Trešais lielākais saldumu ražotājs Baltijā un līderis Lietuvas tirgū AB Vilniaus Pergalė šogad plāno augt
Vilniaus Pergalė oficiālais dibināšanas datums ir 1952. gads, kad izveidota fabrika Pergalė, taču tās saknes meklējamas 19. gadsimta beigās un ir saistītas ar saldumu un šokolādes ražotnēm Viktorija un Fortūna. «Sākām ar karameļu ražošanu, pēc diviem gadiem sekoja citi saldumi. Savukārt pirms dažiem gadiem uzbūvējām šo jauno fabriku un pārcēlāmies. Te viss ir pavisam svaigs,» saka Jurga Sakalauskaite (Jurga Sakalauskaitė), AB Vilniaus Pergalė komercdirektore.
Lielākie ražošanas uzlabojumi uzņēmumā veikti 2012. gadā, kad ražotne no pilsētas centra tika pārvietota uz industriālo rajonu. Tas izmaksāja desmit miljonus eiro. Katru gadu kompānija iegulda aptuveni miljonu eiro ražotnes kvalitātes standartu uzturēšanā un uzlabošanā, aprīkojuma atjaunošanā. «Katras kompānijas dzīvē ir kāpumi un kritumi, un pirms dažiem gadiem mums bija neliels kritums, nomainījās daļa uzņēmuma vadības, pievienojās jauns ģenerāldirektors. Tagad esmu priecīga teikt, ka virzāmies uz priekšu,» saka J. Sakalauskaite. Skaidrojot, kāpēc tā noticis, viņa teic, ka reizēm tad, kad viss rit labi, kompānijas mēdz aizmirst investēt klientu apmierinātības pētījumos un viņu vajadzību analīzē. «Mēs nogulējām pārāk ilgi, un konkurenti bija spēcīgi. Tagad daudz domājam par pircējiem, viņu vajadzībām, pārveidojam Pergalė zīmolu, mums ir jauns iepakojuma dizains, kas jau pirms kāda laika parādījās veikalos un kopš aprīļa ir arī Latvijā. Esam daudz investējuši, lai saprastu, ko klienti vēlas, un domājam, ka tas palīdzēs,» viņa teic.
Pēdējos gados uzņēmuma apgrozījums ir krities, 2016. gadā sasniedzot 31,3 miljonus eiro apgrozījumu, bet šogad plānots 15% pieaugums. Vaicāta par ražotnes kapacitāti, J. Sakalauskaite norāda, ka uzņēmums šobrīd izmanto 60% no jaudas.
Visu rakstu Cilvēki našķojas visos laikos lasiet 11. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.