Jaunākais izdevums

Izstādē Motocikls 2015 līdzās jaunākajiem motociklu modeļiem slavas saulītē gozēsies skaistais un pamanāmais, pašmāju meistaru darinātais baltais gulbis – Harley Davidson motocikls vārdā Vaira, kam tagad mīļi pieglaužas skaists blakusvāģis Imants, informē BT1 pārstāve Inese Libere.

Spoži baltais dzelzs rumaks, kas viens no pirmajiem rotāts ar latvju rakstiem – Lielvārdes jostas elementiem, Rīgas panorāmu un nosaukts bijušās Latvijas prezidentes Vairas Vīķes-Freibergas vārdā, pirmoreiz tika prezentēts 2012. gadā. Tagad to ir papildinājis blakusvāģis, kas nodēvēts eksprezidentes dzīvesbiedra vārdā. Mocīti ir iemīļojuši ne tikai motobraucēji, šis skaistulis vienaldzīgu neatstāj nevienu.

«Kāds tur Raimonds, skaidrs, ka šeit jābūt Imantam, neviens cits te neiederas,» gardi nosmej motobraucējs un instruktors Uģis Spēlmanis, kura vadītā uzņēmuma Tanders paspārnē veikta spēkrata pārbūve. «Doma par blakusvāģi bija skaidra, tiklīdz dzima ideja par Vairu, taču tā realizācija ieilga, jo, kā vienmēr, uzradās neatliekami darbi,» teic motobraucējs.

Elegantais Imants ir līdz nepazīšanai pārbūvēts un uzlabots JAWA blakusvāģis. «No sākotnējā braucamā nav palicis gandrīz nekas, ja nu vienīgi sāni. Imants ir rotāts ar restaurētu senu saktu, kas ieskauj slīpētu dzintaru, turklāt tas ir pamatīgi uztūnots – ierīkota mūzika, atpakaļskata kamera un pat televizors, kur skatīties raidījumu Motociklisti,» smej Uģis Spēlmanis.

«Lai blakussēdētājam būtu arī ērta sēdēšana, tas aprīkots ar apsildāmu automašīnas sēdekli. Atšķirībā no citiem smukajiem, acīm nepierastajiem braucamajiem, kas vairāk taisīti šoviem, šim esam nedaudz uzlabojuši gaitas īpašības, lai droši var braukt pa mūsu ceļiem. Tīesa, lai blakusvāģis būtu pilnībā pabeigts, pietrūcis pavisam maz – vēl tikai nepieciešams rokturis un pārvalks, bet arī tas drīz būs,» stāsta motobraucējs.

No 27. līdz 29. martam Ķīpsalā vienlaikus notiks četras izstādes – Atpūta un sports 2015, Medības un makšķerēšana 2015, Motocikls 2015 un Baltic Boat Show 2015.

Finanses

Mainām Austrumāfrikas mobilitāti kilometru pa kilometram

Artūrs Čakars, Eleving Group korporatīvo attiecību direktors,10.12.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaugot pieprasījumam pēc pasākumiem, kas vērsti uz klimata pārmaiņu mazināšanu, Austrumāfrikas transporta nozare ir nonākusi pārmaiņu priekšā. Reģionā, kurā motocikli ir būtiska ikdienas sastāvdaļa, Eleving Group ir uzņēmusies vienu no vadošajām lomām, lai veicinātu pāreju uz zaļo mobilitāti, kas samazina vides piesārņojumu, rada nepārprotamus finansiālus ieguvumus motobraucējiem un arī stiprina vietējo ekonomiku.

Videi draudzīgāks veids, kā nodrošināt ekonomisko izaugsmi

Kenijā un Ugandā, kas ir Eleving Group Austrumāfrikas tirgi un kur motocikls ir nozīmīgs pārvietošanās un ienākumu gūšanas līdzeklis, ko primāri izmanto pašnodarbinātie un mazie uzņēmēji taksometru un piegādes jomā, esam nodrošinājuši finansējumu jau aptuveni 2000 elektriskajiem motocikliem ar vidējo aizdevuma apmēru aptuveni 1000 eiro.

Tā ir videi krietni draudzīgāka alternatīva, kas turklāt kļūst par arvien pieprasītāku un populārāku izvēli vietējo motobraucēju vidū. Kopš produkta ieviešanas 2022. gadā mūsu klienti ir nobraukuši jau vairāk nekā 10 miljonus kilometru, izmantojot tīru elektroenerģiju un tādējādi ietaupot CO₂ emisijas par vairāk nekā 300 tonnām. Tas ir apjoms, ko cilvēki būtu radījuši, pārvietojoties ar tradicionālajiem iekšdedzes motocikliem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot attīstību Eiropā un citviet pasaulē, taksometru izsaukšanas aplikācija Taxify kopš 2016. gada vidus pārliecinoši iekaro arī Āfrikas tirgu, ieviešot šajā reģionā arī iespēju pārvietoties ar motocikliem un auto rikšām, informē uzņēmumā.

Šobrīd pasažieru pārvadāšanas pakalpojumi igauņu radītajā Taxify platformā pieejami jau sešās Āfrikas valstīs – Ganā, Kenijā, Nigērijā, Dienvidāfrikas Republikā, Tanzānijā un Ugandā, un tā ir straujāk augošā kopbraušanas platforma šajā reģionā.

Ņemot vērā vietējo iedzīvotāju pārvietošanās paradumus un biežāk izmantotos transporta līdzekļus, uzņēmums aplikācijā ieviesis jaunu kategoriju, kurā līdzās vieglajām automašīnām šobrīd pieejami arī motocikli un auto rikšas, kas ir reģionā tradicionāli pārvietošanās līdzekļi. Jaunās transporta kategorijas būs pieejamas vairākās Austrumāfrikas pilsētās – ar motociklu taksometriem (vietējā valodā “boda boda”) turpmāk pārvietoties varēs Kampalas (Uganda) un Nairobi (Kenija) iedzīvotāji, savukārt Dar es Salaam (Tanzānija) pasažieriem tiks piedāvāta iespēja izsaukt auto rikšas (vietējā valodā “bajaji”).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas pašvaldībā izveidota darba grupa, kas izskatīs Latvijas Motoklubu asociācijas iesniegtos priekšlikumus un lems, vai veikt izmaiņas domes saistošajos noteikumos un motobraucējiem atcelt iebraukšanas maksu pilsētā, aģentūrai LETA pastāstīja pašvaldības pārstāve Zane Leite.

Kā aģentūrai LETA apstiprināja asociācijas vadītājs Aivars Freimanis jeb sabiedrībā plašāk pazīstams kā Frīdis, viņi domē iesnieguši oficiālu pieprasījumu atcelt motociklistiem un mopēdiem iebraukšanas maksu Jūrmalā. «Motocikli neaizņem vietu stāvvietās, ir daudz ekoloģiskāki, nerada sastrēgumus. Visā Eiropā, tostarp Latvijā, motocikli drīkst parkoties bez maksas jebkur, kur netraucē citiem iedzīvotājiem,» norādīja Frīdis.

Jūrmalā iebraukšanas maksa ir kā samaksa par to, ka stāvvietas pilsētā automašīnas var izmantot bez maksas, bet tā kā motociklistiem jebkurā gadījumā par stāvvietu nav jāmaksā, viņiem arī neesot pamata maksāt par iebraukšanu pilsētā.

Finanses

Iespējams, šī krīze nav tāda, kā visi iedomājas

Jānis Goldbergs,14.12.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no pēdējos gados straujāk augošajām kompānijām Austrumeiropā ir finanšu tehnoloģiju uzņēmums Eleving Group, kas darbojas 14 valstu tirgos trīs kontinentos un kuras galvenais birojs atrodas Rīgā.

Kā izdodas audzēt peļņas rādītājus par spīti pandēmijai un šā gada krīzei, Dienas Bizness jautāja Eleving Group valdes priekšsēdētājam Modestam Sudņum (Modestas Sudnius).

Jau pieejama informācija, ka esat viens no straujāk augošiem uzņēmumiem reģionā, esat gan Eiropas, gan citu kontinentu tirgos. Pastāstiet par Eleving Group, kas ir jūsu specializācija?

Eleving Group pirmsākumi meklējami Latvijā pirms nedaudz vairāk kā desmit gadiem, kad uzsākām lietotu automašīnu iegādes finansēšanu. Pamatideja bija palīdzēt cilvēkiem, kuriem nav iespējas saņemt kredītu bankā, kā arī veicināt tādu automašīnu iegādi, ko tradicionālās bankas nefinansē. Kā zinām, bankas labprātāk finansē jaunu automašīnu iegādi, tomēr ne visi tās var atļauties. Šo gadu laikā esam apguvuši daudzus pasaules tirgus un šobrīd pakalpojumus sniedzam ne vien Eiropā, bet arī tādās relatīvi eksotiskās valstīs kā Kenija, Uganda, Uzbekistāna u.c.

Foto

Papildināta - Policisti tiek pie 20 jauniem motocikliem

Dienas Bizness,14.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija ceturtdien prezentēja 20 jaunos trafarētos Yamaha motociklus, kas izgatavoti un aprīkoti īpaši policijas vajadzībām. Līdz ar šo ieguvumu, Valsts policijas rīcībā esošo motociklu skaits audzis līdz 44, informē Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļas Vecākā speciāliste Ilze Jurēvica.

Kā uzsver Valsts policijas priekšnieks Ints Ķuzis, jaunie motocikli ir daudz jaudīgāki par iepriekšējiem. Tie ir pilnībā aprīkoti ar ceļu policijai nepieciešamo ekipējumu – bākugunīm, speciālajiem skaņas signāliem, skaļruni. Motociklos iebūvēti arī video radari, dators un internets, lai ceļu policisti nekavējoties varētu pieslēgties pie datu bāzēm, kuras nepieciešamas ikdienas darbam.

No 20 jauniegūtajiem motocikliem 16 nodoti speciālo uzdevumu nodaļai, bet 4 Rīgas ceļu policijas bataljonam, lai ar tiem nodrošinātu amatpersonu pavadīšanu, taču ikdienā motociklus izmantos satiksmes uzraudzībā.

Motocikli tika iegādāti jau šī gada sākumā kopā ar 40 Opel Insignia markas automašīnām. Viena pilnībā aprīkota motocikla kopējās izmaksas sastāda teju 24,5 tūkstošus. Šajā summā ietverta arī to reģistrēšana CSDD un obligātā civiltiesiskā transportlīdzekļu apdrošināšana.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo reizi Jelgavas ceļu policisti saņēmuši četrus jaudīgus motociklus, ko tie izmantos satiksmes uzraudzībā, masu pasākumos, kā arī citiem uzdevumiem. Pieredze rāda, ka satiksmes dalībnieku respekts pret policistu uz motocikla ir lielāks, vēsta reģionālais portāls zz.diena.lv.

Policists Uldis Lācis, viens no četriem jelgavniekiem, kam uzticēti no Rīgas saņemtie motocikli, ar atslēgas puspagriezienu iedarbinājis vācu BMW 850, atceras jaunību, kad jau 16 gadu vecumā braucis ar čehu «Jawa».

«Šis motocikls, salīdzinot ar «javiņu», ir kā diena pret nakti,» secina policists. Dienesta motocikls ir gan ātrāks, gan ērtāks, tas arī vairāk tērē degvielu. Braucamais ir labi kopts, tādēļ nevar manīt, ka tas ražots 1997. gadā.

«Pamēģināju izbraukt uz ceļa – tūlīt jūt respektu no visiem braucējiem,» apmierināti saka U.Lācis. Viņam ir gadījies, ka nekaunīgi baikeri, pārsniedzot atļauto ātrumu, apdzen policijas auto. Turpretī, ieraugot policijas motociklu, ātrums tiekot samazināts.

Atpūta

FOTO: Aktīvās atpūtas un sporta izstādes norise Ķīpsalā

Zane Atlāce - Bistere,24.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Velosipēdi, motocikli, jahtas, laivas, preces sportam un tūrismam, makšķernieku un mednieku piederumi – šie un citi piedāvājumi aplūkojami aktīvās atpūtas un sporta izstādēs Atpūta un sports 2017, Medības un makšķerēšana 2017, Motocikls 2017 un Baltic Boat Show 2017, kas no 24. līdz 26.martam notiek Ķīpsalā, informē BT1.

Līdztekus izstādes ekspozīcijai, norisināsies arī Fitnesa dienas Ķīpsalā, kurās interesenti varēs apmeklēt lekcijas, kā arī piedalīties dažādos sporta klubu izmēģinājuma treniņos.

Teju 200 uzņēmumu no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Somijas, Nīderlandes, Lielbritānijas, Ķīnas un Vācijas apmeklētājiem prezentēs savus produktus.

DB Viedoklis

ASV un ES tarifu karš, kurā ir tikai zaudētāji

Rūta Kesnere - DB komentāru nodaļas redaktore,24.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no globālās dienaskārtības aktuālākajiem jautājumiem ir tirdzniecības karš starp ASV un ES, kas cita starpā ir visbūtiskākie sabiedrotie arī NATO aliansē. Kariņu iesāka ASV prezidents Donalds Tramps, paziņojot, ka viņa mērķis ir samazināt negodīgo tirdzniecības deficītu attiecībās ar ES, kas pašlaik ir 169 miljardu dolāru apmērā.

Jāpiezīmē, ka situāciju vēl vairāk saasina 2020. gadā gaidāmās ASV prezidenta vēlēšanas. Kā izteicies prominents ASV ekonomists Gerijs Hufbauers, Tramps no visas sirds tic, ka konfrontācija ar ārvalstīm nodrošinās viņam vēlētāju balsis. Jau šobrīd ASV ir noteikusi papildu tarifus ES dzelzs un alumīnija produktiem, uz ko mēs atbildējām ar tarifiem tādām ASV jutīgām precēm kā burbons, džinsi, motocikli u.c. Pašlaik aktuālākās domstarpības ir saistītas ar lidmašīnu ražotāju subsīdijām, kur Tramps uzskata, ka ES sniedz neatļautu atbalstu saviem aviācijas uzņēmumiem, kam ES savukārt nevēlas piekrist, norādot, ka ASV dara tieši to pašu. Līdz ar to Tramps gatavojas līdz novembrim izlemt, vai noteikt tarifus Eiropas autorūpniecības produkcijai, kā rezultātā varētu tikt apdraudēti 8,6% no eirozonas auto industrijas izlaides, kas nozīmētu ne tikai ienākumu samazināšanos, bet arī darba vietu skaita sarukšanu. No tā visvairāk ciestu ES lielākā ekonomika Vācija. Jau šajā vasarā Pasaules Tirdzniecības organizācija (PTO) skatīs ASV ierosināto lietu par bloka neatļautu atbalstu Francijā bāzētajai Airbus ražotnei, kā arī ES atbildes iesniegumu par neatļautām ASV subsīdijām savai Boeing ražotnei. Pagaidām vēl ir pāragri prognozēt, kāds būs PTO verdikts, taču nav izslēgts, ka neatkarīgi no tā D. Tramps no saviem uzstādījumiem par negodīgu pārējo pasauli, kas negodīgi izturas pret amerikāņiem, neatkāpsies. Tajā pašā laikā vairākas ES amatpersonas, kā raksta vietne politico. eu, uzskata, ka Trampa draudi par tarifiem ES autorūpniekiem ir sava veida šantāža, lai panāktu, ka tirdzniecības sarunās starp ASV un ES tiktu iekļauta arī lauksaimniecība. Te arī rādās zināma šķelšanās starp ES dalībvalstīm, jo Vācija, lai izbēgtu no tarifiem autorūpniekiem, būtu lauksaimnieku jautājumā gatava piekāpties ASV, par ko ne dzirdēt negrib Francija, kurai lauksaimniecības jautājums ir daudz prioritārāks par tarifiem autorūpniecībai. Protams, ka tirdzniecības un tarifu karš nenāk par labu nedz ASV, nedz ES ekonomikām, tas nozīmē saspīlējumu ne tikai ekonomiskajās, bet arī politiskajās attiecībās. Turklāt, kā norāda politico.eu, kārtējās stiprās vācu sievietes (pēc analoģijas ar Angelu Merkeli) iecelšana EK prezidentes amatā nekādi nesekmēs ciešāku saišu izveidošanu ar Trampa administrāciju. Turklāt Urzula fon der Leiene ir bijusi Vācijas aizsardzības ministre, un Tramps atkārtoti ir pārmetis Vācijai, ka tā pārāk maz līdzekļu tērē aizsardzībai. Tā ka ES un ASV attiecībās nav gaidāmas vieglas dienas, kas dzīvi neatvieglo arī Latvijai, jo gan ES, gan ASV vienlīdz lielā mērā ir mūsu drošības garanti.

Auto

Latvijā 10 mēnešos pirmreizējā reģistrācija veikta par 10,3% vairāk vieglo automašīnu

LETA,06.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šogad 10 mēnešos pirmreizējā reģistrācija veikta 57 124 vieglajām automašīnām, kas ir par 10,3% vairāk nekā attiecīgajā laikā pērn, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) apkopotā informācija.

2017.gada 10 mēnešos iegrāmatoti arī 7170 kravas auto, kas ir par 1,1% vairāk, 316 autobusi, kas ir par 22,5% vairāk, kā arī 2446 motocikli un tricikli, kas ir pieaugums par 9,4%.

Tāpat reģistrēti 1777 mopēdi, kas ir par 15,6% vairāk, 163 kvadricikli, kas ir par 22% mazāk, kā arī 5625 piekabes un puspiekabes, kas ir par 13,3% vairāk.

Kopumā šogad 10 mēnešos reģistrēts 74 621 transportlīdzeklis, kas ir par 9,6% vairāk nekā gadu iepriekš.

Latvijā pērn pirmreizējā reģistrācija veikta 60 625 vieglajām automašīnām, kas ir par 4,9% mazāk nekā 2015.gadā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pirmreizējā reģistrācija šogad pirmajos piecos mēnešos veikta 19 418 vieglajām automašīnām, kas ir par 30,7% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) apkopotā informācija.

Tāpat 2020.gada pirmajos piecos mēnešos Latvijā pirmreizēji reģistrētas 2699 kravas automašīnas, kas ir par 31,7% mazāk nekā gadu iepriekš, 134 autobusi, kas ir par 7,6% mazāk, un 1537 motocikli un tricikli, kas ir par 20,4% mazāk nekā pērn attiecīgajā periodā.

Gada pirmajos piecos mēnešos pirmreizēji reģistrēti arī 710 mopēdu, kas ir par 5,6% vairāk, 96 kvadracikli, kas ir par 1% mazāk, un 2677 piekabes un puspiekabes, kas ir par 22% mazāk nekā pērn attiecīgajā periodā.

Tādējādi 2020.gada pirmajos piecos mēnešos Latvijā kopumā pirmo reizi reģistrēts 27 271 transportlīdzeklis, kas ir par 28,7% mazāk nekā pērn attiecīgajā periodā.

Latvijā 2019.gadā pirmreizējā reģistrācija tika veikta kopumā 91 006 transportlīdzekļiem, kas ir par 1,1% vairāk nekā gadu iepriekš, tostarp 68 074 vieglajām automašīnām.

Finanses

Saistībā ar iespējamu 14 miljonu eiro PVN krāpšanu shēmu kratīšanas veiktas Čehijā un Latvijā

LETA,06.03.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā un Čehijā veiktas kratīšanas saistībā ar Eiropas tiesībsargājošās institūcijas izmeklēšanu par iespējamu pievienotā vērtības nodokļa (PVN) krāpšanas shēmu 14 miljonu eiro vērtībā, izmantojot lietotu mobilo telefonu importu no ASV un vairākām valstīm ārpus Eiropas Savienības (ES).

Eiropas Prokuratūru (EPPO) paziņoja, ka pēc kratīšanām Čehijā un Latvijā ir aizturētas piecas personas. Trīs no aizdomās turamajiem aizturēti Latvijā, un turpinās trīs Latvijas pilsoņu izdošanas process Čehijai, informēja EPPO, piebilstot, ka viena persona tika aizturēta Čehijā.

Varasiestādes uzskata, ka aizdomās turētie krāpnieciski piemēroja samazinātu PVN likmi mobilajiem telefoniem, kas importēti no ASV un citām valstīm ārpus ES, nepatiesi apgalvojot, ka ierīču izcelsme ir ES, tādējādi nelikumīgi gūstot labumu no ES PVN peļņas daļas shēmas, kas paredz nodokļu atvieglojumus tikai precēm, kuras jau tikušas pārdotas bloka teritorijā.

Saskaņā ar ES tiesību aktiem mazumtirgotāji var piemērot peļņas daļas nodokļa shēmu, pārdodot lietotas preces, kas iegādātas no privātpersonām ES vai no pārdevējiem, kuri jau ir samaksājuši PVN pilnā apmērā. Šādos gadījumos tālākpārdevējs maksā PVN tikai par peļņas normu - starpību starp pirkuma cenu un tālākpārdošanas cenu -, nevis par pilnu preces pārdošanas cenu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gadalaika maiņu Latvijā mēs uztveram kā pašsaprotamu parādību. Bieži vien divu nedēļu laikā gaisa temperatūras svārstības var sasniegt 15 grādus pēc Celsija, atvasaru nomaina pirmais sniegs, piejūras klimatu nomaina tropu karstums un tamlīdzīgi. Gadalaiku maiņas ir četras, tomēr ziemas atnākšanu visbiežāk pavada vairāk rūpju nekā citas gadalaiku maiņas. Latvijā strādājošie apdrošinātāji visvairāk rūpējas par autotransporta, personu veselības un īpašuma drošību. Katrā no šiem apdrošināšanas veidiem ziemas atnākšana ievieš korekcijas.

Saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumiem no l. decembra līdz l. martam transportlīdzekļi, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas, kā arī to piekabes jāaprīko ar ziemas riepām. Minimālais riepu protektora dziļums mērīšanas zonā – 4 mm (1).

Pieredzējuši autovadītāji jau laicīgi nomaina riepas, pārbauda akumulatora bateriju, logu tīrītājus, uzpilda neaizsalstošu logu tīrīšanas šķidrumu utml. Uz autoceļiem samazinās vidējais kustības ātrums, arī autobraucēju kļūst mazāk. Gandrīz pilnībā nav vairs redzami motorolleri un motocikli uz autoceļiem. CSDD ir paredzējusi iespēju pārtraukt jebkura transporta līdzekļu reģistrāciju uz laiku (2).

Auto

Latvijā pērn pirmreizējā reģistrācija veikta par 12,3% vairāk vieglo automašīnu

LETA,02.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pagājušajā gadā pirmreizējā reģistrācija veikta 68 081 vieglajai automašīnai, kas ir par 12,3% vairāk nekā 2016.gadā, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) apkopotā informācija.

Pērn iegrāmatoti arī 8897 kravas auto, kas ir par 2,7% vairāk, 336 autobusi, kas ir par 27,3% vairāk, kā arī 2589 motocikli un tricikli, kas ir par 9,5% vairāk nekā 2016.gadā.

Tāpat reģistrēti 2217 mopēdi, kas ir par 37,6% vairāk, 188 kvadracikli, kas ir par 23,8% mazāk, kā arī 6648 piekabes un puspiekabes, kas ir par 14,3% vairāk nekā 2016.gadā.

Pērn kopumā reģistrēti 90 334 transportlīdzekļi, kas ir par gandrīz 13,4% vairāk nekā 2016.gadā.

Latvijā 2016.gadā reģistrēti 79 677 transportlīdzekļi, kas ir par 4,1% mazāk nekā gadu iepriekš.

Auto

Pirmreizējā reģistrācija septiņos mēnešos Latvijā veikta par 24% mazāk vieglo automašīnu

LETA,03.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pirmreizējā reģistrācija šogad septiņos mēnešos veikta 30 703 vieglajām automašīnām, kas ir par 24% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) apkopotā informācija.

Tāpat 2020.gada septiņos mēnešos Latvijā pirmreizēji reģistrētas 3926 kravas automašīnas, kas ir par 28,9% mazāk nekā gadu iepriekš, 152 autobusi, kas ir par 20,8% mazāk, un 2685 motocikli un tricikli, kas ir par 7,5% mazāk nekā pērn attiecīgajā periodā. Septiņos mēnešos pirmreizēji reģistrēti arī 1179 mopēdi, kas ir par 2% vairāk, 142 kvadracikli, kas ir par 10,1% vairāk, un 4308 piekabes un puspiekabes, kas ir par 11,3% mazāk nekā pērn attiecīgajā periodā.

Tādējādi 2020.gada septiņos mēnešos Latvijā kopumā pirmo reizi reģistrēti 43 095 transportlīdzekļi, kas ir par 21,8% mazāk nekā pērn attiecīgajā periodā.

Latvijā 2019.gadā pirmreizējā reģistrācija tika veikta kopumā 91 006 transportlīdzekļiem, kas ir par 1,1% vairāk nekā gadu iepriekš, tostarp 68 074 vieglajām automašīnām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai radītu veiksmīgu biznesu, uzņēmējam ir jāapzinās tirgus vajadzības un iespējas, spriež Vilmārs Vjakse, kafijas uzņēmuma Rocket Bean vadītājs.

Ne vienmēr tas produkts vai pakalpojums, kas tev, kā indivīdam, šķiet ļoti labs un vajadzīgs, būs nepieciešams arī citiem, tāpēc produktu vai pakalpojumu definēšana spēlē lielu lomu biznesa attīstības ceļa sākumā, domā V.Vjakse. Pēc tam viens no svarīgākajiem faktoriem savukārt ir cilvēki, kā arī tas, cik veiksmīgi vadītājs spēj konkrēto biznesa ideju pārdot savai komandai, lai viņi strādātu ar lielu degsmi un motivāciju, pārliecināts ir Rocket Bean vadītājs. Viņš uzskata, ka līderim ir jāiedvesmo savi darbinieki un jāļauj viņiem būt daļai no kaut kā lielāka. Ik gadu es savai komandai izvirzu vadmotīvu, kā mēs strādājam - pēdējos gados aktīvi postulējam, ka mums savā starpā ir jābūvē tilti, nevis sienas, jo viens cilvēks nav cīnītājs.

Auto

Ar Āboltiņas vīru saistīts uzņēmums smeļ miljonus valsts iepirkumos

Dienas Bizness,09.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Rīgas apkaimē jūs apturēs ceļu policists, iespējams, viņš patrulēšanas vietā būs nokļuvis ar kādu no 40 jaunajiem, glaunajiem automobiļiem Opel Insignia, taču mugurā būs par paša naudu pirktas bikses, jaka, ziemas apavi vai pat uzpleči. Tik absurda situācija ar iepirkumiem izveidojusies Valsts policijā (VP). Skaļi runāt par to uzdrošinās vien retais likumsargs, un arī aiz lepnās Opel Insignia spēkratu publiskās demonstrēšanas janvāra pirmajā nedēļā dažas lietas palika nepateiktas, piektdien raksta laikraksts Diena.

VP lielapjoma iepirkumā laurus jau otro reizi plūc SIA Auto Blitz - vairāk nekā puse tās kapitāldaļu pieder a/s Mūsa Motors Grupa. Šī uzņēmuma padomes priekšsēdētāja vietnieks ir Saeimas deputātes, varas partijas Vienotība valdes priekšsēdētājas Solvitas Āboltiņas vīrs Jānis Āboltiņš. Iepirkumu uzraudzības biroja dati rāda, ka Opel dīleris SIA Auto Blitz trijos darbības gados pamanījies ar savas pārstāvētās markas automobiļiem apgādāt ne vienu vien valsts iestādi, tiekot pie vairākiem miljoniem eiro. Lauvas tiesa nopelnīta tieši Iekšlietu ministrijas iepirkumos. Šo jomu jau vairāk nekā trīs gadus pārrauga Rihards Kozlovskis, kurš pēc Reformu partijas kraha pievienojās Vienotībai.

Citas ziņas

Žurnāla Dienas Bizness izdevums #36

DB,15.09.2020

Dalies ar šo rakstu

Statistikas dati rāda, ka krīzes laikā ir samazinājies nodarbināto atalgojums un tas ir noticis privātajā sektorā.

No iepriekšējās krīzes parauga – brīdī, kad apstājās ekonomika privātajā sektorā, nekas cits neatlika, kā samazināt algas un atlaist darbiniekus valsts sektorā.

Lasi žurnāla "Dienas Bizness" 15. septembra numurā:

  • viedokļi - ko valsts var darīt efektīvāk, gudrāk, savādāk, mazāk vai nemaz
  • aktuāli – sagaidāmi skaļi procesi OIK lietās
  • tēma - "Dienas Bizness salīdzina" atalgojumu valsts pārvaldē un privātajā sektorā
  • likumdošana - akcionāru karu izbeigšanai nepieciešams kapitālais remonts
  • ārpolitika - kas būs, ja ASV paralizēs politiskā krīze
  • mazumtirdzniecība - turpina iepirkties, bet dara to citādi
  • biznesa psiholoģija - vadītājs birojā un darbinieki attālināti?
  • dzīvesstils – radoša digitālā satura mārketinga aģentūras "New Black" dibinātāja Artūra Medņa un dzīvesbiedres Ilzes Mednes kaislība - motocikli
  • brīvdienu ceļvedis - Brigita Bula, "Brigita Bula arhitekti" vadošā arhitekte

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reaģējot uz ASV noteiktajiem muitas tarifiem tērauda un alumīnija importam, Eiropas Savienība (ES) plāno noteikt muitas tarifus ASV preču importam līdz pat 25% apmērā, taču negrasās tos piemērot burbonam, lai pasargātu Eiropas vīnu un stipro alkoholisko dzērienu ražotājus no iespējamiem Savienoto Valstu pretpasākumiem, liecina ziņu aģentūras AFP rīcībā nonākušais dokuments.

Sarakstā ar ASV precēm, kam plānots noteikt muitas tarifus, iekļautas sojas pupiņas, mājputnu gaļa, rīsi, saldā kukurūza, augļi un rieksti, kokmateriāli, motocikli, plastmasa, tekstilizstrādājumi, elektroiekārtām, kosmētikas un citi skaistumkopšanas līdzekļi.

Taču šajā sarakstā neatrodas burbons, Briselei pakļaujoties Francijas un Itālijas lielāko vīna eksportētāju prasībām, ņemot vērā ASV prezidenta Donalda Trampa draudus noteikt 200% muitas tarifus vīnam, šampanietim un citiem alkoholiskajiem dzērieniem no ES, ja ES noteiktu ievedmuitas tarifu burbonam.

Šis saraksts nosūtīts ES dalībvalstu pārstāvjiem pirms trešdien gaidāmā balsojuma.

Brisele līdz šim ir atteikusies atbildēt uz ASV noteiktajiem 20% muitas tarifiem preču importam no ES, bloka dalībvalstīm aicinot sarunu ceļā novērst pilna apmēra tirdzniecības karu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrā Mols šodien paziņoti pretendenti uz titulu Latvijas Gada Motocikls 2015, informē pasākuma rīkotāji.

Tirdzniecības centrā apskatāmi gan motocikli, gan izstāde, kurā varēs izpētīt, kādu apģērbu vilkt, braucot gan ar čoperi un baiku, gan tūrisma braucienā vai piedzīvojumu meklējumos. Apskatei pieejama gleznu galerija un juveliera Oļega Auzera sudrabā kaltā Mola ceļojošā balva Latvijas gada motocikls.

Dzīvesstils

Lētie ķīniešu motocikli no tirgus izēd Vespa motorollerus

Laura Mazbērziņa,09.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pakistānā Vespa fani cīnās, lai atrastu rezerves daļas, saglabātu vai atjaunotu savus motorollerus.

Pakistānā šobrīd lielu popularitāti iemantojuši lētie, Ķīnā ražotie motocikli, tomēr valstī joprojām ir entuziasti, kuri cenšas saglabāt savus itāļu zīmola Vespa motorollerus, par spīti rezerves daļu un profesionālu mehāniķu trūkumam.

Itālijas kompānijas Piaggio ražotie Vespa motorolleri pagājušā gadsimta sešdesmitajos un septiņdesmitajos gados valstī bija statusa simbols, jo tikai turīgākie varēja atļauties tos importēt no Eiropas. Tomēr mūsdienās viss strauji ir mainījies, lētajai masveida produkcijai iekarojot šīs valsts tirgu.

Fotogrāfijas skatiet galerijā!

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad globālā pandēmija otrajā plānā aizbīdījusi lielvalstu tirdzniecības kariņus. Nupat gan Pasaules Tirdzniecības organizācija lēmusi, ka Eiropas Savienība (ES) ASV varēs noteikt papildu tarifus attiecībā uz tās eksportu četru miljardu ASV dolāru vērtībā, Reuters ziņojušas šim darījumam pietuvinātas personas.

Katrā ziņā, neskatoties uz milzīgajiem izaicinājumiem ekonomikai, izskatās, ka ASV un Eiropa tirdzniecības ziņā ir gatavas viena otrai likt papildu barjeras.

Dots pret dotu

Abu reģionu tirdzniecības strīds saasinājās pēc tam, kad 2018. gadā ASV lēma noteikt tarifus ES alumīnijam un tēraudam. Eiropa uz to savukārt atbildēja ar tarifiem vairākiem ASV ražojumiem, piemēram, skarti tika Harley-Davidson motocikli un Levi Strauss & Co džinsi.Tāpat pirms laika (2019. gada rudenī) ASV sankcijas skāra Eiropas preces 7,5 miljardu ASV dolāru apmērā (gadā). ES šāds “sods” tika noteikts kā adekvāts saistībā ar reģiona nelegālo finansiālo palīdzību Francijas lidaparātu ražotājam Airbus. Eiropa ASV atbildi parādā nepalika un norādīja, ka gluži “tīras” nav arī ASV nodokļu atvieglojumu iniciatīvas Boeing. Attiecīgi nu ar Pasaules Tirdzniecības organizācijas svētību sperta minētā atbilde agrākajiem ASV tarifiem saistībā ar Airbus-Boeing “sāgu”.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV prezidents Donalds Tramps trešdien paziņojis, ka uz 90 dienām atliek paaugstināto muitas tarifu ieviešanu.

Visām valstīm, izņemot Ķīnu, tiek noteikta 10% liela pamatlikme.

"Pamatojoties uz Ķīnas izrādīto cieņas trūkumu pret pasaules tirgiem, es attiecīgi faktiski nekavējoties paaugstinu Amerikas Savienoto Valstu piemēroto tarifu Ķīnai līdz 125%," paša sociālās saziņas vietnē "Truth Social" raksta Tramps.

Tikai dažas stundas iepriekš Tramps paziņoja par 104% likmes piemērošanu importam no Ķīnas. Pekina uz to reaģēja, piemērojot importam no ASV 84% likmi.

Baltā nama saimnieks norādīja, ka vairāk nekā 75 valstis līgušas uzsākt sarunas un ka viņš devis rīkojumu ieturēt 90 dienas ilgu "pauzi" un šī perioda laikā "faktiski tūlītēji" muitas likmi samazināt līdz 10%.

Citas ziņas

Papildinātas prasības CSDD reģistrējamajiem mazizmēra kuģošanas līdzekļiem

Dienas Bizness,14.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 14.aprīlī, valdība apstiprināja grozījumus Ministru kabineta (MK) noteikumos, kas precizē prasības VAS Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD) reģistrējamiem mazizmēra kuģošanas līdzekļiem un to īpašniekiem.

Eiropas Savienības (ES) tiesību akti nosaka, ka mazizmēra kuģošanas līdzekļiem ir jābūt marķētam ar CE marķējumu. Tas apliecina, ka ES tirgū piedāvātie atpūtas kuģi, ūdens motocikli vai to motori atbilst visām drošības pamatprasībām.

Šobrīd, veicot kuģošanas līdzekļu un to motoru reģistrāciju, noteikumos nav noteiktas prasības pārbaudīt, vai attiecīgie ražojumi ir marķēti ar CE marķējumu, kas savukārt veicina neatbilstošu produktu nokļūšanu pie patērētāja, kā arī veicina negodīgu konkurenci iekšējā tirgū.

MK apstiprinātie grozījumi MK noteikumos Nr.213 Ceļu satiksmes drošības direkcijā reģistrējamo kuģošanas līdzekļu reģistrācijas kārtība paredz ieviest normu, ka CSDD nereģistrē tādus atpūtas kuģus, to motorus un ūdensmotociklus, kuriem nav veikta atbilstības novērtēšanas procedūra un kuri nav marķēti ar CE marķējumu, tādējādi nepieļaujot neatbilstošu produktu nokļūšanu pie patērētāja, kā arī aizsargājot ES tirgu.

Apdrošināšana

Neapdrošināti mazlitrāžas motocikli vai mopēdi avārijas izraisa visbiežāk

Zane Atlāce - Bistere,30.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp visiem neapdrošinātajiem mototransportlīdzekļiem, ar kuriem izraisīti ceļu satiksmes negadījumi (CSNg), pārliecinoši dominē mazlitrāžas (līdz 50 cm3) spēkrati, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā statistika par 2013. – 2017.gadu.

No pēdējos piecos gados notikušajiem 102 gadījumiem, ko izraisījuši neapdrošināti mototransportlīdzekļi, lielākajā daļā (54,9%) vainojami mazlitrāžas motocikli vai mopēdi. «Šī ir ļoti svarīga atziņa, kas apliecina, ka daudzu mazlitrāžas mototransportlīdzekļu vadītāji joprojām aizmirst, nezina vai ļaunprātīgi ignorē to, ka kopš 2011.gada arī šādiem spēkratiem jāiegādājas OCTA,» skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

2017.gadā ar neapdrošinātu mototransportlīdzekli kopumā izraisīti 25 negadījumi, kas ir otrs lielākais skaits pēdējo piecu gadu laikā. «Lai arī kopējais CSNg skaits, kuru izraisītājs bijis motocikla vai mopēda vadītājs, pēdējos gados samazinās, tomēr joprojām, īpaši motosezonas sākumā, novērojam motobraucēju vieglprātību attiecībā uz savas atbildības apdrošināšanu,» skaidro J.Abāšins, piebilstot, ka šogad (līdz 25.aprīlim) jau reģistrēti 4 CSNg, ko izraisījis neapdrošināts mototransportlīdzeklis.

Auto

Lauksaimniecībā nopelnīto iegulda ekskluzīvos spēkratos

Monta Šķupele,27.11.2020

Dalies ar šo rakstu

Foto: Ritvars Skuja/Dienas Bizness

Lauksaimnieks, miljonārs Arnis Vējš Bauskas novadā izveidojis seno un ekskluzīvo spēkratu kolekciju. Auto skaits un vērtība ar katru gadu pieaug.

Kā stāsta kolekcijas īpašnieks, automašīnu vērtība ir nenosakāma, jo tā pieaug ar katru dienu arvien vairāk un mērāma vairākos miljonos eiro. “Ja kāds man jautā, cik konkrētā automašīna ir vērta, tad es varu pateikt, par cik to iegādājos, bet to, par cik šodien var pārdot, aptuveni nojaušu. Faktiskā vērtība ir tāda, par kuru var auto pārdot. Izveidojot šo kolekciju, man nav bijis mērķis ar to pelnīt, izveidot biznesa plānu – nopirkt, atsvaidzināt un pārdot tālāk. No šīs kolekcijas neviena automašīna nav pārdota, un, kamēr es te būšu, tikmēr nekas netiks pārdots. Tiks tikai papildināts,” stāsta A. Vējš.

Seno un ekskluzīvo spēkratu kolekcija Bauskas novada Uzvarā sākusi veidoties 1975. gadā līdz ar visa kompleksa attīstību. Atpūtas kompleksa Miķelis teritorijā, pateicoties tā īpašnieka A. Vēja iniciatīvai, izveidota apkārtnei tipiska, senlaicīga zemnieku sēta, kā arī restorāns un viesnīca, bet visam pamatā ir lielā mamma – uzņēmums SIA Uzvara-lauks. Graudkopībā nopelnītā nauda palīdz šo kompleksu apgūt, uzturēt un attīstīt. Pirmais auto, kuru A. Vējš iegādājās kolekcijai pirms vairāk nekā 26 gadiem, bija Moskvičs Kārlītis, kuru viņš iedeva saviem draugiem, lai restaurē. Tas bija viņa pirmais pienesums auto muzejam. Šobrīd auto kolekcijā ir aptuveni 100 spēkratu, tajā skaitā arī traktori un motocikli, un kolekcija ar katru dienu ir augusi, papildinoties ar ļoti vērtīgiem eksemplāriem. “Principā, ja kaut kas man šķiet interesants, par saprātīgu cenu un ir apstākļi, ka varam iegādāties, tad iegādājos,” atklāj A. Vējš.