Jaunākais izdevums

No šīs ceturtdienas līdz svētdienai izstādē MĀJA.DZĪVOKLIS 2007 varēs apskatīt Latvijā radītu un ražotu mobilo māju projektu Easyhouse, informēja projekta idejas autori. Mājas platību esot iespējams arvien paplašināt, līdzīgi kā darbojoties ar konstruktoru Lego.

Easyhouse valdes priekšsēdētāja Dace Blanka: „Kā mums radās ideja, realizēt šādu projektu? Sarunās ar draugiem un paziņām par viņu plāniem būvēt savu māju, parasti dzirdējām sekojošus argumentus par sliktu sava sapņa realizēšanai – liels laika patēriņš projektēšanā un dažādu dokumentu saskaņošanas procesā; ieguldītie naudas līdzekļi ne vienmēr atsver rezultātu; ir situācijas, kad sākotnēji nepieciešama māja ar daudz mazāku platību, taču gribētos, lai laika gaitā to būtu iespējams paplašināt. Arī mums, ideju autoriem, ir kopīgs zemes gabals pie ezera un – līdzīgas problēmas kā draugiem. Savulaik ilgi meklējām, bet tā arī nevarējām atrast iespēju Latvijā ātri un vienkārši iegādāties gaumīgu māju. Uzklausot draugu viedokļus, kā arī ņemot vērā savu pieredzi, mums radās ideja – radīt mobilo māju projektu Easyhouse.”

Mobilo māju moduļi tiek atvesti norādītajā vietā un uzstādīti gatavā veidā. Laika gaitā cilvēks var izvēlēties papildus moduļus, tādejādi paplašinot mājas platību līdzīgi kā Lego.

Easyhouse mobilo māju projektus izstrādājuši Latvijas arhitekti, savukārt ideju realizējusi trīs draugu – uzņēmēju komanda.

Māju cenas var skatīt, klikšķinot šeit.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Billundā atvērta jaunā LEGO māja

Lelde Petrāne,17.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Billundā, Dānijā durvis vērusi jaunā LEGO māja. Tās platība ir 12 000 kvadrātmetru. Māja darbosies visu gadu.

Zīmola nama būvniecība Billundā, kas ir LEGO dzimtene, aizņēmusi četrus gadus. Tā iecerēta kā vieta, kurā visu vecumu LEGO fani var gūt iedvesmu rotaļām ar ikoniskajiem klucīšiem.

LEGO mājas «sirdī» ir pieredzes zonas. Tur var atrast divas izstāžu zonas un četras rotaļu vietas. Zonas balstās uz četrām dažādām krāsām, no kurām katra simbolizē īpašu spēles un mācīšanās aspektu. Sarkanā ir radošās prasmes, zilā ir izziņas prasmes, zaļā ir sociālās prasmes un dzeltenā ir emocionālās prasmes.

Visas aktivitātes mājā ir saistītas ar LEGO filozofiju, ka mācīšanās caur spēlēm veicina inovācijas un radošumu. Jebkam, kas tiek darīts LEGO mājā, ir saistība ar rotaļāšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lego ir iekarojis savu vietu vēsturē kā viena no pasaulē populārākajām rotaļlietām un šodien, 28. janvārī, aprit 50 gadi kopš pirmo reizi tika radīti šie plastmasas klucīši, ziņo The Sun.

Lai nosvinētu 50 gadu jubileju, rotaļlietu ražotājs plāno rīkot vairākas starptautiskas sacensības, ieskaitot pasaulē garākā Lego torņa būvēšanu.

2004. gada oktobrī Lego vadības grožus pārņēma kompānijas tagadējais vadītājs Jurgens Vigs Knudstorps (Jørgen Vig Knudstorp). Tajā laikā industrijas pārstāvji uzskatīja, ka Lego ir miris, jo kompānija uzrādīja tās vēsturē lielākos zaudējumus.

Tagad Lego ir atgriezies uz peļņas ceļa un tiek sagaidīts, ka 2007. gada finanšu rādītāji būs vieni no labākajiem šajā tirgū, norāda laikraksts Telegraph.

2004. gadu Lego beidza ar 1,9 miljardu Dānijas kronu (DKK) jeb 179,17 miljonu LVL lieliem zaudējumiem. Taču jau 2006. gadu kompānija beidza ar 1,43 miljardu DKK (134,85 miljonu LVL) peļņu. Pašreiz pieejamie dati liecina, ka 2007. gadā peļņa būs vēl lielāka. Lielbritānijā 2007. gadā Lego pārdošanas apjomi palielinājušies par 24%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais rotaļlietu ražotājs Lego paziņojis, ka paplašinās trīs savas ražotnes, lai spētu apmierināt augošo pieprasījumu pēc krāsainajiem klucīšiem, raksta Bloomberg.

Kopējais uzņēmuma paplašināšanās plāns līdz 2022. gadam paredz trīsciparu miljonu eiro lielu skaitli, ko konkrēti uzņēmums nemin.

Lego savu rūpnīcu Meksikā paplašinās par 3000 darbiniekiem. Tāpat Lego investēs arī Ungārijas rūpnīcā, palielinot darbinieku skaitu par 150, taču līdz 2020. gadam – par aptuveni 1600, ņemot vērā pārdošanas apjomu izmaiņas. Investīcijas paredzētas arī Dānijas, Billunda ražotnē.

Lai iekarotu Āzijas tirgus, uzņēmums būvē ražotni Ķīnā.

Db.lv jau rakstīja, ka 2014. gadā Lego pārspējis Mattel, iegūstot pasaulē lielākās rotaļlietu kompānijas titulu, iepriecinājis pasaules bērnus ar Lego filmu, kā arī kļuvis par pasaulē spēcīgāko zīmolu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rotaļlietu ražotājam LEGO, kas ir pazīstams ar saviem plastmasas klucīšiem, nav atļauts reģistrēt vienu no tiem kā preču zīmi, nolēmusi Eiropas Kopienu Tiesa, ziņo CNN.

Dānijas kompānija konstruktora klucīti kā telpisku Kopienas preču zīmi reģistrēja 1999.gadā izmantošanai visā Eiropas Savienībā.

Taču Kanādas rotaļlietu ražotājs Mega Brands, kas ražo līdzīgus plastmasas klucīšus, uzskatīja, ka LEGO pārkāpj preču zīmju tiesību aktus, un Eiropas Kopienu Tiesa Luksemburgā tagad lēmusi par labu Mega Brands.

LEGO nav citas izvēles kā vien pildīt tiesas lēmumu, sacījis LEGO Intelektuālā īpašuma nodaļas vadītājs Peters Kjaers (Peter Kjaer). Lēmums nav pārsūdzams.

Jautājums bija par to, vai slavenajam LEGO klucītim ir tehniska funkcija. Eiropas tiesību akti nosaka, ka kompānijas kā preču zīmes var reģistrēt grafiskus attēlus, piemēram, vārdus, dizainu, to preču un iepakojuma formu, bet produkta formas reģistrēšana, ja šī forma ir nepieciešama, lai sasniegtu tehnisku rezultātu, nav atļauta, norādījusi tiesa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rotaļlietu ražotājs "Lego" no 2021. gada sāks plastmasas iepakojumu aizstāt ar papīra maisiņiem, ziņo "BBC"."Lego" uz šādu soli pamudinājušas bērnu vēstules, kurās lūgts atteikties no vienreizējas lietošanas plastmasas maisiņiem.

Uzņēmums paziņojis, ka trīs gadu laikā ieguldīs līdz 400 miljoniem ASV dolāru, lai uzlabotu savu sniegumu ilgtspējības jomā.

Kā zināms, arī "Lego" klucīši ir ražoti no plastmasas, tāpēc uzņēmums šobrīd pēta alternatīvus materiālus.

"Mēs esam saņēmuši daudzas bērnu vēstules par vides jautājumiem, lūdzot atteikties no vienreiz lietojama plastmasas iepakojuma. Mēs jau kādu laiku esam pētījuši alternatīvas, un bērnu iniciatīva iedvesmoja mūs sākt veikt izmaiņas," sacījis "Lego" grupas vadītājs Nīls Kristiansens.

No nākamā gada rotaļlietu uzņēmums kā iepakojumu sāks ieviest pārstrādājamus papīra maisiņus, kurus sertificējusi Meža uzraudzības padome. Tā ir daļa no "Lego" mērķa padarīt visu iepakojumu ilgtspējīgu līdz 2025. gada beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Raksta galerijā aplūkojamas fotogrāfijas, kas uzņemtas pasaulē populārā rotaļlietu zīmola Lego rūpnīcā Ķīnas Džedzjanas provincē.

Ķīnas Lego rūpnīca Jiaxingā, kas ir pirmā Lego rūpnīca Āzijā, darbību sāka 2016. gada beigās.

Tās platība ir 165 000 kvadrātmetru. Rūpnīcā strādā 1200 darbinieki.

LASI ARĪ:

Billundā top jauns rotaļlietu ražotāja Lego projekts

Lego ir lielāko peļņu nesošais rotaļlietu ražotājs pasaulē

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārā raidījuma Top Gear (Gāzi grīdā!) vadītājs Džeimss Mejs (James May) meklē brīvprātīgos, kas palīdzētu viņam no Lego klucīšiem uzcelt māju, ziņo BBC.

Turklāt pēc mājas būvniecības pabeigšanas Dž. Mejs tajā apsolījis arī dažas dienas padzīvot.

Mājas būvniecības vietā esot nogādāti vairāk nekā trīs miljoni Lego klucīšu, tomēr Dž. Mejs neesot pārliecināts, vai ar tiem pietiks, lai iecerēto īstenotu, tādēļ viņš aicinājis tos, kuriem ir kādi lieki Lego klucīši, ziedot tos viņa mājai.

Nesen Dž. Mejs pabeidza darbu pie pasaulē pirmā plastilīna dārza.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas programmatūras kompānijas vadošs darbinieks Kalifornijā apsūdzēts zādzībā, jo viņš pieķerts, mainot svītkodus uz septiņām Lego kastēm, tādējādi cerot iegūt lielas atlaides, vēsta thelocal.de.

ASV raidsabiedrība NBC ziņojusi, ka videonovērošanas kameras pieķērušas Tomasu Langenbahu (Thomas Langenbach), īstās cenu zīmes mainot pret mājās izgatavotām.

Viņš apsūdzēts septiņu Lego kastu aptuveni 1000 ASV dolāru vērtībā zādzībā. Zādzības izdarītas rotaļlietu veikalos bagātās Silīcija ielejas pilsētās Mountain View un Cupertino.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1.89 miljardi. Tik daudz mājas lapas pēc jaunākajiem datiem ir pieejamas interneta vidē, no kurām katra cīnās par vienu un to pašu - cilvēku uzmanību. Tas uzņēmumu vadītājiem liek uzdot pamatotu jautājumu: vai ir vērts ieguldīt laiku, lai biznesam izveidotu profesionālu mājas lapu, lai pēc tam turpinātu cīnīties par apmeklējumu tik sīvas konkurences apstākļos?

Ierakstot Google, vai uzņēmumam ir nepieciešama mājas lapa, atbilde ir nešaubīgs ''jā''. Iemesli tiek minēti dažādi, bet gavenais arguments - atsakoties no mājas lapas, uzņēmums paliek zaudētājos, jo mūsdienās tā nozīmē vairāk par digitālo ziņojumu dēli. Mājas lapas ir kļuvušas arī par uzņēmumu vizītkarti, komunikācijas kanālu un peļņas avotu.

Ir pagājis tas laiks, kad mājas lapas izveide bija laikietilpīgs un dārgs process, ko mazi uzņēmumi nevarēja atļauties. Ja savulaik par mājas lapas izveidi dažs labs uzņēmums šķīrās no vairākiem tūkstošiem, tad šodien cenas svārstās no nulles līdz pāris desmitiem eiro.

Pieņemamās izmaksas ļauj dažāda lieluma uzņēmumiem veidot savas mājas lapas un interneta veikalus, tomēr globāli tikai aptveni puse uzņēmumu to ir izdarījuši. Lūk, ko otra puse un tu zaudē, atsakoties no savas mājas lapas:

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lego boss iesaka Eiropai mācīties no rotaļlietu kompānijas pieredzes

Lelde Petrāne,27.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lego boss Jirgens Vigs Knudstorps (Jorgen Vig Knudstorp), pateicoties kuram, ikoniskais rotaļlietu zīmols atsāka pelnīt, sacījis, ka Eiropai jāatzīst skarbā ekonomiskā realitāte, ziņo CNN.

Pēc Knudstorpa domām, neskatoties uz trīs gadus ilgušo pasaules finanšu krīzi, eiropieši uzskata, ka ir turīgāki nekā patiesībā ir.

Krīzei turpinot negatīvi ietekmēt tirgus un destabilizēt banku sektoru, «mums visiem jāatzīst, ka esam zaudējuši mazliet no bagātības», viņš akcentējis.

Lego zaudēja savu ceļu pagājušā gadsimta deviņdesmito gadu beigās un ieslīga dziļos parādos, taču, Knudstorpam pārņemot vadību, atgriezās pie izaugsmes.

Knudstorps rosina Eiropas finanšu ministriem mācīties no Dānijas ražotāja pieredzes. «Mans padoms būtu: skatieties patiesībai acīs.»

Saskaņā ar Knudstorpa teikto Lego slīga pārāk lielos parādos, kā tas noticis arī Eiropā. Viņš uzskata, ka Eiropai jānoraksta daļa parāda, lai izvairītos no stagnējošas ekonomikas nākamajā desmitgadē. Pēc viņa domām, pārāk liela aizņemšanās bijusi vērojama gan valdību, gan mājsaimniecību līmenī, turklāt vairākus desmitus gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

30 gadus vecs uzņēmējs no Vācijas pilsētas Drēzdenes attīstījis lietotu Lego klucīšu biznesu, vēsta thelocal.de.

Kā raksturo medijs, Kristofa Blodnera birojs ir īsta bērnu paradīze. Viņa kompānija bricksy.com kilogramos iepērk lietotus Lego klucīšus vietnē eBay, veido komplektus un pārdod tos visā pasaulē.

«Svarīgi tirgi ir Itālija, Austrālija, ASV un Singapūra,» stāstījis interneta uzņēmējs. Viņa klienti nākot no 50 valstīm. Panākumu atslēga ir tā, ka leģendārie ķieģelīši, kurus ražo Dānijas kompānija Lego, ir populāri visā pasaulē.

Pirmos 100 kilogramus klucīšu viņš iegādājies izsolē, izstrādājis pats savu sistēmu un pavadījis naktis, tos šķirojot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gandrīz seši tūkstoši Lego mīļotāju, no kuriem lielākā daļa bērni, apvienojušies, lai Brazīlijā uzbūvētu, kā tiek uzskatīts, pasaulē garāko lego struktūru, vēsta examiner.com.

31,19 metrus augstās struktūras būvniecība aizņēmusi piecas dienas, un tā Sanpaulu noslēgusies sestdien.

Lai uzbūvētu torni, izmantoti vairāk nekā 500 tūkstoši Lego klucīšu.

Iepriekšējais garākā Lego torņa rekords tika uzstādīts 2010.gadā Čīlē. Šī torņa garums bija 30,94 metri.

Jaunākais Lego tornis būs apskatāms līdz 14.aprīlim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lego® Serious Play® metode dod iespēju ar rotaļīguma elementiem runāt par nopietniem biznesa jautājumiem

Pasaulē ir dažādas metodes, ko var izmantot biznesa treniņiem un citiem mērķiem. Lego® Serious Play® ir viena no tādām. «Tā nav nekāda raķešu zinātne, nekas pilnīgi jauns – tās ir labi zināmas lietas citā «mērcē»,» teic Ieva Treija, Lego® Serious Play® trenere. Kad cilvēkiem noliek priekšā Lego® klucīšus, uzreiz sejā parādās smaids, viņi atceras, kā ar tiem spēlējās bērnībā vai ka ir tos gribējuši. Tas rada labus apstākļus, lai nepiespiestā atmosfērā parunātu par biznesa problēmām un uzņēmuma izaicinājumiem. «Reizēm darbiniekiem ir apnicis par to runāt, bet šādi apstākļi rada pozitīvu vidi sarunai,» saka I. Treija.

I. Treija saskārusies ar situācijām, kad cilvēki stāsta, ka viņi tāpat ikdienā izmanto konstruktorus. «Protams, tos var izmantot tāpat, bet šajā metodē ir vajadzīgs koordinators – cilvēks, kurš ir iemācījies procesu, lai tas būtu aizraujošs. Sākumā ir vienkārši uzdevumi, kas kļūst arvien sarežģītāki. Svarīgi, lai cilvēks, kurš vada šo procesu, nodrošinātu to, ka dalībniekiem visu laiku ir interesanti. Lai gan viss notiek brīvā atmosfērā, galarezultātā jābūt atrisinātam uzdevumam, par ko uzņēmums ir vienojies ar koordinatoru,» viņa skaidro. Grupā darbojas maksimums 12 dalībnieku, lai visiem būtu interesanti un katrs varētu iesaistīties. Sākumā visiem ir vienāds komplekts un pirmie uzdevumi nav tieši saistīti ar gala uzdevumu. Sākumā mērķis ir panākt, lai visi ir vienādās pozīcijās – gan tie, kuri bērnībā ir spēlējušies ar klucīšiem, gan tie, kuri to nav darījuši. «Cilvēki uztraucas, ka nav to bērnībā darījuši un nevarēs tik veikli sastiprināt. Tāpēc pirmie uzdevumi ir prasmju nostiprināšanai. Tālāk notiek pievēršanās galvenajam uzdevumam, un tad cilvēki var izmantot papildu klucīšus,» saka I. Treija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Lego kļūst par ceturto lielāko rotaļlietu ražotāju

Ritvars Bīders,03.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas konstruktoru ražotāja Lego pārdošanas apjomi 2010. gadā, salīdzinot ar 2009. gadu, palielinājās par 37% līdz 16,01 miljardam Dānijas kronu (1,51 miljardam latu). Tas veicinājis Lego tirgus daļas pieaugumu līdz 5,9%, kā rezultātā kompānija kļuvusi par pasaulē ceturto lielāko rotaļlietu ražotāju, ziņo AFP.

Īpaši strauju pārdošanas apjomu izaugsmi Lego piedzīvojis ASV, Lielbritānijā un Austrumeiropas valstīs.

Lego peļņa pērn palielinājusies par 69% līdz 3,72 miljardiem kronu (350,8 miljoniem latu).

2010. gada beigās Lego nodarbināja 8 365 tūkstošus cilvēku, kas ir par 1 079 vairāk nekā pirms gada.

Pasaulē lielākais rotaļlietu ražotājs joprojām ir Mattel, kam seko Hasbro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada septembrī rotaļlietu ražotāja Lego mītnes vietā Billundā, Dānijā durvis vērs jauns centrs, kura autore ir Dānijas arhitektūras firma Bjarke Ingels Group (BIG), ziņo thelocal.dk.

Lego Māja, kas līdzinās 21 kopā sastiprinātam plastmasas klucītim, patlaban ir būvniecības stadijā. Vienlaikus ēkas fasāde radīs iespaidu, ka tās celta no tūkstošiem Lego klucīšu.

2000m2 lielajā Lego Mājā būs četras pieredzes zonas, kā arī šedevru galerija, kurā entuziasti varēs izstādīt savus darbus.

Ēkas centrālais laikums būs brīvi pieejams, taču par ieiešanu pieredzes zonās būs jāmaksā.

Saskaņā ar plāniem Lego Māja durvis vērs 2017. gada 28. septembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no ikgadējām TechChill tradīcijām ir Fifty Founders battle sacensības, un arī šogad konferences pirmajā dienā uz skatuves kāps 50 jaunuzņēmumu dibinātāji, lai prezentētu savas idejas žūrijas, investoru, mediju un auditorijas priekšā. Kopumā tika saņemti 194 dalībnieku pieteikumi no 35 valstīm.

Lai nodrošinātu pieredzējušus žūrijas pārstāvjus sacensību laikā, kā arī pievērstu uzmanību spēcīgākajām nozarēm, šogad TechChill organizatori nolēma 50 sacensību dalībniekus iedalīt piecās vertikālēs - finanšu tehnoloģijas, zinātnes tehnoloģijas, programmatūra kā pakalpojums (SaaS), aparatūras un lietu internets, kā arī sociālie jaunuzņēmumi (impact).

21.februārī, konferences pirmās dienas laikā, visas 50 komandas prezentēs savas idejas uz skatuves, katrai no tām tiks dotas trīs minūtes laika. Pieci žūrijas izvirzīti finālisti, katrs pārstāvot vienu no piecām vertikālēm, otrajā dienā uz lielās skatuves cīnīsies par galveno balvu - 10 000 eiro. Jaunuzņēmumu dibinātājiem tiek dota iespēja prezentēt savas idejas ne tikai oficiālajai žūrijai, bet arī starptautiskiem investoriem, biznesa eņģeļiem, akseleratoru pārstāvjiem un medijiem. Tieši tāpēc dalība Fifty Founders battle sacensībās ir lieliska iespēja ne tikai sacensties par galveno balvu, bet arī iegūt papildus redzamību, jaunus kontaktus un biznesa partnerus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

Problēmas uzņēmumā risina spēlējoties ar Lego klučiem

Linda Zalāne,23.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spēlējoties ar Lego klučiem, uzņēmuma darbinieki tiek mudināti apkopot domas un ģenerēt jaunas idejas

Dāņu rotaļlietu ražotājs Lego® (Lego Group), mainoties bērnu rotaļāšanās paradumiem, pievērsies pieaugušajiem, kuriem ar spēles elementu palīdzību ļauj risināt problēmas kā profesionālajā darbā, tā privātajā sfērā. «Lego® Serious Play® (LSP) ir metode, kas palīdz komunicēt, formulēt un sakārtot domas un idejas, lai pieņemtu stratēģiskus lēmumus un risinātu problēmas uzņēmumos, komandas darbā, kā arī individuālajā personības attīstības jomā. Metode ir balstīta uz plašiem pētījumiem uzņēmējdarbības, attīstības, psiholoģijas un jaunu iemaņu un zināšanu gūšanas jomā,» stāsta LSP metodes moderatore, sertificēta trenere Linda Kimeiša, kura par to uzzināja, strādājot pie zinātniska kosmosa projekta, jo šādu metodi izmanto situācijās, kad ir grūti pieņemt lēmumus un nepieciešams panākt, lai visa procesā iesaistītā komanda saprot, par ko ir stāsts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lego ir lielāko peļņu nesošais rotaļlietu ražotājs pasaulē

Jolanta Sēnele, speciāli DB,17.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lego ir stiprāks pat par Google! Vismaz tajā, kas attiecas uz zīmolspēku, par ko liecina ikgadējais zīmolu novērtēšanas un stratēģiskās konsultācijas firmas Brand Finance izveidotais zīmolspēka (brand power) saraksts.

Šogad (2017) krāsainais klucītis bija šī saraksta pašā augšgalā, aiz sevis atstājot tādus garā līdzīgos kā Mikimausis un Bārbija. Vai klucīšus tik labi pērk? Nē, pie vainas ir Lego filmas. Jaunākā no tām, Lego Batman, pirmajā izrādīšanas nedēļā kases ienākumu ziņā ir pārspējusi pat sadomazohistiski iekrāsotos 50 tumšākos toņus. Acīmredzami sekss vairs nerullē! Toties klucīšiem klājas labi ne tikai citos glancētos sarakstos, bet arī realitātē. Tā gan vienmēr nav bijis.

Lego aizsākumi meklējami pagājušajā gadsimtā, kad lielās Depresijas pašā kulminācijā dānis Ole Kirks Kristiansens savā galdniecībā Billundā sāka taisīt koka rotaļlietas, jo pieprasījums pēc koka trepēm un gludinājamajiem dēļiem strauji apsīka. Leģenda vēsta, ka pirmā izgatavotā rotaļlieta bija pīle, kas galu galā izrādījās tik pieprasīta, ka Kristiansens pilnībā pievērsās tikai spēļmantām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tehniskās universitātes Inženierekonomikas un vadības fakultātē izveidota "Lego® Serious Play®" laboratorija, piedāvājot studentiem un mācībspēkiem radošā ceļā rast efektīvus risinājumus dažādiem izaicinājumiem.

Metode tiks arī izmantota, lai daudzveidotu studiju procesu fakultātes Uzņēmējdarbības inženierijas un vadības institūtā.

"Lego® Serious Play®" metode ir domāšanas, komunikācijas un problēmu risināšanas tehnika, kas izstrādāta, lai sekmētu organizāciju, komandu un indivīdu darbību, stāsta RTU Inženierekonomikas un vadības fakultātes Uzņēmējdarbības inženierijas un vadības institūta direktors, sertificēts "Lego® Serious Play®" treneris Deniss Ščeulovs. Tā ļauj risināt gan tagadnes un nākotnes problēmas, gan modelēt retrospektīvu, lai labāk saprastu pagātnes kļūdas un tās labotu.

Metode balstīta plašos uzņēmējdarbības, organizāciju, attīstības, psiholoģijas un pedagoģijas pētījumos, tās pamatā ir zināšanu atklāsme caur darbošanos ar rokām. Proti, caur it kā vienkāršu rotaļāšanos ar "Lego" klucīšiem, būvējot dažādus modeļus, zinoša trenera vadībā ir iespējams apzināties savas idejas, atraisīt iztēli, atbrīvoties komunikācijai, individuāli un mijiedarbībā ar citiem nonākt pie atbildēm un risinājumiem, cieņpilni reflektēt arī uz negatīvu informāciju. Metode palīdz risinājumu meklēšanā un lēmumu pieņemšanā aktīvi iesaistīt pilnīgi visus dalībniekus, kas palīdz nonākt pie negaidītiem un inovatīviem risinājumiem, vienlaikus novērtēt katra indivīda ieguldījumu un līdzatbildību, tādējādi arī mainot organizācijas kultūru, skaidro universitātē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lego izmēģinās spēkus tiešsaistes videospēļu tirgū

,11.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānijas rotaļlietu ražotājs Lego plāno ieņemt savu vietu starp pasaulē populārajām tiešsaistes videospēlēm, laižot klajā spēli Lego Universe, ziņo Swedish Wire.

Lego Universe veidotāji – kompānija NetDevil – norāda, ka jaunā videospēle būšot patlaban populāro tiešsaistes spēļu World of Warcraft, Second Life un Club Penguin apvienojums vienā.

Lai gan iznākušas jau vairākas Lego videospēles, šī ir kompānijas pirmā spēle, kas balstīta uz tādu pašu ideju, kā patlaban populārās World of Warcraft un Second Life.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Star Wars Lego ļauj peļņu palielināt par 55 %

Ritvars Bīders,04.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānijas rotaļlietu ražotājs Lego 2009. gadu noslēdzis ar 55.9% lielāku peļņu nekā 2008. gadā, galvenokārt pateicoties konstruktoru sērijai ar filmas Zvaigžņu kari (Star Wars) tematiku, kas lielāko daļu no kompānijas pārdošanas apjomiem, ziņo BBC.

Lego peļņa 2009. gadā bija 2,887 miljoni Dānijas kronu (273 milj. latu).

Kompānija pērn palielinājusi savu globālo tirgus daļu līdz 4.8%, uzrādot straujāko attīstību angliski runājošo valstu tirgos.

2009. gada laikā Lego investēja Meksikas, Čehijas Republikas un Ungārijas rūpnīcu attīstībā.

Lego arī aprēķinājis, ka visā pasaulē bērni gada laikā kopumā pie kompānijas ražotajiem konstruktoriem pavada aptuveni piecus miljardus stundu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē populārā konstruktora Lego izklaides parkā Legoland Kalifornijā izveidota jaunievēlētā ASV prezidenta Baraka Obamas inaugurācijas pasākuma norise. Tā kļuvusi par parka galveno izklaidi, raksta Telegraph.co.uk.

Lego konstruktora meistari izveidojuši Baltā Nama modeli, autokolonnu, un cilvēku pūļus, kas vēro pēc kārtas 44. ASV prezidenta inaugurācijas pasākumu.

Neskaitot no Lego klucīšiem veidoto 4 collas garo B. Obamu, Legoland ASV prezidenta inaugurācijas atrakcijā var ievērot, ka pasākumā piedalās arī no Lego konstruktora veidoti B. Obamas ģimenes locekļi, jaunievēlētais viceprezidents Džozefs Bidens ar sievu, pašreizējais prezidents Džordž Bušs ar sievu, pašreizējais viceprezidents Diks Čeinijs ar sievu, kā arī bijušais ASV prezidents Džordž H. W. Bušs ar sievu.

picturegallery.669a8f4b-0c90-4b2a-a03c-1e92eea75f91

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paziņojot par pārdošanas apjomu pieaugumu 13% apmērā, Dānijas Lego kļuvis par pasaulē otru lielāko rotaļlietu ražotāju, ziņo BBC.

Sešos mēnešos - līdz 30. jūnijam - Lego pārdošanas apjomu rādītājs sasniedzis 1,8 miljardus ASV dolāru, pārspējot ASV bāzēto Hasbro.

Saskaņā ar uzņēmuma sniegto informāciju pirmā pusgada peļņa uzkāpusi līdz 550 miljoniem ASV dolāru un tirgus daļa - līdz 8,8%. Uzņēmums patlaban ir Dānijas bagātākā cilvēka - Kjelda Kirka Kristiansena - kontrolē. Viņš ir Lego dibinātāja mazdēls.

Pasaulē lielākais rotaļlietu ražotājs ir ASV uzņēmums Mattel.

Lego pārdošanas apjomu kāpumu veicinājusi Čima rotaļlietu sērija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā Dānijas rotaļlietu ražotāja Lego ienākumus stabilizēt palīdzējuši dinozauru un Bugatti sporta mašīnu pārdošanas apjomi, raksta Reuters.

Pērn pirmoreiz vairāk nekā desmit gadu laikā ražotāja pārdošanas apjomi saruka, taču šogad uzņēmuma pārdošanas līkne atkal virzās augšup.

Pērn Lego paziņoja, ka biznesa izaugsme kļuvusi sarežģīta, tādēļ uzņēmums pārveido modeli. DB jau rakstīja, ka pērn kompānija arī likvidēja 1400 darbvietu, lai vienkāršotu biznesa modeli. Kompānijas plāniem atjaunot izaugsmi šogad izaicinājumu radījusi ASV lielākā rotaļlietu tirgotāja Toys’R’Us bankrots, taču pieprasījums pēc jauniem produktiem, piemēram, dinozauriem no Jurassic World komplektiem palīdzējis ienākumus audzēt.

«Esmu apmierināts, jo mums šogad izdevies stabilizēt izaugsmi, un to mēs esam darījuši pirmajā pusgadā,» uzsver kompānijas vadītājs Nīls Kristiansens.

Komentāri

Pievienot komentāru