekas nav neredzams. Pat siltums. Siltuma izmantošana drošības vajadzībām

Citrus Solutions valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis,12.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Domāju, ka lielākā daļa lasītāju atceras un ir redzējuši aizgājušā gadsimta par teju vai klasiku kļuvušās asa sižeta filmas Plēsoņa un Terminators. Fantastika? Nereāli? Pasaka pieaugušajiem? Iespējams. Bet dažas lietas šajās grāvējfilmās ir bijušas patiesas. Piemēram, iespēja saredzēt cilvēka acīm nesaredzamo siltuma jeb infrasarkano starojumu.

Pavisam nesen tepat pie mums – Latvijā, Rēzeknē – norisinājās gana spraigi notikumi. Policijai izdevās aizturēt bēguļojošo laupītāju Ralfu Tokaho, izmantojot uz robežsardzes helikoptera uzstādīto termālo kameru – iekārtu, kas uztver objektu izstaroto siltumu. Tika konstatēts siltuma izdales avots kādā Rēzeknes pilsētas nomales dārza mājiņā. Un voila – noziedznieks atrasts, kaut gulēja, domādams, ka ir labi noslēpies.

Tas, ka cilvēks kaut ko neredz, nenozīmē, ka nav iespējams redzēt neredzamo. Ir iespējams! Kā? Izmantojot tehniskus līdzekļus, kas cilvēka acij neredzamo pārvērš saprotamā attēlā. Izklausās gana mistiski. Taču pat dzīvnieku pasaulē ir būtnes, kuras redz ķermeņu siltuma starojumu. Piemēram, čūskas, kurām ir divi acu pāri. Parastās acis (šoreiz ne par tām) un acis (tās pat nav acis, bet bedrītes), ko var salīdzināt ar infrasarkano staru detektoru. Šāda brīnumaina spēja redzēt šķietami nesaredzamo piemīt arī vampīrsikspārņiem, kā arī dažiem kukaiņiem.

Citas ziņas

Zināma CSDD virtuālā velo konstruktora konkursa uzvarētāja

Lelde Petrāne,18.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) kampaņas Velosipēdu redzi? ietvaros gandrīz pustūkstotis dalībnieki piedalījās konkursā un virtuālā vidē uzkonstruēja drošu savu sapņu velosipēdu. Konkursa galveno balvu – pēc paša autora radītās idejas un velodarbnīcas Miit dzīvē izveidoto braucamrīku jau tuvākajās nedēļās saņems Kristīna Putinceva.

Tāpat viņa balvā saņems CSDD drošas velo braukšanas komplektu (velosaslēdzējs, kameras labošanas komplekts, trīs dažādi atstarotāji, lukturītis un kampaņas Velosipēdu redzi? atstarojošā veste).

Piecus, vislielāko atbalstu Facebook balsojumā ieguvušos velosipēdus vērtēja eksperti no CSDD, velodarbnīcas Miit un SIA McCann Rīga. Pārējie četri, visvairāk balsu saņēmušo braucamo autori – Ingmārs Felcis, Ieva Strazdiņa, Taņa Samoviča un Vladimirs Govorins – saņem CSDD velo drošības komplektu. Ar visiem pieciem konkursa laureātiem CSDD sazināsies personīgi.

Ražošana

Kā top?: Lielvārdes jostas

Žanete Hāka,13.11.2015

Lielākoties jostas tiek izgatavotas individuāliem pasūtījumiem. Lielvārdes jostas iegādājas kāzām, kristībām kā dāvanas, tāpat jostās nereti tiek ieausts bērna vārds un dzimšanas dati un parametri.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā par godu Latvijas svētkiem portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā ielūkoties, kā tiek izgatavotas Lielvārdes jostas.

«Par aušanu sāku interesēties jau 10 gadu vecumā, kad sāku iet aušanas pulciņā,» stāsta Lielvārdes jostu izgatavotāja Dace Grīnberga.

«Mana mamma tajā laikā gāja uz aušanas studiju. Tad likām kopā savas zināšanas un par savām izvēlējāmies jostu stelles. Arī mana mamma auž Lielvārdes jostas, bet vīrs ir apmācīts aust ziedainās jostas. Jostas aust iemācījām arī mūsu vecmāmiņai. Parasti šķiet, ka aušanas māka ir pārmantota no vecmāmiņas, bet mums bija otrādi, sākumā iemācījāmies mēs ar mammu un tad iemācījām omītei,» stāsta D. Grīnberga.

«Tas ir absolūts sirds darbs un katru dienu to daru ar prieku, viņa uzsver. Ar katru dienu šis darbs arvien vairāk iepatīkas, un jo sarežģītāks aužamais un ilgāk sanāk aust, jo interesantāk,» viņa piebilst.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies tradicionālā žurnāla Sporta Avīze 50 ekspertu aptauja, kurā ļoti pārliecinoši par 2020. gada Latvijas labāko sportistu atzīts pasaules čempions boksā Mairis Briedis. Šī mūsu valstī kļuvusi par prestižāko aptauju, kas nosaka valsts spēcīgāko atlētu.

Latvijas labākais sportists Sporta Avīzes versijā tika noteikts 25. reizi. Starp 50 ekspertiem, kuri aptaujā vienoti varēja balsot par vīriem, dāmām, individuālajām komandām, sporta spēļu komandām un nacionālajām izlasēm, jau tradicionāli bija valsts augstākās amatpersonas, sporta politikas veidotāji, kādreizējās sporta zvaigznes, treneri, sporta žurnālisti un pirmoreiz arī žurnāla uzticamākie lasītāji.

Cīņā par pirmo vietu šoreiz intrigas nebija – 27 no aptaujātajiem ekspertiem par labāko nosauca Mairi Briedi, kurš pērn pēc ilga gatavošanās posma aizvadīja cīņu ar Junieru Dortikosu, savu trofeju klāstu papildinot ar Muhameda Ali trofeju par uzvaru Supersērijas turnīrā, Starptautiskās Boksa federācijas (IBF) čempiona jostu, kā arī žurnāla The Ring jostu.

Citas ziņas

Briseles Centrālās stacijas spridzinātājs saucis «Allāhu akbar», viņu nošāvuši karavīri

LETA--AP/AFP/DPA,21.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Briseles Centrālajā dzelzceļa stacijā otrdienas vakarā sarīkoja sprādzienu vīrietis, kurš pirms tam sauca «Allāhu akbar», un aizdomās turēto ir nošāvuši karavīri, paziņoja aculiecinieki un prokuratūras darbinieki.

Nav ziņots, ka sprādzienā kāds būtu cietis, un sprādziena nodarītais posts ir ierobežots, paziņoja Briseles prokuratūras preses sekretāre.

Beļģijas federālās prokuratūras preses sekretārs Ēriks van der Sipts paziņoja, ka karavīri «neitralizējuši» aizdomās turēto Centrālajā stacijā uzreiz pēc neliela sprādziena un «viņš ir miris». Viņš piebilda, ka «šis incidents tiek uzskatīts par teroraktu».

Beļģijas Krīžu centrs paziņoja, ka, pamatojoties uz sākotnējo informāciju, tas nesaskata vajadzību paaugstināt terorisma trauksmes līmeni valstī līdz visaugstākajam līmenim. Pašlaik valstī ir spēkā terorisma trauksmes 3.līmenis, kas ir otrs augstākais.

«Es nogāju uz mezonīna līmeni, [kur] kāds kliedza. Tad viņš iesaucās «Allāhu akbar» un uzspridzināja kaut ko bagāžas ratiņos,» reportieriem pastāstīja dzelzceļa šķirošanas aģents Nikolā van Herrevēgens.

Sports

WBC prezidents: Brieža un Usika cīņa bija labākā vēsturē šajā svara kategorijā

LETA,30.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cīņa starp latvieti Mairi Briedi un Oleksandru Usiku no Ukrainas bija vēsturē labākā pirmā smagā svara kategorijā, savā slejā portālā «worldboxingnews.net» izteicies Pasaules Boksa padomes (WBC) prezidents Maurisio Suleimans.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka Briedis sestdien pēc skaistas 12 raundu cīņas «Arēnā Rīga» Pasaules Boksa supersērijas pusfinālā pēc punktiem piekāpās Usikam, kurš tādējādi sasniedza turnīra finālu un ieguva arī iepriekš latvietim piederošo WBC čempiona jostu. Līdz ar to ukrainis kļuvis par čempionu divās versijās, jo viņam iepriekš bija arī Pasaules Boksa organizācijas (WBO) josta.

«Esmu Rīgā, Latvijā, un joprojām izjūtu gandarījumu par sestdienas nakts pasākumu «Arēnā Rīga», kur Oleksandrs Usiks gāza no troņa vietējo varoni Mairi Briedi,» raksta Suleimans. «Tā bez šaubām bija labākā titula cīņa šīs svara kategorijas vēsturē.»

Suleimans raksta, ka pasaules klases arēna bija pilna, kas radīja elektrisku atmosfēru 12 raundu garumā. «Šī bija viena no skaļākajām publikām, ko jebkad esmu piedzīvojis.»

Auto

GM atsauc 300 tūkstošus Chevrolet Impala

Ritvars Bīders,15.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs General Motors (gm) ASV atsaucis 300 tūkstošu Chevrolet Impala automašīnu, norādot, ka auto drošības jostu sistēma var nenostrādāt sadursmes gadījumā, ziņo Associated Press.

ASV Nacionāla autoceļu satiksmes drošības administrācija apstiprinājusi, ka priekšējo sēdekļu drošības jostas var nepietiekami efektīvi nostrādāt gadījumā, ja auto iekļūst avārijā. Vaina esot meklējama automašīnas detaļā, kura nostiprina jostu ap vidukli un kas atrodas pie sēdekļa durvju pusē.

GM atsaukums attiecas uz Chevrolet Impala modeļiem, kas ražoti 2009. un 2010. gadā.

Chevrolet dīleri bez maksas sola pārbaudīt detaļu un nepieciešamības gadījumā to nomainīt.

Dzīvesstils

Mairis Briedis brauks ar teju 85 000 eiro vērtu Porsche Cayenne Coupé

Zane Atlāce - Bistere,20.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas boksa zvaigzne Mairis Briedis uzsācis sadarbību ar Porsche pārstāvi Latvijā SIA «Baltijas sporta auto», saņemot lietošanā jauno Porsche Cayenne Coupé.

Auto ir īpašs ar to, ka tas ir pirmais sporta auto starp apvidus klases automašīnām. «Porsche ir kaislīgs sporta atbalstītājs visā pasaulē, tostarp Latvijā. Līdzīgi kā Mairis ilgu laiku pavadījis treniņos, arī Porsche Cayenne Coupé ārējais veidols slīpēts gadu no gada, lai radītu pasaulē pirmo apvidus sporta auto,» pasniedzot Briedim auto atslēgas, teica SIA «Baltijas sporta auto» vadītājs Ivars Norvelis.

Savukārt Briedis Porsche automobiļos un boksā saredz kopsakarības: «Bokss ir sporta veids, kurā dominē adrenalīns, spēks un taktika. Tieši tāpat ir ar Porsche - šo spēkratu veiktspēja sniedz gandarījumu ikvienam adrenalīna meklētājam. Šī zīmola automašīnas man vienmēr patikušas savu dizaina un jaudas dēļ.»

Mazais bizness

Kā top? Stonehill ādas jostas

Ilze Žaime,31.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ rubrikā "Kā top?" portāls Db.lv piedāvā aplūkot, kā Talsu Radošās Sētas darbnīcā "StoneHill" tiek izgatavotas dabiskas ādas jostas.

"StoneHill" dibinātāji ir Diāna un Miķelis Šteinbergi, kurzemnieki, kas ar ādu strādā jau sešus gadus un šādas prasmes apguvuši pašmācības ceļā. Šobrīd D.Šteinberga vairāk laika velta atvases audzināšanai un saimniekošanu darbnīcā ir pārņēmis vīrs.

Viņš darbnīcā strādā katru dienu. Vairums pircēju to apmeklē tieši gada siltajā laikā, no maija līdz septembrim, taču pasūtījumu veikšana iespējama arī meistaru mājaslapā internetā un darba netrūkst. Tūristu vidū visbiežāk esot vācieši, dāņi un zviedri, uzskaita meistars.

Amatnieks izgatavo ādas jostas, dažāda izmēra maciņus, rotas, kā arī izpilda individuālus pasūtījumus. Viņa darbnīcā ir iespējams redzēt gan darba procesu, gan piedalīties tajā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tradicionālā rudens ikgadējā Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) konkursa „Latvijas Labākais tirgotājs” ietvaros izveidota jauna nominācija - „Videi draudzīgs tirgotājs 2008”.

Nominācijas mērķis ir stimulēt tirgotājus uz videi draudzīgu uzņēmējdarbību, rezultātā ne tikai sniedzot lielu ieguldījumu vides un ekoloģijas saudzēšanā, bet arī popularizējot videi draudzīgus uzņēmumus kā progresīvas un mūsdienīgas uzņēmējdarbības pamatelementus.

Sadarbībā ar „Zaļo jostu” un Latvijas Vides aizsardzības fondu izveidots nominācijas nolikums un izstrādāti vērtēšanas kritēriji, kas ir saistīti ar tirgotāja attieksmi pret vidi, dabas resursu saglabāšanu, vides apziņas demonstrēšanu praktiskajā ikdienas rīcībā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atzīmējot valsts simtgadi, Latvijas ražotāji izstrādājuši dažādus produktus. Tam esam veltījuši rubriku Simtgades produkti.

Šodien aplūkojam trīs veikala «Riija» speciālā piedāvājuma produktus – pledus, galdautus un t-kreklus.

ĪpašiLatvijas valsts simtgadei piedāvājumā iekļauti 100% aitas vilnas pledi, kuros redzama Lielvārdes jostas simbolika. Vienā no «Riija» plediem var redzēt nelielu daļu Lielvārdes jostas simbolikas, bet otrs pilnībā atdarina Lielvārdes jostu. Šī kolekcija nav radusies nejauši, bet par to domāts ilgāku laiku. Ideja radās zīmola «Riija» vadītājai Evijai Jonušai, sadarbojoties ar dažādiem uzņēmumiem. Pledu daudzums šobrīd ir ierobežots līdz 100, taču, lai gan pleds ir dzimis Latvijas valsts simtgadei, ar laiku tiks veikti vēl papildu pasūtījumi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes BMW 6. sērijas Cabrio ietērpts jaunā mundierī, galdā cels arī modernizēto šasiju un jaudīgos spēka agregātus.

6. sērijas kabrioletam pieejami divi benzīna dzinēju varianti: 650i 4,4 litru V8 dzinējs un 640i vienrindas sešu cilindru dzinējs ar 3,0 litru tilpumu. 6. sērijas Cabrio standarta aprīkojumā ir astoņu pakāpju automātiskā pārnesumkārba. Pirmo reizi sportiska piedziņa ir apvienota ar gandrīz nemanāmu pārnesumu pārslēgšanu un atzīstamu efektivitāti. Pārnesumus var mainīt arī manuāli, izmantojot pārnesumu pārslēga sviras pie stūres. Modelim 640i ir Auto Start Stop sistēma. Vadītājs var pielāgot piekares stingrību, lietojot standarta dinamiskās braukšanas kontroles funkciju (DDC): NORMAL, SPORT vai SPORT+. Adaptīvā braukšanas sistēma ietver pretapgāšanās sistēmu, kas atvieglo un padara ērtāku braukšanu līkumos. Šasija ideāli pielāgojas sportiskai braukšanai, pārvarot ceļa negludumus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas autovadītāji tiek vērtēti kā neapdomīgi un arī agresīvi, savukārt stereotips par sievietēm kā sliktākām autovadītājām mazinās, noskaidrots aptaujā.

Aicinot novērtēt Latvijas autovadītājus, par neapdomīgiem citus Latvijas autovadītājus ir nosaukuši 72,7% aptaujas respondentu, savukārt otra aptaujā populārākā norādītā iezīme ir agresivitāte, kam seko lēnīgums uz ceļa.

Interesanta tendence vērojama, aicinot novērtēt sevi, izvēloties vienu no autovadītāju tipiem – vairāk kā puse aptaujāto (58%) paši sevi dēvē par mierīgiem braucējiem. 19,4% no respondentiem atzinuši, ka sevi vērtē kā pieredzējušus ekspertus, savukārt 14,5% sevi vērtē kā ceļa pavēlniekus.

Aptaujas dati liecina, ka stereotips par sievietēm kā sliktām autovadītājām sabiedrībā mazinās. Vaicājot, vai sievietes-autovadītājas ir sliktākas par vīriešiem-autovadītājiem, aptuveni viena trešdaļa jeb 34,5% norādīja, ka tam nepiekrīt, savukārt aptuveni tikpat respondentu (32,4%) to nosauca par stereotipu. Salīdzinoši neliels skaits jeb 13,5 % aptaujāto atbildēja apstiprinoši – sievietes-autovadītājas ir sliktākas par vīriešiem-autovadītājiem.