Jaunākais izdevums

No visiem nekustamā īpašuma burbuļiem pēdējo gadu laikā neviens nav nodarījis tādu postu kā 2008. gada burbulis Baltijas valstīs. Patlaban biržā grasās ienākt jauns nekustamā īpašuma nozares uzņēmums, kas gatavo daudzus jaunus projektus, un tas liek uzdot jautājumu - vai sākas jaunas nekustamā īpašuma dzīres Baltijas valstīs, starptautiskā biznesa laikraksta Financial Times blogā raksta Business New Europe žurnālists Maiks Kolliers (Mike Collier).

Baltijas valstu nekustamā īpašuma burbuļa laikā tā cenas daudzos gadījumos pat divkāršojās, un daudzi investori solījās nekad vairs netuvoties Baltijas valstīm. 27. augustā izskanējušais paziņojums, ka lielākais pirmais publiskais piedāvājums (IPO) pēdējo piecu gadu laikā nāk no nekustamā īpašuma kompānijas, met izaicinājumu investoriem, kas guvuši pārliecību, ka Baltijas valstīs nevar notikt nekas cits kā vien augšupeja un spējš kritums, raksta žurnālists. Viņš minējis Igaunijas uzņēmumu Pro Kapital Grupp (PKG), kuras piedāvājums «izskatās ticams». Db.lv jau rakstīja, ka Pro Kapital Grupp (Pro Kapital) publicējusi publiskā piedāvājuma prospektu, kurā piedāvā akcijas publiski Igaunijā, Latvijā un Lietuvā un institucionālajiem investoriem citās valstīs, kā arī iesniegusi pieteikumu par akciju iekļaušanu NASDAQ OMX Baltijas Oficiālajā sarakstā.

PKG plāno veikt IPO šā gada septembrī, un tiek prognozēts, ka pēc tam PKG varētu kļūt par otro lielāko kompāniju Baltijas biržās.

Nekustamā īpašuma kompānija PKG cer, ka katra no 37 miljoniem akciju ir 1,90 – 2,05 eiro vērta. Paredzams, ka tirdzniecība ar akcijām Tallinas biržā sāksies 14. septembrī. Pieņemot, ka tiks parakstītas visas piedāvātās akcijas, jaunās akcijas veidos 41,03% no kompānijas kopējā kapitāla.

PKG prognozes varētu nešķist tik apjomīgas, taču jāņem vērā kopējais konteksts, norāda M. Kolliers, skaidrojot, ka 2011. gadā kopējais Baltijas valstu nekustamā īpašuma investīciju apjoms Baltijas valstīs bija aptuveni 600 miljonu eiro. Apjomīgākās investīcijas bija Tallinā (250 milj. eiro), pēc tam Rīgā (212 milj. eiro), bet vismazāk Viļņā (140 milj. eiro).

Ar akciju publisko piedāvājumu Pro Kapital plāno piesaistīt finansējumu 70,3 milj. eiro - 75,9 milj. eiro apmērā, galvenokārt trīs jauno projektu attīstībai - tirdzniecības centram pie Petereburi ceļa (89 milj. eiro), Tondi mājokļu projektam netālu no Tallinas (11 milj. eiro) un mājokļu projektam Rīgā Tallinas ielā (29 milj. eiro). «Vai šeit sākas nākamās Baltijas valstu dzīres?» taujā raksta autors.

«Ņemot vērā neseno cenu līmeņa korekciju, nekustamajam īpašumam Baltijas valstīs vairs nevajadzētu būt vairāk riskantam nekā citur pasaulē, iespējams, ka Baltijas valstīs tas ir pat vēl mazāk riskants,» norāda Mikus Janvars, Porta Finance partneris.

Kompānijas PKG izpilddirektors Paolo Mičelozi (Paolo Michelozzi) norāda, ka uzņēmums neparedz jaunu nekustamā īpašuma nesamērīgu uzplaukumu un prognozē, ka cenas pieaugs vienmērīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pro Kapital Grupp (Pro Kapital) publicējusi publiskā piedāvājuma prospektu, kurā piedāvā akcijas publiski Igaunijā, Latvijā un Lietuvā un institucionālajiem investoriem citās valstīs, kā arī iesniegusi pieteikumu par akciju iekļaušanu NASDAQ OMX Baltijas Oficiālajā sarakstā.

Piedāvājumā iekļautas līdz 37 milj. jaunemitētas akcijas. Akcijas cena sagaidāma robežās starp 1,9 EUR un 2,05 EUR, tā tiks noteikta un paziņota pēc parakstīšanās reģistra (book-building) noslēgšanas 10.septembrī vai ap šo laiku. 1 milj. papildu piešķīruma akcijas var tikt emitētas gadījumā, ja parakstīšanās pārsniegs piedāvājumu. Pieņemot, ka tiks parakstītas visas piedāvātās akcijas, jaunās akcijas veidos 41,03% no kompānijas kopējā kapitāla.

«Ar akciju publisko piedāvājumu Pro Kapital plāno piesaistīt finansējumu 70,3 EUR - 75,9 EUR miljonu apmērā, galvenokārt trīs jauno projektu attīstībai,» sacīja Alans Remelkors, Pro Kapital valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nekustamā īpašuma attīstītāja "Pro Kapital" investīcijas Klīversalas kvartāla attīstībā varētu sasniegt kopumā 150-170 miljonus eiro, intervijā sacīja "Pro Kapital" vadītājs Paolo Mikeloci.

Viņš norādīja, ka kopumā Klīversalas kvartālā plānotas 10 ēkas. Pašlaik "Pro Kapital" ir uzbūvējis divas ēkas - Kuģu ielā 26 un Kuģu ielā 28, kur atrodas "River Breeze Residence", kā arī tiek īstenots projekts "Blue Marine", kas būs trešā ēka.

Mikeloci stāstīja, ka "Blue Marine" projektam Klīversalā pašlaik tiek pabeigts tehniskais projekts, un drīzumā "Pro Kapital" plāno izsludināt iepirkumus būvdarbiem. Kopējās investīcijas "Blue Marine" projektam ir aptuveni 16 miljoni eiro.

Klīversalu papildinās vēl viens daudzdzīvokļu nams 

Nekustamo īpašumu attīstītājs “Pro Kapital” būvēs septiņstāvu dzīvojamo ēku “Blue Marine”...

Plānots, ka daudzdzīvokļu ēkai "Blue Marine" būs septiņi virszemes stāvi un 101 dzīvoklis - sākot ar "studio" tipa līdz četru guļamistabu apartamentiem "penthouse" stilā.

Viņš piebilda, ka "Pro Kapital" domā arī par to, kā šajā vietā attīstīt infrastruktūru un pakalpojumus. Tostarp Mikeloci informēja, ka Tallinā "Pro Kapital" līdzīgi attīstīja Kalarannas kvartālu.

"Mēs nevēlamies veidot slēgtu telpu. Mēs vēlamies izveidot vietu, kura ir atvērta pārējai pilsētai, un tas ir ļoti svarīgi. Tādēļ mēs vēlamies, lai tur būtu kafejnīcas, restorāni, citi pakalpojumu sniedzēji. Mans viedoklis ir, ka komerctelpām, galvenokārt, vajadzētu būt pakalpojumiem, kas tiek sniegti cilvēkiem, kuri dzīvo vai strādā šajā reģionā. Tas paredz kafejnīcas, spa un skaistumkopšanas pakalpojumus," sacīja Mikeloci.

FOTO: Gada balvu Rīgas arhitektūrā 2019 saņem River Breeze Residence 

Pasaules arhitektūras dienā, kas šogad tiek atzīmēta 7.oktobrī, pasniegta Gada balva Rīgas...

Turklāt, tā kā Klīversalas kvartālā ir piekļuve ūdenim, "Pro Kapital" nākotnē plāno attīstīt arī pakalpojumus, kas ir saistīti ar to. Tostarp iecerēts izveidot promenādi.

Mikeloci piebilda, ka Klīversalā būs arī biroji, bet uz tiem nebūs uzsvars, pamatā tomēr būs dzīvokļi un pakalpojumu vietas.

Jau ziņots, ka Klīversalas kvartāls ir jauns dzīvojamais rajons Daugavas un Āgenskalna līča krastos. Kvartāla kopējā teritorija ir 5,5 hektāri, un 10 gadu laikā tajā paredzēts uzbūvēt ēkas ar apmēram 600 dzīvokļiem. 2018.gada vidū ekspluatācijā tika nodota kvartāla pirmā ēka - "River Breeze Residence" ar 48 dzīvokļiem un kopējo platību 12 850 kvadrātmetru, kurā tika investēti 15,25 miljoni eiro.

Igaunijas nekustamo īpašumu attīstītājs "Pro Kapital Grupp" 2020.gadā strādāja ar 57,3 miljonu eiro zaudējumiem, kas ir divas reizes vairāk nekā 2019.gadā, kamēr kompānijas ieņēmumi veidoja 19,2 miljonus eiro, uzrādot samazinājumu par 65% salīdzinājumā ar gadu iepriekš.

Uzņēmums attīsta nekustamo īpašumu projektus Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. "Pro Kapital" akcijas kotē Tallinas biržas oficiālajā sarakstā. Kompānijas kapitālā 54,7% akciju pieder "Raiffeissen Bank International".

Komentāri

Pievienot komentāru
Baltijas birža

Pro Kapital Grupp organizē investoru vebināru

Lelde Petrāne,27.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Pro Kapital Grupp aicina visus interesentus piedalīties pirmajā investoru vebinārā, kas notiks 2012.gada 27.augustā 16.00 (Rīgas laiks).

Vebinārā piedalīsies Pro Kapital Grupp valdes priekšsēdētājs Paolo Mičelozi un valdes loceklis Alans Remelkors. Prezentācija noritēs angļu valodā.

Vebināra laikā P. Mičelozi un A. Remelkors iepazīstinās ar Pro Kapital Grupp un uzņēmuma akciju publisko piedāvājumu.

Jautājumi vebināra vadītājiem (angļu valodā) jāiesūta, iepriekš reģistrējoties vebināram vai nosūtot tos e-pastā: [email protected]

Tehnisku ierobežojumu dēļ dalība vebinārā būs nodrošināta tikai reģistrētiem dalībniekiem. Vietu skaits ierobežots. Pieeju vebināram saņems pirmie 90 reģistrētie interesenti. Reģistrācija tiks noslēgta plkst. 14:00 (Rīgas laiks).

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pro Kapital atceļ akciju publisko piedāvājumu

Mārtiņš Apinis,11.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Pro Kapital Grupp (Pro Kapital) ir nolēmusi atcelt jaunemitēto akciju publisko piedāvājumu dēļ nepietiekama pieprasījuma par to cenu, kāda būtu pieņemama kompānijas akcionāriem.

Pēc intensīvām tikšanām ar potenciālajiem institucionālajiem investoriem Eiropā un ASV šajā nedēļas nogalē ir noslēgusies parakstīšanās uz akcijām. Saskaņā ar akciju piedāvājuma prospektu kompānijai ir tiesības izmainīt piedāvājuma cenas robežas (sākotnēji noteiktā cena EUR 1,90 – EUR 2,05 par vienu akciju), tomēr akcionāri un kompānija nolēma to nedarīt un neakceptēt akcijas cenas atlaides, ko pieprasa finanšu investori.

Pro Kapital izskatīs investīciju piesaistes alternatīvas, kā arī izvērtēs iespējamo akciju tirdzniecību NASDAQ OMX Baltic, kas ļautu vieglāk piesaistīt kapitālu nākotnē, kad finanšu tirgu stāvoklis būs uzlabojies, atzīst Pro Kapital valdes priekšsēdētājs Paolo Michelozzi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Financial Times apkopojis «mītus un patiesību» par Baltijas valstu taupības modeli

Gunta Kursiša,28.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV valsts sekretāres Hilarijas Klintones vizīte Rīga atkal likusi pasaulei atgādināt par Latviju, kuras vārds pēdējā laikā starptautiskos medijos izskanējis saistībā ar tās krīzes pārvarēšanas modeli, kas dažkārt ticis lielīts, bet dažkārt – izsmiets. Šoreiz laikraksts Financial Times sakās būt apkopojis «mītus un patiesību» par Baltijas «taupības modeli».

Medijs atgādina, ka ASV valsts sekretāre nav vienīgā augsta ranga amatpersona, kas pēdējā laikā viesojusies Latvijā, izceļot valsts sasniegumus krīzes pārvarēšanā – Starptautiskā valūtas fonda (SVF) vadītāja Kristīne Lagarde šomēnes norādīja, ka Latvijā īstenotā taupības programma var kalpot par iedvesmu parādos slīgstošajām eirozonas valstīm. Vēl pirms K. Lagardes izteikumiem Latvijas un pārējo Baltijas valstu ekonomikas kāpumus un kritumus blogosfērā «izķidāja» Nobela prēmijas ekonomikā laureāts Pols Krugmans, kas izpelnījās Igaunijas prezidenta Tomasa Hendrika Ilvesa dusmas, ko igaunis arī pauda mikroblogošanas vietnē Twitter. Tāpat laikraksts atgādina, ka Latvija bija vienīgā Baltijas valsts, kas 2009. gadā saņēma SVF aizdevumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Baltijas birža

Pro Kapital Grupp akcijas NASDAQ OMX Baltijas biržā tiks kotētas šomēnes

Dienas Bizness,16.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2012. gada 23. novembra NASDAQ OMX Baltijas biržā tiks iekļautas Igaunijā reģistrētās Baltijas nekustamā īpašuma attīstības kompānijas Pro Kapital Grupp akcijas.

Iepriekš kompānija atcēla jaunemitēto akciju publisko piedāvājumu dēļ nepietiekama pieprasījuma par to cenu, kāda būtu pieņemama kompānijas akcionāriem.

«Esam gandarīti par Pro Kapital Grupp lēmumu. Kotēt uzņēmuma akcijas biržā ir izdevīgi arī tad, kad vēl netiek veikts akciju publisks piedāvājums; akciju iekļaušana biržā sniedz rīcības brīvību un nodrošina likviditāti līdzšinējiem uzņēmuma akcionāriem,» teica Daiga Auziņa-Melalksne, NASDAQ OMX Baltijas tirgus Biržu daļas vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nekustamo īpašumu attīstītājs Pro Kapital Grupp par 13 miljoniem eiro noslēdzis līgumus par grupas viesnīcu PK Riga Rīgā, Pulkveža Brieža ielā 11, un PK Ilmarine Tallinā, kā arī viesnīcu operatorkompānijas BBH Hotel Group pārdošanu Igaunijas uzņēmēja Hansa Luika kompānijai Sisne Invest.

«Darījuma mērķis, tostarp akciju pārdošana, ir atstāt Tallinas un Rīgas viesnīcu tirgu, kas nav bijis grupas pamatbizness. Situācija viesnīcu tirgū Tallinā un Rīgā ir pozitīva, tādēļ šis ir īstais brīdis, lai mēs no tā aizietu. Mūsu mērķis ir koncentrēties uz dzīvojamo un komerciālo nekustamo īpašumu attīstīšanu un izmantot no darījuma iegūtos monetāros resursus, lai paātrinātu mūsu pamatbiznesa attīstību tirgos, kur vērojamas pozitīvas tendences,» paziņojumā Tallinas biržai norādījis Pro Kapital Grupp ģenerāldirektors Paolo Mikeloci.

Pro Kapital informējis biržu, ka ar nekustamo īpašumu saistītos aktīvus Rīgā iegādājas Sisne Invest Riga, bet Tallinā - Sisne Invest. Pircējam līdz 30.septembrim ir jāizpilda atsevišķi līguma nosacījumi, no kuriem atkarīga tā stāšanās spēkā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Laikraksts: Brexit Dombrovskim dos lielu ietekmi pār bankām

LETA,01.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā mēneša Eiropas Komisijas (EK) viceprezidents eiro un sociālā dialoga jautājumos Valdis Dombrovskis pārņems arī Eiropas Savienības (ES) finanšu pakalpojumu komisāra pienākumus, jo pēc britu referenduma par izstāšanos no ES par atkāpšanos no amata paziņojis līdzšinējais komisārs Džonatans Hils no Lielbritānijas.

Lai kādas būtu turpmākās Lielbritānijas attiecības ar ES, Dombrovskis būs viens no nozīmīgākajiem noteikumu pieņēmējiem attiecībā uz Londonas finanšu centru Sitiju, uzsver britu laikraksts Financial Times.

Pamatojums tam ir tāds, ka ES amatpersonu un Sitijas pārstāvju ieskatā daudzi ES noteikumi Lielbritānijā paliks spēkā arī pēc jaunās bloka un Lielbritānijas vienošanās noslēgšanas. Tikmēr Lielbritānijas bankām jāņem vērā visi jaunie ES noteikumi, ja tās cer veikt darbību bloka teritorijā.

Ja vien Lielbritānija nav gatava nodedzināt visus likumdošanas tiltus uz vienoto tirgu, Dombrovskis un viņa komisija, domājams, joprojām būs galvenie likumdevēji Sitijai, uzsvēra juridiskās kompānijas "Clifford Chance" finanšu noteikumu jurists Saimons Glīsons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Printify iekļauj ASV visstraujāk augošo uzņēmumu sarakstā

Lelde Petrāne,08.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dibinātāju veidotais e-komercijas uzņēmums "Printify" ir iekļauts "Financial Times" ASV visātrāk augošo uzņēmumu topā.

Sarakstā ir iekļauti tie 500 uzņēmumi, kas laika posmā no 2015. līdz 2018. gadam spējuši palielināt uzņēmuma ienākumus, pārdodot savus pakalpojumus un produktus. "Printify" ierindots 15. vietā kopējā topā un 5. vietā tehnoloģiju uzņēmumu kategorijā.

"Ņemot vērā, ka ASV ir miljoniem veiksmīgu uzņēmumu, mums ir ļoti liels gandarījums, ka tieši "Printify" ir iekļuvis "Financial Times" veidotajā topā, kurā esam augstajā 15. vietā. Tas ir būtisks atskaites punkts, kas mums palīdzēs plānot savu darbību arī turpmāk," norāda "Printify" dibinātājs un vadītājs Jānis Berdigans.

"Financial Times" reitingu apkopojums ir izstrādāts kopā ar tirgus izpētes uzņēmumu "Statista". Sarakstā uzmanība tiek pievērsta inovatīviem uzņēmumiem Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā, kas pieredzējuši strauju uzņēmumu un produktu attīstību, un atbilst sekojošajiem kritērijiem - ieņēmumi 2015. gadā sasniedz vismaz 100 000 ASV dolāru un 2018. gadā vismaz 1.5 miljonus ASV dolāru, uzņēmums ir neatkarīgs un tas nav meitasuzņēmums vai filiāle, kā arī ieņēmumu pieaugums no 2015. līdz 2018. gadam ir bijis organisks, tas ir, stimulēts uzņēmuma iekšienē, pārdodot pakalpojumus vai produktus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Britu mediju grupa Pearson sākusi pārrunas par Financial Times pārdošanu

LETA,23.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas mediju grupa Pearson Plc ceturtdien paziņoja, ka sākusi pārrunas ar kādu vārdā nenosauktu pusi, lai pārdotu laikrakstu Financial Times.

Kompānija norādīja, ka tā pamanījusi nesen medijos izskanējušās spekulācijas par iespējamu Financial Times pārdošanu, taču piebilda, ka pagaidām nav pārliecības, ka šīs pārrunas novedīs pie darījuma realizēšanas.

Baumas par iespējamu laikraksta pārdošanu izskanēja pirmdien.

Daži mediji vēstīja, ka Pearson laikraksta grupu varētu pārdot par aptuveni vienu miljardu sterliņu mārciņu (1,4 miljardiem eiro).

Tikmēr pats Financial Times ceturtdien raksta, ka Pearson pārrunas veic ar Vācijas mediju gigantu Axel Springer.

Atsaucoties uz vairākiem šo situāciju labi pārzinošiem informācijas avotiem, laikraksts norāda, ka Japānas mediju grupa Nikkei arī ir veikusi pārrunas ar Pearson, taču sarunas ar Axel Springer jau nonākušas krietni attīstītākā gultnē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu attīstītājs “Pro Kapital” būvēs septiņstāvu dzīvojamo ēku “Blue Marine” vēsturiskajā Klīversalā, informē uzņēmumā.

Būvniecību plānots sākt 2022. gadā, bet pabeigts 2023.gada vidū. "Blue Marine" projektā paredzēts 101 dzīvoklis, plaša zaļā zona un pazemes autostāvvieta. Būvatļauja tika saņemta pērn, 18. decembrī un šī būs nākamā dzīvojamā ēka Klīversalas kvartālā pēc “River Breeze Residence” pabeigšanas 2018. gadā.

Pirms pandēmijas vēlējās mazākus dzīvokļus 

Pēdējo desmit gadu laikā pircēji vēlējās par vidēji 20% mazākus dzīvokļus nekā agrāk,...

Dzīvojamo kvartālu vēsturiskajā un skaistajā rajonā attīsta Latvijas uzņēmums SIA "Klīversala" – meitas uzņēmums kompānijai “Pro Kapital Grupp AS”, kas ir iekļauta Nasdaq biržas oficiālajā sarakstā un kurai ir vairāk nekā 25 gadu pieredze Baltijas tirgū.

Ēkas vadošais arhitekts ir Aivars Kagainis ar kolēģiem no arhitektu biroja SIA "Projektu birojs Grietēns un Kagainis".

Pro Kapital Grupp zaudējumi pērn - 29 miljoni eiro 

Igaunijas nekustamo īpašumu attīstītājs "Pro Kapital Grupp" pagājušajā gadā strādājis ar 29,1...

Kā atklāj “Pro Kapital Latvia” valdes locekle Olga Rudzika, projekta nosaukums "Blue Marine" saistīts ar Klīversalas pussalas īpašo šarmu. "Nosaukums atspoguļo šeit esošo romantisko Vidusjūras reģiona atmosfēru – saulaino pussalu, ko ieskauj Āgenskalna līcis, Daugava un jūras tuvums. Turklāt arī vēsturiski Klīversalas pussala bija saistīta gan ar jūrniekiem un kuģiem, gan arī tirdzniecības loģistiku pa ūdens ceļiem.”

FOTO: Gada balvu Rīgas arhitektūrā 2019 saņem River Breeze Residence 

Pasaules arhitektūras dienā, kas šogad tiek atzīmēta 7.oktobrī, pasniegta Gada balva Rīgas...

Visos dzīvokļos paredzēta grīdas apkure ar iespēju kontrolēt temperatūru un individuālu siltuma patēriņa uzskaiti, kā arī pastāvīga gaisa apmaiņa, ko nodrošinās ēkas centralizētā mehāniskās ventilācijas sistēma ar rekuperāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Putinam tuvi biznesmeņi plāno pārņemt lielāko Kremļa vēl nekontrolēto laikrakstu Vedomosti

LETA--BLOOMBERG,17.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas prezidentam Vladimiram Putinam tuvi biznesmeņi gatavojas iegādāties lielāko Kremļa vēl nekontrolēto laikrakstu Vedomosti, ziņu aģentūrai Bloomberg pastāstījuši trīs informēti avoti.

Trešdien Putins parakstīja abu parlamenta palātu nesen pieņemto likumu, kas nosaka, ka ārvalstu kapitāla īpatsvars Krievijas medijos nedrīkst pārsniegt 20%. Līdz šim ārvalstniekiem bija noteikts lielāks limits - 50%, kas turklāt attiecās tikai uz radio un televīziju.

Jauno ierobežojumu dēļ Vedomosti dibinātājiem, Financial Times un Wall Street Journal īpašniekiem, kam šajā izdevumā piederēja katram pa 33,3% akciju, nāksies līdz 2016.gadam samazināt vai pilnībā pārdot savas akciju paketes. Atlikušās trešdaļas īpašniece - Somijas plašsaziņas līdzekļu grupa Sanoma Oyj - jau sākusi sarunas par sava Krievijas īpašuma pārdošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā dibinātais lietoto auto tirgotājs A/S “Longo Group” pirmo reizi iekļauts biznesa medija “Financial Times” straujāk augošo uzņēmumu topā FT 1000 un atzīts par Latvijā visstraujāk augošo uzņēmumu.

Kompānija šajā reitingā ierindota 550.vietā, sasniedzot visaugstāko rezultātu no Latvijas uzņēmumiem, savukārt auto nozarē sasniedza pat 10.vietu.

Lielbritānijas biznesa laikraksts “Financial Times” veidotais FT 1000 tiek gatavots ik gadu sadarbībā ar neatkarīgu tirgus izpētes kompāniju “Statista”, iekļaujot tajā tūkstoš Eiropas uzņēmumus, kas četru gadu laikā sasnieguši vislielāko kopējo ieņēmumu organisku pieaugumu.

“Pēdējos gados esam spējuši A/S “Longo Group” attīstīt par tirgus līderi Latvijā, izveidojot meitas kompānijas Igaunijā, Lietuvā, Polijā, Nīderlandē, Beļģijā un Vācijā, nodrošinot darbu vairāk nekā 140 darbiniekiem. Mūsu mērķtiecīgais darbs ir atalgots, kļūstot par Latvijā visstraujāk augošo uzņēmumu, ko pierāda “Financial Times” augstais novērtējums,” saka A/S “Longo Group” valdes priekšsēdētājs Edgars Cērps, piebilstot, ka topa veidotāji atlases posmā noteikuši ļoti stingrus kritērijus, tostarp veic arī grāmatvedības datu pārbaudi un analīzi, lai precīzi sagatavotu reitingu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas bankas, kas turpina strādāt Krievijā, pērn valstī nodokļos samaksājušas 800 miljonus eiro, un tas ir četras reizes vairāk nekā pirms Krievijas atkārtota iebrukuma Ukrainā, raksta "Financial Times".

Septiņas pēc aktīviem lielākās Eiropas bankas Krievijā - "Raiffeisen Bank International" (tā nodokļos samaksāja 464 miljonus eiro), "UniCredit", ING, "Commerzbank", "Deutsche Bank", "Intesa Sanpaolo" un OTP - ziņo, ka to kopējā peļņa 2023.gadā pārsniegusi trīs miljardus dolāru. Tas ir trīs reizes vairāk nekā 2021.gadā.

Banku samaksātie nodokļi ir aptuveni 0,4% no visiem Krievijas budžetā 2024.gadam paredzētajiem ieņēmumiem, kas nav saistīti ar enerģētiku, vēstī laikraksts.

"Financial Times" to dēvē par piemēru tam, kā ārvalstu uzņēmumi palīdz Kremlim saglabāt finansiālo stabilitāti kara apstākļos, neraugoties uz rietumvalstu noteiktajām sankcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālās aviokompānijas airBaltic akciju pārdošanas cena būs jānosaka atbilstoši darījuma struktūrai, šodien intervijā LTV raidījumam Labrīt, Latvija atzina premjers Valdis Dombrovskis (V).

Jau ziņots, ka Latvijas Satiksmes ministrija (SM) pirmdien laikraksta Financial Times Eiropas un Lielbritānijas izdevumos publicējusi sludinājumu, piedāvājot potenciālajiem investoriem līdz 1.novembrim izteikt piedāvājumus par airBaltic akciju iegādi. Valdība investoriem piedāvā iegādāties līdz 50% mīnus vienu akciju.

Premjers skaidroja, ka investorus paredzēts uzrunāt gan individuāli, gan arī plašāk, tāpēc arī notikusi sludinājumu ievietošana. Dombrovskis arī norādīja, ka būtu nepieciešams iegūt vienu stratēģisku investoru, piemēram, lielu lidsabiedrību, ar plānu aviokompānijas attīstībai.

Ja investors parādītos, tad notiktu padziļināta izpēte, pēc kuras varētu noteikt darījuma cenu. «Akciju cena jānosaka atbilstoši darījuma struktūrai,» teica valdības vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nopirkt auto, lai izbēgtu no sabiedriskā transporta

Jānis Šķupelis,21.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmija milzīgus izaicinājumus atnesusi spēkratu industrijai. Auto ir pietiekami liels pirkums, un tādējādi visai saprotama ir situācija, ja neskaidros laikos tas tiek atlikts.

Britu auto industrijas pētnieki no "AutoAnalysis" aprīlī rēķināja, ka Eiropā pandēmijas iespaidā spēkratu pārdošana varētu samazināties par 2,6 miljoniem vienību un ASV – par diviem miljoniem. Tas novedīšot pie tā, ka Eiropā no jaunu auto pārdošanas netiks gūti ieņēmumi vismaz 66 miljardu ASV dolāru apmērā un ASV – 52 miljardu ASV dolāru apmērā.

Arī lietotas automašīnas pērk internetā 

AS "Longo Group" saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu sākusi piedāvāt attālināto lietotu automašīnu...

Neskatoties uz šādu visai drūmu bildi, šajā tirgū negaisa mākoņiem tomēr tiek saskatīta arī neliela zelta maliņa. Iesmels ir pandēmijas potenciālā ietekme uz patērētāju paradumu maiņu. To apliecina, piemēram, kāda "Financial Times" aptaujāta Ņujorkas iedzīvotāja, kas norāda, ka nupat internetā iegādājusies "Honda" automašīnu: "Man kopš 1999. gada nav bijis personīgā auto. Es to negribēju. Tomēr tagad man ir nepieciešams veids, kā droši pārvietoties."

Vai mainīs tendenci

Milzīgas pārmaiņas auto tirgū pēdējos gados saistītas ar demogrāfiju. Pieņemts, ka izteikta vēlme tikt pie personīgā auto bijusi tā saucamajai Baby Boomers paaudzei (pēckara demogrāfiskais sprādziens), bet jaunieši šādu nepieciešamību neizjūt. Gados jauni pilsētnieki arvien vairāk pēdējos gados lūkojušies dažādu personīgā auto alternatīvu virzienā, kur popularitāti guvusi ideja, piemēram, par mašīnas dalīšanu, kas nāk komplektā ar dažādu mobilo aplikāciju attīstību. Būtībā jauniešu vidū arvien pieņemamākas kļuvušas dažādas pārvietošanās alternatīvas, un personīgā mašīna līdz ar arvien attālākām domām, piemēram, par ģimenes dibināšanu vairs nav bijusi tik aktuāla vajadzība.

Tomēr šo tendenci pa spēkam pašķobīt var būt Covid-19, uz ko uzmanību vērš arī "Financial Times". Turklāt par to liekot domāt, piemēram, notiekošais Ķīnā, kuras ekonomikai pēc pandēmijas viļņa atveroties salīdzinoši ātrāk, vērojams pieprasījuma pieaugums pēc privātajiem spēkratiem. Aprīlī šajā valstī jaunu auto pārdošana, salīdzinot ar attiecīgo periodu pirms gada, negaidīti palielinājusies par veseliem 4,4%, liecina China Association of Automobile Manufacturers pieejamie dati. Martā Ķīnas spēkratu pārdošana saruka par 43% un februārī – par 80%.

"Mēnesi pēc Covid-19 dziļākā punkta Ķīnā bija vērojama interese par iespēju pārslēgties prom no sabiedriskā transporta," novērojuši arī "Volkswagen" pārstāvji.

"Mums ir aizdomas, ka nesenā Ķīnas patērētāju interese par privāto transportu saglabāsies tik ilgi, kamēr vien būs bailes par Covid-19," "Financial Times" klāsta arī "Bernstein" auto analītiķi.

Faktiski, ja agrāk privāto auto pircējus vārēja pievilināt, piemēram, ar dzinēja jaudu vai komfortu, tad tagad to jau var darīt, piesolot labumu veselībai. Protams, jāņem vērā, ka pasaules tautsaimniecība šogad atradīsies asā recesijā, kura sliktākā gadījumā var pārvērsties par ekonomikas depresiju. Šādos brīžos daudz cerību izteikti cikliskiem biznesiem lolot nevajadzētu. Tomēr šādi dati auto industrijai rada nelielu cerību, ka laiki tomēr varētu būt nedaudz mazāk slikti.

"Ir kaut kas tāds, ko jūs gandrīz varētu nosaukt par tādu kā "spītīgu pirkšanas aktivitāti". Cilvēkiem ir apnicis ieslēgtiem sēdēt mājās, un viņi vēlas iet ārā un pirkt," piebildusi arī "Volvo" vadība.

Interese arī britiem

Jautājums, protams, ir par to, vai šāda tendence atbalsosies arī Eiropā un Ziemeļamerikā.

"Financial Times" vēl, piemēram, izceļ, ka Apvienotās Karalistes valdība mudinājusi savus iedzīvotājus pēc iespējas lielākā mērā izvairīties no sabiedriskā transporta. Viens no viediem, kā to var darīt, protams, ir pārvietošanās ar privāto auto.

Valdot šādam fonam, dienā, kad Apvienotās Karalistes premjers Boriss Džonsons nāca klajā ar šādu valdības paziņojumu, piemēram, tiešsaistes spēkratu tirdzniecības "Auto Trader" platformā interesentu aktivitāte esot palēkusies līdz jaunam rekordam. Tiek izcelta arī aptauja, kur aptuveni puse no šīs valsts autovadītāju apliecību ieguvējiem, kuriem spēkrats vēl nepieder, apsverot tā iegādi, lai izvairītos tieši no sabiedriskā transporta lietošanas arī pēc pandēmijas ierobežojumu beigām.

"Tas, kas sākās kā niecīga plūsma, pārvērtās par veselu straumi. Pasaule ir pamodusies dramatiskā veidā," savukārt teic cita auto pārdevēja "Citygate Automotive" pārstāvji.

"Pandēmijai ir potenciāls pretējā virzienā pavērst tendenci, kas pirms tam nozīmēja, ka jauniešiem nav intereses par personīgā auto iegādi. 35% no viņiem nu norāda, ka meklē iespēju, kā to tomēr iegādāties," savukārt piebilst konsultāciju uzņēmuma "Capgemini" analītiķi. Interesanti arī tas, ka no ASV no 15. marta līdz 21. martam, salīdzinot ar iepriekšējo nedēļu, internetā meklējumu skaits frāzei "Vai šis ir labs brīdis, lai iegādātos auto" palielinājies septiņas reizes.

Nav gan izslēgts, ka notiekošais būs vien īstermiņa atlēciens. "Nav iedomājams, ka mēs visās lielākajās pilsētās aizstāsim sabiedrisko transportu ar individuālo. Notiekošais gan var veicināt pieprasījumu īsākā laika posmā," klāsta "Volkswagen" pārdošanas daļas vadītājs Kristians Dalhaims.

Gandrīz apstājies

Šonedēļ publicētie Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati par spēkratu reģistrāciju vecajā kontinentā (Eiropas Savienības valstīs) bija vairāk nekā vāji. Jaunu auto reģistrācija aprīlī gada skatījumā sarukusi par 76,3%. Savukārt kopumā gada četros pirmajos mēnešos tā noplanējusi gandrīz par 40% zemāk. Jau pirms tam nevarēja teikt, ka šis tirgus atradās uz stabila seguma. 2018. gada skatījumā Eiropas Savienībā šis tirgus stagnēja. Savukārt pagājušajā gadā Eiropā autoražotājiem bija jāspēj pielāgoties stigrākiem izmešu regulējumiem, kas prasījis auto atsaukšanu un nozīmēja papildu izmaksas.

Grafikā: Jaunu auto reģistrācija ES. Avots: ACEA

Auto reģistrācija gada četros mēnešos strauji samazinājās visos lielākajos tirgos – Vācijā par 31%, Apvienotajā Karalistē – par 43,4%, Francijā, Spānijā un Itālijā – aptuveni par 50%. Mūsu valstī tie šajā periodā saplakuši par ceturto daļu.

Neziņa par nākotni skaudri atbalsojas Latvijas auto tirgū 

2020. gada aprīlī Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā, kas...

Līdzīgi ir arī Igaunijas mērījumi, bet Lietuvā jaunu spēkratu reģistrācija četros mēnešos sarukusi nedaudz mazāk dramatiski - par 17,3%.

Kopumā Eiropā nav tādas valsts, kurā situācija neapliecinātu šī tirgus krahu vai pat pilnīgu apstāšanos. Nosacīta sacensība drīzāk ir par mazākajiem mīnusiem. Aprīļa skatījumā jaunu auto reģistrācija vairāk nekā par 90% samazinājusies, piemēram, Beļģijā, Itālijā, Apvienotajā Karalistē, Spānijā, Īrijā, tie ir attiecīgi 97,6%, 97,3%, 96,5% un 96,1%. Savukārt nupat pieminētie mazākie mīnusi Eiropā aprīlī šajā ziņā bijuši Dānijā (-37%), Zviedrijā (-37,5%) un Somijā (-38,6%).

Var arī salīdzināt, kādas tieši mašīnas eiropieši izvēlējušies vai, ņemot vērā unikālo pandēmijas dabu, tieši pretēji – sevišķi aktīvi neizvēlējušies. ACEA dati liecina, ka "Volkswagen" grupas (pieder arī "Audi", "Škoda", "Seat", "Porsche" zīmoli) automašīnu reģistrācija gada četros mēnešos saplakusi par trešo daļu, kas ir visai "OK", ja ņem vērā, ka daudziem citiem kritums bijis straujāks. Kopumā Eiropā 26,8% no reģistrētajiem auto nākuši no "Volkswagen" grupai piederošajām ražotnēm. Tas gada laikā ir kāpums par veseliem 2,4 procentpunktiem.

Šogad straujāk - par 44,4% - saruksi "PSA" grupas (pieder "Peugeot", "Opel", "Citroen" zīmoli) jaunu auto reģistrācija. Tā par veseliem 47% samazinājusies arī "Renault" grupai un par 48% - "FCA" grupai (pieder "Fiat", "Jeep", "Lancia", "Chrysler", "Alfa Romeo" zīmoli), bet "Ford" – par 47%.

Mazāk slikti klājies "Hyundai", kuras zīmolu auto reģistrācija samazinājusies par 31%, "BMW" grupai (kritums par 27,3%) un "Toyota" grupai (kritums par 24,4%). Jaunu "Daimler" ("Mercedes", "Smart" zīmoli) auto reģistrācija savukārt samazinājusies par 37,2%.

Protams, notiekošais ietekmē arī akciju investoru omu. "Volkswagen" akcijas cena Frankfurtes biržā šogad sarukusi par piekto daļu līdz 138 eiro atzīmei. Tiesa gan, kopš marta vidus tā ir palēkusies par 36%.

Grafikā: Volkswagen akcijas cena

Francijas "Renault" bilde ir bēdīgāka - šī uzņēmuma akcijas vērtība šogad noplanējusi par 60% zemāk. Turklāt šī uzņēmuma akciju nav skārusi "Volkswagen tipa" atveseļošanās. Līdzīgi depresīva ASV Ņujorkas biržā izskatās "Ford" akcijas cenas līkne.

Grafikā: Renault akcijas cena

Savukārt Japānas "Toyota Motor" akcija Tokijas biržā šogad kļuvusi "vien" par 17% lētāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien tika izdots biznesa laikraksta Financial Times Deutschland pēdējais izdevums.

Pēdējā izdevuma dizainā virsrakstā Financial Times Deutschland vietā lasāmi vārdi Final Times Deutschland (Fināla

Times Deutschland). Pēdējais izdevums veltīts atskatam uz laikraksta 13 gadus seno vēsturi, labākajiem rakstiem, ilustrācijām un lielākajām kļūdām.

Kopumā izdevuma veidotāji centušies radīt humora noskaņu. Pēdējā lapā redakcijas komanda fotogrāfijā noliekusies un lasāmi vārdi: «Atvainojiet, mīļie lasītāji, ka šie ir FTD pēdējie teikumi. Mums ir ļoti žēl.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Makroekonomika

Krugmans par Latviju: kas ir šī ekonomika, kuras reālais IKP ir 15% zem pirmskrīzes līmeņa?

Gunta Kursiša,22.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nobela prēmijas laureāts ekonomikā Pols Krugmans (Paul Krugman) nav laidis garām izdevību paust savu viedokli par Latvijas «veiksmes stāstu», šoreiz piesaucot citu ekonomistu pausto «nepareizo faktu interpretāciju» par ASV atveseļošanos no krīzes un salīdzinot viņu teikto ar Latvijas gadījumu.

Strauja ekonomikas izaugsme īsā laika posmā uzreiz pēc dziļa ekonomikas krituma nenozīmē veiksmes stāstu – tādā gadījumā ASV atradās savas izaugsmes augstumos Lielās depresijas laikā - šādu viedokli saistībā ar ASV ekonomiku pauduši ekonomisti Kenets Rogofs (Kenneth Rogoff) un Karmena Reinharta (Carmen Reinhart). Šādā gadījumā daudz labāk ir salīdzināt produkcijas apjomus un bezdarba līmeni ar pirmskrīzes līmeni, savā blogā The New York Times P. Krugmans citē ekonomistus K. Rogofu un K. Reinhartu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Dzīvojamo ēku tirgus aktivizēšanās Rīgā ir tikai laika jautājums

LETA,21.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijas laikā dzīvojamo ēku tirgū Eiropā ir redzamas pozitīvas tendences, tādēļ ir tikai laika jautājums, kad šis tirgus aktivizēsies arī Rīgā, sacīja nekustamo īpašumu attīstītāja "Pro Kapital" vadītājs Paolo Mikeloci.

Viņš norādīja, ka pandēmijas laikā daudzi sāka strādāt un mācīties no mājām un tas kardināli nemainīsies arī pēc pandēmijas, tādēļ strauji aug pieprasījums pēc mājokļiem, kuros cilvēkiem ir ērti nevis "pārnakšņot", bet gan dzīvot un pavadīt laiku.

"Rīgā pašlaik vēl nav vērojams liels nekustamo īpašumu projektu bums, bet tāds noteikti būs. Tas, ka pašlaik Rīgā tirgus ir vislēnākais Baltijā, pēc manām domām, ir anomālija. Tādēļ es uzskatu, ka Rīga ir pilsēta, kurā pašlaik ir visizdevīgāk ieguldīt Ziemeļeiropas reģionā," sacīja Mikeloci.

Savukārt Tallinā un Viļņā tirgus, pēc Mikeloci teiktā, pašlaik ir ļoti labs, turklāt ļoti labs tieši vidējās klases īpašumu projektiem. Viņaprāt, tas nav nekas pārsteidzošs, jo tāda pati situācija ir visā Eiropā. Vienīgā pilsēta, kura atpaliek, ir Rīga, un tas Mikeloci šķiet pārsteidzoši.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažādi dati pasaulē turpina apstiprināt to, ka atrodamies ļoti strauja mājokļu cenu pieauguma stadijā.

Piemēram, Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācija (OECD) ziņojusi, ka tikai trijās valstīs no 40, par kurām apkopoti šādi dati, šā gada pirmajā ceturksnī mājokļu cena sarukusi. Tas ir vismazāk kopš 2000. gada jeb brīža, kad vispār šādi dati sākti apkopot.

Kopā pasaules turīgo valstu OECD grupā šā gada pirmajā ceturksnī gada skatījumā fiksēts mājokļu cenu pieaugums par 9,4%, kas ir visvairāk 30 gados. Financial Times turklāt piebilst, ka daudzu valstu nacionālie mērījumi liecina, ka straujš mājokļu cenu pieaugums būs turpinājies arī otrajā ceturksnī. Piemēram, ASV mājokļu cenas aprīlī esot augušas straujākajos tempos 30 gados.

Tāpat straujš to pieaugums fiksēts Apvienotajā Karalistē, Dienvidkorejā, Jaunzēlandē, Kanādā, Turcijā utt. DB arī agrāk ziņojis, ka pandēmija radījusi gluži vai perfektus apstākļus cenu pieaugumam. Bezprecedenta apmēros savas ekonomikas un finanšu tirgus stimulējušas valdības un centrālās bankas, kas nozīmējis, ka Rietumvalstīs cilvēku uzkrājumi, tēriņu iespējām esot ierobežotām, šajos izaicinošajos laikos pat pieaug. Tāpat labu fonu šādam cenu pieaugumam uztur zemās procentlikmes un tas, ka pandēmijā aktuālā strādāšana no mājām daudziem likusi padomāt par plašākām dzīvojamām telpām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Financial Times: ES noteiks nodevas Krievijas un Baltkrievijas graudu importam

LETA--MEDUZA,19.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) Krievijas un Baltkrievijas graudiem tuvākajās dienās noteiks importa nodevas 95 eiro par tonnu apmērā, vēstī avīze "Financial Times".

Laikraksta informācijas avoti apgalvo, ka tādējādi graudu cenas pieaugs vismaz par 50%, "iznīcinot" pieprasījumu pēc Krievijas un Baltkrievijas graudiem.

Paredzams, ka 50% nodeva tiks noteikta arī eļļas augu sēklām un to pārstrādes produktiem. Šīs nodevas būs pirmie ierobežojumi, ko ES noteiks pārtikas produktiem pēc Krievijas pilna apmēra kara sākšanas Ukrainā.

"Financial Times" norāda, ka ES jau ilgtstoši ir pretojusies Polijas un Baltijas valstu spiedienam ierobežot pārtikas importu no Krievijas un Baltkrievijas. ES bažījās, ka šāds solis varētu iedragāt pasaules pārtikas tirgu un kaitēt jaunattīstības valstīm.

Pērn ES graudu, eļļas augu sēklu un to pārstrādes produktu imports no Krievijas sasniedza četrus miljonus tonnu, kas ir visu laiku augstākais līmenis un veido aptuveni 1% no kopējā ES patēriņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Slēgs Financial Times Vācijas versiju

Gunta Kursiša,23.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiks slēgts finanšu laikraksts Financial Times Deutchland, un pēdējais laikraksta numurs iznāks 7. decembrī, citējot piektdien laikraksta izdevēju nolemto, vēsta thelocal.de.

Lai arī nolemts slēgt Financial Times Deutchland, pašlaik nav zināms, kas notiks ar saistītajiem ekonomikas izdevumiem Capital, Impulse un Borse Online.

Financial Times Deutchland šogad cieta 10 miljonu eiro zaudējumus.

Cits ietekmīgs Vācijas laikraksts Frankfurter Rundschau iesniedza bankrota pieteikumu pagājušajā nedēļā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Investors: Parādu apjomi radījuši risku

Jānis Šķupelis,21.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maržinālās tirdzniecības paģiras var likt sarukt akciju cenām, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

To, uz kuru pusi kādā konkrētā laika posmā virzīsies pasaules vadošo biržu indeksi, bieži ir pateikt ļoti grūti vai pat faktiski neiespējami. Tiesa gan, ir vairāki rādītāji, kas ļauj nojaust, cik uzmanīgam vajadzētu būt investoram. Viens no šādiem rādītājiem ir maržinālās tirdzniecības apjoms.

Jāatgādina, ka maržinālās tirdzniecības (jeb tirdzniecības «ar plecu») ietvaros investors ar savu naudu pērk un pārdod akcijas tikai daļēji, bet pārējā vērtspapīru pozīcija tiek segta ar aizņemtiem līdzekļiem no bankām vai brokeru sabiedrībām. Pastāv teorija – jo vairāk naudas ir aizdots, jo tirgi ir nervozāki un lielāka iespēja cenām pie pirmajām negatīvajām ziņām ir samazināties. Investors bankā vai brokeru sabiedrībā pie šādas tirdzniecības parasti iemaksā noteiktu depozītu, taču summa, par kuru notiek darījumi, bieži vien ir simtkārt lielāka. Tomēr, atverot pozīciju, ir jārēķinās ar to, ka pēkšņu nelabvēlīgu tirgus izmaiņu gadījumā, zaudējumiem sasniedzot zināmu procentuālu apmēru no sākotnējā depozīta, pozīcija tiek aizvērta, un, lai atsāktu tirdzniecību, nepieciešama konta papildināšana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daļēji nacionalizētā Lielbritānijas banka Royal Bank of Scotland (RBS) līdz 2019.gadam gatavojas likvidēt līdz pat 14 000 darba vietu, trešdien vēsta laikraksts Financial Times.

Darba vietas paredzēts likvidēt, īstenojot bankas stratēģiju samazināt aktivitātes investīciju banku sektorā.

Financial Times rīcībā esošā informācija liecina, ka RBS varētu likvidēt aptuveni 80% investīciju pārvaldības struktūrvienības darba vietu. RBS pārstāvji pagaidām nekomentē Financial Times publiskoto informāciju.

RBS bija viena no vissmagāk cietušajām Lielbritānijas bankām globālās kreditēšanas krīzes laikā, un apmaiņā pret valsts finansiālu palīdzību Lielbritānijas valdības īpašumā nonāca 81% bankas akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Latvijas visstraujāk augošie uzņēmumi

Ilze Žaime,11.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturto gadu pēc kārtas laikraksts "Financial Times" publicējis Eiropas 1000 straujāk augošo kompāniju topu, kurā šogad ierindojušies arī divdesmit septiņi uzņēmumi no Baltijas, tostarp - septiņi Latvijas, astoņi - Igaunijas un divpadsmit - no Lietuvas.

"Financial Times", kas sarakstu veidoja sadarbībā ar izpētes uzņēmumu "Statista", norāda, ka šogad ierindoties sarakstā bijis vēl grūtāk nekā pērn, zemākajam uzņēmuma izaugsmes solim šogad esot 38,4% gadā, salīdzinot ar pērnā gada 37,7%.

Kopumā uzskatāmi redzams, ka tehnoloģiju nozīme aug, šo nozari kopumā pārstāvot 189 uzņēmumam. Ieskaitot e-komerciju un finanšu tehnoloģiju sektoru, šis skaitlis sasniedz 259.

Par topā visvairāk pārstāvēto valsti šogad kļuvusi Vācija, kurai cieši seko Itālija, Lielbritānija un Francija, kopā iekļaujot teju 70% no visiem minētajiem uzņēmumiem.

Topa pirmajā pieciniekā ierindojās tādi uzņēmumi kā Lielbritānijā bāzētā "OakNorth Bank", Somijas "Wolt Enterprises", igauņu "Bolt Technology", Spānijas "Element Global Services" un celtniecības uzņēmums no Francijas - "Les Eco-Isolateurs".

Komentāri

Pievienot komentāru