Izdevniecības: tirgus pamazām atdzīvojas 

Reklāma drukātajos medijos nav mirusi, bet šobrīd pārdzīvo grūtākus laikus. Tāds ir galvenais secinājums pēc reklāmas aģentūras Omnicom Media Group direktora Henrija Bukava rosinātās diskusijas par pašreizējo situāciju reklāmas tirgū drukātajos medijos. Lielāko izdevniecību vadītāji uzskata, ka situācija pamazām sāk uzlaboties, bet neliela izaugsme būs vērojama tikai nākamgad. Preses izdevēju asociācijas vadītājs, izdevniecības Žurnāls Santa valdes priekšsēdētājs Ivars Zariņš domā, ka kritums vairs nav tik jūtams un situācija ir stabilizējusies. Tiesa, gan Zariņš, gan arī Izdevniecības Dienas mediji valdes priekšsēdētājs Gastons Neimanis domā, ka zemākais punkts nozarē varētu būt šā gada vasarā, kad tradicionāli lasītāju aktivitāte ir zemāka, nekā pavasarī un rudenī. Viņiem oponē Izdevniecības Lilita valdes priekšsēdētājs Aivars Rudzinskis, sakot, ka vasara nav tik briesmīgs periods un pludmales un atvaļinājumu laikā žurnāli pat tiek lasīti vairāk. Cerības vieš arī pasaulē notiekošais – kopš 2002. gada ASV kopējā žurnālu auditorija augusi par 12 % un lielākoties tas noticis uz jauniešu rēķina. Turklāt pērn šajā valstī žurnālu pārdots vairāk nekā līdz šim. Izdevniecības Rīgas Viļņi mārketinga direktore Antra Bork – Ržečicka norāda, ka šobrīd prese pozicionējas un vairs nav nepieciešami 252 mediji, lai sasniegtu reklāmas mērķi. Lai arī TV lepojas ar labiem reklāmas apjomu rādītājiem, izdevniecības Petit valdes loceklis Oļegs Grebņevs rosinā izvērtēt, kāda ir atdeve no TV reklāmām, jo bieži vien skatītāji to laikā iet dzert kafiju, apdarīt mājasdarbus vai pat ieiet dušā. Jau ziņots, ka pēc 2009. gada datiem reklāmas apjomu samazinājums žurnālos ir 63 %, bet laikrakstos – 57 % pret 2008. gadu.

Jaunākie komentāri