«Jāļauj cilvēkiem izsāpēt savu sāpi par latu, izjust zaudējumu, izteikt savas bažas un satraukumu,» šis ir viens no komunikācijas pamatprincipiem Eiro ieviešanas komunikācijas Rīcības plānā.
«Mēs akceptējam emocijas un izrādām sapratni, bet reizē piedāvājam arī risinājumu/ieguvumus - labāku dzīvi/labklājību nākotnē, vēl dziļāku ģeopolitisko integrāciju Eiropā, tās vērtībās,» paredz nākamais pamatprincips.
Pavisam minēti septiņi šādi pamatprincipi - «uzrunas formai un saturam ir jābūt personiskam, jāmeklē tēmas, kas aktuālas katrai mērķauditorijai, un jārunā caur tām; jāatrod eiro projekta «lokomotīve» un «vēstneši» - kampaņas galvenās sejas un «rupori», kam uzticas un kuros ieklausās; visas publiskās runas pozicionējam caur atzīšanu, ka mēs saprotam, ka bažas pastāv, bet mēs esam gatavi piedāvāt risinājumus; jāizstrādā divas pieejas un argumentācija latviski latviski runājošajai un krievvalodīgajai sabiedrības daļai; visām publiskajām darbībām un argumentācijai ir jābūt vienotām un saskaņotām».
Eiro ieviešanas komunikācijas plāns paredz īstenot plašu propagandas kampaņu medijos un saziņā ar sabiedrību, kas tiks īstenota kā krīzes komunikācijas pieeja.
Visa krīzes komunikācija tiks iedalīta četru līmeņu komunikācijā, kuru veidos politiskā elite, atbildīgās institūcijas un iestādes, trešās puses - eirovēstneši un viedokļu līderi, kā arī tieslietu institūcijas.
Janvāra sākumā Latvijas Radio 1 un Latvijas Radio 4 iecerēts aizsākt sešu sižetu sēriju par Latvijas uzņēmēju domām, kā arī ar reportāžām no Igaunijas un Slovēnijas. Mēneša otrajā pusē paredzēts Latvijas Televīzijas raidījuma 100.pants speciālizlaidums.
Februāra vidū ieplānots sižets TV3 raidījumā Bez tabu, bet pavasarī draugiem.lv un radio SWH tiks rīkoti konkursi par šo tēmu.
Eiro ieviešanas pasākumu plānā arī minēts, ka februārī sadarbībā ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras biedriem, uzņēmējiem paredzēta ««aģitbrigādes» vizīte Kurzemē». «Aģitbrigādes» dosies arī uz citiem Latvijas reģioniem. Izglītības un zinātnes ministrijas, kā arī Finanšu ministrijas pārstāvji būs atbildīgi par komunikācijas stratēģijas izmantošanu skolu projektu nedēļā.
Plānā norādīts, ka Valsts prezidents Andris Bērziņš, Saeimas priekšsēdētāja Solvita Āboltiņa (V) un Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (V) laikā no 14.janvāra līdz 20.janvārim sniegs paziņojumu par eiro ieviešanu kā kopīgu valsts mērķi.
Viens no komunikācijas plāna mērķiem ir atrast piecus labās gribas vēstnešus Rīgā un pa vienam katrā no reģioniem, kuri skaidrotu jautājumus saistībā ar eiro ieviešanu. Runa ir par sabiedrībā pazīstamiem cilvēkiem, uzņēmējiem, ekonomistiem, augstskolu lektoriem un citiem.
Labās gribas vēstnešu viedokļu raksti parādīsies nacionālajos medijos, interneta portālos un reģionālajā presē.
Savukārt Veselības ministrija sniegs paziņojumu medicīnas darbiniekiem, bet Labklājības ministrija - cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.
Kā ziņots, Latvijas Zaļās partijas (LZP) rīcībā nonāca eiro ieviešanas komunikācijas plāns, kurā minētās metodes LZP līdzpriekšsēdētājs Raimonds Vējonis nodēvēja par pārāk līdzīgām padomju laika stilam un totalitārisma sistēmai.