Tā ir dāvana, un, kā vēsta paruna, dāvātam zirgam zobos neskatās. Pēc šāda principa Rīgā organizēta sabiedriskā transporta pieturvietu nojumju maiņa, ceturtdien raksta laikraksts Diena.
Diena izpētīja, ka tas noticis Rīgas domes kapitālsabiedrības SIA Rīgas satiksme (RS) «labākajās» tradīcijās – necaurskatāmi un tā, lai oficiāliem iebildumiem nebūtu vietas. RS pārstāvji uzskata, ka arī iedzīvotājiem sūkstīties par dāvanas nepilnībām – neērtajiem soliņiem, slīpo jumtu un nepilnīgajām sienām, kas vāji sargā no vēja un nokrišņiem, – neesot pamata: «Pieturvietu dizaina autors ir pasaulē pazīstamais [britu] arhitekts [Normens] Fosters.»
Francijas vides reklāmas uzņēmuma JCDecaux meitaskompānija SIA JCDecaux Latvija ieguvusi ekskluzīvās tiesības uzdāvināt rīdziniekiem jaunas pieturvietu nojumes. Tas gan noticis sabiedrībai neatklājamā, komercnoslēpuma sargātā veidā, un dāvinājumam ir merkantili apsvērumi – gūt ieņēmumus no vides reklāmas izvietošanas šajās nojumēs; līdzīga prakse izplatīta visur pasaulē. Taču Rīgā to bija iespējams īstenot nepārskatāmi un, iespējams, nenodrošinot vienlīdzīgas iespējas arī citiem uzņēmumiem veikt šādu investīciju.
Plašāk lasiet rakstā Dāvana mazajai Parīzei ceturtdienas, 26. februāra, laikrakstā Diena (7. lpp.)!