Citas ziņas

PR aģentūra "Mediju tilts" augusi divreiz straujāk nekā kopējais PR tirgus Latvijā

Andris Zeļenkovs [email protected],23.03.2005

Jaunākais izdevums

PR (no angļu 'Public Relations' - sabiedriskās attiecības) aģentūra "Mediju tilts" informē, ka 2004.gadā tās apgrozījums bija 812 000 latu, kas ir labākais rādītājs sabiedrisko attiecību nozarē. Aģentūras apgrozījums, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, palielinājies par 77%. Labie biznesa rādītāji sasniegti, pateicoties veiksmīgai jaunu klientu piesaistei un sekmīgi attīstītiem jauniem PR pakalpojumiem. PR aģentūras "Mediju tilts" vadītāja Laura Minskere prognozē, ka Latvijas PR tirgus ir tikai izaugsmes sākumā un nākošajā gadā tas turpinās augt gan kvalitatīvi, gan kvantitatīvi – arvien vairāk kompāniju sāks izmantot sabiedrisko attiecību pakalpojumus, lai sasniegtu savus biznesa mērķus. Būtiski palielināsies Latvijas uzņēmumu nepieciešamība pēc sabiedrisko attiecību pakalpojumiem ārpus Latvijas jeb Latvijas uzņēmumu eksporta tirgos. Tas būs liels izaicinājums vietējām PR aģentūrām, piesakot sevi starptautiskā līmenī. Sabiedrisko attiecību projekti kļūst sarežģītāki un daudzpusīgāki, savukārt biznesa vidē aizvien pieaug konkurence un piesātinājums ar jauniem projektiem, kuru sekmīgai attīstībai nepieciešamas spēcīgas komunikāciju programmas. Aģentūra "Mediju tilts" sabiedrisko attiecību nozarē strādā kopš 1996. gada un ir viena no vecākajām sabiedrisko attiecību aģentūrām Baltijā. Šobrīd aģentūrā strādā 26 cilvēki.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā TOP 100 straujāk augošie uzņēmumi kopā apgrozījuši 710,13 milj. EUR. Salīdzinot ar gadu iepriekš, pērn šo uzņēmumu kopējais apgrozījums palielinājies par 129,95%, liecina Lursoft pētījuma dati.

TOP 100 straujāk augošie uzņēmumi pārstāv visus Latvijas reģionus, ar darba vietām 2022. gadā nodrošinot 1677 darbiniekus. Salīdzinot ar 2020. gadu, šajos uzņēmumos nodarbināto skaits audzis trīs reizes. Lursoft izpētījis, ka atsevišķos uzņēmumos darbinieku skaits pērn pārsniedzis pat 100 strādājošos. To vidū ir straujāk augošo uzņēmumu saraksta 4. vietā esošais SIA “Innovative Travel Solutions” (246 darbinieki) un SIA “TheSoul Studio Latvia” (118 darbinieki), kas ierindojies topa 5. pozīcijā. Vairāk nekā 100 darbinieki 2022. gadā bijuši arī IT nozarē strādājošajam AS “Discover Car Hire” (120 darbinieki).

Kopējais TOP 100 uzņēmumu apgrozījums 2022. gadā sasniedzis 710,13 milj. EUR, bet peļņa pēc nodokļiem – 92,7 milj. EUR. Apkopotie dati atklāj, ka TOP 100 straujāk augošo uzņēmumu apgrozījums aptver plašu amplitūdu – no 0,78 milj. EUR līdz pat 76,29 milj. EUR. Augstāko apgrozījumu no topā iekļuvušajiem uzņēmumiem pērn sasniedzis elektronisko cigarešu šķidrumu ražotājs, importētājs un vairumtirgotājs SIA “Pro Vape”. Pēdējā gada laikā vien SIA “Pro Vape” apgrozījums palielinājies par 93,06%, savukārt, attiecinot pret 2020. gadu, apgrozījuma pieaugums sasniedzis 598,23%. Šādu strauju pieaugumu nodrošinājis pieaugošais pieprasījums pēc uzņēmuma ražotās un importētās produkcijas. SIA “Pro Vape” ir vietējā kapitāla uzņēmums, kura patiesie labuma guvēji ir Mārtiņš Jamonts un Edžus Picka. Jānorāda, ka no visām straujāk augošo uzņēmumu TOP 100 sarakstā iekļuvušajām kompānijām lielākajai daļai, t.i., 78 uzņēmumiem, patiesie labuma guvēji ir no Latvijas.

Citas ziņas

PR kompāniju Topa virsotnē - Mediju tilts

Andris Zeļenkovs [email protected],27.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakaņā ar "Db" apkopoto informāciju, ko sniegusi Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācija (LSAKA) un LSAKA neietilpstošās kompānijas, pēc neto apgrozījuma lielākā Latvijas sabiedrisko attiecību kompānija ir "Mediju tilts". Kā "db.lv" jau rakstīja "Mediju tilts" neto apgrozījums 2004.gadā bijis 812 tūkstoši latu. Arī Topos, kas veidoti pēc kopējā apgrozījuma un ieņēmumiem (revenue), "Mediju tilts" ieņem 1.pozīciju. "Mediju tilts" neietilpst LSAKA, un LSAKA neuzņemas atbildību par "Mediju tilts" finanšu rādītāju korektumu. Atsevišķi sabiedrisko attiecību un reklāmas nozares speciālisti apstrīd "Mediju tilts" datu korektumu, norādot, ka "Mediju tilts" sniegto pakalpojumu vidū ir arī reklāma un producēšana. Sarunā ar "Db" kompānijas "Mediju tilts" pārstāvis Filips Rajevskis apgalvoja, ka SIA "Mediju tilts" neto apgrozījumā neesot līdzekļu, kas paredzēti klientu reklāmas laika un/vai vietas pirkšanai medijos.

Citas ziņas

PR kompānijas "Mediju tilts" ieņēmumi pērn esot bijuši 720 tūkstoši latu

Andris Zeļenkovs [email protected],30.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko attiecību kompānijas "Mediju tilts" ieņēmumi (revenue) pērn bijuši 720 tūkstoši latu, "Dienas biznesu" informēja "Mediju tilts" valdes priekšsēdētāja Laura Minskere. Aģentūras ieņēmumi (revenue) sabiedrisko attiecību jomā atšķiras no uzņēmuma ieņēmumiem tradicionālā Latvijas grāmatvedības izpratnē, un tāpēc šie skaitļi nav publiski pārbaudāmi. Tā kā "Mediju tilts" neietilpst Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācijā (LSAKA), tad LSAKA neuzņemas atbildību par ārpus asociācijas esošo kompāniju, tajā skaitā kompānijas "Mediju tilts", finanšu rādītājiem. Ja "Mediju tilts" iesniedzis korektu informāciju, tad šī kompānija ieņem 1.vietu starp Latvijas sabiedrisko attiecību kompānijām pēc aģentūras ieņēmumiem. Pēc aģentūras ieņēmumiem lielākā LSAKA ietilpstošā kompānija ir "Hill and Knowlton Latvia", kuras ieņēmumi 2004.gadā bijuši - 583 200 Ls.

Citas ziņas

Mediju Tiltam 10 gadi

Imants Liepiņš [email protected],01.06.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā sabiedrisko attiecību aģentūra Latvijā – Mediju tilts – šī gada 2. jūnijā svin 10 gadus. Šo gadu laikā Mediju tilts kļuvis par līderi sabiedrisko attiecību biznesā, jau divus gadus pēc kārtas ieņemot pārliecinošu pirmo vietu starp sabiedrisko attiecību aģentūrām Latvijā. Mediju tiltam pieder 23% Latvijas sabiedrisko attiecību tirgus. Salīdzinot ar 2004. gadu, aģentūras apgrozījums 2005. gadā palielinājās par 30% un pārsniedza miljonu. Mediju tilts dibināts 1996. gadā un ir vecākā sabiedrisko attiecību kompānija Latvijā un viena no vecākajām sabiedrisko attiecību aģentūrām Baltijā. Šobrīd aģentūrā strādā 30 cilvēki, kompānijas klientu loks ir ļoti plašs un to veido labi zināmi uzņēmumi Latvijā, kā arī daudzi pasaulē pazīstami brendi — Parex, Panorama Plaza, Balta, American Express, Baltkom TV, Accenture, LNT, LU, advokātu birojs Lejiņš, Torgāns un Partneri, Rīgas satiksme, Cisco Systems un citi. 1999. gadā Mediju tilts izveidoja Baltijas PR aģentūru tīklu PRnet, lai kopīgi ar partneriem varētu apkalpot ārvalstu klientus, nodrošinot vienotus sabiedrisko attiecību standartus visās Baltijas valstīs.

Eksperti

Gazele: Trijos gados auguši pieckārt

Daiga Kiopa, SIA Lursoft IT valdes locekle,11.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kamēr lielajiem uzņēmumiem uzrādīt strauju izaugsmi ir salīdzinoši grūti, mazāki uzņēmumi, kuri, iespējams, sākuši darbību vien pirms pāris gadiem, nereti kļūst par uzlecošajām zvaigznēm, strauji ielaužoties tirgū un gadu no gada ievērojami kāpinot apgrozījumu.

Šodien laikrakstā Dienas Bizness lasāms saraksts: Visstraujāk augošie uzņēmumi sadalījumā pa reģioniem pēc neto apgrozījuma pieauguma 2015.–2017. gadā

Vairāk nekā puse rīdzinieku

Līdzīgi kā iepriekšējos gados, arī šoreiz starp TOP 100 straujāk augošajiem uzņēmumiem visplašāk – proti, ar 63 uzņēmumiem – pārstāvēta ir Rīga. Sarakstā iekļuvušo galvaspilsētas uzņēmumu apgrozījums veido 60,68% no kopējā TOP 100 straujāk augošo uzņēmumu apgrozījuma 2017. gadā.

Kopā visi TOP 100 sarakstā iekļautie uzņēmumi 2017. gadā apgrozīja 242,9 milj. eiro, kas ir piecas reizes vairāk nekā šie paši uzņēmumi apgrozīja 2015. gadā.

Citas ziņas

Mācīs darbiniekiem runāt labu

,25.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apkopojot datus par Latvijas lielāko sabiedrisko attiecību aģentūru 2006. gada neto ieņēmumiem, redzams, ka no lielāko desmitnieka pazudusi tikai viena kompānija - monde PR. Savukārt runājot par šo gadu, nozares pārstāvji prognozē iekšējo komunikāciju nozīmes pieaugšanu.

PR aģentūras Mediju tilts saglabājusi lielākās PR aģentūras titulu pēc neto ieņēmumiem un apgrozījuma. Uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Laura Minskere norāda, ka uzņēmuma izaugsmi pagājušajā gadā ietekmēja trīs galvenie faktori: pirmkārt, pieprasījuma pieaugums pēc PR pakalpojumiem nekustamo īpašumu attīstītāju vidū, otrkārt, aģentūras spēja būt pirmajiem jaunu un efektīvu interneta komunikācijas veidu nodrošināšanā un, treškārt, līdzšinējās pieredzes būtiskā loma jaunu klientu piesaistē.

Prognozētot nozares attīstības tendences Minskere norādīja, ka Latvijā turpināsies mainīties mediju vide, būtiski palielinot interneta mediju lomu sabiedriskā viedokļa veidošanā.

Citas ziņas

"Hill and Knowlton Latvia" 2.lielākā Latvijas PR aģentūra pēc ieņēmumiem

Andris Zeļenkovs [email protected],27.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko attiecību kompānija "Hill and Knowlton Latvia" 2004.gadā bijusi 2.lielākā Latvijas PR kompānija pēc ieņēmumiem (583 tūkst. Ls) un kopējā apgrozījuma (800 tūkst. Ls), liecina "Db" apkopotā informācija, ko sniegusi Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācija (LSAKA) un LSAKA neietilpstošās kompānijas. Savukārt, pēc neto apgrozījuma (639 tūkst. Ls) "Hill and Knowlton Latvia" ieņem 3.vietu Latvijā. Sarunā ar "Db" kompānijas "Hill and Knowlton Latvia" direktors Ralfs Vīlands norādīja, ka neto apgrozījums nav rādītājs, pēc kura būtu vērtējams kompānijas darbs. Neto apgrozījums neparāda ne kompānijas darba kvalitāti, ne arī reālos darba apjomus. Precīzāks PR kompāniju darba apjoma parametrs esot aģentūras ieņēmumi, kuros neietilpst citās nozarēs un par blakuspakalpojumiem maksātā nauda. Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācija (LSAKA) apstiprinājusi asociācijas biedru ieņēmumu rādītājus. Kā jau "db.lv" rakstīja, LSAKA biedru vidū līderis 2004.gadā bija "Hill and Knowlton Latvia" (583 tūkst. Ls ieņēmumu). Savukārt, kompānija "Mediju tilts", kas neietilpst LSAKA, ziņoja, ka tās ieņēmumi 2004.gadā bijuši 720 tūkstoši latu. LSAKA neuzņemas atbildību par "Mediju tilts" finanšu rādītāju korektumu. Savukārt, atsevišķi sabiedrisko attiecību un reklāmas nozares speciālisti apstrīd "Mediju tilts" datu korektumu, norādot, ka "Mediju tilts" sniegto pakalpojumu vidū ir arī reklāma un producēšana.

Ekonomika

Straujāk aug uzņēmumi ar 100% Latvijas pamatkapitālu

Anita Kantāne,20.10.2020

Dalies ar šo rakstu

Foto: pixabay.com

Lursoft izveidotais straujāk augošo uzņēmumu TOP 100 saraksts liecina, ka 2019. gadā 80 no 100 straujāk augošajiem uzņēmumiem ir ar 100% Latvijas pamatkapitālu.

Dienas Bizness saviem lasītājiem piedāvā detalizētāk iepazīties ar statistikas datiem par 60 straujāk augošajiem Latvijas uzņēmumiem 2019. gadā.

Kļūst vecāki

Straujāk augošo uzņēmumu sarakstā ir ne tikai jaunie uzņēmumi. Lursoft izpētījis, ka pakāpeniski pieaug straujāk augošo uzņēmumu sarakstos iekļuvušo uzņēmumu vidējais vecums. Ja 2017. gadā straujāk augošo uzņēmumu vidējais vecums bija 6 gadi, tad jaunākajā sarakstā esošie uzņēmumi ir vidēji 9 gadus veci. Desmitā daļa no visiem strauji augošajiem ir reģistrēti pirms 2000. gada, kas pierāda, ka uzņēmumi ar ilgāku darba pieredzi aizvien spēj uzrādīt gana ievērojamu izaugsmi un konkurēt ar nesen reģistrētiem uzņēmumiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa 19.maijā apmierināja SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs "Possessor"" ("Possessor", iepriekš - Privatizācijas aģentūra) prasību pret Kirovu un Filipu Lipmaniem par zaudējumu piedziņu un lēma piedzīt no uzņēmējiem vairāk nekā 1,9 miljonus eiro.

Tiesa lēma piedzīt solidāri no Lipmaniem par labu Latvijas valstij zaudējumus 1 903 294 eiro apmērā, kā arī tiesas izdevumus 31 732 eiro apmērā un ar lietas vešanu saistītos izdevumus 7133 eiro apmērā, kopā piedzenot 1 942 160 eiro.

Spriedumu vēl var pārsūdzēt kasācijas kārtībā 30 dienu laikā no sprieduma pasludināšanas dienas Augstākajā tiesā (AT).

Lieta tika izskatīta pēc "Possessor" apelācijas sūdzības par Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesas 2018.gada 22.oktobra spriedumu, ar kuru tiesa noraidīja Privatizācijas aģentūras prasību pret "Grindeks" akcionāriem Kirovu un Filipu Lipmaniem par 2017.gadā valstij piederošo "Grindeks" akciju pārdošanu, kā rezultātā valstij, prasītāja ieskatā, tika nodarīti zaudējumi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patēriņa nodokļu ieņēmumi Latvijā pēdējos gados auguši pamatā uz preču un pakalpojumu cenu kāpuma rēķina, taču situācijā, kad inflācija Latvijā ir samazinājusies, bet privātais patēriņš vēl nav atguvies, patēriņa nodokļu ieņēmumi vairs nepieaug un šogad iekasēti mazāk, vietnē "Makroekonomika.lv" raksta Latvijas Bankas ekonomists Jānis Mauris.

Savukārt darbaspēka nodokļu ieņēmumus pēdējos gados sekmējusi labvēlīgā situācija darba tirgū. Pašlaik bezdarbs Latvijā nav būtiski pieaudzis, atalgojuma kāpums aizvien saglabājas spēcīgs, tādējādi šo nodokļu ieņēmumi budžetā turpina augt.

Nodokļu ieņēmumi Latvijā šogad vairs neaug tik strauji kā iepriekšējos gados, un, bremzējoties nodokļu ieņēmumiem, var pasliktināties situācija valsts budžetā, turklāt šogad Latvija var pārsniegt Eiropas Komisijas (EK) noteikto budžeta deficīta slieksni 3% no iekšzemes kopprodukta (IKP).

Ekonomists atgādina, ka nodokļu ieņēmumi pēdējos gados pildījuši Latvijas budžetu straujāk, nekā ierasts, - 2022.gadā nodokļu ieņēmumi pieauga par 15,2%, bet 2023.gadā - par 9% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Šogad situācija vairs nav tik iepriecinoša, piecos mēnešos nodokļu ieņēmumi auguši par 6% salīdzinājumā ar tādu pašu periodu pērn.

Eksperti

Kapitāla tirgus Latvijā – trešajā desmitgadē, bet joprojām vājš. Vai ir alternatīvas?

Latvijas Bankas ekonomists Egils Kaužēns,29.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no svarīgām finanšu tirgus sastāvdaļām ir likvīds un efektīvs kapitāla tirgus. Ieguldījumi akcijās un obligācijās ir ilgtermiņa ieguldījumi.

Attīstīts kapitāla tirgus veicina vietējās un ārvalstu investīcijas, uzkrājumu efektīvāku izmantošanu, dodot iespēju krājējiem vairāk nopelnīt, kas īpaši aktuāli zemo procentu likmju apstākļos. Savukārt uzņēmējiem tas dažādo aizņemšanās iespējas uzņēmuma attīstības finansēšanai.

Turklāt lēmumi par investīcijām vai, tieši pretēji, lēmumi par neinvestēšanu ietekmē ne vien pašreizējo tautsaimniecības stāvokli, bet arī summējas tautsaimniecības turpmākās attīstības perspektīvā.

Kāpēc kapitāla tirgus ir tik nozīmīgs:

  1. Uzņēmumi, emitējot vērtspapīrus kapitāla tirgū, piesaista ilgtermiņa finansējumu – gan vietējo, gan ārvalstu, kas dod iespēju uzņēmumiem attīstīties un pilnveidot ražošanu vai pakalpojumu sniegšanu, diversificējot investoru loku;
  2. Mājsaimniecības un uzņēmumi var novirzīt savus uzkrājumus kapitāla tirgus vērtspapīros, kas parasti piedāvā augstāku ienesīgumu nekā noguldījumi bankās;
  3. Kapitāla tirgus dod iespēju sekot dažādu vērtspapīru procentu likmēm, kas ļauj spriest par piedāvājuma un pieprasījuma attiecību finanšu tirgū, par tirgus dalībnieku gaidām par riskiem un ekonomikas attīstību, finansēšanas nosacījumiem;
  4. Ekonomikas izaugsmes modeļos izaugsme ilgtermiņā ir atkarīga no kapitāla lieluma, un kapitāla tirgum ir būtiska loma šī kapitāla piesaistē un izvietojumā tautsaimniecībā;
  5. Labi funkcionējošs kapitāla tirgus palīdz sadalīt kapitālu pa dažādām nozarēm, uzņēmumiem tā, lai tiktu iegūts maksimāls labums tautsaimniecībā, – tiek meklēts optimums no paredzamā vērtspapīru ienākuma un riska.
Ekonomika

Ekonomistu prognozes par Latvijas ekonomikas nākotni

Lelde Petrāne,30.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gada 3. ceturksnī, salīdzinot ar 2018. gada 3. ceturksni, iekšzemes kopprodukta (IKP) apjoms pēc sezonāli un kalendāri neizlīdzinātiem datiem ir palielinājies par 2,8 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes ātrais novērtējums.

IKP galvenokārt ietekmēja apjoma pieaugums rūpniecībā un pakalpojumu nozarēs (pēc provizoriskām aplēsēm – atbilstoši 4,3 % un 3,0 %), tai skaitā mazumtirdzniecībā par 2,1%. Samazinājumu uzrāda iekasēto produktu nodokļu apjoms.

Salīdzinot ar 2019. gada 2. ceturksni pēc sezonāli un kalendāri izlīdzinātiem datiem, IKP palielinājies par 0,7 %.

Banku ekonomistu viedokļi par jaunākajiem IKP datiem

Pēteris Strautiņš, Luminor ekonomists:

«3.ceturkšņa sākotnējie IKP dati ir drīzāk iepriecinoša ziņa, pieaugums ir bijis tuvu gaidītajam. Jāatzīmē gan, ka IKP gada pieaugumam šoreiz izteikti labvēlīga bija darba dienu skaita ietekme. Sezonāli izlīdzinātais rādītājs varētu būt apmēram par procentpunktu zemāks, kas nozīmētu, ka izaugsme drīzāk turpinājusi bremzēties.

Viedokļi

Viena no straujāk augošajām nozarē Latvijā - apstrādes rūpniecība

Mārtiņš Āboliņš - Bankas Citadele ekonomists,03.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā pusotra gada laikā rūpniecība Latvijā ir bijusi viena no straujāk augošajām nozarēm Latvijā un pašreizējās tendences liek domāt, ka Latvijas apstrādes rūpniecībā arī šogad gaidāms ļoti labas izaugsmes gads.

Kā liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes dati, šī gada februārī Latvijas rūpniecības ražošanas apjomi auguši +8,7%. Tas ir straujākais pieaugums rūpniecībā kopš pērnā gada septembra un ievērojami pārsniedz ekonomikas kopējo attīstības tempu šobrīd. Mēneša ietvaros liela nozīme ir bijusi enerģētikai, kur dēļ aukstajiem laika apstākļiem ražošana augusi par 12,7%, tomēr veiksmīgs mēnesis padevies arī apstrādes rūpniecība, kur ražošanas apjomi auguši par 7,3%.

Kopējās tendences apstrādes rūpniecībā pēdējā pusotra gada laikā nav būtiski mainījušās. Visstraujākais pieaugums joprojām vērojams metālapstrādes un mašīnbūves nozarēs, kur ražošanas apjomi februārī auguši par 15-35%. Papildus tam februārī ļoti labus rezultātus uzrādījusi arī ķīmisko vielu ražošana (+40,3% pret iepriekšējā gada februāri) un negaidīti labi rezultāti februārī bijuši arī kokapstrādē (+5,7%), kā arī mēbeļu ražošanā (+7,3%), par spīti tam, ka nelabvēlīgie laika apstākļi iepriekšējos mēnešos ierobežoja kokmateriālu pieejamību un sadārdzināja to cenu.

Citas ziņas

Mediju Tilts — līderis PR nozarē

Imants Liepiņš [email protected],22.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko attiecību aģentūras Mediju Tilts apgrozījums pagājušajā gadā sasniedza 1,049 miljonus latu, Db sacīja kompānijas valdes priekšsēdētāja Laura Minskere. Viņa sacīja, ka, pārsniedzot miljona apgrozījumu, Mediju Tilts jau otro gadu pēc kārtas ir Latvijas lielākā sabiedrisko attiecību kompānija. Taču Mediju Tilts nav Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācijas biedrs.

Citas ziņas

Lielākā PR kompānija joprojām ārpus asociācijas

,16.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau ziņojām, ka Latvijas sabiedrisko attiecību kompāniju asociācijā ietilpstošo kompāniju vidū par lielāko kļuvusi Nords Porter Novelli, kuras apgrozījums 2006. gadā sasniedzis Ls 980 807. Vēl lielāku apgrozījumu izdevies sasniegt sabiedrisko attiecību aģentūrai Mediju tilts, kura neietilpst asociācijā un kuras apgrozījums 2006. gadā pieaudzis par 14,3% un sasniedzis Ls 1 198 120.

Mediju tilts ieņēmumi, ko veido sabiedrisko attiecību pakalpojumi, ir Ls 1 001 120, savukārt peļņa ir Ls 62 000.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Eksperti: Latvijas ekonomikā zemākais punkts aiz muguras, izaugsme kļūs straujāka

Žanete Hāka,19.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz globālās nenoteiktības un negatīvo risku plīvuru, pērn Eiropas ekonomika ir augusi spējāk, nekā gaidīts, secināts jaunākajā Swedbank ekonomikas apskatā, ko šodien prezentēja Swedbank Latvija galvenais ekonomists Mārtiņš Kazāks.

Pašlaik noskaņojums ir diezgan labs un liek domāt, ka arī nākamgad izaugsme varētu būt diezgan solīda. Bet riski saglabājas – neziņa par Trampa īstenoto politiku, vēlēšanas Eiropā, Brexit ietekme, ģeopolitiskā situācija. Izaugsme Eiropā Latvijai nozīmē augošus eksporta tirgus, kas kopā ar Eiropas Savienības fondu projektu straujāku ieviešanu un investīciju aktivitātes kāpumu sekmēs Latvijas ekonomikas izaugsmi. Investīcijas izcels no krīzes būvniecību, kas veidos jaunas darba vietas. Bezdarbs saruks straujāk, un spiediens uz algām pastiprināsies. Ekonomikas izaugsmes zemākais punkts jau ir aiz muguras, un šajā un nākamajā gadā ekonomikas izaugsme būs ap 3%, kas ir turpat divreiz straujāka nekā pērn. Tomēr mēs varam un mums vajag augt straujāk. Ekonomikas vārgums pērn ir kārtējo reizi apstiprinājis, ka bez kvalitatīviem uzlabojumiem izaugsme būs vārga. Aktivitātes augstākajā izglītībā un valdības uzstādījums jau pavasarī izlemt nodokļu politikas nākotni mudina cerēt, ka ledus ir mazliet iekustējies, bet īstā ledus iešana vēl priekšā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā vidējā bruto darba samaksa jeb vidējā alga pirms nodokļiem par pilnas slodzes darbu šogad otrajā ceturksnī bija 1237 eiro, kas ir par 10,2% jeb 115 eiro vairāk nekā 2020.gada attiecīgajā periodā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Ko par to saka banku analītiķi?

Mārtiņš Āboliņš, Citadeles ekonomists:

COVID-19 pandēmijas izraisītā ekonomikas lejupslīde un bezdarba pieaugums pagaidām nav būtiski ietekmējis darba samaksas pieaugumu Latvijā. Kā liecina Centrālās statistikas pārvaldes publicētā informācija, šī gada otrajā ceturksnī vidējā darba samaksa Latvijā pieauga par 10,2 % salīdzinājumā ar 2020. gada 2. ceturksni un sasniedza 1237 eiro pirms nodokļu nomaksas. Tas ir kārtējais signāls, ka situācija Latvijas darba tirgū uzlabojas un iedzīvotāju ienākumu kāpumu redzam arī Citadeles privātpersonu klientu kontu datos.

Tomēr kopējā situācija Latvijas darba tirgū joprojām ir neskaidra, jo darba tirgus rādītājus ietekmē ar Covid-19 saistītie ierobežojumi un valsts atbalsta pasākumi. Piemēram, dīkstāves pabalstu saņēmēji netiek uzskaitīti kā nodarbināti un no dīkstāves pabalstu vidējā apjoma ir redzams, ka dīkstāves pabalstus pārsvarā ir saņēmuši strādājošie ar relatīvi zemiem ienākumiem, jo vidējā pabalsta apmērs bija tuvs minimālā pabalsta lielumam. Tādēļ daļa no vidējās algas kāpuma, visticamāk, ir statistikas ilūzija un zīmīgi, ka vidējā darba samaksa Latvijā ir augusi straujāk nekā Igaunijā, lai arī ekonomikas pieaugums Igaunijā šogad ir bijis straujāks nekā Latvijā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar Satiksmes ministriju, Iekšlietu ministriju, Valsts policiju un Latvijas Motoklubu asociāciju uzsāk satiksmes drošības kampaņu SKATIES DIVREIZ! DIVREIZ!. Tās nolūks ir pievērst uzmanību citiem transportlīdzekļiem – motocikliem, velosipēdiem un mopēdiem.

Tuvojoties vasarai, aizvien vairāk cilvēku automobili nomaina pret kādu no divu riteņu transportlīdzekļiem. Pērn gandrīz par 20% pieauga reģistrēto motociklu, mopēdu un kvadriciklu skaits. Diemžēl palielinās arī negadījumu skaits, kuros iesaistīti mazāk aizsargātie satiksmes dalībnieki, informēja CSDD.

Statistika:

- 2007. gadā bojā gājuši 18 velosipēdisti, 10 motociklisti, 4 mopēdisti un 3 kvadriciklu vadītāji, t.i. gandrīz 10% no visiem bojā gājušajiem;

- Par 29% palielinājies ievainoto motociklistu skaits (2006. gadā - 176, 2007. gadā – 249);

- Par 18% palielinājies ievainoto mopēdistu skaits (2006. gadā - 127, 2007. gadā – 155);

- Lielākā riska grupa ir vīrieši vecumā no 21-34 gadiem.

Finanses

Kredītprocenti bankām audzē taukus

Ieva Mārtiņa, [email protected], 7084426,29.05.2007

Kredīti izsniegti par teju 80% vairāk, bet % ienākumi auga, jo būtiski kāpa naudas tirgus indeksi, tā Hansabankas valdes loceklis Toms Siliņš.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažu banku procentu ienākumi, kuros ap 90 % ir no izsniegtajiem aizdevumiem klientiem, šogad 1. ceturksnī auguši pat par 100 % gadā.

Šogad pirmā ceturkšņa izsniegto kredītu pieaugums atbalsojies arī banku ienākumos: pirmajā ceturksnī procentu ienākumi par kredītiem uzņēmumiem un mājsaimniecībām sasniedza 176.6 milj. Ls, kas ir par 76.7 milj. Ls jeb 77 % vairāk nekā šajā laikā pirms gada, liecina Finanšu un kapitāla tirgus komisijas dati. ·o ienākumu īpatsvars kopējos banku procentu ienākumos marta beigās bija 79 %. Pēc baņķieru teiktā, straujāks vai lēnāks procentu ienākumu pieaugums ir saistīts ar izsniegto kredītu apjomu un izvēlētajiem kreditēšanas tempiem.

Šis ceturksnis izceļas ar savu straujumu, salīdzinot ar pirmā ceturkšņa rādītājiem iepriekšējos gados, kad šo procentu ienākumu pieaugums bijis 46 - 50 %, arī skaitliskā izteiksmē ienākumi pieauga krietni mazākā apjomā - par 23 un 31 milj. Ls. Atskaitot procentu izdevumus (par noguldījumiem, par saistībām pret monetārām finanšu iestādēm u.c.), tīro procentu ieņēmumu pieaugums šogad 1. cet., salīdzinot ar šo laika periodu pērn, bijis straujš - 45 % un naudas izteiksmē (33 milj. Ls) lielākais pēdējo 3 gadu laikā (2006. g. pieaugums bija 16.3 milj. Ls, bet 2005. g. - 18.6 milj. Ls). Kopumā kredītu procentu ienākumi ir svarīgs banku peļņas avots, jo kopējos banku ienākumos (kuru vidū ir arī komisijas naudas, ienākumi no finanšu instrumentu tirdzniecības u.c.) marta beigās veidoja 54 %. Laikā, kad valdība un arī pašas bankas uzsākušas cīņu pret augsto inflāciju, kuras viens no iemesliem esot liels patēriņš, ko atbalstot banku kredīti, šāds kredītu un procentu ienākumu pieaugums izskatās nesamērojami straujš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējās nedēļās arvien pārliecinošākas kļuvušas spekulācijas, kas runā par labu tam, ka Eiropas tautsaimniecība salīdzinoši ar ASV atgūsies straujāk.

Pastāv pieņēmums, ka šādu situāciju noteiks reģionu atšķirīgā atbilde uz pandēmijas izaicinājumiem. Proti, kamēr Eiropā ļaunākais jau varētu būt aiz muguras, ASV tā saucamā otra viļņa riski, kam sekos piņķerīga ekonomikas aktivitāte, ir lielāki. Rezultātā, piemēram, ASV investīciju bankas "Goldman Sachs" eksperti "Bloomberg" pauž pārliecību, ka varot būt vērojama tāda visai netipiska aina, kad vismaz gadu vai pat divus Eiropas ekonomika aug straujāk par ASV.

Kopumā ar pandēmiju gan, šķiet, var būt kā ar bitēm – zināt neko īsti nevar. Pēdējās dienās jau ziņots par palielāku Covid-19 perēkļu parādīšanos arī Eiropā. Tam var sekot arī jaunu ierobežojumu kārta, kas jebkādus agrākos paredzējumus liek izmest pa logu.

Ekonomika

Visstraujāk augošie uzņēmumi pēc neto apgrozījuma pieauguma

Indra Urtāne, Daiga Kiopa, Lursoft IT,07.11.2019

Pirmajā pozīcijā ierindojies uzņēmums AlphaLane, kas piedāvā auto līzingu.

Foto: TT NEWS AGENCY/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

100 straujāk augošie uzņēmumi Latvijā pagājušajā gadā apgrozījuši 335,92 milj. eiro, un to kopējais apgrozījums kopš 2016. gada audzis teju septiņas reizes

Kamēr Latvijā reģistrēto uzņēmumu kopējais apgrozījums kopš 2016. gada audzis par 17,48%, tam pērn sasniedzot 63,01 miljardu eiro, TOP 100 straujāk augošajiem uzņēmumiem izdevies šajā pašā periodā apgrozījumu kāpināt par 592,04%. Strauji augusi arī to peļņa, kas kopš 2016. gada kāpusi par 737,38%, tai pēc nodokļu nomaksas 2018. gadā sasniedzot 57,54 milj. eiro. Lursoft dati rāda, ka TOP 100 straujāk augošie uzņēmumi 2018. gadā nodarbinājuši 1803 darbiniekus – par 171,95% vairāk nekā 2016.gadā.

TOP 100 ir uzņēmumi no 30 pašvaldībām. Protams, vislielākajā skaitā pārstāvēta Rīga – ar 58 uzņēmumiem. Galvaspilsētā reģistrēts arī saraksta līderis – SIA AlphaLane. Automašīnu ilgtermiņa nomas, autoparku vadības pakalpojumu sniedzējs, kā arī mazlietotu automašīnu tirgotājs savu apgrozījumu kopš 2016. gada kāpinājis par 2869,16%, pērn sasniedzot 4,83 milj. eiro, bet peļņu – 197,73 tūkst. eiro. Tas nodarbināja sešus darbiniekus, un, lai turpinātu augt, nozīmīgs solis būs jaunu darbinieku piesaiste un esošā darbaspēka kvalifikācijas celšana, gada pārskatā atzinusi uzņēmuma vadība. Auto nomas pakalpojumu sniedzējs iecerējis apgūt arī Baltijas tirgu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules ekonomikas atveseļošanās procesa gaitā, ko daļēji noteikusi sabiedrību vakcinēšanās pret Covid-19 vīrusu un dažādu ierobežojumu mazināšana, investoru nauda lielā mērā plūdusi tieši ASV aktīvu virzienā.

Pieejamie Refinitiv Lipper dati liecina, ka investori visā pasaulē šā gada pirmajā pusē ASV vērtspapīru fondos un biržā tirgotajos fondos ieplūdinājuši līdzekļus 900 miljardu ASV dolāru apmērā, kas ir jauns rekords. Turklāt tas ir vairāk nekā investori naudu izvietojuši visā pārējā pasaulē kopā, kur neto ieplūdes rezultāts fondos bijis 840 miljardu eiro apmērā, ziņo The Wall Street Journal.

Piemēram, visā pagājušajā gadā kopā ASV fondos ieplūda par 800 miljardiem vairāk naudas, nekā noplūda. Pārējai pasaulei šī neto summa bija 1,2 triljonu ASV dolāru apmērā. Var spriest, ka šādi dati liecina par to, ka investori mēģina uzticēties tieši ASV ekonomikas atveseļošanās stāstam, kurš, iespējams, izskatās labāk nekā tas ir pārējais pasaulei.

Citas ziņas

Mediju tilta apgrozījums pārsniedz miljonu

,13.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko attiecību aģentūras Mediju tilts apgrozījums 2006. gadā jau otro gadu pēc kārtas pārsniedza miljonu latu. Visstraujāk pieprasījums pēc sabiedrisko attiecību pakalpojumiem ir audzis nekustamo īpašumu attīstītāju vidū.

Pērn aģentūra attīstījusi vairākus jaunus pakalpojumus, kas saistīti ar interneta aizvien augošo popularitāti, kā, piemēram, interneta komunikācijas kampaņas, blogi un uzņēmumu korporatīvo avīžu e-versijas. Tas esot nodrošinājis sadarbības paplašināšanu ar esošajiem ilgtermiņa klientiem un piesaistījis arī virkni jaunu klientu, ļaujot kāpināt biznesa izaugsmi gada laikā par 14,3% un sasniegt Ls 1 198 120 apgrozījumu, Db.lv informēja aģentūra.

2005. gadā uzņēmuma apgrozījums bija Ls 1 048 725. Aģentūras ieņēmumi, ko veido sabiedrisko attiecību pakalpojumi, ir Ls 1 001 120, savukārt peļņas prognoze ir Ls 62 834 (saskaņā ar neauditētajiem rādītājiem).

Citas ziņas

Lielākajai daļai uzņēmumu nav ideāla PR partnera

,18.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmēju vidū joprojām pieprasītākais sabiedrisko attiecību aģentūru sniegtais pakalpojums ir mediju attiecības, liecina www.7guru.lv veiktā aptauja par Ideālo sabiedrisko attiecību aģentūru rezultātiem. Aptaujas laikā arī noskaidrots, ka 64% aptaujāto pagaidām neesot atraduši savu ideālo sabiedrisko attiecību aģentūru.

Uzreiz pēc mediju attiecībām nākamais pieprasītākais sabiedrisko attiecību pakalpojums ir konsultāciju sniegšana un lobisms, kuriem seko pasākumu rīkošana, pētījumu veikšana, semināru un konferenču rīkošana.

Anna Jerofejeva, 7guru projektu vadītāja: "Latvijā joprojām pieprasītākais pakalpojums ir mediju attiecības, atstājot aiz sevis stratēģiskās konsultācijas, pasākumu rīkošanu, pētījumu veikšanu, sponsorēšanas pakalpojumus utt. Tai pat laikā, kā liecina aptaujas dati, ir pieaugusi izpratne par sabiedriskajām attiecībām kopumā un sabiedrisko aģentūru klienti visaugstāk novērtē PR konsultantu profesionalitāti. Tātad ir pieaugušas arī prasības pret šai jomā strādājošajiem."

Citas ziņas

Cenas veikalos augušas straujāk par PVN likmi

Madara Laicāne, kopā ar V. Lēvaldi, S. Igauni, L. Vaivari un J. Lasmani,06.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajā gadā vairāku preču un pakalpojumu cenas augušas straujāk, nekā palielinājies PNV, bet tirgotāji pagaidām kontrolēti netiek. Db jau rakstīja, ka no 1. janvāra precēm jāpiemēro jauna PVN pamatlikme - līdzšinējo 18 % vietā tā noteikta 21 %. Izmantojot jauno PVN likmi, tirgotāji pamanījušies cenas celt vairāk, nekā tās mainītos paaugstinātā PVN ietekmē, novēroja Db.

Vairāk kā 3%

Pirmajās jaungada dienās vairākos veikalos cenu zīmes plauktos bija palikušas vecās, taču kasē tās bija jau ar izmaiņām. Līdz ar to bija iespēja fiksēt katras preces konkrēto cenu kāpumu. Tā būvmateriālu veikalā DEPO Liepājā vidējais cenu kāpums, aprēķināja Db, ir ap 6 %. Piemēram, tualetes papīrs ZEWA Moll no 1.29 Ls kāpis līdz 1.36 Ls, lai gan PVN izmaiņas cenu paceltu tikai līdz 1.32 Ls. Līdzīgi rīkojušies arī pārtikas tirgotāji - tā veikalā Elvi kafijas Tchibo cena augusi no 1.86 līdz 1.92, par pusprocentu pārsniedzot PVN kāpumu, Kungu baltmaize no 0.54 uz 0.56, piena maisījums Aptamil no 8.87 līdz 9.31, aptuveni par procentu pārsniedzot PVN starpību.